Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:08

Jeetje dat is lang wachten TS, heb je dat geduld wel? Ik zou dat niet kunnen hoor _O- ik zou zoiets NU METEEN willen weten ;)

Verder vond ik de discussie erg interessant. Toen ik begon met lezen dacht ik ook wat een rompslomp allemaal, en nog niet eens zozeer in geval van TS, maar al die IVF behandelingen ed die sommige door maken. Wat een gedoe :+
Maar gaandeweg het topic begrijp ik dat het meer gevoelsmatig is. Wellicht ga je ook denken 'wat als we het wel doen?' of 'wat als we het niet doen, lopen we dan onze grote wens mis?'. Dat lijkt me heel moeilijk in de vraag wanneer het genoeg is.
Zelf is mijn kinderwens aan de ene kant heel groot maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik er tegenop zie een boel van mijn leven op te moeten geven, daarom kan ik nu nog niet zeggen hoe ver ik zou gaan.

Wat ik me wel afvraag, mensen die niet zwanger kunnen worden, waarom wel of geen adoptie?

Wanneer jullie mijn vragen niet gepast vinden binnen dit topic wil ik hier ook wel een apart topic voor aanmaken hoor. :)

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 09:13

Ik heb niet zoveel keus Joolien :') Het gaat nou eenmaal niet sneller. Het is natuurlijk sowieso met alle onderzoeken lastig, omdat je op een bepaald punt in je cyclus moet zijn... Ik wil het ook het liefste gisteren weten, maar dat gaat helaas niet.

Ik heb me nog niet zo verdiept in adopteren moet ik zeggen, maar ook dat is een weg die jaren en jaren kan duren. Denk dat dat ook een emotionele uitputtingsslag is. Mijn man heeft het er wel eens over gehad, maar zover ben ik nog lang niet.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:02

Dat OFO houdt in het kort het volgende in (even van een site geplukt):
• anamnese (ziektegeschiedenis) van de vrouw en de man
• aanvullend onderzoek:
o echoscopie
o het vaststellen van de eisprong
o onderzoek van het bloed
o onderzoek van het sperma

Afhankelijk van de resultaten vinden vervolgens plaats:
• samenlevingstest (post-coitum-test, Sims-Hühnertest)
• onderzoek naar de doorgankelijkheid van de eileiders:
o HSG (hysterosalpingografie) of
o diagnostische laparoscopie, eventueel in combinatie met hysteroscopie.

Een deel heeft dus al plaatsgevonden en wordt nu herhaald. Ik ben dus zelf ook reuze nieuwsgierig.

Voor wat betreft de adoptievraag, wij hebben het nooit echt besproken maar ik denk niet dat wij dat zullen doen. Wij hebben wel een pleegzoontje (ons neefje) van vijf in huis, al ruim een jaar en het ziet er naar uit dat hij wel bij ons zal gaan opgroeien, maar wie weet hoe het nog gaat lopen. Onlangs heeft de rechtbank de plaatsing bij ons weer met een jaar verlengd. Een definitieve uithuisplaatsing kan pas na twee jaar worden aangevraagd. Als zijn ouders de boel dan nog niet op de rit hebben (verslavingsproblematiek) dan worden zij uit de ouderlijkemacht gezet en komt hij onder voogdij van bureau Jeugdzorg te vallen. Na verloop van tijd zouden wij dan eventueel de keuze kunnen maken om de voogdij op ons te nemen. Maar dat is nog een ver van ons bed show.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:31

Alles herhalen? Waar is dat dan voor nodig? Verwachten ze andere uitslagen? Mag ik zeggen dat ik het een beetje raar vind? Het grootste deel van dat OFO-onderzoek hebben wij nu dus ook al gehad.

En met jullie neefje is ook een heftige situatie denk ik.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:43

Het semenonderzoek wordt herhaald omdat zij ze natuurlijk van dat één uitslag nog niet alles hoeft te zeggen. Dus niet alles maar een deel wordt herhaald. Als je een verminderde weerstand hebt, koorts hebt gehad of een griepje bijvoorbeeld kan dat de testuitslagen ook al beinvloeden. Bij het bloedonderzoek dat ikzelf heb gehad hebben ze eigenlijk alleen naar de basis gekeken, dus suiker, bezinking, leukocyten, lymfocyten en daar hebben ze ook gekeken of ik bijvoorbeeld ooit chlamydia heb gehad (of heb). Geen idee of ze meer informatie nodig hebben maar dat sloot de arts die we gisteren spraken niet uit. Ik neem aan dat wij 7 mei bij de gyneacoloog meer horen. Een echo heb ik bijvoorbeeld nog niet gehad.

