bokkers met hartproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:20

Ellende altijd he, dat wachten op de uitslag.
Bij mij weten ze het deze ronde niet, mijn hartslag duikt ipv piekt, hadden ze nog niet eerder gezien bij me, maar ze kunnen geen oorzaak vinden. Ze denken dat het een restverschijnsel is van bv een ontstoken hartspier of kransslagader, door de vele ontstekingen die ik in mijn lijf heb gehad (was al wel bekend met ritmestoornissen, in 2008 hebben ze geprobeerd via lies te opereren, als kind 2 hartstilstanden gehad).

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:54

Goede Morgen,

Ik ben 42, dus 40 toen ik het infarct kreeg, zit bij mij ook in de Familie mijn broer is op z,n 30e overleden, en mijn vader op 47 jarige leeftijd.

Als het goed is dan krijg ik volgende week de uitslag, vorige x bij de echo had ik een pomp functie van rond de 30% dit gaat ook niet meer verbeteren, omdat bovenste gedeelte van mij Hart niet meer werkt. Zal er dus moee moeten leren leven dat mijn Energie nivo erg laag is. Dit valt niet echt mee, moet ik zeggen je ziet aan buitenkant immers niks en mensen zijn van mij gewend dat ik een doorzetter ben. Voor het infarct was ik op de 8 uren slaap na de hele dag in touw werk hobby sporten sociaal leven etc. Als ik nu 8 uur werk dan ben ik gewoon op dus schiet de rest erbij in.

Sociaal leven ook lastig, ik kan niet meer tegen rook dus verjaardagen of gelegenheden waar gerookt wordt hoef ik niet naar toe te gaan. En dan zal het je verbazen bij hoeveel plaatsen er nog gewoon gerookt wordt ondanks het rook verbod.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:08

Ook al zo jong, je broer helemaal wat vreselijk! Had jou broer klachten? Had jij zelf toendertijd klachten?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 23:31

Ik ben vervroegd bij de cardioloog geweest, de mri was goed kwamen geen afwijkingen uit.
De cardioloog heeft gebeld met het UMCG, mijn dossier gaat daar naar toe en dan gaan ze overleggen over een EFO/ablatie. Tot die tijd is de bisoprolol verder verhoogd in de hoop dat de ritmestoornissen er niet meer doorheen komen.

Hoe is het met de mensen hier?

Miriam91

Berichten: 2852
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:58

Jeetje wat een verhalen hier!
Ik wilde even reageren op het niet zwanger mogen worden. Dit komt hoofdzakelijk omdat er dan meer volume in de bloedbaan zit (door de extra bloedsomloop van de baby), dit zorgt voor een hogere bloeddruk wat hartfalen en ritmestoornissen in de hand kan werken bij een 'risico'hart. En als sommige van jullie levenslang antistolling moeten gebruiken is zwanger worden ook geen optie meer door de verhoogde kans op bloedingen.
MISTRAL94: ik ben benieuwd of jou probleem opgelost kan worden met ablatie, succes!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:27

Dank je miriam!

Ik hoop het ook dat het effect zal hebben schijnt wel een vervelend onderzoek te zijn.

Ik wil het sporten nu weer oppakken maar vind het lastig om te beginnen, weet ook niet of het verstandig is om het hardlopen op te pakken. Vaak heb je na een ziekenhuis bezoek nog veel meer vragen.

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:11

Hee, ik heb afgelopen week de uitslag van MRI scan ontvangen, en deze was boven verwachting goed. Knijp / pomp Functie van het hart was zelf iets verbeterd met de vorige keer. En de bloedvaten zagen er ook netjes uit! Dus ik heel blij, moet wel de medicijnen blijven slikken zoals ik nu doe, maar goed daar kan ik verder wel mee leven.

