Rode warme wangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:33

Pfff, ik heb het de laatste tijd zo vaak.
Van die gloeiende, warme, rode wangen :o. Geen idee hoe ik er aan kom en ook niet hoe ik er af kom.
Als ik nou aan het werk ben, thuis zit, aan het stappen ben of in bed lig. Het komt, en met een beetje geluk gaat het ook weer weg.
Meer mensen die het herkennen en mischien een idee hebben waar het vandaan kan komen? :)

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:34

Ik heb het ook vaak, terwijl de rest van mijn lichaam gewoon normaal of koud is. Ik lees even mee :j

Amyy_
Berichten: 668
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:39

Ik heb het laatste tijd ook, maar zal bij mij denk ik wel komen omdat ik heel erg verkouden ben :o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:45

Ik heb het al m'n hele leven lang, ik sta sowieso bijna permanent in vuur en vlam :')

De huid van m'n gezicht is ontzettend dun, ik denk dat het daardoor komt :j

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:46

phormicola schreef:
Ik heb het al m'n hele leven lang, ik sta sowieso bijna permanent in vuur en vlam :')

Heel herkenbaar.. En heel vervelend tijdens gesprekken als je aldoor bloost -O-

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:50

Mijn wapen: Make up :Y) Dan zie je er niets meer van, of alleen een gezonde blos. Bespaard ook weer geld, want je hoeft nooit blush te dragen :')

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:17

Ik heb het vaak na een lange dag werken in de supermarkt, misschien door de overgang koud - warm of moe? Met uitgaan heb ik het ook door de warmte denk ik... Wel eens vervelend als je jezelf dan op foto's ziet met zo'n rode kop :+ Maar na goed slapen is het wel weer weg :P

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:24

Oow herkenbaar, ik ben al mijn hele leven een biet :P

Ik heb het het ergst als ik moe ben, maar ook met 'enge' dingen als presenteren oid.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:46

Ik heb 24/7 rode wangen :') En nu gloeien ze ook lekker, komt door het weer :D Soms wel irritant. Maarja, het is al m'n hele leven zo.. Make up werkt niet echt zo goed, je blijft het bij mij gewoon zien.. Of misschien gebruik ik niet de goede foundation e.d. :Y)
Er zijn wel heel veel mensen die het schattig vinden -O-

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:21

Ik zit hier ook een gloeilamp te wezen, volgens mij kun je een eitje bakken op m'n wangen :j

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:41

ik heb het ook al zo lang ik me kan herinneren :j ik vind het niet erg :) het enige jammere is dat ik er ook vaak een rode kin bij krijg :')

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:15

Ik heb het ook, niet aldoor maar wel minstens 1 x per dag.
Ik gloei helemaal, niet alleen m'n hoofd maar ook m'n armen etc zijn loeiheet. :=
Heb het dan niet per definitie warm, meestal heb ik het gewoon normaal of koud. (Heb het sws snel koud)

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:42

Herkenbaar!
Vooral als ik eenmaal 1x ben gaan blozen, dan blijven ze vaak zo warm..

Als ik alcohol drink krijg ik er ook vaak rode vlekken bij in mijn nek op mijn armen (echt gloeiend)

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:49

Zeer herkenbaar!
Ik begin de dag bleek, overdag ben ik rood, en 's avonds neemt het weer af ;)
Ik heb het wel meer in bepaalde situaties. Ik krijg ook rode vlekken in mij hals en borst, voorhoofd en kin.
Daar baal ik wel van, die nemen wel snel weer af, maar mijn wangen..
En daarbij ben ik heel blond van mijzelf, dus dat zie er helemaal mooi uit :p

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:08

Hier nog een gloeiwangtype!

Bij komt het door verschil van kou en warm, moe zijn, stress, druk bezig zijn, warm douchen, warm eten, in een kleine warme ruimte of als ik eindelijk rustig zit na een drukke dag. Ik hoef ook echt niet met mijn gezicht in de zon te gaan zitten of bij een vuurtje te gaan zitten.
Het is ook niet te vergelijken met een blos(je). Het duurt bij mij ook minimaal een uur voor het wat minder wordt.

