In elkaar geslagen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

In elkaar geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:33

Ja.. Waar moet ik beginnen?
Ik kan wel janken, heb ik net en vanmiddag ook gedaan...
Ik kwam vanmiddag uit school, en dat is best een eind weg van mijn huis. Zo'n uurtje reizen.
Ik ben de randstad rail uit gestapt en overgestapt op de tram. Daarna moet ik nog een keer over stappen op een andere tram.
Ik stapte dus die tram uit, om op de halte op de volgende tram te wachten. Met mij stapte een groepje 14 / 15 jarigen uit die tram om ook op de andere tram te wachten.
Dit groepje was enorm luidruchtig, waar ik niet tegen kan. Iets van respect voor je mede mens, of wat dan ook? Nee gewoon ronduit asociaal schelden en doen.
Ik wierp een wat geiriteerde blik hun richting op, aangezien ik op het bankje zat, en hun naast mij kwamen staan, en ook al een keer en tas van hun zonder pardon of sorry in mijn gezicht kreeg, en keek recht in de ogen van een van die meisjes die me vies en arrogant aan keek.
"Wat kijk je?!" Zei ze. Ik deed mijn muziek uit (waar ik ze dus bovenuit hoorde) en vroeg haar wat ze zei. "Wat kijk je" Zegt ze weer.
"Wat kijk je? Wat kijk jij?" Zei ik. Ze kwam aggressief voor me staan, wees naar me, begon te vloeken, te blairen en te schelden, en eindigde met haar vinger op mijn neus. Enige wat ik zei was: "Doe eens rustig." Waarna ik een klodder spuug in mijn gezicht kreeg geroggeld, en ik dus opstond om haar eens even goed beet te pakken, maar voor ik wat kon doen, werd er aan mijn haar getrokken, werd ik geschopt en geslagen, en niet alleen door dit ene meisje, maar ook door 2 vriendinnen van haar. In totaal was dit een groepje van 4 meisjes en 1 jongetje. Met de jongen viel nog wat te spreken, en die probeerde dan ook de boel wat te sussen. Het lukte mij niet om ook maar iets terug te doen of weg te komen, dus ben in een gedoken op het bankje gaan zitten en liet alles maar over me heen komen. Toen het maar niet stopte heb ik geprobeerd te gillen in de hoop dat iemand mij zou horen en me kwam helpen, maar probeer maar eens hard en duidelijk te gillen als je voorover gebogen in elkaar gedoken op een bankje geslagen en geschopt enzo word... Uiteindelijk hield ze op en haar vriendinnen stopte toen ook. Ik zei tegen het jochie: "Als jij zorgt dat ze hier blijft ga ik daar staan." Zei ik. "Ja dat is denk ik wel beter, is goed." Zei hij toen. Ik liep weg en tikte 112 in, maar voordat ik op bellen kon drukken stond ze alweer voor mn neus. "Waag het niet de politie te bellen want ik pak je. En ik zweer, ik weet hoe je eruit ziet, ik zweer, als ik jou kop nog 1x zie, verbouw ik hem." Zei ze. "Prima." Zei ik. Ik zag aan de overkant volwassen mensen staan die alles gezien hadden en richtte me daarop. "WAAROM, ALS JULLIE ALLEMAAL ZIEN WAT ER GEBEURD, IS ER NIEMAND DIE REAGEERD OF WAT DOET?!" Riep ik., dat is ook de manier dat ik weg kwam bij die meid.... Er was 1 man die alleen even zei: "Jongens, met zijn allen op 1 is wel erg gemeen, dat moet je niet doen." Nee DAAR heb ik wat aan! Maargoed. Daarna alsnog 112 gebelt, en de politie kwam. Alleen waren die meiden al met de tram weg.... Ik heb geen aangifte gedaan, aangezien de kans klein is dat ze die meiden nog zouden pakken... Heb alleen nu wel 2 gekneusde vingers, en het voelt alsof ik bont en blauw ben...

Bij mij is het echter een nadeel dat ik maar heel soms een blauwe plek krijg, terwijl ik het wel voel. Als ik blauwe plekken krijg ga ik zeker aangifte doen, want dan heb ik een bewijs dat ik echt in elkaar gerost ben.