Mistral ivm sporten gewoon niet teveel willen, vond ik wel heel lastig ik was voor het infarct altijd wel heel erg fanatiek, ben ook echt met sporten groot gebracht. Maar ben onlangs ook weer begonnen wandel veel maar zonder hartslag boven de 130 te brengen en dat gaat prima.

Ben zelfs in Nov weer begonnen met werken, nadat ik anderhalf jaar thuis gezeten had. En natuurlijke ik moet gewoon rekening houden met verminderde energie, en een stress grens die ik niet moet op zoeken, dus voor mij echt wel heel erg wennen geweest maar merk dat het steeds beter gaat. En mijn gewicht dat ik ook een groot punt waar ik zelf veel aan kan doen maar niet makkelijk.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 06:46

Hebben jullie ook zulke problemen met stress? Mijn zoontje u is ziek en opgenomen in het ziekenhuis. Heb een nacht slaap overgeslagen en veel stress ervaren. gister zo kortademig en kon absoluut niet lopen en praten tegelijk. Vannacht na extra plaspil zeker 3 liter geplast, pff..
Hoop dat t vandaag beter gaat, zo weer naar t ziekenhuis.

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:48

He jee Dovish wat vervelend, hoop dat je zoontje snel opknapt stess is gewoon echt niet goed voor je op dit moment, maar klopt wel wat je zegt hoor heb ik ook heel erg, ben heel snel benauwd dan gaat mijn hartslag omhoog zweten etc.

Voor mijn infarct kon ik juist heel goed met stress omgaan(vond ik zelf) maar toen ik na infarct probeerde m,n leven werk etc weer probeerde op te pakken kwam ik er achter dit wel heel erg verandert was. Voelde me continu aangevallen, een soort kneusje zeg maar. Had ook totaal geen uithouding vermogen meer en relativeren stond ook niet meer in mijn woorden boek.

En voor omgeving bijna niet te volgen, want aan mij zie je immers niks van de buiten kant tenminste. Roken is ook zo'n ding. Ik rook zelf al heel lang niet meer ben na overlijden van mijn broer gestopt omdat ik toen al wel had dat mijn hart af en toe op hol sloeg. En hoog cholesterol gehalte, maar ik vond het niet vervelend als andere mensen rookten stoorde me niet echt zeg maar. Maar nu ben ik echt allergisch voor rook, als ik te lang in ruimtes ben waar gerookt wordt dan wordt ik heel benauwd en daalt energie pijl in no time tot nul punt!

Laatst waren we na een wedstrijd op uitslagen aan het wachten, dit was binnen in het voorstuk terras bij de binnen bak zeg maar, en daar werd stevig gerookt, nou dat duur half uurtje en dan is het gebeurt met me. En nog steeds heb ik niet een hekel aan rokers hoor ik snap gewoon dat roken een verslaving is en dat rokers zich pas echt op hun gemak voelen als ze een sigaretje kunnen op steken. Maar rokers beseffen niet altijd wat de gevolgen voor anderen van hun verslaving zijn.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:43

Pfoe, t is dus in ieder geval wil herkenbaar zie ik. Heb ook vreselijk laat van de liften, dan kan min haast mijn bloeddruk niet bijwerken iglo, ben dan wel en kwartier duizelig een nog langer erg slaap en licht in mijn hoofd. Probleem is dat de trappen-optie ook nog niet zo goed wil.. Gelukkig knapt feije all wel weer een stuk op, dus dat scheelt in de stress.

En teett, wat goed dat je pomp functie toch nog weet wat verbeterd is! Ik ben gister weet o controle geweest, mijn pro-bnp is gedaald van ruim 4000 in acute toestand naar 450 toen ik naar huis ging naar 148 deze week :-) . Revalidatie gaat ook fijn, maat ik zal deze week wel een weekje overslaan ivm beeb in t ziekenhuis..