Situatie met ons neefje is inderdaad heftig, maar daar heeft hij gelukkig zelf niet zo heel veel last van. Het is een vrolijk en lief kereltje. Moest wel toen hij vier was nog alles leren wat voor andere kinderen van die leeftijd heel normaal is. Douchen, tandenpoetsen en normaal eten bijvoorbeeld. Maar ook sociaal gezien liep hij heel veel achter, heel bang en verlegen. Dat is er inmiddels ook helemaal vanaf hahaha nu moet je hem af en toe remmen in plaats van stimuleren. Maar voor dat ik teveel daarop in ga...daar gaat je topic natuurlijk niet over :D. Ben wel mega trots op hem!

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:53

Ja, van dat semenonderzoek begreep ik wel (eigenlijk dan ook raar dat ze dat niet standaard 2 keer doen). Bij mijn bloedonderzoeken doen ze een volledig fertiliteitsonderzoek, neem aan dat dat (nagenoeg) alles omvat. Op chlamydia ben ik idd ook al geprikt.
Ben idd ook heel benieuwd Lennox! Spannend allemaal weer... Ik duim voor ons samen hoor :D

Wat fijn dat het zo goed met hem gaat +:)+ Altijd zo klote dat kinderen meestal de dupe worden he ;) Hoop dat ie lekker bij jullie mag blijven :)

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:13

Ik duim uiteraard ook heel hard voor jou! We zitten een beetje in dezelfde fase nu :j.
En inderdaad die situatie met mijn neefje gun je geen enkel kind, ondanks dat je het niet mag denken schiet het hier ook wel eens door ons hoofd. Hoe is het toch mogelijk dat er mensen zijn die een kindje een mooie toekomst kunnen bieden maar niet zwanger raken of ongewild kinderloos blijven en dat dit soort mensen maar zo drie kinderen op de wereld schoppen met alle ellende van dien. Hij heeft ook nog een broer van 18 met veel problemen en een zus van 16 die bij haar opa en oma woont. Maar het heeft natuurlijk helemaal geen zin om daarbij stil te staan of me druk om te maken. Dat zijn zaken die we gelukkig zelf niet in de hand hebben.

Maar zeker bij de discussie die er eerder in het topic was over het in verschillende ogen te ver gaan om zwanger te raken en iemand die daar een mening ventileerde dat (ik zeg het heel kort door de bocht hoor) mensen zich er soms bij neer moeten leggen dat moedertje natuur er misschien wel een reden voor heeft dat sommige mensen niet zwanger worden, schiet het toch door mijn hoofd. Soms zou ik dan willen dat moedertje natuur bij andere mensen een reden zou hebben gehad. Ons neefje kreeg bijvoorbeeld na zijn geboorte afkickverschijnselen. Er is tijdens de hele zwangerschap gebruikt, gerookt en gedronken. Dan vind ik moedertje natuur niet zo aardig meer hahaha. Zij was op het moment dat ze zwanger werd ook al 45, daar had moedertje natuur heeeel veeel redenen om een zwangerschap te voorkomen denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:30

Lennox schreef:
Ik duim uiteraard ook heel hard voor jou! We zitten een beetje in dezelfde fase nu :j.
En inderdaad die situatie met mijn neefje gun je geen enkel kind, ondanks dat je het niet mag denken schiet het hier ook wel eens door ons hoofd. Hoe is het toch mogelijk dat er mensen zijn die een kindje een mooie toekomst kunnen bieden maar niet zwanger raken of ongewild kinderloos blijven en dat dit soort mensen maar zo drie kinderen op de wereld schoppen met alle ellende van dien. Hij heeft ook nog een broer van 18 met veel problemen en een zus van 16 die bij haar opa en oma woont. Maar het heeft natuurlijk helemaal geen zin om daarbij stil te staan of me druk om te maken. Dat zijn zaken die we gelukkig zelf niet in de hand hebben.

