Gek van gipsverband enkel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:24

Fijn dat het bij iedereen langzaam wat beter gaat.

Ik heb de 2x acupunctuur gehad. Helaas heeft deze minder effect dan de eerste keer. Maar al met al is de stijfheid wel wat minder. En is het minder gevoelig als ik bv met mijn andere voet er boven op lig.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:43

proudmama schreef:
Hoipiep, hoe is het je ? Waarschijnlijk vreselijk afzien met het hete weer ? Ik moest wel aan je denken hoor !
Ik ben vandaag voor controle geweest. Alles prima, kan goed bewegen, grootste gedeelte van de pijn ( lees bloeduitstortingen ) zijn weg, en ik fiets weer.
Auto rijden voelt nog niet lekker, het is mijn linker koppeling been, maar ach het is pas 3 weken....

Hoe is het met de rest? Diesel is de wond nu dicht, en Pauline al wat beter ?


haha het gaat wel prima hoor! was inderdaad warm, maar dat overleven we ook wel :D
geen pijn dus hoop dat het goed gaat zo.
fijn dat het met jou ook beter gaat!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:09

Mooi zo, zo te lezen gaat het dus wel goed met iedereen, in ieder geval vooruitgang.
Tot de volgende update :D

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:30

Jeetje wat een medepechvogels hier zeg!
Op 30 januari (de enige dag met sneeuw) liep ik met mijn klas naar de gymzaal en mijn rechterbeen gleed uit over ijs, terwijl mijn linkerbeen bleef staan.
Tsja...dat gaat niet, dus na een heftige KRAK, lag ik op de grond met een naar opzij bungelend onderbeen. Afijn, ambulanceritje en rontgenafdeling verder bleek mijn Scheenbeen op 2 plekken doormidden, mijn kuitbeen helemaal gedraaid en los afgebroken, mijn enkel gebroken en het stuk naar het hielbot ook. Knap he?
Paar uur later op de operatietafel waar ze een pin door het scheenbeen hebben gezet, een plaat tegen enkel en kuitbeen en een lange schroef naar het hielbeen.
Is dus nu ruim 5 maanden geleden en ik ben nog lang niet uitgerevalideerd...:( Ik "loop" zonder krukken maar niet zonder pijn...het is ook meer waggelen. Ik leef dus met jullie allemaal intens mee!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:56

Wauw Dems75. Dat allemaal met een kleine uitglijder :oo , je hele onderbeen kapot .....
Veel sterkte met revalideren. Gaan de pennen etc er nog uit opgegeven moment of laten ze het zitten.
Bij mij was het de bedoeling het zo te laten,maar ik kreeg steeds meer last van de plaat en schroeven, dus het was het proberen waard om ze eruit te halen met 70% kans op volledig herstel.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:32

Proudmama, in principe kan de boel blijven zitten...althans, de chirurg zei me dat het hem zou verbazen als ik er last van zou gaan krijgen. Daar hoop ik dus stiekem op...dat het lekker kan blijven zitten.
Hoe is het herstel nu aan het verlopen bij jou? nu de boel eruit is? viel dat mee of tegen?

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:40

Heel eerlijk ? Ik heb meer pijn gehad dan na de breuk en operatie om alles er in te zetten.. Daar heb ik vorig jaar amper last van gehad ook al zat ik onder de bloeduitstortingen en ging ik meteen de dag na de operatie op een machine die mijn knie liet buigen en strekken.

