Elektrisch roken, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Elektrisch roken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:50

Ik wil over op elektrisch roken, voor zowel mijn eigen gezondheid als die van de omgeving.

Heb gister de eGo-T kado gekregen, met de 'USA-mix' maar vind dat niets aan, totaal geen smaak. Ga dus van de week op zoek naar een ander smaakje. Zijn hier nog meer mensen die 'dampen' in plaats van het gewone 'roken' ?

Heb met de zoekfunctie wat gezocht, maar topics waren verouderd.

Ik hoop uiteindelijk helemaal over te kunnen gaan op dampen (e-sigaret) ipv roken (gewone sigaret).

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers!

Dieselpaard

Re: Elektrisch roken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:52

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom je wilt stoppen met gewoon roken en overgaan op (in mijn ogen) "nep" roken. Waarom stop je dan niet gewoon? Niet om je aan te vallen, maar ik ben benieuwd naar jouw beweegredenen.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:54

Ik denk omdat het heel moeilijk is helemaal te stoppen en zo heb je dan nog een beetje het 'gevoel' van roken zegmaar?
Net als dat mensen die stoppen met roken heel veel lolly's gaan eten omdat ze wat in hun mond willen hebben.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:06

Omdat ik eigenlijk wel wil stoppen, maar ook weer niet, hoe zwak het ook klinkt, maar ik ben al jaren slaaf van de sigaret, al eens eerder gestopt en daarna alleen maar meer gaan roken. Ik weet dat het ontzettend slap klinkt, dat is het ook. Ik leef verder ontzettend gezond, ik drink geen alcohol, gebruik geen drugs, en eet ontzettend gezond (écht gezond, dus niet dat ik denk dat het zo is, ik weet het zeker) en het is zo zonde dat ik dan nog al die gore teer-bende binnen krijg. Stoppen met roken is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan. Daarnaast wordt er overal in mijn omgeving (ook bij mij thuis) gewoon gerookt, wat het des te moeilijker maakt. Simpel gezegd, ik ben gewoon te zwak.

Nou heb ik van bekenden al een aantal goede ervaringen gehoord.

De e-smoker die ik heb lijkt niet eens op een sigaret qua looks en feeling, zie: http://cdn103.iofferphoto.com/img/item/ ... h-6e5c.jpg hierbij rook je niet (er is geen sprake van verbranding) maar inhaleer je waterdamp. Al 100x minder ongezond dan het gewone roken dus. Maar doordat je nog iets om handen hebt en je nog steeds inhaleert, is het voor sommige mensen een hele goede vervanger.

Je kan hier verschillende liquids voor kopen, met een smaakje, en met en zonder nicotine. Zelf ben ik nu begonnen met 12mg nicotine, en dit kan je langzaam gaan afbouwen, heb meerdere mensen gesproken die nu enkel nog een smaakje dampen en al compleet van de nicotine af zijn.

De nicotine is slechts de officiele verslavende factor in een sigaret, maar het hele gebeuren om het roken heen is ook verslavend. Het is een gewoonte die heel lastig is los te laten.

En hoe hard iemand ook roept gewoon stoppen nu, je een schop onder de kont geeft etc. stoppen met roken is echt zo makkelijk niet, des te meer respect voor iedereen die dat wel lukt.

Ik geef toe dat, hoe verschrikkelijk ook, ik een slaaf ben van de sigaret. -O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:13

Ik heb zelf ook zo'n 12 jaar gerookt (en dan te bedenken dat ik pas 26 ben ;) ), maar inmiddels 2 jaar gestopt. Ik had er vooral veel moeite mee als ik in de kroeg stond. Of wanneer ik een drankje op had. Dat waren de momenten dat ik er echt voor moest gaan. Stoppen met roken is idd niet makkelijk. Het moet van binnenuit komen. Jij moet vinden dat je er klaar mee bent en ook de goede redenen hebben om het te doen. Iedereen kan van alles voor je bedenken, uiteindelijk moet je het zelf doen.