Maar zeker bij de discussie die er eerder in het topic was over het in verschillende ogen te ver gaan om zwanger te raken en iemand die daar een mening ventileerde dat (ik zeg het heel kort door de bocht hoor) mensen zich er soms bij neer moeten leggen dat moedertje natuur er misschien wel een reden voor heeft dat sommige mensen niet zwanger worden, schiet het toch door mijn hoofd. Soms zou ik dan willen dat moedertje natuur bij andere mensen een reden zou hebben gehad. Ons neefje kreeg bijvoorbeeld na zijn geboorte afkickverschijnselen. Er is tijdens de hele zwangerschap gebruikt, gerookt en gedronken. Dan vind ik moedertje natuur niet zo aardig meer hahaha. Zij was op het moment dat ze zwanger werd ook al 45, daar had moedertje natuur heeeel veeel redenen om een zwangerschap te voorkomen denk ik dan.

Krijg de rillingen over mn rug als ik dit lees, arme jongen. Afkickverschijnselen voor een baby schijnen heel heftig te zijn.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:48

We lopen idd redelijk gelijk ja :j steuntje in de rug ;)

gos, afkicken... afschuwelijk! Ik ben het met je eens hoor, als er dan een reden voor zou zijn.... Gelukkig heeft hij het nu wel goed toch :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:14

prednisolon/prednison wordt denk ik vooral gebruikt als zware antibiotica?

Helaas krijgen veel mensen die het niet kunnen kinderen, denk zelfs als ik om heen kijk dat meer mensen kinderen nemen die ze absoluut niet moeten nemen, dan andersom...Helaas mogen mensen via de wet nog niet steriel gemaakt worden :(

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:10

Stille meelezer wil even wat zeggen :+

Ook dat is kort door de bocht. Ik ben zelf de dochter van drugsverslaafden en ik doe het prima hoor, ben blij dat ik op de aarde rond mag lopen, ookal zouden sommigen mijn ouders willen steriliseren. Tja, het leven was niet makkelijk, maar ik ben aardig op mijn pootjes terecht gekomen, ben zelf geen junkie en ik heb geen drankprobleem :) Ook dat kan dus gewoon goed aflopen.

<meeleesmodus aan>

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 08:40

Natuurlijk is dat ook kort door de bocht, maar de gedachte erachter is opzich niet raar... Maar ja, makkelijk gezegd natuurlijk!

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:28

Lennox, ik weet ongeveer in wat voor situatie je zit met je neefje.
Wij hebben 5 jaar geleden mijn nichtje opgevangen. Zij was toen 7 weken oud. Na een ruzie (een van de vele) tussen de ouders zouden wij 2 weken haar in huis nemen. Het is uiteindelijk 13 maanden geworden. Uiteindelijk is se wel teruggegaan naar haar moeder, maar ze staat nog steeds onder toezicht.
Ze kwam bij ons als verstijft, te klein, spugend kindje door alle stress. Uiteindelijk is ze een heel vrolijk kind geworden.

Mede door deze ervaring hebben wij besloten dat wij geen pleegzorg gaan overwegen. Ik weet niet hoe dat bij jouw neefje is, maar wij zaten tussen de vader, de moeder en jeugdzorg in.

Wij weten dus wel een beetje hoe het is om een kindje te hebben en hebben daarom ook besloten om niet verder te gaan dan IUI. Uiteindelijk dan toch spontaan zwanger geworden.

Ik heb me wel eens wat ingelezen over adoptie. Het is een jarenlang proces, je kinderen zijn vaak al wat ouder en het kost klauwen met geld.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:35

Mijn opa en oma hadden drie kinderen geadopteerd. Leeftijden dat zij bij hun kwamen zou ik niet weten. Blijft nog altijd heel gaaf dat ze net zo veel familie zijn als de drie 'echte' kinderen :)

Qua jeugdzorg is het ook allemaal maar vreemd. Een meid die destijds een vriendin was raakte haar twee kinderen kwijt aan een tante omdat die vond dat ze er slecht bij stonden. Echter was haar tante zelf een aantal keer veroordeeld voor hennepkweek en destijds haar eigen kinderen lange tijd kwijt geweest....

