Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:19

Donderdagavond ben ik van het paard gevallen. Hierbij ben ik flink op mijn linkerschouder en heup terechtgekomen. Snel weer op het paard gestapt, stukje gereden en toen uitgestapt en afgezadeld. M'n vader gebeld en gezegd dat het wel ging :Y)

Paardlief met moeite af kunnen zadelen en een zweetdeken erop gedaan. Die avond in bad gaan liggen en met een pijnstiller m'n bed in. Vreselijk geslapen en gisteren na een onrustige nacht wakker geworden. Veel pijn in schouder/nek/rug/buik(spieren, beide kanten) en heup. De winterdeken op doen was een grote ramp en ik was blij dat er iemand kwam om uit te mesten. Ik nam aan dat het spierpijn was wat flink uitstraalde. Gisteren viel het mij al op dat ik af en toe tintelingen in mijn hand voelde. Licht ongerust hierover maar verder geen aandacht aan besteed. Gisteren ben ik doorgekomen met pijnstillers.

Vanmorgen werd ik wakker (na wederom een onrustige nacht, veel wakker geworden tijdens het draaien) en dacht ik dat het allemaal wel meeviel. Het voelde nog wel gevoelig maar meer niet. Naarmate de dag vorderde kreeg ik weer meer pijn. Mijn arm kan ik niet strekken en moeilijk omhoog doen. Mijn nek is niet meer zo gevoelig als het was. Als ik lach/nies/hoest dan doen mijn buikspieren nog steeds pijn. En nog steeds krijg ik af en toe in een keer tintelingen in mijn linkerhand.

Tijdens het autorijden heb ik last van mijn linkerarm/schouder en krijg ik het knipperlicht amper aan. Als het even lukt gebruik ik daarbij mijn rechterhand en houd ik met links mijn stuur (aan de onderkant, anders moet ik te ver strekken) vast.

Begin nu toch een beetje ongerust te worden en als het maandag nog niet over is ga ik toch maar naar de huisarts.
Het is volgens mij niet blauw (kan het niet goed zien in de spiegel want met flink draaien doet mijn nek nog wel pijn) en of het opgezet is kan ik niet voelen.

Is er iemand die mij gerust kan stellen dat het gewoon nog steeds maar spierpijn is van de val? :') Een collega begon al over een blokkade in spieren etc. te praten. :=

HELP!

IceBabY
Berichten: 712
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:27

Ik ben 1,5 jaar geleden behoorlijk hard van een pony gevallen en had echt ontzettend veel (spier)pijn erna en zat een week aan mijn bed gekluisterd.
Dus ik denk dat het wel zou kunnen dat het nog spierpijn is van de val.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:29

Tja.. de pijn is altijd de dag erna erger en daarna zou het minder moeten worden. Echter als je tintelingen hebt en krachtverlies dan is een bezoekje dokter/fysio wel raadzaam. Zeker ook als je niet goed meer kunt autorijden.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:43

Heb zelf idd wel eens een week niet normaal kunnen lopen en ademen door een val van het paard.
Toch zou ik de tintelingen wel goed in de gaten houden, dat is toch vaak geen goed teken.

Maandag dus idd even naar de HA. :j

HarriesHorse

Berichten: 1218
Geregistreerd: 08-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:47

Dit is een heel goed middel voor jou probleem.
ik heb hetzelfde gehad, ongeveer anderhald jaar geleden..
en wij hadden dit in huis. dit is puur plantaardig, en verkoelt en verzacht onmiddellijk.
binnen een paar dagen merk je al echt groot resultaat. en tenslotte: de volhouder wint.
je kunt om elk iets wel naar de dokter etc stappen. dit is niet raar/aanvallend bedoeld hoor, natuurlijk mag en moet je dat doen als het ernstig is...maar er zijn nog meer middelen die vaak beter/sneller helpen.
het is echt een supermiddel, aan te raden aan iedereen.
je moet het smeren, het ruikt wel aardig naar plantjes, maar is geweldig.
zelfs mijn vriendin die echt van de dokter en pijnstillers enzo is, is helemaal om!
het is te koop bij de apotheek/drogist.
Afbeelding

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:48

Lijkt mij als een kneuzing,, ik zou zeker naar de dokter gaan!

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:50

Ik zou idd naar de HA gaan. Spierpijn doet toch niet zoveel pijn dat je geen deken op kunt leggen.