Het gevoel dat ik kreeg bij die e-smokers, was dat het gewoon nep was. Ik heb me echt serieus afgevraagd waarom mensen dat doen. Nu, met jouw uitleg, kan ik het beter begrijpen. Wel is het natuurlijk zo dat nicotine niet het enige verslavende is binnen een sigaret. Inmiddels zitten er zoveel andere stoffen in die ook verslavend werken. Ik ben altijd bang dat die stoffen ook stiekem in die e-smokers gestopt worden. Ja, dan ben je nicotinevrij, maar nog verslaafd aan die andere stofjes. Dat is hoe ik er tegenover sta, hoor! Wil niet zeggen dat dit waar is, want ik heb me er verder niet in verdiept!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:19

Hier een zeer tevreden Ego-t "roker". Ik was al na 3 dagen helemaal van de gewone sigaretten af terwijl dat op voorhand niet eens mijn intentie was.
Ik gebruik de vloeistof van Flavory, die door een hoop Ego-t verkopers geleverd wordt en mix zelf een smaak die ik lekker vind.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:22

Dat gevoel kreeg ik eerst ook bij de e-smokers, maarja ze zijn er natuurlijk al een tijdje en de ontwikkelingen op dat gebied gaan ook steeds verder. Vroeger had je ze vooral met cartridges, die ik heb vul je gewoon zelf met een vloeistof (allerlei varianten) op de vloeistof staan wel de ingrediënten en vast niet alles zal gezond voor je zijn, maar voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden zit er niets zo ongezond in als in een gewone brand-sigaret. Het is uiteindelijk damp wat je inhaleert en geen rook, dat maakt al een gigantisch verschil.

Ik hoop dat er nog wat meer ervaringsdeskundigen gaan reageren, ik ben tenslotte maar een beginner.

@ dblijham, klinkt goed :) Dat is inderdaad ook de ervaring die ik van anderen heb gehoord, maar ook mensen die naast het dampen ook nog wel gewoon roken, maar stukken minder dan voorheen, en elke sigaret minder is al een winst opzich. Ik ga eens op zoek naar de vloeistof van flavory! Wat vind jij aanraders? Ik heb nu de 'USA-mix' die werd mij geadviseerd in de winkel, maar ik proef er niets van, vind het smaakloos, geen tabaksmaak niets.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:23

Ik heb een wegwerp e-sigaret gebruikt om te stoppen. De eerste dag heb ik 1x een paar trekjes genomen, de tweede dag vond ik al dat ik het wel zelf kon. Inmiddels bijna 9 maanden gestopt :)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:31

Ik weet niet wat je normaal rookt. Qua tabakssmaak heeft flavory 3 smaken.
Ik gebruik zelf de medium blend(lichte smaak) en mix die met een beetje appel en vanille. Voor de zwaardere rokers heb je de classic en de power puff.
https://www.facebook.com/egosmokers?fref=ts Dit is de site waar ik het bestel, kun je op je gemak de smaken bekijken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:41

Top phormicola! Respect dat het je zo gelukt is :)

Bedankt voor de site, dblijham! Ga even rondneuzen, ik denk dat ik wel wat onder de zware rokers te scharen val, klik zelf sigaretten met rode west-shag, geen zware shag roker dus, maar ook geen light sigaretten roken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:46

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:46

Dankjewel! Ga ik die ook even doorlezen, die is al wel redelijk oud?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:46

Dan zou ik voor de classic of de power puff gaan. Of je wil mixen en waarmee is natuurlijk heel persoonlijk.

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:47

Goed van je! Zelf ben ik ook een maand geleden gestopt met roken door te gaan dampen (elektrisch roken) en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. En ja, ik heb mijn moeilijke momenten wel gehad en die zullen er vast nog wel meer komen. Ondertussen zit ik op 6 mg nicotine en gaat prima.

Enkele zaken waar je bij stil moet staan als je liquids koopt: om het droge gevoel in je mond/keel te voorkomen kun je beter niet kiezen voor 100% PG, maar een PG/VG mix. En de tabakssmaak is er niet, omdat er nu eenmaal niets verbrand wordt. Probeer daarom eens fruitsmaakjes of menthol, vanille ed.

Waar ik mijn liquids vandaan haal is via zwoofs.nl. Veel keus, goede kwaliteit en super service!

