steunzolen en geeneen schoen past meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:33

Nou net weer een frustratie rijker -O-
Ik heb nu sinds enkele weken aagemete steunzolen omdat ik verkeerd loop en een soort van hielspoor achtige klachten heb.
Ik heb vaak meindl wandelschoenen aan omdat dit simpelweg altijd het lekkerste loopt.
Maar als ik eens uit ga of iets wil ik ook wel eens een leukere schoen aan.
Alle schoenen in huis pas ik niet meer in met mijn steunzool zelfs de sportschoenen niet.
Dus ben eens even naar een schoenenzaak gegaan om nieuwe te kopen waar en mijn zolen en voeten samen inpassen :P
Maar echt ik pas helemaal niet in een nette schoen, het zit voor geen meter.
Die ***** zolen waren verrekte duur, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik steeds op wandelschoenen moet lopen.
Wie heeft ook steunzolen en herkend dit probleem?
Moet in september nog terug op controle en dan ga ik dat zeker aangeven.
Anders moet ik door de smid maar een paar ijzers eronder laten slaan. :D

fanci_mike

Re: steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:35

Het is met steunzolen inderdaad de bedoeling dat je op degelijke schoenen blijft lopen, liefst met "platte" zool. Ik trek altijd een leuke schoen aan zonder zool als ik op stap ga, dat red ik net qua comfort. leuk is het niet, maar ja.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:38

Je hebt als het goed is niet echt een steunzool, maar 1 van de podotherapeut, das wel iets anders.
En ik heb, vind ik, best veel mooie schoenen.
Maar: ik ben wel gewend meer geld uit te geven, al mijn schoenen, behalve op en top zomer-schoenen zijn gekocht met de steunzolen.

Dus, klinkt eigenlijk niet bekend...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:38

Ik heb brede voeten, dus sowieso val ik (helaas) in de wat 'lompere' schoenen.
Als ik dan de zooltjes eruit haal en m'n steunzolen erin doe, gaat dat prima.
Over het algemeen is het met zooltjes ook helemaal niet erg als je ze een tijdje gedragen hebt, dat je eens een paar uur op schoenen zonder loopt!
(weet niet of je wel eens op slippers loopt?? Moet je eigenlijk eens fitflops proberen!! Lopen echt super bij hielspoor klachten!)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:43

heb ik ook last van. ik heb ook van die dingen. er zijn/waren zowat geen mooie/passende/leuke-prijs schoenen meer. gelukkig heb ik er nu geen last meer van dus doe ik ze ook niet meer in :P . Ik wens je super veel succes en ik hoop dat het bij jou ook weer vanzelf over gaat.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 30-08-12 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:44

Ik was aan het denken om nog wolky's ofzo te gaan proberen die zijn over het algemeen volgens mij wel wat breder.
En anders blijf ik dus idd mijn nette schoenen dragen zonder zooltje.
Ik heb over het algemeen ook geen hele goedkope schoenen, want ik weet ook dat een plastic schoentje van 20 euro voor mij niks doet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:45

Kentaro schreef:
Ik heb brede voeten, dus sowieso val ik (helaas) in de wat 'lompere' schoenen.
Als ik dan de zooltjes eruit haal en m'n steunzolen erin doe, gaat dat prima.
Over het algemeen is het met zooltjes ook helemaal niet erg als je ze een tijdje gedragen hebt, dat je eens een paar uur op schoenen zonder loopt!
(weet niet of je wel eens op slippers loopt?? Moet je eigenlijk eens fitflops proberen!! Lopen echt super bij hielspoor klachten!)

Mijn schoonmoeder heeft die fitflops, eens vragen of ik die mag proberen voor ik weer zelf wat aanschaf en het is het toch weer niet.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:45

ik zie dat je niet zo ver van bij ons woont.
ik heb ook steunzolen en weet wat een ramp het is om leuke schoenen te vinden
ik ga altijd naar
http://www.taskoschoenen.nl/

hun hebben gewoon leuke schoenen ook voor steunzolen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:46

Bij mij paste ze in Timberland schoenen. Maar ook in diverse andere laarzen en schoenen. Beetje proberen dus. Maar dan wel de orginele zool eruit halen.

