Verwarming aan=enorme hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Verwarming aan=enorme hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:05

Bah bah bah,de paracetamolletjes gaan dr dwars doorheen...slapen heeft ietsjes nut,maar de hoofdpijn blijft erg aanwezig,nu al ruim 3 weken..

Wij hebben luchtverwarming,nog heel ouderwets en heb dr overal bakjes ket water bij staan..maar niets helpt. Iemand een goede tip? (raam staat ook altijd stukje open en thermosstaat gaat niet hoger dan 20gr bij flinke kou)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Verwarming aan=enorme hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:34

bakjes water doe je goed, waarschijnlijk is het de droge lucht. Ik heb het ook als ik de airco in de auto aan heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:36

Even een hygrometer in huis halen om te zien hoe het ervoor staat met de luchtvochtigheid? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:49

Misschien heel stom idee, maar is het koolstofmonoxide gehalte misschien te hoog door de verwarming?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:50

Heb je je verwarming geverfd? Want die van mij kan ook echt ruiken daardoor (heb op de slaapkamer ook nooit een verwarming aan)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:11

Koolmonoxyde, hoe kom ik daar achter?

De CV ketel hangt in de schuur (ja rare plek haha) en thermostaat in huis uiteraard..we hebben geen radiatoren, maar nog van die ouderwetse sleuven in de grond, waar de warme lucht uit (hoort) komt. Daarnaast hebben we bij elke sleuf een bak water gezet en als ventilatie ramen open op een kier.

Een hygrometer..ik ga eens googlen, nog nooit van gehoord..dank je :)

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:14

Bakjes water worden als goed gezien maar zijn juist heel slecht.
Het water staat stil in de bakjes waardoor het op den duur een bron van bacteriën wordt.
Het is veel verstandiger om een luchtbevochtiger aan te schaffen die kosten een paar tientjes en hoogst waarschijnlijk ben je dan van je hoofdpijn af.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:26

thanks..maar die luchtbevichtiger he..we zitten in een noodwoning tijdelijk en het huis is zo vreselijk vochtig van zichzelf (dat we van ellende op deze kleine oppervlakte al elke week 4 grote bakken vochtvreters moeten legen)..zou zo'n ding dan wel helpen?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:47

Amy77 schreef:
thanks..maar die luchtbevichtiger he..we zitten in een noodwoning tijdelijk en het huis is zo vreselijk vochtig van zichzelf (dat we van ellende op deze kleine oppervlakte al elke week 4 grote bakken vochtvreters moeten legen)..zou zo'n ding dan wel helpen?

Waarom heb je dan bakken water staan?
Dat maakt de lucht juist vochtiger.
Als de luchtvochtigheid al te hoog is moet je dat juist niet doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:50

dat is inderdaad wel erg tegenstrijdig?

Heb je al geprobeerd om een neusspoeling te doen, dat helpt bij mij vaak wel goed.
Dus met een soort gietertje of speciaal voor neusspoelingen en dan met gezouten water, even al je holtes schoonspoelen.
Ik krijg ook direct hoofdpijn van airco's enz.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:51

aha, zou t m daarin zitten? hihi, ik zag mn vader dit vroeger doen, dus huppa, overgenomen maar het werkt idd niet..
Ik ga er vanuit dat de enorme hoofdpijnen door de verwarming komt, heb dat ding nu 3 weken aanstaan in de avonden en toen begon het ook..

Sjee, wat een tip..een neusspoeling..das wel een goeie, want alles zit verstopt..gewoon met keukenzout? of speciaal spulletje van de drogist? (lijkt me een erg naar klusje auw haha)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:52

Google eens op netti pot :)

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:55

Amy77 schreef:
aha, zou t m daarin zitten? hihi, ik zag mn vader dit vroeger doen, dus huppa, overgenomen maar het werkt idd niet..
Ik ga er vanuit dat de enorme hoofdpijnen door de verwarming komt, heb dat ding nu 3 weken aanstaan in de avonden en toen begon het ook..

Sjee, wat een tip..een neusspoeling..das wel een goeie, want alles zit verstopt..gewoon met keukenzout? of speciaal spulletje van de drogist? (lijkt me een erg naar klusje auw haha)

Waarschijnlijk wel ja want het enige wat je daarmee doet is de lucht nog vochtiger maken.
Je vader deed dat waarschijnlijk vroeger omdat de lucht te droog was door de cv krijg je namelijk droge lucht.

Maar wat jij nu doet is hetzelfde als je eten te pittig vinden en er daarom nog maar een lepel sambal bij doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:00

inderdaad een netti pot.
Heb zelf een klein gietertje (halve liter ofzo, met kleine tuit) en doe er gewoon wat keukenzout bij in.
Heb vaak last van voorhoofdsholte-ontsteking en dit is echt zalig om de boel mooi schoon te houden!
Handig om onder de douche te doen, scheelt wat bende wellicht ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:07

Dank dames..ben benieuwd..bakjes gaan weg en ik ga zo de Etos eens bezoeken :P