Succes met het ontdekken van de wereld van het dampen...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:58

Bedankt voor de aanvullende info, dat de échte tabaksmaak er niet is, dat had ik inderdaad al begrepen, maar nu proef ik gewoon echt niets, merk niet eens dat ik iets inhaleer zeg maar, ga daarom denk ik maar even morgen een menthol liquid halen, om te kijken of het dan wat beter is :) Als dat bevalt wil ik wat meer smaakjes proberen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:59

Mijn man heeft het een poosje gedaan en het was voor de omgeving (ons met name) echt heel fijn: geen stank meer in kleding en hij rook ook weer prettig uit zijn mond. Enige nadeel was dat hij verslaafd raakte aan de smaakjes... dus rookte hij er meer van dan van een pakje gewone tabak. Ik ben ervan overtuigd dat hij er minder van zou zijn gaan roken als hij het bij één neutrale smaak had gehouden. Helaas was dit niet de enige reden dat hij niet meer electrisch rookt: zijn werkgever/werkgebied verbiedt het om electrisch te roken. Mijn man is dus min of meer verplicht om normaal tabak weg te werken en is daar helemaal niet blij mee. Lichamelijk en geestelijk begon mijn man zich net beter te voelen door de electronische sigaret en nu mag hij die dus niet meer gebruiken. Zonde van alle energie en geld die ermee gemoeid is geweest, maar vooral voor zijn gezondheid. Meerdere collega's hebben geklaagd over deze regelgeving, maar men is onverbiddelijk. -O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:01

Belachelijk!!! Kan het voorstellen dat elektrisch roken op de werkplek zelf niet mag (bijv. achter je bureau) maar in je pauzes? Toch lekker zelf weten, je zou toch juist verwachten dat een werkgever gezonder personeel wil..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:04

Sterker nog: mijn man (en zijn collega's) rookten netjes in een speciale rook-abri... Inderdaad, op de werkvloer c.q. achter je bureau kan ik me levendig voorstellen dat dat verboden is, ook voor een electrische sigaret, maar dat ze ook niet mogen roken op de daarvoor aangewezen plekken... :?

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:04

Als je gezonder wilt leven stop dan helemaal :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:09

Kleine moeite om te typen Skyliner, maar veel moeilijker om uit te voeren, anders was dat zeker al lang zo geweest.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:14

ik lees mee! Ik ben me sinds vorige week ook aan het verdiepen hierin en het lijkt me de moeite van het proberen zeker waard! Alleen snap ik nog niks van die smaakjes e.d. en lees ik hier dat een "normale" smaak dus niet bestaat. dat vind ik wel erg jammer.. maar misschien is er iets dat wel in de buurt komt.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:15

Jaime_ schreef:
Kleine moeite om te typen Skyliner, maar veel moeilijker om uit te voeren, anders was dat zeker al lang zo geweest.

Denk bij elke sigaret na over de gevolgen ervan en dat die ene sigaret wel iets uitmaakt :)

Let op: Kan als schokkend gezien worden :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:17

en dan nog ist niet zo simpel hoor skyliner.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:20

Het is lief Skyliner dat je er moeite voor doet.. Maar.. Dat helpt niet, echt geloof mij maar, ik heb die film en 't boek van allen carr ofzoiets, ook gezien/gelezen en tuurlijk vind ik het erg. Maar mijn geest/verstand is niet sterker dan mijn verslaving, daarom ook dat ik zeg: ik ben een slaaf van de sigaret. Vandaar ook dat ik nu over wil op het dampen in plaats van het roken, dan heb je niet al die schadelijke stoffen die je wel hebt met gewoon roken.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:22

Leorah schreef:
en dan nog ist niet zo simpel hoor skyliner.

Simpel of niet, als je zelfmedelijden hebt lukt het nooit. :)

Even ontopic

Ik ken iemand die overgestapt hierop was maar Jee wat is dat spul chemische troep zeg :wow:

In de aardbeien variant kon ik geen aarbei geur meer in vinden door de vele chemische troep het rook alleen onwijs zoet en absoluut niet aardbei achtig