Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bente_11
Berichten: 1447
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:39

Ibbel schreef:
Je bent bij Sylvia Kamphuis geweest denk ik hè? Dat is echt dé jeugd SLE expert van NL, zit je helemaal goed bij. Vertrouw maar op haar advies.


klopt! daarom zijn we er ook heen geweest, heerlijk meer dan een uur in de auto maar ben onwijs blij dat we erheen gegaan zijn, echt super fijn hoe ze de tijd voor me nam en super duidelijk al mijn vragen beantwoordde!

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:53

moonfish13 schreef:
Ik heb fibro en heb dat bijna volledig onder controle met mijn voeding. :)
Melk, gluten, soja, varkensvlees, en suikers probeer ik te vermijden, melk en gluten strikt vrij.
Was binnen een week van 80% van de pijn af.


SLE is wel iets heel anders en dat is écht niet in toom te houden dmv voeding. Gelukkig helpt het bij jou wel iig. :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:53

Wat fijn dat je zo'n toparts hebt! :)

Scheelt echt enorm!

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:54

Fijn om te horen dat je zulk goed advies hebt gekregen. Blij voor je dat je die vaatverwijders hebt gekregen!

Bente_11
Berichten: 1447
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 22:04

Dankjewel allemaal! ik zal jullie op de hoogte houden :).

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:12

Dominique_96 schreef:
SLE is wel iets heel anders en dat is écht niet in toom te houden dmv voeding. Gelukkig helpt het bij jou wel iig. :)
Ja, maar het is toch heel vaak zinvol om naar je voeding te kijken. Ik ben ervan overtuigd dat aanpassingen in je eetpatroon bij veel ziektes/problemen positief kunnen uitwerken.
Door het steeds toenemende gebruik van pakjes, zakjes, kleurstoffen, geurstoffen en talloze E-nummers en bewerkte, gemanipuleerde en kant-en-klaarprodukten wordt ons voedsel er niet beter en gezonder op en dat kan problemen veroorzaken.

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:13

Mag ik vragen wat vaatverwijders zijn?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:14

KarinvdM schreef:
Dominique_96 schreef:
SLE is wel iets heel anders en dat is écht niet in toom te houden dmv voeding. Gelukkig helpt het bij jou wel iig. :)
Ja, maar het is toch heel vaak zinvol om naar je voeding te kijken. Ik ben ervan overtuigd dat aanpassingen in je eetpatroon bij veel ziektes/problemen positief kunnen uitwerken.
Door het steeds toenemende gebruik van pakjes, zakjes, kleurstoffen, geurstoffen en talloze E-nummers en bewerkte, gemanipuleerde en kant-en-klaarprodukten wordt ons voedsel er niet beter en gezonder op en dat kan problemen veroorzaken.

:j
Kijk genezen doe je er niet van, maar het is wel met mazzel in toom te houden. :)
Ik heb trouwens Lyme, daardoor fybro gekregen. Al twee jaar geleden overgestapt op voeding aanpassen en helemaal op de andere tour.
Zelf verbeter ik alleen maar, maar op de weg die ik was had ik hier niet meer gezeten, Lyme is ook een rotzak hoor vergis je niet.
Ik weet het pas sinds een paar maanden, maar dit is echt mijn redding geweest.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:15

TanjaxBas schreef:
Mag ik vragen wat vaatverwijders zijn?


Zet de aders meer open, zodat de doorbloeding verbeterd :)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:15

TanjaxBas schreef:
Mag ik vragen wat vaatverwijders zijn?
Medicijnen die je bloedvaten wijder maken.

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:19

Geloof zeker idd dat voeding zeer positief kan werken op pijn e.d. Eet hier thuis ook redelijk gezond maar ik ervaar het bij mezelf niet als 80%. Lees m'n reactie nu terug en zie dat het misschien wat bot is overgekomen maar zo bedoelde ik het niet!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:22

Nee, op mij kwam het niet bot over hoor. :)
Maar veel mensen onderschatten de waarde van goede voeding.
Tegenwoordig moet alles snel en makkelijk, maar we zijn niet voor snel en makkelijk geboren.
Alles wat uit een fabriek komt zou je moeten beschouwen als niet-eetbaar. Alles zelf maken is veel smaakvoller en gezonder en veel tijd hoeft het vaak niet eens te kosten. :)

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:23

Klopt! Word soms gek van dat gezonde gedoe van m'n ouders maar ben eigenlijk best wel blij dat ze uiteindelijk toch aan gezondheid denken :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:25

