Implanon of Mirena?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Implanon of Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 13:42

Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts, want ik wil van de pil af..

Nu twijfel ik tussen de Mirena en de Implanon.. Op internet vind ik alleen maar horror verhalen over beiden, dus ik hoop dat ik hier wat ervaringen kan horen, positief en negatief!

Murthul

Re: Implanon of Mirena?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:43

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:19

Mirena!

Solaria_Liz

ik raad ook de mirena aan.

Marjella86

implanon!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:20

ik ben erg positief over de implanon, heb geen mirena gehad dus geen vergelijk

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:20

Mirena :)

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:28

Ik heb de Implanon gehad en ik wil nooit meer iets permanent in mijn lijf. Ik kreeg met de Implanon heel veel grote puisten en voelde me zo vreselijk daaronder. Ik heb hem na een jaar laten verwijderen en dat viel niet mee, want hij was gaan zwerven in mijn biceps. Ja ook nog eens verkeerd geplaatst. Dus na veel wroeten en zoeken en bijna zelfs naar de o.k was hij gevonden. Nee voor mij geen van beide, want de Jasmin pil bevalt mij heel erg goed. Bedenk ook dat de Implanon er na 3 jaar weer uit moet en je toch elke keer een littekentje zult krijgen op je arm. Over je andere optie heb ik alleen maar nare ervaringen gehoord, dus die komt er bij helemaal niet in. 2 vriendinnen van mij hebben de Mirena na enkele maanden zware ongesteldheid laten verwijderen. Ja niet een positief bericht, maar als ik meer had ingelezen met de Implanon had ik ook niet een jaar zulke problemen met mijn huid en lijf gehad. Succes met je beslissing!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:30

ik heb mijn 3e implanon, zowel plaatsen als verwijderen is een fluitje van een cent geweest en zo goed als geen litteken.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:43

ik heb eerst de mirena gehad, werkte prima alleen ik voelde hem heel erg duidelijk zitten. Nu heb ik de implanon en die bevalt mij prima, nergens last van en ook niet meer ongesteld, wat ik met de mirena wel had.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:42

Voor de mensen die alleen mirena of implanon roepen, kunnen jullie wat meer uitweiden? Bedankt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:17

Ik heb inmiddels 8 jaar mirena. Netjes na 5 jaar de ene eruit en hop, de andere er weer in.
Ideaal, voor mij. Ik vergeet nooit meer een pil, stukken minder bijwerkingen (mijn humeur klaarde enorm op na het stoppen met de pil).
Ben nauwelijks ongesteld, bij sommigen stopt het helemaal.
Denk dat ik deze over twee jaar ook weer laat vervangen door een nieuwe.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:19

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:27

waarom wil je van de pil af?
Heftige bijwerkingen?
Probeer dan de microgynon 20 mg eens :j
Ik ben sinds 2 maanden helemaal hormoonloos, het is niet ideaal qua sex maar...wat een verademing!
Mijn HA wil de implanon niet zetten, teveel risico's op zweven,littekenvorming,bijwerkingen.
Ik wil zelf niet iets voor ''vast'' in mijn lijf dus ik twijfel om in de toekomst weer aan de 20 mg pil te gaan of de nuvaring te gaan gebruiken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:05

In het blad medisch contact van deze week stond toevallig een interessante studie over de implanon bij vrouwen in Urk. In de bijsluiter van implanon staat dat het voorkomen van bloedingen buiten de menstruatie om voorkomt bij 1 op de 10 tot 1 op de 100 vrouwen. Bij de vrouwen in Urk leek het alsof dat veel vaker voorkwam. Na een 5-jarige studie zijn ze er toen achter gekomen dat zeker de helft van de implanongebruiksters last had van tussentijdse bloedingen, 23% van de gebruiksters heeft hem hierom zelfs laten verwijderen. Daarnaast bleken de vrouwen ook veel vaker dan volgens de bijsluiter aangegeven last te hebben van migraine, stemmingswisselingen, acne en andere problemen. De implanon lijkt dus niet zo'n hele fijne anticonceptiemethode te zijn. Hier op bokt heb ik ook al regelmatig gehoord dat na een jaar vrouwen ineens bijna continu ongesteld werden en veel vaker bijwerkingen hadden dan gemeld volgens de fabrikant.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:14

Ik heb zondag de Mirena gekregen.... Ik doe het NOOIT meer. Ik ging van mijn stokje :+ terwijl ik vrij hoge pijngrens heb. Van door midden gebeten duim en pepperspray in ogen. Maar dit nooit meer. Nu 5dagen later nog steeds erge buikkrampen waardoor ik op paracetamols leef nu.

Ja als ik kinderen heb gehad :D dan is de boel opgerekt.

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:16

Zelf heb ik al 2 jaar de Mirena, heb nog nooit ergens last van gehad met de Mirena. Ik heb het gekregen omdat ik een stollingsziekte heb, ik had altijd veel pijn als ik ongesteld was. Alleen in het begin had ik buikpijn toen ie er net zat, nu niks meer en ik ben niet meer ongesteld! Echt heerlijk! :D

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:36

Ook hier een Implanon "horror"verhaal zoals je het zelf noemde.

