Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:26

@woogy: gelukkig kunnen we het nu nog wel los laten, want er zijn nog geen uitslagen, dus nog geen definitieve 'problemen'. We staan er beide openminded in en hebben ook tegenelkaar gezegd dat we pas knopen door hakken als we meer weten, ik kan nu wel roepen dat ik wel of geen IVF zou doen, maar daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Eerst de uitslagen, dan zien we wel verder.

@mri: dank je wel! Het lucht op om het op deze manier te kunnen bespreken, maar is idd een grote stap geweest.

Dinsdag is mijn man aan de beurt ;) dus weer spannend. Vrijdag moet ik 2e keer bloed prikken.

Ondertussen wel weer met ovulatietesten aan de gang, dus ben benieuwd.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:47

Heeft je man zijn schildklier wel eens laten checken? Daar kan je psychisch namelijk behoorlijk raar van worden (en idd typische paniekaanvallen etc) en er wordt nogal eens overheen gekeken.

Veel sterkte verder.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:54

@lepeltje: bedankt voor de tip! Maar ja, hij is daar op getest en daar was niks mis mee.

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:12

Ik vindt veel weten over IVF wel wat anders dan midden in z'on proces zitten. Sorry maar ik kan er slecht tegen dat je zo oordeelt over een anders gevoel, proces en mening. Ik heb meerdere malen diverse bijeenkomsten gevolgd ( ook als als professional/verpleegkundige ) en je kan nooit oordelen over iemands pad totdat je zelf in zijn schoenen staat ! Ik ben zo blij dat ik een vangnet had in die periode, vriendinnen die altijd wilden luisteren, ondanks dat zij zwanger werden hebben we lief en leed gedeeld. Maar toch is dat niet hetzelfde als delen met iemand die weet wat het is. Zonder in een emotie of drama te blijven hangen is een moment delen met ervaringsdeskundigen gewoon fijn ! Ik zag pas na 8 jaar in dat ik niet langer kunstmatig wilde proberen zwanger te worden, terwijl ik ook altijd dezelfde mening had ... als ik niet vanzelf zwanger wordt dan ga ik me niet bezig houden met kunst en vliegwerk. Toch was de wens zo groot dat ik stapje voor stapje de grens opschoof ! Dat had ik er gewoon voor over !! Achteraf gezien zat ik in een groot verlangen waardoor ik oogkleppen ophad, en al die opmerkingen over je moet het je leven niet laten beheersen, je moet op vakantie gaan dan gebeurd het vanzelf, je moet het loslaten, je moet de natuur zijn gang laten gaan en als jet er niet inzit zit het er niet in ... ik heb ze allemaal voorbij horen komen. Maar pas nu kan ik daar op terugkijken en zien hoe mijn proces verliep.

Ieder heeft een eigen weg te bewandelen, jij denkt zus en de ander denkt zo .... dat is nu eenmaal zo ... maar in een proces en verlangen verschuift soms een grens. waarom ? ik ben uiteindelijk in een mislukte operatie in coma belandt, toen was daar voor mij de druppel ... achteraf gezien had ik nooit zover moeten gaan. maarja ... achteraf ....

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:22

Ps. Ik had het niet anders gedaan als ik.alles overnieuw zou kunnen doen. ik ben waar ik ben door wat ik heb meegemaakt en verwerkt ;-)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:11

ik neem aan dat je reactie naar mij gericht was?
Wat ik aan wil geven is dat er vaak, heel vaak overheen wordt gekeken wat er nog meer bij komt kijken dan het kunstmatige zwanger worden alleen.

TS: uiteindelijk staan jullie dus echt nog aan het hele echte begin van het hele proces. Zou vooral lekker je eigen ding blijven doen en zeker niet te veel met de testen of eventuele uitslagen bezig zijn :)
Geneesmiddelen als prednisolon eisen ook hun tol op vruchtbaarheid.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 08:12

Prednisolon?

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:15

Mijn man heeft z'n ding gedaan, dat gaat nu getest worden... Ben benieuwd!

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:32

Spullen schreef:
Mijn man heeft z'n ding gedaan, dat gaat nu getest worden... Ben benieuwd!


spannend, wanneer krijgen jullie de uitslag?

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:38

We hebben 14 mei pas weer een afspraak... :( ze kon helaas niet eerder.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:39

Spannend! Wij hadden die uitslag binnen een dag of 14, dat duurt altijd even :).
Een maand is wel heel lang, kan je de uitslagen niet via de huisarts eerder krijgen?

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:43

Dat denk ik niet, want we bespreken de uitslagen en daarbij gelijk het eventuele behandelplan. Daar gaat mijn huisarts niet over :D (de weken vliegen voorbij, dus het is zo 14 mei).

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:45

Spullen schreef:
We hebben 14 mei pas weer een afspraak... :( ze kon helaas niet eerder.


jammer dat je zo lang moet wachten!

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:50

Dat is ook zo, voor je het weet ben je een maand verder. Maar ik vond het wel fijn om de uitslagen te hebben en ook kunnen bekijken. Wij hebben vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis maar doordat we de uitslagen al hebben kunnen "bestuderen" zijn wel al voorbereid.

