[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:35

Ik laat ook alles bij de kapper doen :j Vroeger deed ik het zelf, maar ik vind dat je dan heel snel een pruikeffect krijgt omdat alles egaal in eenzelfde kleur is. Nu ga ik altijd naar de kapper en die zorgt dan ook dat er meer kleurschakeringen in zit, waardoor het er wat mooier uitziet.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:42

Hallo! Ik heb even advies nodig!
Wat is jullie ervaring met het eruit slijten van permanente haarverf?
Ik wil mijn blonde haar graag grijs hebben, nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd ( semi permanent) maar niks pakt. Nu zag ik bij de kruidvat grijze haarverf maar deze is permanent. Blijft dit nou echt "voor eeuwig" zitten of slijt dit ook wel weer na een aantal weken/maanden?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:14

Ok voelde me al bijna een alien :P

@ sharon488 Ik heb geverfd rood haar...een kleur waar van bekend is er snel uit gewassen te worden ( ik heb permanente kleuring ) en heb dat geweten ook..4 keer wassen en weg rood.

Nu heb ik na mijn laatste verfbehandeling ( bijna 4 weken geleden ) shampoo gekocht met roodpigmenten....mijn haar is nog steeds rood. Dit helpt echt. Tevens na het wassen gaat er een masker in van het zelfde merk.

Vraag eens naar een shampoo met pigmenten van jouw kleur :)

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:30

Permanent spoelt bij mij altijd sneller uit dan semipermanente verf helaas.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:40

Okee na 1 keer wassen is het lila nu blauw/grijs :\
Raar spul dus, die Colorista Wash out.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:06

De mensen die ook met fudge blonde violet shampoo wassen hoelang laten jullie intrekken en breng je het aan op droog of nat haar?
Heb het net onder de douche 5 min laten intrekken maar zie echt geen verschil.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:35

@Marlon, ik gebruik weliswaar een ander merk, maar misschien heb je er wat aan. Ik breng de zilvershampoo op handdoekdroog haar aan. Vervolgens wikkel ik mijn haar in vershoudfolie zodat het nat blijft en daar overheen een handdoek. Ik laat het ong. 10 min/ een kwartier zitten. Daarna uitspoelen met koud water. Je zou dan echt verschil moeten zien.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:56

marlonFloris schreef:
De mensen die ook met fudge blonde violet shampoo wassen hoelang laten jullie intrekken en breng je het aan op droog of nat haar?
Heb het net onder de douche 5 min laten intrekken maar zie echt geen verschil.

Ligt ook aan je ondertoon denk ik? Heb je geblondeerd of natuurlijk blond haar? Als ik 't 5min laat inwerken is het echt bijna blauw :=

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:19

Zijn er hier mensen met blond haar die een donkere dipdye hebben laten kleuren? Ik zit steeds meer te denken aan een bruine dipdye onderin mijn haar. Weet alleen niet goed hoe ver onderin of welke kleur. Op internet zag ik een foto wat me erg aanspreekt:

Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:39

Marjoow schreef:
Zijn er hier mensen met blond haar die een donkere dipdye hebben laten kleuren? Ik zit steeds meer te denken aan een bruine dipdye onderin mijn haar. Weet alleen niet goed hoe ver onderin of welke kleur. Op internet zag ik een foto wat me erg aanspreekt:

[ [url=m/CTfeJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zo jij hebt een flinke bos haar zeg

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:18

Dat is niet mijn haar hoor, dat is een plaatje van internet :P Heb eerder wel een foto van mijn haar gepost :D

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:50

Het is niet mijn ding.. bij vera (op de foto) vond ik t wel wat hebben maar das voornamelijk omdat ze mega dik haar heeft en dat toont toch anders

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:54

En het is ook niet echt een dipdye. Het is zeer zorgvuldig van beneden naar boven geverfd.
Dit is echt het hogere verfwerk. Dat kan echt niet iedere kapper.

Ik vind het wel mooi bij iemand die veel slag in het haar heeft. Maar bij stijl haar zou ik het niet doen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:09

Ik denk dat Marjoow eerder een balayage bedoelt. Dipdye is alsof het echt letterlijk erin gedoopt is met een plotselinge overgang. Op de foto vind ik het zelf niet mooi, maar ik denk dat als je de juiste kleur blond en bruin kiest dat het nog best mooi kan worden. Ik zou dan wel voor een bruin gaan die rood-tinten bevat, of zelfs aubergine.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:17

Bralindy schreef:
Ik denk dat Marjoow eerder een balayage bedoelt. Dipdye is alsof het echt letterlijk erin gedoopt is met een plotselinge overgang. Op de foto vind ik het zelf niet mooi, maar ik denk dat als je de juiste kleur blond en bruin kiest dat het nog best mooi kan worden. Ik zou dan wel voor een bruin gaan die rood-tinten bevat, of zelfs aubergine.

