Opgezwollen ogen en huid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Opgezwollen ogen en huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:32

Vanochtend toen ik in de spiegel keek, schrok ik me rot := Mijn ogen (oogleden met name) zijn opgezwollen en daardoor lijken mijn ogen 2x zo klein! Ook is mijn gezichtshuid rood, dik en geïrriteerd. Waar ik normaal een hele gave huid heb zonder onregelmatigheden, is het nu bijna het tegenovergestelde :=
Goed.. Dat overleef ik wel, maar mijn vraag is, hoe komt het en wat kan ik er tegen doen?
In 't uur dat ik nu wakker ben zijn mijn ogen al wel een beetje bijgetrokken gelukkig..

Kan het komen door het warme weer?
Is het het kleine beetje gezichtsreiniger (die ik vaker gebruik) wat per ongeluk in mijn ogen is gekomen gisteravond?
Komt het doordat ik veel heb paardgereden de afgelopen 3 dagen? (irritatie door cap?)
Oververmoeidheid?

Wie het weet, mag het zeggen! :j
(en het liefst gelijk een oplossing erbij :') )

Oja, ik gebruik nooit make-up, zelfs geen foundation. Dat doe ik alleen bij speciale gelegendheden (zoals Kerst) en de enkele keren dat ik eens uit ga.

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:49

Klinkt toch als een reactie op iets! Onregelmatige huid ineens, miss heb je iets gegeten waar je niet zo goed tegen kan? Opgezwollen ogen kan komen omdat er miss een wimpertje of vuil in heeft gezeten vannacht? Vervelend ammie :(:) hopen dat het snel bijtrekt!

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Opgezwollen ogen en huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:09

Ik denk ook dat het een allergische reactie is. Probeer eens je gezicht te koelen met een coldpack.mdan neemt waarschijnlijk de zwelling wat sneller af en zo niet dan voelt het gewoon wat fijner met dat ding tegen je gezicht. Neem wel een coldpack en geen ijskorst want een coldpack blijft gelijkmatiger en langer koud.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Opgezwollen ogen en huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:48

Heb het wat gekoeld, mn ogen worden steeds beter..
Maar m'n huid is nog steeds geïrriteerd -O-

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:50

Ik heb momenteel hetzelfde, zit nu met een ontstoken oog en vorige week was mijn andere ontstoken. Mijn huid is ook roder als normaal, maar ik heb nooit een gave huid gehad. :')

Heb je airconditioning? Daar kan het aan liggen.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Opgezwollen ogen en huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:53

Nee, geen airco.. Wel zondag de airco aangehad in de auto terug van vakantie, maar da's dan wel een erg late reactie denk ik?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Opgezwollen ogen en huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 20:18

Even een edit.. Net kreeg ik er ook bobbeltjes bij op een stukje van mijn bovenarm..
Even gegoogled op zonne allergie:

Welke klachten kunnen bij een zonneallergie ontstaan?
Zonneallergie heeft als een bijwerkingen: jeukende uitslag, rode huid, vochtblaasjes. Wanneer er uitslag optreedt dan komt het vaak op handen, voeten, armen en het gezicht voor.

Jeukende uitslag, check. Rode huid, check. En die bobbeltjes kunnen best eens blaasjes wezen.
Ik bel morgen de dokter, that's 4 sure :+