B12 Tekort Deel ll

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:41

Marlies waar geven ze bij jou de prik? Bil arm of been? In de bil schijnt het het best op te nemen. En de assistente vragen om echt heeeeel langzaam te prikken. Ik heb het idee dat het bij jou veel te snel gaat waardoor het z'n zeer doet

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:50

B12 moet hoe dan ook heel langszaam geprikt worden anders brandt het echt heel erg. En op kamertemperatuur graag ook nog. Daarnaast zijn er best veel plekken waar geprikt kan worden als het gedaan wordt. Hoop dat ze niet steeds dezelfde plek pakken. Linkerbil rchterbil (bovenste buitenste bilkwadrant, anders te dicht bij de bilzenuw wat heel erg pijnlijk is) linker bovenbeen rechter bovenbeen en eventueel zelfs bovenarmen zou nog kunnen.

Ik zelf kan alleen rechter bovenbeen gebruiken. Mag links niet prikken.heeft bij mij denk ik zeker 2 maanden geduurd voor ik me iets beter ging voelen. Foliumzuur is vanzelf bijgetrokken bij prikken van b12. Kon daar niks voor slikken ivm lactoseintolerantie.

Ik mag vrijdag of zaterdag weer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:08

Lootje1991 schreef:
Marlies waar geven ze bij jou de prik? Bil arm of been? In de bil schijnt het het best op te nemen. En de assistente vragen om echt heeeeel langzaam te prikken. Ik heb het idee dat het bij jou veel te snel gaat waardoor het z'n zeer doet

In de bil. Links en rechts afgewisseld. Ze zegt datze het er langzaam inspuit. Ik voel het wel branden. Ze hebben 1x een dikkere naald gebruikt waardoor het echt zeer deed. Nu gelukkig steeds weereen dunnere.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:06

Ik heb vandaag mn 6de prik gehad. Bij mij merk ik heel veel verschil tussen links en rechts. Rechts brand het echt enorm en links zo goed als niet. Volgens mijn zus(die prikt mij) komt dat doordat ik links beter ontspan. Mijn linkerbeen is korter dus het ontspannen gaat daardoor heel makkelijk. Rechts gaat bij mij het ontspannen echt een stuk lastiger. Ik 'schrik' dan ook steeds als de naald word ingeprikt.

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:35

Vandaag mijn 1e injectie gehad. De rest zal ik of zelf of mijn collega's gaan doen.

Vond de prik niet pijn wel vervelend als het vloeistof erin gaat.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:46

Bellatrix schreef:
Lootje1991 schreef:
Marlies waar geven ze bij jou de prik? Bil arm of been? In de bil schijnt het het best op te nemen. En de assistente vragen om echt heeeeel langzaam te prikken. Ik heb het idee dat het bij jou veel te snel gaat waardoor het z'n zeer doet

In de bil. Links en rechts afgewisseld. Ze zegt datze het er langzaam inspuit. Ik voel het wel branden. Ze hebben 1x een dikkere naald gebruikt waardoor het echt zeer deed. Nu gelukkig steeds weereen dunnere.


Bellatrix, als je beroerd blijft van je b12 injecties kun je wat last hebben van de histaminepiek die kan plaatsvinden na een shot b12 als je DAO enzym het niet oke doet.

Je kunt zelf ff methylatie opzoeken en zoeken op DAO, histamine etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:06

Zal het opzoeken. Nu bij de huisarts..was mijn injectie vergeten maar wordt over vijf minuten geholpen.

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:54

Vandaag mijn 2e gehad. In me been deed minder zeer dan in me bil maar wel langer erna last gehad.

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:53

Was net bij de ha weer beginnende keelontsteking, dus gelijk ff gevraagd om weer b12 te prikken en ook actieve b12. Dus moet zo ff langs het prikpunt want dat doet ze niet zelf. Word nu geprikt op actieve b12, foliumzuur en vitamine d.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:32

Onderussen is mijn energiepeil behoorlijk aan het stijgen..
Slapen doe ik vrijwel niet meer in de middag. Ik slaap snachts een heel stuk beter.
Ben niet meer zo uitgeblust...
Nog 2 en dan zit het erop.
Dan kijken als 1 keer in de 8 weken voldoende is of toch vaker.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:35

Hittepit.. fijn dat je je beter gaat voelen..!
Maar pas wel op.. afbouwen doe je heel geleidelijk én pas als alle klachten weg zijn, anders val je weer net zo hard terug..

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:39

Ik blijf goed opletten en mocht ik twijfelen ben ik direct weer bij ze.

