Misofonie: Enorm overgevoelig voor bepaalde geluiden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:16

Oh man, ik kan zo woest worden als iemand met een lepel door de binnenkant van een pan gaat. Krijg nu al kippenvel als ik er aan denk. Voel me dan alsof ik helemaal gek word. Wil dan het liefst schreeuwen en springen.

Ik heb dit normaal nooit, nergens mee. Vond het altijd zo raar. Maar nu weet ik dus dat het niet zo heel raar is!

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Misofonie: Enorm overgevoelig voor bepaalde geluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:11

Van therapeuten hoor ik steeds dat ''het geluid ondergaan'' het beste is. Door steeds jezelf bloot te stellen aan het nare geluid, moet het beter worden. Daar is wel een woord voor, maar die weet ik zo even niet.

Nu ervaar ik zelf niet zo dat het werkt, helaas. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe ze dat in het AMC aanpakken.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:20

ja dat heb ik ook iemand die onder zijn nagels punnikt walgelijk dat geluid of iemand die zijn neus ophaald of 6x per uur zijn keel schraapt....ik spreek ze er op aan, dat doen ze maar als ik er niet bij ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:24

Telefoongeluidjes (continue 'pliep' als er een berichtje binnenkomt of het toetsenbord wat bij iedere letter piept....)... Naarrrr! Of huilende kinderen en dan niet omdat ze pijn hebben maar omdat ze aandacht willen. Continue in dezelfde toon tot ze weer adem moeten halen, vet poedersuiker.
Oh of dat geluid als je met je nagels/vingers/sleutels over zo'n rare gladde stof van een jas oid. gaat. Ieieeieiieh. Het geluid van een paraplu(stof) ook!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:25

Kraken met plastic bekertjes, het gedachteloos eindeloos laten klikken van een pen.. -:(-

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:35

Exposure was het woord dat ik zocht :)*

Wordt ook wel gebruikt bij bepaalde angsten.