Mijn hielspoorzooltjes heb ik in simpele Adidasgympen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:47

wolky's passen ze inderdaad ook in! Vond het zelf alleen érg stugge schoenen :P
Je hebt 2 types fitflops. De een is meer geschikt voor een bredere/hogere wreef (heb ik dus :) ) Dus mocht die van je schoonmoeder niet passen, kan het daar aan liggen.
Ik had de folder bij m'n podologe vandaan. Waren nogal prijzige slippers. En net wat je zegt, had al van alles geprobeerd en voor hetzelfde geld zitten ze voor geen meter :P
Ze zitten echt als een huis!!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:48

Mijn steunzolen gaan zonder problemen in mijn leuke vlotte laarzen (met hakje) maar ook in platte. Tip die ik meekreeg met kopen van schoenen, is te kijken naar schoenen waar je binnenzool makkelijk kan uithalen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:50

Is het ook niet gewoon een kwestie van wennen? Of zijn je steunzolen wel goed passend? Ik heb een vrij hoge wreef en hele smalle voeten. Ondertussen al een jaar of 6 steunzolen, ook van de podotherapeut (voor rugklachten en standsafwijking in m'n heupen) en nooit ergens last van, mijn steunzolen gaan gewoon overal in, inclusief voet. En ik heb toch wel aparte met allemaal verhogingen enzo erin := Soms haal ik de binnenzool er niet eens uit :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:54

Ik ken het 'probleem' en gevoel. Ik loop ook het liefst op mijn Meindl's maar inderdaad onder een rokje of voor het nette is het geen gezicht.

Nu ik wat langer steunzolen heb kan ik inmiddels wel een avondje zonder als ik uit ga, dus oude schoenen doe ik soms weer aan.

Qua nieuwe schoenen moet je vooral kijken naar schoenen waar de zolen uit kunnen. Zag toevallig voor de vakantie bij de Ziengs gave pumps in allerlei stoere kleuren, met hak, waar de zolen uit kunnen en die dus ook geschikt zijn voor steunzolen.
Helaas ben ik ook nog eens gezegend met extreem brede voeten dus het was hem niet voor mij, maar ze waren wel super gaaf!

Je kunt het best investeren in een aantal paar goede schoenen waar je steunzolen in kunnen. Vaak via de echte schoenenzaken (dus geen Scapino enz.) wel prima te verkrijgen, ook met een hakje en ook leuk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:56

Heb je al geprobeerd om de standaardzool uit de schoenen te halen en dan pas je steunzool erin te leggen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:59

dodyg schreef:
ik zie dat je niet zo ver van bij ons woont.
ik heb ook steunzolen en weet wat een ramp het is om leuke schoenen te vinden
ik ga altijd naar
http://www.taskoschoenen.nl/

hun hebben gewoon leuke schoenen ook voor steunzolen

Dank je voor de tip!!
Allemaal trouwens

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:00

ik herken het , spijtig genoeg .
Ik heb een paar schoenen gekocht waar ze inpassen, maar als ik eens nette/open/mooiere schoenen wil aandoen, doe ik dat gewoon :)
Ik loop wel als ik thuis ben zoveel mogelijk in schoenen met steunzolen.

Het kan ook helpen om het zooltje van de schoen eruit te halen, scheelt alweer wat plaats.
Mijn ene been is wat korter dan mijn andere (waardoor mijn heupen en rug scheef staan), daardoor heb ik ophoging nodig, maar je kan hiervoor ook gewoon zooltjes kopen, past overal. Dit hang natuurlijk af van persoon tot persoon :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:03

MarliesV schreef:
Ik ken het 'probleem' en gevoel. Ik loop ook het liefst op mijn Meindl's maar inderdaad onder een rokje of voor het nette is het geen gezicht.