Mijn wangen worden dan vurig warm (daar is geen make-up tegen op gewassen, ziet er dan nog vreemder uit) en meestal is mijn lijf dan juist koud. Ik heb ook een dunne huid die gewoon overal op reageert. Met kou loop ik buiten met blauw/paarse wangen, bij sporten ben ik rood gevlekt, tja.....

Ik probeer het te accepteren, je doet er weinig tegen. Maar ik vind het wel storend en voelt ook niet prettig.
Wel heb ik huidbehandelingen (IPL) gehad om de gewone roodheid op mijn wangen te verminderen (veel rode adertjes en bij een dunne huid zie je alles) en gebruik ik dagelijks een vettigere creme met zonnefactor. Daar is mijn huid wel rustiger van geworden.
En ik houd er toch rekening mee, mij zie je niet vanuit een paar uurtjes in de kou meteen doorgaan naar een etentje ofzo, flushing gegarandeerd! Dus het is helaas toch iets wat mij in sommige dingen belemmerd.

meganproperx

Berichten: 769
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:11

ik heb het als ik het warm heb.. nu dus :')

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:14

Ik zit ook te gloeien, zit in tshirt met rode kop en met mijn (koude) voeten in een kleed gewikkeld :+ .

Dagmar_1995

Berichten: 1267
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: Deventer

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:56

hier nog iemand.. heb er al vaker een topic over geopend maar niemand schijnt een wondermiddel te hebben..
Bij kou, warmte, spanning, rust.. ik heb gewoon altijd rode wangen. Allemaal "anti redness" crempjes geprobeerd (duur!!) en niets helpt. Tegenwoordig alles dus maar weer verstopt onder een dikke laag foundation. Want ik schaam me er vreselijk voor...

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:55

Ik gebruik nu producten van image skincare (vitamine C dagcreme en daily defense met zonnefactor). Ook duur, maar gelukkig in Amerika wat goedkoper als de dollar gunstig staat. Dus ik koop het daar of laat het meenemen als mijn ouders er zijn.

En ik stond 's ochtends al op met rode koontjes, maar dat is nu een heel eind minder geworden door de IPL PLS3 behandelingen (ook prijzig, maar wordt door sommige verzekeraars vergoed). Bij mij is de behandeling al ruim een jaar geleden en het resultaat is nog hetzelfde, dus voor mij was het de moeite waard. Nu is mijn blijvende roodheid zachtrood in plaats van donkerrood.

Make-up gebruik ik maar een beetje om het nog wat extra te egaliseren, maar niet om de roodheid te verbergen. Met zoveel make-up voel ik me ook niet prettig en vind ik persoonlijk ook niet mooi,.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:49

Dat ik rode wangen heb zal me weinig uit maken :Y). Het branderige en gloeiende gevoel vind ik vervelender :P.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:05

Dat vind ik ook echt een rotgevoel! Maakt dan niet uit of alleen thuis op de bank zit.

Maar ben bang dat je dit hooguit iets kunt inperken, niet te warm en lang douchen, gezicht alleen met koud/lauw water wassen en zeker niet wrijven, niet heet eten (niet qua spice, maar ook geen hete soep ofzo), niet vanuit de kou ineens in een warme (20+) ruimte of bij de open haard gaan zitten enz, enz. Dat zijn bij mij tenminste factoren die het op (kunnen) roepen. Maar ik kan ook al een opvlieger krijgen bij het eten van een boterham als ik net uit de kou kom, dat trekt dan wel weer sneller weg.

En als het komt, dan komt het toch 8-).

Iljavdm

Berichten: 3580
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:45

Haha heb ik laatste tijd ook af en toe haha, heel vreemd indd. Is indd beetje vervelend.
Lees even mee :)
Laatst bijgewerkt door Iljavdm op 06-10-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:54

Heb het ook wel regelmatig, dat ik ineens gloei (minimaal 3x per week en vooral 's avonds) ben erbij gaan temperaturen en 2 van de 3 keer heb ik er verhoging bij.. Me laten testen door HA niks aan de hand, ik heb gewoon bijna constant verhoging :')..

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:35

Te weinig slaap????

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Rode warme wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:11

Door dit weer word het ook erger.. vooral door binnen de verwarming aan dan naar buiten enzo..
te weinig slaap zal het ook wel verergeren.. en foundation ookal.

Hoe meer je erop let hoe erger het lijkt te worden haha :P