Eerst maar even mijn situatie uitleggen.
Ik ben inmiddels 3 maanden ziek. Ik ben op een vrijdagmiddag acuut in bed beland met hoge koorts en enorme nek & rugpijn.
Hiervoor ben ik de week er na naar de dokter gegaan en na 2 keer bloed onderzoek te hebben gehad kwam eruit dat
ik een zeer acute vorm van de ziekte van Pfeiffer heb gekregen. Ik ben hier ook ziek van geworden, terwijl het
in de eerste instantie niet uit de bloedtesten naar voren kwam. Hiervoor kreeg ik 6 weken om uit te zieken en dan zou
ik weer helemaal de oude moeten zijn. Nu, 10 weken later, ben ik dit absoluut niet

Ik ben in die 6 weken een week of 5 aan het herstellen geweest, maar daarna in het 'stil' komen te staan.
Ik ben enorm moe, heb overal pijn en heb het koud koud koud. (Terwijl ik dit typ heb ik handschoenen aan omdat ik ook de aandoening van Raynaud heb).
Mijn gezicht is heel wit en mijn ogen vaak rood. Ook ben ik in die 12 weken al 4 keer verkouden geweest, waarbij ik me per keer 1 week lang helemaal
leeg heb lopen snuiten. Ook heb ik al sinds een maand of 6 extreme pijn in mijn schouders & nek, die inmiddels dus is doorgeslagen naar mijn hoofd,
waardoor ik dus bijna constant een migraine-achtige pijn voel. Voor mijn schouders sta ik onder behandeling van een fysiotherapeut.
Daarnaast heb ik vaak last van mijn buik. Extreme messteek-achtige pijnen die een uur of 3 duren en dan wegtrekken. Dit krijg ik vaak na
het avondeten, maar ik kan geen patroon hierin ontdekken. Ook helen wondjes bij me erg slecht en hou ik overal blauwe littekens aan over..
Maandag bel ik mijn huisarts weer voor een afspraak en dan zal ik ook opnieuw bloed laten trekken.
Met mijn bloedtesten ben ik op een heleboel getest, waaronder alle vormen van Hepatitis en andere leveraandoeningen.
Ook wil ik met een diëtist praten, want ik heb ondergewicht

Mijn huisarts zelf doet er trouwens erg laks over en scheept me vaak af met 'een weekje rust'.
Ik wil jullie vragen of jullie tips hebben en of er mensen zijn die zich ook zo enorm slecht (hebben gevoeld)/ voelen door Pfeiffer. Of of er iemand misschien dingen bekend voorkomen.
Zelf heb ik ook het idee dat er meer aan de hand is, want veel van de dingen waar ik last van heb horen niet bij de ziekte.
Hebben jullie tips qua voeding, wat kan ik eten voor meer energie en een hogere weerstand? En watvoor voedingsstoffen uit vlees, kan ik ook uit andere producten halen? (ik lust amper vlees).
*Tijdens dit alles, ga ik wel nog zoveel mogelijk naar school en volg ik de zwaarste lessen om een poging te doen dit jaar alsnog te halen, ik ben namelijk eind de 1ste schoolweek ziek geworden.
Sorry voor het lange verhaal..

Alvast bedankt