Dit keer ,de eerste week ging wel goed, behalve de eerste 2 dagen veel pijn gehad.
De tweede week zag de wond er al mooi uit, hele onderbeen blauw/ groen en knie werd steeds stijf van het vocht .
Fietsen ging nog niet , maar heb niet met een kruk hoeven lopen, op zich was ik best stabiel.
Afgelopen week , was het niet leuk. Rondom het litteken hard en warm, heel veel spierpijn in mijn onderbeen !!!!
Ik heb toen een spierontspanner ingenomen voor de nacht wat heel goed geholpen heeft, want sindsdien loop ik goed , vrijwel pijnvrij, ik kan weer fietsen, alleen autorijden is nog wat moeilijk.
Het voelt goed in mijn been .....leeg....ik besef nu pas hoe ik die plaat en schroeven gevoeld heb.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:42

wel fijn dat het relatief snel herstelt dan proudmama! Ik blijf hopen dat het lekker kan blijven zitten haha ;) Eerst maar verder revalideren...mijn doel is iig om a.s. schooljaar gewoon weer vol te beginnen. Heb het thuiszitten nu wel weer eens gezien! Lijkt me wel fijn om een stagiar erbij te hebben...met vier handen kun je toch meer.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:58

ik heb dus nooit spijt gehad van het verwijderen van het ijzerwerk. Beide keren was het een verademing dat het eruit ging

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:04

Ik heb de helft van het ijzerwerk er uit gehaald... Dat was een verademing, daarna kon ik weer lopen zonder krukken. Ik heb nog wat schroeven, vraag me nog steeds af of dat de reden is dat ik nu steeds zo'n last heb van me enkel en pezen.
Ik kijk het nog maar even aan, anders toch nog maar een keer een afspraak maken in het ziekenhuis. Maar goed, voor hun is het boek gesloten.

Vandaag voor het eerst een dubbele dienst gedraaid. Me enkel is lichtelijk gesloopt en me spieren doen niet helemaal wat ze moeten. In het verleden werkte ik altijd 7 dagen in 5, dus dit is weer een tegenvaller.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:27

Hoe is het met iedereen hier?

Mijn gips is er zojuist af gegaan dus nu is het bewegen!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:13

Gefeliciteerd Hoi, dat is de eerste stap en nu verder revalideren succes !!
Ik loop weer prima, na 4 weken was de pijn weg, en blijkt het echt een hele goede beslissing te zijn geweest om het ijzerwerk eruit te laten halen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:28

Wat fijn zeg!

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:02

Heerlijk Hoi, mag je meteen al weer vol belasten? Of moet je nog ontzien?

Mijn enkel is nog steeds stijf, er zit weinig vooruitgang in. Dus moet bedenken wat ik nu ga willen of nog kan gaan proberen.
Vanmorgen wel me kuit laten dry-needle. Dat is verrassend vermoeiend.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:42

Hoe lang is het nu geleden veulen ? Sons heeft iets gewoon tijd nodig. Vond je wel dat het dry-needling helpt ?

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:23

1 jaar en iets meer dan 2 maanden.
Dry-Needle lijkt nu wel te helpen tegen de pijn in me knie. Voor me voet en enkel doet het niet zo veel.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:37

Ga dit topic ook maar volgen.
Vd week door enkel gegaan en stukje van de fibula afgebroken.
Nu een week een soort rubber gips daarna hercontrole en zien wat ze gaan doen.
Voorlopig iig uitgeschakeld

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:57

Veulen84 schreef:
Heerlijk Hoi, mag je meteen al weer vol belasten? Of moet je nog ontzien?

Mijn enkel is nog steeds stijf, er zit weinig vooruitgang in. Dus moet bedenken wat ik nu ga willen of nog kan gaan proberen.
Vanmorgen wel me kuit laten dry-needle. Dat is verrassend vermoeiend.


Wat jammer dat er weinig vooruitgang in zit |(

Ik moet heel rustig opbouwen, eerst mobiliteit en dan steeds een paar kilo meer belasten. Mocht nog niet op paard, we zullen zien :Y) }:0

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:40

Ik dacht toevallig vanmorgen aan dit topic ;-) fijn dat je gips er af is hoor en je lekker mag bewegen.

Met mijn wond gaat het inmiddels ook super goed..afgelopen zaterdag was de thuiszorg er voor de laatste keer ( jammer hoor vond het wel gezellig elke keer hihi ). En afgelopen maandag laatste keer wondpoli. Ik mag het nu weer zelf doen. Is nog wel een wond maar oppervlakkig.