Heb even gegoogled en JAAA <3

Alleen ik heb dus wel echt stijl haar :P

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:22

Stijl haar kan je altijd stylen ;) Dat gebeurt ook op die foto's :P Beetje laagjes knippen, föhnen en ook al is het stijl kan het alsnog mooi zijn!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:24

Bralindy schreef:
Stijl haar kan je altijd stylen ;) Dat gebeurt ook op die foto's :P Beetje laagjes knippen, föhnen en ook al is het stijl kan het alsnog mooi zijn!

Oke, goede tips! Ik denk dat ik volgende week gewoon even langs de kapper ga om te bespreken wat mogelijk is, en ook wat de kosten gaan zijn :P

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:41

Cinnepin schreef:
Tessa_93 schreef:
De zilvershampoo moet het gelige er nog uithalen. (in real life is het lichter)
Verder is het het ook totaal geen stro of droog oid.
Ik ben dik tevreden in ieder geval :)

[ [url=m/dGFARk.jpg]Afbeelding[/url] ]



Vroeger had ik dezelfde kleur, je wil niet weten wat ik daarvoor allemaal gedaan heb, viel mee dat ik uberhaupt nog haar op mn kop had staan. Ik ben dan ook erg gelukkig met mijn ijzer sterke haar.

Maar ik vind het er helaas wel dood en gebroken uitzien. Ik zag dat toen zelf ook bij mijzelf ook niet.
Het is o zo zonde van je haar.
Ok nu ga ik nog niet normaal met mn haar om, kleur het te vaak ( of nouja laat het kleuren ) maar ik gebruik nu wel professionele haar verzorging.

Later toen ik het bleef blonderen is mijn haar op mn kruin ook daadwerkelijk afgebroken. 1 pluk maar dus kon het goed weg moffelen, daarna nooit meer gedaan, als alles zo afgebroken was als toen die ene pluk, dan was ik verder van huis.


Het is juist super zacht en totaal niet droog :) Merk geen verschil als dat ik het door de kapper had laten verven, het voelt juist minder droog aan :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:20

Mijn haar is na 3 keer wassen nu groen.
L'Oréal heeft gevraagd telefonisch contact op te nemen om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

Aangezien ik in het zuiden woon word er nu continu in mijn omgeving de opmerking gemaakt : 'Ach ja het is toch bijna carnaval'
Maar het ziet er gewoon niet uit. Ik draag het dus alleen nog in een vlecht. Hopelijk gaat het er alsnog snel uit.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:37

Komt dat door die colorista?

Hebben jullie al gehoord van de tortoise Shell hairlook?
Zag hem op fb voorbij komen en eigenlijk best wel tof!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:53

Ja inderdaad door de Colorista. :( zie pagina 477

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit het snelst/best kan verwijderen?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 02:02

@tessa ik zie dat het er in iedergeval aan onderkant toch veel schade is. Het mag misschien zacht aanvoelen maar dat kan ook komen door je shampoo of evt andere producten die je gebruikt. Zou wel voorzichtig zijn, maar het is en blijft jouw haar

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:13

Ik heb mijn haar gister grijs laten verven bij de kapper! *\o/*

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:14

Lous schreef:
Mijn haar is na 3 keer wassen nu groen.
L'Oréal heeft gevraagd telefonisch contact op te nemen om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

Aangezien ik in het zuiden woon word er nu continu in mijn omgeving de opmerking gemaakt : 'Ach ja het is toch bijna carnaval'
Maar het ziet er gewoon niet uit. Ik draag het dus alleen nog in een vlecht. Hopelijk gaat het er alsnog snel uit.


Ohh oliebol. Roze verven? Dat heft groen weer op.

LiannePuthzy

Berichten: 6988
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:38

Hoi allemaal, ik wil graag binnenkort mijn haar weer eens laten knippen maar heb geen idee welk model
Mij moeder wil dat ik t zo kort mogelijk last knippen maar dat vind ik echt heel lelijk. Heb van nature erg dun stijl haar
T ziet er nu zo uit


Afbeelding