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:00

Vandaag wel egt meegemaakt dat ze egt niks weten over b12 zeg. Begon over valse waardes door de pilletjes die ik neem maar dat was niet waar en dat ik nog steeds klachten heb maar dat werd afgewimpeld met dat kon ook wat anders zijn. Mijn oude huisarts was daar heel anders in bij hem stond de optie injecties wel open.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:14

Ik heb vandaag de 9e gehad en vrijdag de laatste. Heb net wel gezegd dat ik er nog 10 wil omdat ik nog steeds niets merk. De assistente gaat het met de arts overleggen en vrijdag hoor ik meer.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:51

Bellatrix slik je er ook een Vitamine B complex bij? Dat heeft je lichaam ook nodig, vitamine B's werken namelijk samen...

Hier een positief bericht: Ik ben weer helemaal de oude. Heb na de eerste serie injecties na een maand weer nieuwe injecties gehaald en tussendoor nog smelttabletten B12 en B complex geslikt.

Na een beginvergerging van mijn klachten de eerste 6 weken (heel moe, alleen maar slapen op de bank. Oorsuizen, hoofdpijn, bindweefselpijnen, spierpijnen) begonnen de klachten minder te worden.

Toen een soort revalidatietraject gestart bij de fysio met in het begin alleen 10 min wandelen per dag en wat krachtoefeningen. De krachtoefeningen waren eerst heel zwaar, ik had echt totaal geen kracht in mijn lijf en ik was net een 80-jarige.
Maar na 3 maanden fysio en dagelijks de wandeling uitbreiden zit ik weer op het paard! En ik heb gister 3 stallen uitgemest *\o/* . Daarnaast is mijn mentale energie ook enorm toegenomen, ik kan gewoon weer naar verjaardagen en zelfs uit eten *\o/* .

Ik ben zo blij dat ik het heft in eigen hand heb genomen en mijn waardes heb opgevraagd bij de HA (die volgens hem goed waren, maar ik vind 132 toch best laag).

Dus laat je niet met een kluitje het riet insturen, en vraag desnoods een verwijzing naar een internist :j

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:56

Laetitia wat voor smeltabletten gebruik je erbij?
Misschien is dat wat voor mij als extra ondersteuning.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:58

Nee ik slik niets bij...heet de HA ook niets van gezegd. :\

Ik kan gewoon rijden, uit eten gaan en naar verjaardagen...maar ik slaap wel 2x per dag 20 min op de bank. Voorheen was 1x genoeg maar nu niet meer...ik werk in de schoonmaak en maak gemiddeld 11000 stappen per dag dus ik beweeg genoeg...misschien als ik ander (minder intensief) werk had gehad dat ik ook minder slaap nodig had...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:10


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:14

Toch vind ik het raar...ik drink veel melk en eet veel vlees...zou ik dan gewoon geen B12 kunnen opnemen? Heb ik dan wel wat aan die tabletten?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:18

Smelttabletten slik je niet in, maar die laat je via het mondslijmvlies smelten onder je tong waardoor het direct in je bloedbaan komt :j.

Maar ik ben geen expert hoor, ik merk zelf alleen veel verbetering sinds ik het zo doe :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:23

Ik zal er eens naar vragen...of het voor mij zin heeft om te slikken. Maar ik hoop gewoon dat ik na vrijdag nog een keer een kuur krijg...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:26

Smelttabletten helpen niet als je stof mist om b 12 op te nemen helaas. Heb daar destijds naar geinformeerd bij internist maar dat kun je net zo goed laten.

Bellatrix ik zou niet genoegen nemen met stoppen nu. Prikken om gehalte te bepalen is ook zinloos na injecties.

Hittepit en leatitia fijn dat jullie je fitter voelen weer langzaam aan.

Roosje ik zou toch echt geen genoegen nemen met zo afschepen. Klopt dat slikken controle door bloedonderzoek zinloos maakt. Waardes zijn niet betrouwbaar meer dan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101851
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:27

Ik ga er ook op aandringen dat ik nog een kuur krijg. :j

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:35

laetitia schreef:
Mijn huisarts heeft er ook niets over gezegd, maar ben door dit topic en de FB groep van Ziekte van Addisson wijs geworden.

Ik neem deze smelttabletten tussen de injecties door (om de dag):
https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... en/P228516

Echter als je nog in een kuur zit van B12 injecties hebben de smelttabletten geen toegevoegde waarde. Dat plas je dan weer uit.

En dit vitamine B complex (ook om de dag):
https://www.vitaminstore.eu/health/voed ... 10/P275898



Ik moet er nog 2. Maar zou daarna wel willen gebruiken als extra ondersteuning.
Moet daarna om de maanden voor een injectie. De foliumzuur en de viamine d blijf ik door gebruiken.

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:47

Daarom heb ik ook aangedrongen om ook te prikke op actieve b12 dit keer. Ik zal ook is kijken voor smelttabletjes wellicht werkt dat beter.