Ik kan echt wel janken. Ik heb enorme pijn... Het lijkt wel dat hoe harder ik probeer mijn problemen op te lossen hoe meer problemen ik krijg... Ik loop bij een psycholoog vanwegen een pest verleden waar ik ook regelmatig in elkaar geramt ben. Een tijd geleden, klappen gekregen van een ex- vriendje van een (toenmalige) vriendin van mij, ook aangifte voor gedaan en hij kreeg een werkstraf. Alleen was hij meerderjarig. En afgelope Mei een enorme vechtpartij, waarna enorme bedreigingen mijn kant op kwamen. Aangezien ik met deze mensen in dezelfde wijk woon, was ik bang ze tegen te komen en dan klappen te krijgen. Dat eindelijk achter gelaten en nu weer! Ik ben zelf 18, en hoe is het mogelijk dat ik bang ben voor kinderen van een jaar of 14? Ik weet dat ik haar ongetwijfeld nog eens tegen ga komen, en mag dan meteen de politie bellen. Alleen is de kans groot dat ik dit meisje of haar vriendinnen in de tram tegen kom. Mag je dan de bestuurder vragen de tram stil te zetten en de deuren dicht te doen? Kan de bestuurder de politie bellen voor je en zorgen dat ze die keer dan niet ontkomen aan wat hun straf zou moeten zijn?

Ik moest het even van me afschrijven aangezien ik gewoon echt gek word. Heb net echt tranen met tuiten gehuild onder de douche...

Mayflower_

Re: In elkaar geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:44

Och he meissie.. :(:) Wat zul je geschrokken zijn! Ontzettend veel sterkte en soms is het maar beter om je helemaal stil te houden tegen zulke mensen.. Ook al zijn ze luidruchtig.. Er zijn mensen die tegenwoordig zo'n kort lontje hebben.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:47

Jeetje wat heftig.. Sterkte meid!

Wat een belachelijke rotmensen lopen er ook op de wereld, bah!! Hoe kan je zoiets je medemens aandoen, ik begrijp dat nooit!

En die mensen die gewoon stonden te kijken, bizar!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:50

Ik zei ook niks.. Keek alleen en toevallig keek dit meisje ook en nou niet echt vriendelijk. Meteen barstte de bom terwijl ik nog nieteens iets gezegt had.. Heel mijn lichaam is stijf op dit moment..

Barroco, idd, daar kan ik erg kwaad om worden. Is het ' een gevecht' dat 1 op 1 is, of 2 op 2, mij zul je niet horen, maar zijn het er meerdere tegen 1 of 2 dan zou ik er toch echt wat van zeggen, of als dat me te link lijkt gewoon de politie bellen..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:50

Wow jeetje wat heftig zeg! :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 00:53

Gelukkig kan ik verder inmiddels prima voor mezelf opkomen, alleen in dit geval kreeg ik daar de kans niet voor..

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:56

Jeetje meis, wat heftig! :(:)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:56

Waarom ga je geen spoedcursus zelfverdediging doen, dan voel je je in ieder geval weerbaarder en minder angstig (en dat straal je ook uit). Sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:57

Jezus wat een achterlijke wijven zeg, ik snap dat gewoon niet. Ik ben geboren in de randstad, kom al mijn leven in Denhaag en Leiden en heb 4 jaar gestudeerd in Amsterdam, ik heb nooit zoiets meegemaakt, en geloof me, ik bespaar mensen geen dodelijke blikken als ze asociaal gedrag in het openbaar vertonen :+ ... Wat ongelofelijk zwak van de omstanders dat ze ook niet even ingrepen... wat zal jij je dan alleen voelen zeg... gatverredamme, kan er echt niet bij :n ... Alsnog aangifte doen!