*kijkt nu opzij naar de zure gezonde smurrie die ma voor mij heeft neergezet brrrr*
Voeding kan zeker helpen, ook voor gezonde mensen :) ik vind dat altijd zoiets van: dat kan geen kwaad om daar naar te kijken, je hebt alleen wat te winnen en niets te verliezen. Het kan je lichaam ondersteunen :)

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:27

Klopt :) Is alleen maar fijn als het uiteindelijk je ziekte beter draagbaar maakt. Helaas bij mij niet maar dat is niet anders :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:27

Dominique_96 schreef:
Klopt :) Is alleen maar fijn als het uiteindelijk je ziekte beter draagbaar maakt. Helaas bij mij niet maar dat is niet anders :D


Maar is hoe dan ook wel lief voor je lijf! :)
Al is het niet altijd even lekker :') 'hap zure smurrie'

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:29

Haha :') Denk maar aan hoe gezond het is, dan gaat het wel naar binnen :D

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:30

Dominique_96 schreef:
Geloof zeker idd dat voeding zeer positief kan werken op pijn e.d. Eet hier thuis ook redelijk gezond maar ik ervaar het bij mezelf niet als 80%. Lees m'n reactie nu terug en zie dat het misschien wat bot is overgekomen maar zo bedoelde ik het niet!

Oh zo vatte ik het niet op hoor, ben er aardig aan gewend.
Gezond is niet het juiste woord trouwens, ik eet gezond maar zodra ik melk binnen krijg is het hommeles.
Dat wordt ook als gezond beschouwd, al ben ik het daar niet mee eens.

Ik drink smoothies s'morgens, spinazie, sinaasappelsap vers, halve banaan, chiazaadjes, gojibessen, maca poeder, acaipoeder, proteinepoeder.
Dat blenden en opdrinken en twee gekookte eieren erbij, powerontbijt! :P
Ik heb zelf echt baat bij eiwitten ook trouwens, sinds ik proteinepoeder gebruik duidelijk meer constantere energie.

Ik hang nu trouwens ook aan mijn tens hoor, wervel scheef van een pijnlijke schouder gisteren.
Daarmee kan ik echt heel veel oplossen, werkt hier beter als pijnstillers..

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:33

Mooi ontbijt! Ik eet vaak 's ochtends havermoutpap, maar dat vult dan weer net niet lang genoeg dus snel weer honger.
Super dat je zo pijnstillers kunt vervangen! Scheelt toch heel veel bijwerkingen en slechte stoffen die je binnen krijgt :)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:36

:j
Ik doe het er heel goed op in ieder geval! :D

Ik gebruik mijn tens nog heel weinig, toen ik op dieet ging bleef een deel en dat heb ik uitgeroeid met de tens.
Nu af en toe nog, als ik iets verkeerd voel zitten in mijn rug.
Tens er flink op en dan zie je het binnen een uur rechter staan of breekt het weer los. :')
Maar dit lost bij mij echt op, pijnstillers niet.

Ik kan/kon ook slecht mijn bloedsuiker op pijl houden s'morgens.
Na het eten moest ik dan praktisch mijn bed in, zonder brood/crackers of iets in die richting heb ik dat minder en met proteinepoeder is het super.
Merk het ook qua spierpijn, dat is veel minder als ik iets gedaan heb sinds ik het zo doe. :)
Misschien het overwegen waard, als ik het snel doe doe ik 1/3e banaan, beetje sinaasappelsap en proteinepoeder blenden.
Dan heb je eiwitten snel binnen, bijvoorbeeld als je net een stuk gefietst hebt en je weet dat je daar last van krijgt, liefst binnen 2 uur. :)
Ik heb het op basis van erwten, geen melk.

Nu gooi ik trouwens misschien de knuppel in het hoenderhok, maar wel eens gehoord van MMS?
Chloordioxide, ik ben voor de Lyme sinds een paar weken bezig en ik verbeter echt gigantisch!
Wordt o.a. bij kanker en reuma wel gebruikt. Niets doen zonder overleg met je arts of je ouders trouwens, gewoon een tip.
Niet iedereen vindt het een tof idee namelijk, maar ik ben erg gevoelig en heb er geen last van. :)

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Reuma, leer er maar mee leven als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 01:40

Denk dat het voor de TS nu met name belangrijk is om met goede medicatie alles onder controle te houden en eventueel ervaringen te horen.

Ik weet van mij zelf een aantal jaar geleden dat ik helemaal zot werd van alle adviezen, dat kwam later wel weer goed maar in de begin periode overdonderd je het behoorlijk

(niet aanvallend bedoeld!! ;-) )