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Lennox op 15-04-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:56

Misschien kan ik wel bellen, dat weet ik eigenlijk niet...

Wat ga je vandaag precies voor afspraak Lennox?

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:58

Wij hebben een afspraak bij een uroloog omdat de uitslag van het semenonderzoek van mijn man niet goed was. Best spannend dus wat we gaan bespreken en ik neem dat we het gaan hebben over welke mogelijkheden we hebben.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:26

Inderdaad spannend. Ik zal voor jullie duimen +:)+ Laat je het weten? (mag ook per pb hoor)

Heb trouwens ergens gelezen dat mannen ook hormonen kunnen gaan slikken om de kwaliteit van het zaad te bevorderen.

Gemmeke

Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:28

Foliumzuur verbeterd bij mannen de semenkwaliteit, daar is onderzoek naar gedaan!
En uiteraard stoppen met roken en alcohol! Vooral met stoppen met roken heb ik veel goede resultaten gezien!

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:31

Foliumzuur? Dat had ik dan weer niet gehoord :)

In ons geval kan ik zeggen dat mijn man niet drinkt en al meer dan een jaar gestopt is met roken :o

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:41

Foliumzuur wist ik ook niet, dat slik ik zelf wel uitaard :D. Grappig zo leer je weer wat!
Dat stoppen met roken is hier inderdaad ook wel een ding. Dat kan ik hem wel vertellen maar hij moet het toch echt zelf doen. Hij heeft wel gezegd dat als de kwaliteit nu zo is dat stoppen met roken een positief effect kan hebben dat hij er uiteraard mee stopt. Als het zo slecht is dat het eigenlijk niet meer uitmaakt dan wil hij ook niet stoppen met roken :+. Alcohol drinkt hij ook wel zo nu en dan maar dat is niet dagelijks of wekelijks. Het zijn wel dingen die ik uiteraard wel al meerdere malen ter sprake heb gebracht, ik hoop dat als een arts het hem op het hart drukt dat het kwartje dan wel gaat vallen. Want pushen van mijn kant werkt alleen maar averechts.

Ik ben er al heel blij mee dat hij sinds een jaar alleen nog maar buiten rookt hahaha.

Als ik meer weet laat ik het je wel weten of in het topic of even per pb :).

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:48

Hoi TS
Hier ook ervaring, helaas.
Uiteindelijk hebben wij een zoon gekregen waarmee ik superblij ben. Hij is verwekt via ivf. De eerste poging gelukt na een heel voortraject met een hoop behandelingen en onderzoeken. Een aantal iui behandelingen gehad.

Wat ik merk is dat je gaande het proces je grenzen verlegt. We schoven steeds een stapje door. Als iemand mij van tevoren had gezegd dat ik ivf zou ondergaan had ik diegene niet geloofd. Uiteindelijk hebben we het wel gedaan en gelukkig met goed resultaat! De ivf is mij zelfs ontzettend mee gevallen. Ik had totaal geen last van bijwerkingen van alle hormonen en spuiten ging als een tierelier. Ook dat kan dus.

Waar ik wel veel last van heb gehad zijn alle opmerkingen. Soms goed bedoeld, soms ronduit dom of onbeschoft. Hoevaak ik niet heb gehoord dat we maar eens op vakantie moesten gaan. Of er niet zo mee bezig moesten zijn _-:( mensen hebben geen idee hoe ze je kwetsen. Ik zag hier ook al e.e.a. langs komen.

Waar ik veel aan heb gehad is de site van Freya. Er zit een forum bij waar je, afhankelijk van welk stadium je bent, ervaringen kunt delen. Voor mij een super uitlaatklep. +:)+

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:22

Wij zijn helaas nog niet veel wijzer. Er moet nogmaals een semenonderzoek gedaan worden, daarnaast heeft mijn man vandaag ook urine ingeleverd voor hormoononderzoek. Volgende week dinsdag semen inleveren, woensdag moet hij voor een echo van de testis (en dat konden we mooi combineren met röntgenfoto's hahaha hij zit ook al 12 weken met zijn arm in het gips :D), vervolgens 1 mei weer afspraak voor de uitslagen en op 7 mei staat er een afspraak voor een eerste gesprek voor OFO-onderzoek bij de gyneacoloog. We zijn voorlopig dus weer even onder de pannen :+.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 07:39

Jeetje Lennox! Is het semenonderzoek niet goed gegaan dat dat nog een keer moet? En wat is een OFO-onderzoek? (of is het heel erg dat ik dit niet weet :o )

Sterkte in elk geval :*

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:30

Onderzoek was wel goed gegaan maar de uroloog was van mening dat één onderzoek nog niet betekent dat de uitslag ook klopt. Vandaar nog een onderzoek. OFO is orienterend fertiliteitsonderzoek, wist ik ook niet tot gisteren :D.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 08:31

Daar heeft hij denk ik op zich gelijk in. Wat was nu de uitslag dan? Wat gaan ze precies doen bij een OFO-onderzoek?