2a54z6e45r6r

Sterkte! Je moet je het jezelf niet kwalijk nemen, je hebt gewoon pech gehad. Als ze met meer zijn kan je niet tegen hen op in je eentje.

franka75

Zo hee waar was dat , ik heb hier ook rr , maar alsjeblieft doe alsnog gewoon aangifte hing daar niet ergens een camera ofzo, er zijn mensen die het gezien hebben, daar kunnen ze een oproep voor plaatsen. heel belangrijk ook om het van je af te praten en dat ze dan alles op papier hebben

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:58

echt dat die mensen nou bang waren om te helppen kan ook nog
hoe is het met je vingers

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:59

lifaya schreef:
Jezus wat een achterlijke wijven zeg, ik snap dat gewoon niet. Ik ben geboren in de randstad, kom al mijn leven in Denhaag en Leiden en heb 4 jaar gestudeerd in Amsterdam, ik heb nooit zoiets meegemaakt, en geloof me, ik bespaar mensen geen dodelijke blikken als ze asociaal gedrag in het openbaar vertonen :+ ... Wat ongelofelijk zwak van de omstanders dat ze ook niet even ingrepen... wat zal jij je dan alleen voelen zeg... gatverredamme, kan er echt niet bij :n ... Alsnog aangifte doen!

mee eens al zijn er hier echt wel situaties dat ik ook niks laat merken maar toen op een moment eens iemand snoepjes in dr gezicht kreeg gegooid en niks zei heb ik echt mn muil opengetrokken tegen een stel marrokaantjes , ik was het zo zat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:02

krav macha, mss is dat wat voor je? sterkte!

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:03

Oeh bah! Dat dit soort jongeren hier zo rond lopen :r !! Maar de mensen die er naar staan te kijken en niet ingrijpen zijn net zo erg! Bahbah!
Heel heftig en vooral omdat jij alleen staat tegenover een groepje jongeren. Dat jij 18 bent en hun 14 maakt tegenwoordig niks meer uit, ze voelen zichzelf vaak zo volwassen en groot als ze met een groepje zijn, maar wanneer ze alleen zijn is heel dat zelfvertrouwen verdwenen.
Heb je met je ouders erover gesproken? Misschien wel belangrijk om te doen als je dat nog niet gedaan hebt. En eigenlijk toch aangifte doen en de personen zo goed mogelijk beschrijven.. Dit kan misschien andere mensen ook nog helpen die misschien hetzelfde meegemaakt hebben..
Nu in ieder geval de komende dagen even rustig aan doen, vooral omdat je lichaam toch wel wat toegetakeld is.
Sterkte!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:03

Ik snap niet dat er in de randstad dan helemaal niemand erop af komt, normaal zijn er genoeg types met een grote bek die daar rondlopen. Ik kan er echt heel misselijk van worden als omstanders helemaal niks doen. Kom op, een aantal dames van 14 stomp je toch zo even aan de kant, als je ziet dat 't escaleert kom je toch op voor iemand die daar toegetakeld word in z'n eentje. Achterlijk gedoe, daar kan ik zo boos om worden.

Heel veel sterkte, en als je ze weer ziet gewoon meteen zorgen dat je tussen de 'groep' terecht komt van andere mensen, dan durven ze waarschijnlijk niet zoveel meer :) En eventueel kan je altijd iemand aanspreken hoe of wat, als er een controleur in de tram aanwezig is o.i.d :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:04

Vriendin van mij had wel eens ruzie gekregen in de bioscoop (denhaag), 2 Marokkaanse meiden waren nogal luidruchtig, vriendin zegt er wat van en er ontstond een gigantische ruzie. Opeens krijg je dan zo'n enorme dooddoener als "kom naar buiten dan!" ,,, en word er chips over haar heen gegooid. En dan schijnheilig met hoofddoekje op he :') (en nee, dat is niet discrimineren. Je draagt een hoofddoek voor je geloof wat geen agressie representeert en dan vind ik het behoorlijk ironisch dat er dan zulke woorden uit hun muil komen :') ) ... Al met al flink gesprek met de crew van de bioscoop gehad en ben even vergeten hoe het verder verliep. Iig verder nooit zo iets meegemaakt verder, gek genoeg ontwijken mensen me altijd _O- Misschien omdat ik altijd zo woest kijk ofzo }>

TS, nogmaals even een knuffel :(:) Vind het echt gewoon zo enorm triest... Hopelijk slaat karma snel genoeg toe...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:11

Vind ik wel een goede! Ga daar nog eens kijken of er misschien camera's hangen?

