Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 17:04

:wave:

Inmiddels 7,5 week geleden ben ik van m'n pony gevallen en nogal rottig geland op m'n enkel. Gevolg was dat er een stukje kraakbeen is afgebroken in m'n enkel en m'n kuitbeen is gebroken.

Eén week na het ongeluk ben ik geopereerd, stukje kraakbeen is verwijderd en daarna dus 6,5 week gips gehad. Nu zijn er vandaag foto's gemaakt en (volgens mij) ziet het er allemaal goed uit. Mag het nog 3 weken niet belasten, maar wel beginnen met fysio.

Heb alleen voor eind volgende maand een paardenvakantie geboekt. En vandaar de vraag naar jullie ervaringen. Hoe snel zaten jullie er weer op en hoe beviel dat. Er staan lange ritten op de planning, was dat een beetje te doen?

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:07

Niet hetzelfde letsel (maar wel ook voet) en na zoveel weken gips, kan jij na een week belasten niet goed lopen en je ding doen :n Reken daar maar rustig nog een aantal weken/maanden voor..

Vervelend om te horen, maar ik denk dat je aanspraak moet maken op je annuleringsverzekering :(:)

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:42

Mwa ik ga sowieso, heb er verder ook haast geen pijn meer aan en echt het gevoel dat ik er zo op wegloop hoor. Ben al flink oefeningen aan het doen om m'n spieren sterk te krijgen en m'n pezen weer wat op te rekken :)

Moet alleen nog 3 weken geduld hebben voordat ik er gewicht op mag zetten, dus dat is een beetje balen..

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:42

Oh en ik ga niet na een week belasten op vakantie, maarna 3 weken :)

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:02

Ik waarschuw je alleen... Het is helaas niet zomaar opstaan en weglopen *ik heb inmiddels ervaring van een paar keer*

Je moet het zelf weten :j Vergeet niet dat als je gelijk weer van alles doet, je blijvende schade aan kan richten.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ervaringen met osteochondraal enkelletsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 18:40

Nee oke, maar ik mag ook niet zomaar opstaan en weglopen, heb nu eerst 3 weken fysio en mag er niet eens op staan. Over 3 weken mag ik erop staan, lopen en gewoon alles weer.