Sinds enige tijd is bij mij ADHD vastgesteld. Even voor de record, ik ben 26 en ben dus al mijn hele leven doorgekomen zonder medicatie. Ik heb me laten testen omdat mijn functioneren eigenlijk echt niet meer as zoals het hoort en ik best wel moe van mezelf werd

Nu slikte ik eerst methylfenidaat, ritalin zeg maar. Veel bijwerkingen: trillen, verhoogde hartslag, droge mond etc. In overleg met de psychiater (hoera, ik ga naar de psych, ik vind het maar wat :p ) Dexamfetamine gaan uitproberen. Nu wil ik niet zomaar iets in mijn lijf stoppen dus ook daar eens op gegoogeld. Ik schrik echt!!!! Haaruitval, depressie, hartkloppingen, roekeloos gedrag, tandvleesproblemen en ga zo maar door..
Ik vind het lastig. Ik ben twee maanden gestopt omdat ik het zat was maar punt is gewoon dat ik zonder niet goed functioneer. Best lastig, ik wil niks slikken waarvan ik gewoon weet dat het niet goed is voor je lijf, aan de andere kant heb ik niet zoveel keuze..Nu weet ik dat het internet vol staat met enge dingen dus ik vraag gewoon bokt om haar ervaring.
1: wat is je ervaring met welk medicijn?
2: hoe moet je eigenlijk een dosis uitvinden? Ik moet nu steeds wisselen maar over hoe en lange periode moet dat dan, iedere twee dagen andere dosering uittesten ofzo? Zit ik straks op het werk, zo stoned als een garnaal..
3: heeft iemand een alternatief gevonden? Geen meditatie en dat soort dingen, alhoewel ik dat goed vind, maar ik geloof niet dat mijn hersenen daar anders van gaan doen. Maar een natuurlijke variant op ritalin?
Bedankt!