Hardlopen deel 3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:43

Vandaag 10 km meegelopen met de joggingclub, we liepen rond de 6 min/km (dus 10 km/u). Ik voel wel dat 10 km buiten mijn comfort zone ligt, de laatste kilometers voelden mijn benen erg zwaar. Op het eind nog wat versneld, maar toen ik wou stretchen, schoten mijn hamstrings in de kramp. Alles voelt erg strak aan, ik merk dat ik zelfs mijn schouders bezeer als ik bijvoorbeeld mijn armen wat ver uitrek. Denk dat ik dringend weer aan de supplementjes en de gezondere voeding moet. Ook hartslag bleef weer erg hoog, ondanks het toch niet zo snelle tempo en het feit dat ik zonder hijgen een gesprek kon voeren.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:08

Wie van jullie gaat er mee doen met de dam tot dam?

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:47

Wat een afstand, Greetje! In welke tijd wil je hem lopen?

Hoever loop je normaal, hwn?

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:09

Ik had trouwens eerder een berichtje geplaatst dat ik wat moest wennen aan mijn hardloopschoenen en gisteren kon ik precies toch de verandering aan mijn knieën voelen. Vandaag liep al een stuk fijner. Ze zitten zeker goed en lopen op kussentjes, alleen moest mijn beenstand precies anders en dat was wennen. Ik kom van Decathlon schoenen (neutraal) en heb nu overpronatie schoenen. Voorlopig voel ik geen gevoelige ledematen. Ben benieuwd wat het morgen zegt. Ik hou het alvast in de gaten.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:56

X_Michelle_X schreef:
Wie van jullie gaat er mee doen met de dam tot dam?


Ik wil, maar moet tot april wachten voordat ik een kaartje kan kopen. Maar als dat niet lukt wacht ik rustig af totdat ze aug/sept om je oren vliegen omdat mensen niet kunnen/geblesseerd zijn ed. Ga jij hem lopen?

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:25

Na het werk een duurloopje doen. Zin in. :D

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:42

Ik heb vanmiddag even gelopen. Ben nog niet helemaal hersteld van de halve marathon, dus heb het bij 6km gelaten. Heerlijk in het zonnetje.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:52

Fetisje als je van neutrale naar antipronerende schoenen overstapt kan het zijn dat je wel even moet wennen. Desnoods dus een extra rustdag inlassen als je toch wat gaat voelen en even niet al te fanatiek opbouwen.
Je bedoelt de zestig van texel (die overigens 60,3km officieel gemetenn is) in welke tijd ik die ga lopen? zal heel afhankelijk zijn van het weer/ de omstandigheden. Hoog water hebben we echter iedere editie omdat die altijd op tweede paasdag valt en op de tijd van de start het met pasen dan altijd hoog water is. de vorige editie had ik 5hr22 over gedaan. Dus dat is een beetje mijn richttijd. Maar in 2011 toen het 27 graden en krukdroog was (en dus heel los zand) had ik er 6uur en 2miutenover gedaan. Maar in die editie is ook twee derde van de deelnemers uitgevallen.
Ga dus vooral voor de plaatsing. Hoewel die natuurlijk ook weer afhankelijk is van de aan of afwezigheid van concurrentie. Hoewel die er in texel altijd wel volop is.

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:03

Greetje, wat een uitdaging! Je hebt ook nog een heel mooie streeftijd. Ben benieuwd hoe het dit jaar loopt. Ik vind het heel erg interessant om je trainingen te volgen.

Ik heb heerlijk gelopen! 10,2 kilometer in 1:10. Was echt fijn lopen, snelheid is alleen nog niet spectaculair. Zit ook niet kapot dus dat is wel een goed teken. Ik heb er erg van genoten. Nu wel weer twee dagen rust. Is wel nodig denk ik. :j

Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:38

Hoi allemaal!

Ik kom even dit topic binnenvallen! Ik heb in januari dit jaar mijn eerste run ooit gedaan (Vondelparkloop) van 10km.