Heb hem laten plaatsen toen Implanon net nieuw was en je er nog niets negatiefs over mocht zeggen. Daar zijn ze flink van terug gekomen.
Ik heb na anderhalf jaar mijn huisarts gesmeekt dat ding te verwijderen, wat na wat wroeten en een litteken inderdaad gebeurd is. Huisarts is overigens inmiddels zelfs ook erg tegen Implanon.

Ik heb een heel stapel bijwerkingen gehad. Zoek even op google wat de symptomen van PMS zijn en doe er nog een schepje bovenop. Maar dan wel op permanente basis. Stemmingswisselingen, pijnlijke borsten, depressie, nul sexdrive, pijn bij het vrijen, vermoeidheid, enz, enz, en tot overmaat van ramp bloedingen.

De eerste negen maanden ( >;) ) ben ik niet ongesteld geweest. Wel was mijn lichaam vol-le-dig overtuigd dat ik zwanger was. Zwangerschapstesten en praten als brugman hielpen niet. Tot ik na negen maanden dus voor het eerst ongesteld werd. Daarna na 4, 3, 2 maanden, daarna na een maand, 3 weken, 2 weken... nou ja, je snapt het wel. Tot ik dus permanent ongesteld was.

Onderzocht door gyneacologen. Ik was gezond, er was niets gyneacologisch aan de hand, aan de Implanon kon het volgens de heren niet liggen: dus het zat tussen mijn oren. En bedankt.

Na verwijdering was ik binnen een aantal weken overal vanaf.

Daarna aan de pil gegaan (toen nog Diane, "licht" dus). Dat heb ik noodgedwongen nog jaren gedaan. In December vorig jaar heb ik mij vanwege alle bijwerkingen van de pil alsnog laten steriliseren. Daarna ging er een wereld voor mij open! Ik wou dat ik het jaren eerder had laten doen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:43

Ik heb een implanon laten zetten.

Het erin zetten vond ik vrijwel pijnloos (en ik kan een pieper zijn), je krijgt een verdoving en een gaatje in je arm en daarna plaatsen ze het staafje.
Ik ben tevreden, heb nu 1x een bloeding gehad van 3 dagen maar zonder pijnkrampen, weinig van gemerkt!
Je arm is na het plaatsen wel gevoelig.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:08

ik vind de mirena een ramp, heb hem na 1,5jr eruit laten halen, hormonen kwamen boven mijn hoofd uit, reageerde er heel heftig op, mijn humeur werd er ook niet beter van (nogal explosief)
en vaak buikpijn, eruit laten halen en ik voelde me de dag erna gewoon rustiger worden

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:17

Ik heb 5 jr de Mirena gehad, zolang ik hem had was alles prima.
maar bij het verwijderen heb ik echt enorm veel pijn gehad en toen ik later een nieuwe wou laten plaatsen deed het weer zo'n vreselijk pijn en lukte het plaatsen dus ook niet, bleek dat mijn lichaam het afstootte.
Voor mij dus geen nieuwe poging weer.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:24

Ik wil van de pil af omdat ik hem af en toe vergeet.. Of ik hem 's ochtends of 's avonds neem maakt niet uit, soms gaat het gewoon mis.. Plus straks tijdens mijn coschappen wil ik daar echt niet aan hoeven denken..

Mijn voorkeur ging eerst uit naar de Implanon, maar ik twijfel nu..

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:26

Ik heb na plaatsing van de mirena eerst gruwelijke pijnen gehad.. vervolgens na 5 maanden een doorboorde baarmoeder mond, en daarna een spoedoperatie vanwege een bacterie die binnen is gekomen waarschijnlijk tijdens plaatsing in Feb. Was in Juli zo groot als een sinasappel en heb behoorlijke buikschade ervan overgehouden. Maar goed.. hoeft bij jou niet zo te zijn. Wil je er alleen op wijzen dat niet iedereen mazzel heeft. Kennisje op stal had een half jaar ervoor een mirena probleempje en is bijna doodgebloed.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:29

Implanon vind ik geweldig!
Een mini litteken en mijn bloedingen zijn veel minder heftig.
Geen zorgen over pil wel geslikt vandaag of als je griep hebt werkt het nog wel?
Nee geen zorgen en met 3jr weer opnieuw lachend erna toe.
Als je wel zwanger wilt worden dan is het kwestie van eruit laten halen en volgens moet je dan 1 maand veilig doen en dan kan je al beginnen met zwanger worden omdat je zoveel minder hormonen/.... binnen krijgt ter vergelijking met de pil.

Of het gaat zweven is per persoon afhankelijk net als hoe je lichaam erop reageert dus je houd horror verhalen en positieve verhalen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:34

Ik wil ook van de pil af en twijfel erg over de implanon, mijn lichaam reageerd altijd vrij extreem tegen elke foreign body zoals oorbellen, injecties ea.

Ik hoor veel goede dingen om me heen maar op internet lees je zoveel horror verhalen. De mensen die niet tevreden zijn over de implanon hadden die een zwaardere pil of juist een lichtere??