Ik sport ook weer bootcamp en om de dag hardlopen ( zit nu tussen de 3 en 5 km per keer maar nog wrl veel lopen ertussen is meer conditie 0.0 zeg maar hahaha). Achteraf gezien vind ik het heel snel gegaan vanaf de 2e operatie...in 1e instantie wilde de wond niet dicht nu de afgelopen 4 weken pakte het eindelijk aan :-).

Af en toe met bewegen lijkt het of er iets in mijn enkel over elkaar heen schuift heel naar gevoel (geen pijn)...heb over 1.5 wk nog 1x gesprek met de chirurg dus zal het dan wel even vragen...

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:58

Wow diesel83 dat klinkt allemaal wel heel goed. Ook dat je alweer bootcamp kan doen.
Veulen84 balen dat er niet echt vooruitgang in zit.
Avellenvd beterschap

Ik ben inmiddels 3x naar De acupuncturist geweest. De eerste sessie heeft wel wat gedaan, maar daar blijft het denk ik bij. Daarnaast sport ik nu nouwelijks op de fitnes en paardrijden na, maar dat is minder belastend dan hardlopen en voetbal. Daar begin ik volgende week weer mee en dat in combinatie met veel werken (lopen) maakt het toch een beetje spannend, maar ik ga van het beste uit.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:14

Vraagje aan degene die ook geopereerd zijn geweest.
Vandaag is het 5 weken geleden, de wonden zijn heel mooi dicht, litteken ziet nog wat rood en daarnaast is het nog wat hard en warm.
Nu was ik vandaag in de sauna, en begon het warme wat harde weefsel zo te steken dat ik uit de sauna ben gegaan.
Ik had dit meer verwacht toen het ijzerwerk er nog in zat, maar nu niet meer.
Nog meer die dit gehad hebben ?

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:24

Avelien: Sterkte. Rubber gips, wat moet ik me daar bij voorstellen? Zit dat dan alleen om je enkel ofzo?

Hoi: paardrijden is makkelijker dan lopen ;) Weet niet welk been het was.

Diesel: ik heb geen idee hoe dat zit met dan schuiven van dat bot. Wel heb ik dat zelf ook, dus ben benieuwd :)

Mandii: Misschien ben je er meer bij gebaat als je er wat langere tijd tussen laat zitten?

Proud: Ik ga nooit naar de sauna, heb dus geen idee. Maar ik denk dat als het pijn doet, het verstandig is dat je weg gelopen bent. Mijn littekens heb ik ook al vrij snel laten masseren bij de fysio. Wilde liever geen moeilijk litteken omdat die zo vlak langs de pees zit.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:27

Hopen dat dan snel beter gaat mandii.

proud: wel mrt andere littekens gehad. Kan zijn omdat die huid anders reageert op warmte.

Veulen: het heet ook wel softcast.
zit nu met watten er onder net als gewoon gips.

Afbeelding

Afbeelding

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:27

Veulen84 ik denk dat een langere periode niet werkt omdat ik me zeg maar vastloop. Er heeft nu 4 weken tussen gezeten en het neemt net het scherpe randje ervan af. Maar ik moet ook gewoon niet meer verwachten zeker omdat de fysiotherpeut ook al gezegd heeft dat het vanwege littekenweefsel waarschijnlijk niet veel beter zou worden.

Avelienvd vervelend dat er een stukje van je fibula af is gebroken. Heb weleens gelezen dat ze daar vaak niet veel aan doen, maar is natuurlijk afhankelijk van de plek.
Ik heb twee weken softcast gehad, maar ik had me enkelbanden gescheurd en moest er mee kunnen lopen. (Is mij niet gelukt trouwens)

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:51

klopt er is niet veel aan te doen. volgens hen zou ik nu mogen gaan belasten maar dat gaat dus echt nog niet.
maar ff rustig aan nog dus.

lastig he dat littekenweefsel..