kinderen vanwege mijn ernstige astma. De eerste 2 jaar gingen goed, de laatste 2 niet. Helaas werd ik daar gepest. De klassen
bestonden uit maximaal 12 kinderen.
Ik zat dan in een klas van 9 kinderen, maar 9 kinderen kunnen je veel aandoen. Geestelijk. Ik werd gepest. Omdat ik van
de paarden hield. Ze gaven mij het gevoel dat ik niks goed deed, dat alles wat ik zei of deed fout was. Je zal vast wel denken 'hey kom op, daar kom je wel overheen'. Maar als je 2 jaar lang bijna letterlijk
de grond in gestampt bent, dan kom je daar moeilijk overheen. Dat merk ik nu.
Ik lijd daardoor aan faalangst en heb veel last van paniek aanvallen. In vrij hoge maten. Alles wat ik doe moet perfect gaan. Volgens mijn plan moet
het gaan. Gaat dat niet, of fout gaat, breekt de paniek uit en geeft het gevoel van falen. En niet zomaar paniek, ik word zo ontzettend woest op mijzelf van 'waarom
gaat het niet zoals het ik wil, zoals het in mijn hoofd zit. Ik mag geen fouten maken want het moet perfect zijn..
En mijn docent roept 'het hoeft niet perfect te zijn'. Mijn stage begeleider roept het idem. Maarja, dat is wel makkelijk
gezegt, maar moeilijk gedaan.
Het is nu op zo'n punt aangekomen dat ik hulp ga zoeken bij een psygoloog. Want nu als ik maar ook een klein foutje maak, kan ik
al in tranen uitbarsten van 'waarom maak ik fout? Waarom kan het niet gaan zoals het in mijn hoofd zit?'. En dat is niet realistisch meer.
Ik wil jullie er niet mee lastig vallen. Mijn vraag is of één van jullie dit herkent.
En mensen die er ook last van hebben steun bij elkaar te zoeken, want het is niet makkelijk om zo te werken.
Bedankt!