Vraagje; Ik ga op 2 juli meedoen met de Run for KiKa 10km en ben nu dus hard op zoek naar sponsoren! Is er hier op bokt een plek waar je mag vragen om sponsoring of is dat hier verboden? Hebben jullie nog andere tips om sponsoren te krijgen? Ik heb al berichten gedeeld op Facebook/instagram enzo :o

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:42

Je mag een link in je onderschrift zetten.

Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:44

Supervixen schreef:
Je mag een link in je onderschrift zetten.


Oeh super goed idee!! Thanks :D

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 07:31

Wat spierpijn en gewrichten wat gevoelig. Maar al bij al heel blij na een duurloopje. :j Ik vind het stiekem balen om twee dagen rust te houden. Maar ik weet stiekem wel dat het het beste is voor mijn lichaam.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:43

Tada! Ik heb me ingeschreven voor 2 hardloopwedstrijden. *\o/* Gewoon om te leren lopen in groepen, tijd is ondergeschikt, desondanks ben ik toch een beetje zenuwachtig. Zandvoort circuit a.s zondag en volgende week zondag ook een 5 km loopje. Ben benieuwd, het weer werkt in ieder geval mee.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:00

Sleeper schreef:
Tada! Ik heb me ingeschreven voor 2 hardloopwedstrijden. *\o/* Gewoon om te leren lopen in groepen, tijd is ondergeschikt, desondanks ben ik toch een beetje zenuwachtig. Zandvoort circuit a.s zondag en volgende week zondag ook een 5 km loopje. Ben benieuwd, het weer werkt in ieder geval mee.

Ja gewoon doen is de beste manier om te leren doseren, wedstrijden in te delen met de spanning om te gaan. Gewoon doen. Veel succes en plezier zondag.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:55

Hwn inmiddels hersteld van je 10km loop? Rustig opbouwen dan zal je zien dat het je steeds makkelijker af gaat.

Greetje wat een afstand zeg 60km! Is er nog wel veel concurrentie met zulke afstanden? Of komen er dan ook mensen uit het buitenland?

Fetisje lekker hoor, mooie afstand ook!

Leuk Sleeper, succes alvast!

Gisteren heb ik een 8km rondje gedaan met daarin 3x een km tempo op circa 4.30 per km (behoorlijk snel voor mij). Ging best lekker alleen kreeg ik een beetje last van mijn hamstring, wat ik achteraf ook nog voelde. Vreemd want dat heb ik nooit eerder gehad. Ik ga dit weekend kijken voor nieuwe schoenen. Mijn huidige zijn al bijna een jaar oud en ik loop nu toch best wat km’s. Laatst ook al 2x blaren opgelopen… Misschien tijd voor nieuwe schoenen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:11

zwaai! ik lees nog steeds mee maar intussen al 4 weken niet gelopen. heb ik de hele winter doorgebikkeld in sneeuw, regen, wind en kou en nu met het mooie weer kan ik neit lopen...

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:44

Daan_O schreef:
Greetje wat een afstand zeg 60km! Is er nog wel veel concurrentie met zulke afstanden? Of komen er dan ook mensen uit het buitenland?

Ja voor de zestig van Texel is wel veel animo hoor. Maar 60km is ook een afstand die je met een goede marathon training kunt volbrengen. Het echt ultra gebeuren speelt zich pas voorbij die 60km af. En bij die echte lange afstanden zijn de vrouwen vaak zo dun bezaaid dat er soms niet eens een aparte klassement voor vrouwen wordt opgemaakt en aan leeftijdcategorien wordt er meestal al helemaal niet gedaan. En die paar vrouwen die dus wel overal aan de start verschijnen zijn ook weer beresterk en onverslaanbaar.

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:56

Daan_O schreef:
Hwn inmiddels hersteld van je 10km loop? Rustig opbouwen dan zal je zien dat het je steeds makkelijker af gaat.


