Winterhanden en voeten wat helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Winterhanden en voeten wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:03

Ik heb altijd al rond deze tijd van het jaar ontzettende last van winterhanden en tenen.
Het gekke is dat ik het dit jaar maar een hand heb maar wel veel erger.
Ik word er helemaal kriegel van.
Mijn vingers zijn dik en opgezet. En er lijken bloeduitstorkinkjes te zitten (allemaal rode puntjes). Het jeukt als een gek.
En door dat mijn vingers zo opgezet zijn kan ik mijn hand ook niet meer tot een vuistje krijgen.

Hebben jullie tips om het te verzachten? Is het toch handig om hier eens een keer mee naar de huisarts te gaan?

Ik draag zodra ik buiten bezig ben handschoenen. Met warme weer dunnetjes en hoe kouder het word dikkere.
(als iemand nog een tip heeft voor de ultieme handschoenen die ook mijn handen met vrieskou warm houden graag)

Sjors

Re: Winterhanden en voeten wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:04

Handschoenen met een verwarming erin (zie het als advertentie haha, zelf geen ervaring mee)?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:05

Inderdaad zorgen dat je handen en voeten niet koud worden. Verder kunnen wisselbaden helpen en heb ook iets gelezen over masseren met kampferspiritus

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:07

Ik heb hier ook veel last van! Het is een teken van een slechte doorbloeding naar je handen en voeten. Wat je vaak ziet is dat mensen bijvoorbeeld op hun handen gaan zitten, of met hun benen over elkaar zitten. Dit knelt de bloedvaten af en zo krijg je dus juist koude handen en voeten.
Mocht je er ook inderdaad buiten in beweging enz. veel last van hebben zou ik gewoon even bij de huisarts gaan, mijn zus had er ook zo extreem last van en kreeg toen veel tips mee over hoe ze het aan kan pakken! (Weet die zelf niet anders had ik die uiteraard hier neergezet O:) )

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:08

Ik heb er ook last van em moet zeggen sinds ik PU Flex handschoentjes draag met dit weer en dikkere als het kouder word gaat het een stuk beter als voorheen.
Ze ademen goed en ik denk dat dat helpt.
Ook heb ik altijd van die afwas-handschoenen aan als ik met mn handen in het water ga.

Ik volg, wie weet heeft iemand nog een handige tip. Het kan behoorlijk pijnlijk zijn.

mirim

Handschoenen van Back on Track zijn geweldig :j .
Door de speciale weefsels zorgt het voor een goede doorbloeding.
Ik ben er erg blij mee. Ik gebruik de gewone back on track handschoenen voor op de fiets en wandelen en zo. Voor tijdens het rijden gebruik ik de back on track rijhandschoenen...helemaal top +:)+

Anoniem

Vitamine D.
Twee keer per jaar een depot in mijn bovenarm en heb nergens meer last van.

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:11

Vervelend is dat he! Ik heb er ook veel last van.. Nu nog niet gelukkig:)
Een tip voor je winterhanden/tenen heb ik niet. Haha ik hoop dat ik een tip heb voor de ultieme handschoenen! Sinds kort heb ik opwarmbare handschoenen, er zit een batterij in en je kan ze tussentijds aan en uitzetten, de verwarming loopt tot in je vingertoppen. Ik heb ze alleen nog niet echt buiten geprobeerd maar ik heb ze wel even aan gehad om te voelen en ze zijn niet echt heel warm maar ze houden je vingers wel op temperatuur zodat je vingers niet afkoelen. Overigens heb ik ze ook in zooltjes voor in mijn schoenen, dat is hetzelfde idee. Ik kan je nog niet garanderen dat het top werkt maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit de oplossing is voor mijn dode vingers haha :o .
Ik heb ze van warmawear, je kan even op hun site kijken als het je wat lijkt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:15

Ik heb inmiddels wel van die motorhandschoenen voor op de scooter die werken op de accu. Ik moest elke dag een halfuur op de scooter zitten en binnen 10 min zat ik al te huilen van de pijn in mijn handen. Ook van alles geprobeerd Van uierzalf tot meerdere lagen handschoenen maar niks werkte. Kosten een rib uit me lijf die dingen maar nog nooit zo blij er mee geweest.
Maar helaas kan ik die niet aan met de honden uitlaten of als ik op stal bezig ben. Hebben jullie ook links van de handschoenen?

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:17

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:27

Heb je "echt"" winterhanden of altijd extreem koude/stijve handen? Winterhanden/voeten/tenen jeuken meestal heel erg... (mijn grootvader -huisarts in de jaren 50- zei altijd over winterhanden "één minuut ermee in de verse sneeuw", en dat werkt ook echt, maar dan moet het wel sneeuwen.. -O- )
Je kan ook aan de huisarts vragen of je iets er voor voorgeschreven kan krijgen, soms krijg je dan een zeer lichte bloeddrukverlager zodat de bloedtoevoer naar de aders in je handen makkelijker wordt, waardoor de bloedvaatjes minder snel verkrampen/vernauwen met de kou..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:50

Dat is dus een hele goede vraag of ik altijd koude/stijve handen heb of winterhanden.

S'morgens als ik uit bed kom heb ik dus al stijve handen en dan voornamelijk in de winter. Kan dan niet mijn vingers buigen. Dat duurt s;ochtends altijd even voor dat dat weer lukt. Me handen voelen ook vaak koud ook als ik binnen zit en het niet koud heb. Nu is me linkerhand gewoon lekker warm. Maar mijn rechterhand die dus raar doet voelt gewoon koud aan.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:58

Ellende inderdaad.
Ik heb 5 weken last gehad en op dit moment is het weer 'goed' .Had er blaren bij en kon niet veel meer. De blaren zijn nu weg en de dikke vingers ook. Jeuk is er nog wel maar niet extreem meer.
Warm houden is de enige optie is mij verteld.
Op een gegeven moment had ik zelfs overal handschoenen aan. Je moet toch wat! Ik heb nog niet de remedie gevonden om het te voorkomen, maar zo extreem als nu had ik het ook nog nooit gehad.....