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 09:41

Niet omdat het geen interessant onderwerp is, maar zullen we het proberen on-topic te houden? Anders gaat ie op slot en dat zou ik niet zo leuk vinden... :)

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:17

Het was niet mijn bedoeling om het topic een andere wendig te geven, dus goed plan om het weer on topic te houden. Het was ook niet de bedoeling om mensen te kwetsen, ik gaf alleen mijn eigen (irreële) gedachtgang weer. Omdat ratio soms iets totaal anders is als emotie :). Ga ik toch stiekem weer een beetje off-topic maar wilde het toch nog even gezegd hebben.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:24

Dat geeft toch niet :) snap je gedachtengang best ;)

Ik ga me vanmiddag weer lek laten prikken :( Hoop dat het niet zo druk is op Goede Vrijdag EN dat ze een beter prikster hebben... :=

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:25

Succes vanmiddag! Ik hoop ook voor je dat je iemand treft die kan prikken. Er kan zo'n verschil zitten tussen de één of de ander.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:27

Ben al veel vaker geprikt, maar echt nog nooit gehoord dat ik moeilijk te prikken was :+ Maar goed, we gaan het wel zien. En anders bont en blauw het weekend in :P

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:40

Ja ik ook (ooit een trombosebeen gehad dus ken periodes van 4x per week bloedprikken), ik heb op een gegeven moment prikken door één dame ook gewoon geweigerd. Die deed me steeds zo zeer en dan was ik inderdaad bont en blauw. Terwijl je er bij een ander niets van voelt. Het is voor het goede doel he! :D

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:54

Ja, dat houd ik me ook maar voor :) Voor het goede doel... En na vandaag nog maar 1 keer +:)+ (voorlopig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:32

Topic helemaal gelezen..
Hier bekend met problemen wbt onvruchtbaarheid, niet bij mezelf gelukkig.. maar bij iemand in mijn familie. Het is voor sommige mensen niet te begrijpen hoe erg dat kan zijn.maar goed. Diegene heeft een dochter en een tweeling dmv icsi. Pogingen zijn vaak mislukt, heeft jaren geduurd. Het zaad was echt heel,heel erg slecht. Maar gelukkig zijn de icsi pogingen uit eindelijk gelukt dus. De jongsten zijn nu anderhalf en wat denk je... ineens spontaan zwanger! Kans dat ze de staatsloterij zouden winnen was groter dan natuurlijk zwanger worden volgens de fertiliteitsartsen.....
Heeft niks met rust te maken maar een hele toevallige treffer .. zo bijzonder.
Mijn hoop voor degenen in dit topic waarbij hrt niet wil lukken :)

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:35

Dank je voor je verhaal :D Gelukkig zijn er ook een hele hoop succes verhalen, dat geeft een hele hoop positieve energie ;)

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:54

Ik heb niet alles gelezen. Wil ts ( en iedereen in het topic die probeert zwanger te worden) veel vruchtbaarheid wensen.

Ik herken het gevoel van de keuze maken: "we gaan ervoor." En dan het lange wachten... Nu na een miskraam en curettage zitten te wachten op een eisprong.... En de opmerkingen:"oh maar dat komt zó vaak voor, dat had ik ook!". Goed bedoeld, maar niet wat je wilt horen op dat moment.
Ik weet niet hoever we zouden gaan...eerst wilde ik nooit kinderen, nu wel (hoop niet dat karma me komt halen), ik zeg nu, zal nooit gaan voor ivf (bang voor elke keer teleurstelling en als ik zie hoe depressief ik na de miskraam al was), maar ja, wie weet als het moment daar is...

Edit: die zwangerschapspagina.nl is wel echt een aanrader.

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:59

Succes, met slecht prikken heb ik helaas wel ervaring, ik kan alleen in de linkerarm geprikt worden, misschien heb jij ook een voorkeur voor een arm? En even aangeven dat het vorige keer niet prettig was en dat je een ervaren iemand wilt, is niet raar om te vragen hoor. Je wilt bloed prikken ook niet als iets heel engs gaan zien, vooral als je vaker moet :P