Maar tjezus joh, wat vreselijk. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, je bent nu hoop ik niet alleen? :(:)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:11

Jemig, wat sommige kinderen wel niet raar kunnen doen :s wat vervelend zeg voor je :(:) ook zo stom dat niemand even jou helpt. Vind dat toch zo raar
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt
Laatst bijgewerkt door Lunaeekie op 19-01-13 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:12

Jeetje meid.. Ronduit belachelijk. Het word gewoon steeds erger.. Je kan niet eens meer iemand een blik werpen of je word inelkaar geslagen.. Rustig aan :(:).

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 01:12

Bedankt voor de lieve berichtjes! Das ook vooral iets waarom ik het op bokt zet. Soms is bokt echt even een iets waar mensen je een hart onder de riem steken!

Als ik iets zou zien waar ik niet in zou durven grijpen zou ik zelf de politie bellen.
Heb nu al 2x 112 moeten bellen voor mezelf dus zou het voor een ander ook doen.

Mn vingers doen zeer maar het gaat. Enorme spierpijn, dat wel. Mn vingers zijn gewoon gekneusd, weet inmiddels wel hoe een kneuzing voeld xD maar met bepaalde bewegingen is het echt alsof je vinger eraf word gedraait ofzo..

Franka, ik ben zelf totaal niet racistiesch en je hebt er zeker goede turken, marrokanen en dergelijke tussen zitten. Mijn collega is namelijk turks, en dat is een schat van een meid, maar ook hier het geval marrokaans of turks, en donkere mensen. Ik wil hierover niet te grof over komen op bokt, maar je hebt er een maal types tussen zitten waarvan ik denk, rot op naar t land van herkomst en ga daar de boel verzieken. Maar je hebt ook nederlanders die gewoon vol kaaskop zijn en die precies t zelfde doen. Die kan je ook niet terug sturen.. Maar je merkt het wel.. En vooral hier in den haag. Maar echt, ik ben ervan overtuigd dat er zeker lieve en goede tussen zitten want van dat soort ken ik er ook zat! Niet dat ik grof overkom ofzo =$

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 01:17

Bedankt allemaal!

Courses, toen de politie eenmaal geweest was, kwam er ineens een jongen voorbij lopen. Een jonge gozer, denk ook een jaar of 18/ 20? Die riep: zijn de dames nou opgepakt?
Dan denk ik, oh dus jij was ook in de buurt en hebt het gezien, als je het lef hebt me dit te vragen, waarom dan niet het lef hebben om mij te helpen?

Mijn moeder is een weekeindje weg met vriendinnen. Politie wou me thuisbrengen maar had toen mijn vader al gesproken. Mijn moeder weet dus nog niks, wil het niet verpesten voor haar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 01:19

Amalarab schreef:
krav macha, mss is dat wat voor je? sterkte!

Hmm nog nooit van gehoord! Wat is dat precies? Morgen eens googlen! XD

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:30

getver.. sterkte hoor. ik kan hier werkelijk waar zo beroerd van worden |( en van mij mogen mensen die zich schuldig maken aan wat jou aangedaan is de hoogste straf krijgen, maar ook de mensen die je niet geholpen hebben .. ik kan er met mn verstand niet bij dat er mensen blijven kijken terwijl er 1 iemand te grazen word genomen.
er zou een soort burgerverplichting moeten bestaan dat je allen verplicht bent te helpen - met veel overrule je de groep, ik snap dat het eng is om in je uppie ergens tussen te springen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 01:35

sjonge jonge! Dat er niemand was die ook maar iets deed om jou te helpen.
Hopelijk voel je je snel beter. Ik heb alle berichten gelezen, en las dat je al vaker in een vechtpartij terecht bent gekomen.
Denk idd wel dat het verstandig is om toch iets van een cursus zelfverdediging oid. Te doen.
Ik snap best dat je op dat moment jezelf klein hebt gemaakt en afwachten, maar als je ze nog een keer tegen komt. Misschien toch je angst maar proberen om te zetten in woede. Denk dat de kans groot is dat ze je nog een keer proberen te pakken. Wil je absoluut niet bang maken. Maar je zei zelf al dat je ze wel tegen zou komen in de trein/tram. Gewoon terug meppen! Of het nou raak is ofniet.