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:53

Ik heb ook last gehad van tintelingen in mijn hand door mn schouder en kon mn arm nog geen 40graden omhoog brengen, een zenuw zat bekneld in mn schouder en dat trok door naar mijn hand. Ik heb hier een flinke tijd mee rondgelopen maar ik raad je aan er snel even naar te laten kijken want even masseren bij de fysio en je bent er hoogstwaarschijnlijk vanaf.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:54

als je maandag de tintelingen nog hebt dan zou ik er even over gaan nadenken om toch even naar de ha te gaan, mischien is er toch een zenuw bekneld, wat opgelost kan worden terwijl je doorloopt met zoveel pijn.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:57

Harrieshorse; ik ben juist geen type dat snel naar de dokter rent. :n Alleen omdat mijn hand tintelt begin ik mij toch ongerust te maken..

_AlMaraam_ Ja een deken opleggen bij het paard is eigenlijk te zwaar. Het gewicht van de dken in combinatie met dat je omhoog moet werken is eigenlijk geen doen. Heb het maar via een krukje gedaan want dan hoef ik niet zo hoog te gooien met die deken.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:58

Maar ts, je kan beter een keer te veel naar de dokter gaan dan een keer te weinig!
Dat heb ik zelf ondervonden!

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:45

Denk dat je ook beter even naar de dokter kan gaan maandag TS!

Mocht het "niks" zijn, kan je eventueel ook nog biofreeze proberen. Ik heb sinds februari een schouderblessure, weten niet wat het is maar vaak werkt dat spul lekker verkoelend en ontspannend.. http://www.biofreeze.nl/home succes, zo lastig een niet schouder die niet meewerkt :(

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:47

Het lijkt op een kneuzing als ik het zo lees. Ik zou maandag zeker naar de huisarts gaan om het te laten onderzoeken zodat je het zeker weet.

Spierpijn kan daarnaast erg veel pijn doen, zeker als je van een paard bent gevallen. Maar ik zou zekerheid willen hebben voordat je met iets ernstigs rondloopt omdat je denkt dat het spierpijn is.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:45

_AlMaraam_ schreef:
Ik zou idd naar de HA gaan. Spierpijn doet toch niet zoveel pijn dat je geen deken op kunt leggen.


Spierpijn kan wel zeker heel erg pijnlijk zijn zodat je nauwelijks kan functioneren.

jesuisRooos schreef:
Ik heb ook last gehad van tintelingen in mijn hand door mn schouder en kon mn arm nog geen 40graden omhoog brengen, een zenuw zat bekneld in mn schouder en dat trok door naar mijn hand. Ik heb hier een flinke tijd mee rondgelopen maar ik raad je aan er snel even naar te laten kijken want even masseren bij de fysio en je bent er hoogstwaarschijnlijk vanaf.


Dit heb ik ook gehad, alleen dan in mn rug. Ook na een val. Ik heb er alleen te lang meegelopen en het blijft een zwakke plek.

Leane, maandag idd langs de HA (en evt Fysio) en ondertussen warm douchen zodat je spieren soepel bljven, want door de pijn houd je ze stijf en kom je alleen maar vaster te zitten.


:(:)

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Van het paard gevallen, pijn en tintelingen in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:43

Ik zou er even een ritje fysio (en eventueel huisarts, maar eerst fysio) aan wagen... Het klinkt enigzins herkenbaar. Ik heb m''n rotator cuff pezen geblesseerd, kost zo''n 8 weken (die ik er inmiddels ook op heb zitten en het is inderdaad bijna weer goed) en heb geluk gehad dat ik geen blijvende schade heb.
(ik ben trouwens van de fiets gereden en heb de hele klap met m''n schouder/bovenarm opgevangen, dus wel enigzins vergelijkbaar)

Ik mocht geen bewegingen maken die pijn doen, ging wel braaf elke week naar de fysio die mijn arm in het 'losse' gebied bewoog zodat schouder verder niet stijf zou worden. Nadat de kneuzing na 4 weken genezen was ging ik gelukkig met sprongen vooruit. ik kan nog lang niet alles weer maar gelukkig wel veel en doe weer krachtoefeningen met elastiek. De pees is voor sommige bewegingen nog dik dus dat lukt nog niet weer, dat heeft gewoon nog tijd nodig.

Vooral optillen enzo klinkt wel als iets met spieren/pezen. Fysio kan ook wel enige inschatting van breuk maken en aan de hand daarvan kan je dan naar HA/zkh. Mijn tip is dus als een dolle naar de fysio! Die kan je het beste en snelste verder helpen.