Nu ik wat langer steunzolen heb kan ik inmiddels wel een avondje zonder als ik uit ga, dus oude schoenen doe ik soms weer aan.

Qua nieuwe schoenen moet je vooral kijken naar schoenen waar de zolen uit kunnen. Zag toevallig voor de vakantie bij de Ziengs gave pumps in allerlei stoere kleuren, met hak, waar de zolen uit kunnen en die dus ook geschikt zijn voor steunzolen.
Helaas ben ik ook nog eens gezegend met extreem brede voeten dus het was hem niet voor mij, maar ze waren wel super gaaf!

Je kunt het best investeren in een aantal paar goede schoenen waar je steunzolen in kunnen. Vaak via de echte schoenenzaken (dus geen Scapino enz.) wel prima te verkrijgen, ook met een hakje en ook leuk.

Dan kunnen we ons de hand geven, ik heb ook brede voeten en dan die dikke steunzolen.
Misschien hoefschoenen proberen :')
Hier een dorp verderop ligt een goede zaak waar ik de meindl's ook koop, daar ga ik maar weer naartoe.
Aangezien ik laatst nieuwe meindl's heb gekocht a 170 eurie wilde ik nu rond de 70 euro uitgeven maar ben bang dat ik toch weer over de 100 uit ga komen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik best lang doe met mijn schoen omdat ik er netjes mee omga.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:13

Jep,hier ook steunzolen.
De enige waar de mijne in passen zijn een bepaald graceland schoenen en mijn schoenen van dolce & gabanna.Verder geen een leuke schoen waar ze in passen. Of ze zijn te smal of juist te breed of in de lengte dat het niet past.hopeloos!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:26

Heey,
Ik heb het zelfde probleem. Ook zooltjes en paste in geen enkele schoen. Ik heb zelf ook even moeten zoeken. Maar er zijn leuke schoenen welke je kan dragen met een steunzool. Maar je moet de merken kennen. Schoen die je kan dragen met een steunzool zijn van de merken. JJ Footware, Wolky, sommige van Gabor. Durea heeft hele fijne en mooie schoenen, Theresa M , Footnotes. Het zijn dure merken Maar wel fijn. Brengen hun geld wel op. En ze zijn allemaal voorzien van een bepaald stofje bij de Hak waardoor ze niet schuren en ook tegen het in en uitpakken van het zooltje kunnen.
Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes Sandra

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 18:08

Kentaro, vallen die fitflops klein of juist groot uit??

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:25

Zool laten halveren? Helpt nog wel eens. Ipv tot je tenen tot de helft.
Moet je maar eens vragen aan je podotherapeut.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:28

Nooit geen problemen mee... heb je een (voorbeeld) foto van je zolen? Misschien zijn ze wel heel anders als die van mij, maar ik kan alles aan, van broques totaan laarzen zonder rits en al!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:39

Hannanas schreef:
Zool laten halveren? Helpt nog wel eens. Ipv tot je tenen tot de helft.
Moet je maar eens vragen aan je podotherapeut.

Ik heb maar een halve

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:41

Joanne1987 schreef:
Nooit geen problemen mee... heb je een (voorbeeld) foto van je zolen? Misschien zijn ze wel heel anders als die van mij, maar ik kan alles aan, van broques totaan laarzen zonder rits en al!

Je hebt idd zolen waar je nog veel mee aan kan, ik verkoop zelf wandelschoenen en heb dus al wel wat zooltjes gezien.
Maar toen ik deze zag had ik zoiets van.................................oke, hoe krijg ik dat passend. :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:41

Ik heb die fitflop dingen bij mijn schoonmoeder geprobeerd maar ik moet een maatje kleiner dan haar hebben.
Zit wel erg lekker en ik ben al zo verknocht aan mijn birkenstocks