Het gekke is dat ik dit jaar al bijna wekelijks een 10 km-loop gedaan heb zonder problemen, zelfs aan een hoger tempo. Helaas voelen de spieren nog niet zo goed, kuit voelt zelfs nog alsof ze in de kramp kan schieten, dus ik denk dat ik vandaag es oversla.

Myrtheaben

Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-17
Woonplaats: Rijkevoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:59

Ik meld me ook als hardloper,
Maarnog niet zo spectaculair met mijn slechte conditie.
Laatste keer rondje van 7 gerend en vandaag ga ik weer een keertje
(Ik ben 14 jaar en als ik volwassen ben wil ik een marathon lopen)

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:34

Benangelique zo rot voor je!

Greetje phoe ik vind 60 al ultra haha. Ben benieuwd hoe je het op Texel gaat doen!

hwn dat is wel vreemd ja, vervelend.

Myrtheaben welkom, mooi doel! Als je nu 7km loopt het je toch al best wat conditie :)

Ik wil morgen voor schoenen naar Starshoe in Zoetermeer, zin in :D Toevallig mensen hier met ervaring met Starshoe?

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:01

Benangelique ik hoop dat je er snel weer bovenop komt!

Welkom myrtheaben, 7km is een mooi begin toch?

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:54

Fetisje fijn dat je begint te wennen aan je nieuwe schoenen!

Leuk sleeper! Altijd een beetje extra motivatie om een wedstrijd gepland te hebben, en inderdaad goed om te lopen in groepen, ik merk zelf dat als ik in een groep loop ik het wat makkelijker volhoud (hoef dan niet puur op eigen wilskracht door te lopen maar kan gewoon 'mee'), zeker als je op wedstrijd iemand vindt die een voor jou fijn tempo heeft waar je dan achteraan kan.

Vind ik ook een behoorlijk snel tempo Daan! Hoelang heb je dat tempo gelopen die drie keer?

Wauw Greetje ik had niet verwacht dat veel mensen 60 van texel zouden lopen, klinkt toch alsof het wel heel pittig is, zeker als de weersomstandigheden tegenzitten met al dat zand.

Welkom myrtheaben!

Ik heb deze week drie dagen achter elkaar gelopen, doe ik normaal niet maar nu was ik maandag niet lekker en ging het dinsdag weer wat beter dus toen een rustig loopje gedaan. Gister baantraining gehad en vandaag wilde ik een duurloopje doen omdat ik de rest van de week geen tijd meer heb. Maar het viel me tegen hoe zwaar ik het had (ging ook door het bos met heuvels ed want het was zo mooi buiten :Y) had ik misschien beter niet kunnen doen), dus het uiteindelijk bij 8km gehouden.

Trouwens nog even een vraag: heeft iemand enig idee wat voor invloed het op je lichaam zou hebben om je training op te splitsen in tweeën?
Ik zal het even uitleggen: Mijn vzpony staat zo'n 11 km verderop, normaal ga ik daar op de fiets heen, maar als ik het zou kunnen combineren met lopen zou dat qua planning voor mij heel fijn uitkomen. Dus ik zat te denken om de eerste 6km te fietsen (daar is een station en kan ik dus makkelijk mijn fiets laten), vervolgens 5km te lopen. Dan een 'pauze' terwijl ik bij de paarden ben (waar ik meestal poets, poep opruim en longeer/grondwerk) en vervolgens op de terugweg weer 5km lopen en dan 6km fietsen.
Het hele stuk op de heenweg fietsen en dan terug lopen is niet handig want dan ben ik mijn fiets kwijt, vandaar dat ik me afvraag of dit een goeie oplossing kan zijn? Anders kan ik evt heen met de bus, mijn ding doen en lopend terug maar ik ben niet zo'n fan van de bus :o

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:59

Een stalgenoot van mij doet dit regelmatig. Ze loopt ongeveer 5.5km naar stal en gaat dan op haar gemak uitmesten en dergelijke en dan weer hardlopend terug. Bevalt haar prima.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:14

Starshoe is een hele fijne zaak daan. Kundig personeel die écht de tijd voor je nemen