Sorry voor rare typefouten, zit in t ziekenhuis mobiel te bokken

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:52

Sterkte Dovish hoop dat je zoontje snel weer opknapt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:39

TS, waarom het UMCG? Ik persoonlijk zou kiezen voor het Antonius in Nieuwegein :j Is hét hart ziekenhuis (en longen).

Ik heb in 2008 een EFO gehad onder volledige narcose (doen ze doorgaans niet).
De bedoeling was ablatie, maar eenmaal onder narcose zakte mijn saturatie en hebben ze me een 'klap' moeten geven om m'n hartslag terug te krijgen en ze zijn vervolgens een aantal uur bezig geweest met beademen en me wakker krijgen. Van ablatie is dus niets meer gekomen :+

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:53

tteett wat fijn dat de mri goed was!

Kan mij voorstellen dat het lastig is qua sporten om niet te veel te willen.

Ik ben afgelopen zaterdag met een vriendin wezen shoppen, moesten een eindje lopen en nog flinke trappen op en af maar ik was werkelijk total loss. Ik neem aan dat die medicijnen nu gewoon erg goed hun best doen waardoor je dit zo voelt maar leuk vond ik het niet.

Dovish wat een ellende moet je door, mijn dochter heeft toen ze een paar weken oud was ook in het ziekenhuis gelegen dat was zo heftig. Wat heeft Feije? Hij knapt nu wel op?

Quellian oh dat klinkt lekker wat jij door gemaakt hebt!
Ik heb van de week wat zitten googlen (oke het domste wat je doen kunt) en na dat gelezen te hebben heb ik zoiets van doe mij dat roesje maar :+ Daar wil ik niet al te veel van mee krijgen. Daarnaast zei een vriendin, ik vind het maar niets dat ze beschadigingen aan het hart aan gaan brengen, zou je dat wel doen? Maar goed volgens mij heb ik geen keus, deze ritmestoornissen zijn ook niet geheel ongevaarlijk zei de cardioloog.

UMCG is het dichtsbijzijnde hartcentrum, ik neem aan dat dit de reden is dat de cardioloog contact met het UMCG gezocht heeft.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:07

Ik zie dat jij in Drenthe woont, dan is dat inderdaad de meest logische oplossing.

Succes in elk geval. Weet je al wanneer je mag? Slik je tot die tijd bètablokkers?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:27

Nee ik heb nog geen idee, de cardioloog zou mij terug bellen nadat ze overleg gehad hebben. De vraag is eerst nog of ik nog een angiogram moet hebben voor ze dit gaan doen. Of de cardioloog daar moet hele andere plannen hebben dat alles nog veranderen gaat. Maar het UMCG kennende is het wel een aantal maanden wachttijd.

Ik slikte al betablokkers vanaf december maar ze zijn nu verder opgehoogd. De cardioloog zei al je zit wel aan je max. omdat ik donderdag een hartslag van 50 had op het ecg. Ik heb nu 5 mg bisoprolol dus qua medicatie zijn er geen mogelijkheden meer.

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 06:28

@Mistral total loss van dagje winkelen herken ik wel, maar denk wel dat dit beter wordt als je eenmaal geholpen bent. Ik heb een beetje moeite met het vak jargon wat hier gebruikt wordt hoor, maar goed Q ik neem aan dat het de bedoeling was dat je gedotterd zou worden en dat het toen mis ging?

Ik heb me nooit zo verdiept in al die termen en namen medicijnen, denk een beetje in ontkenning zeg maar. Wil het liefst alles zo normaal mogelijk houden, en niet als patient door het leven. Wat er overigens dan weer wel voor zorgt dat je afentoe kei hard geconfronteerd wordt met je beperkingen, want die kun je nou eenmaal niet ontkennen.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:34

Ablatie is weer wat anders tteett, dan branden ze de punten die het verkeerde ritme aansturen weg. Daar instaat dan littekenweefsel zodat het hart in principe weer een gewoon sinusritme aan zou moeten nemen.a

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:37

Ok Thanks Do dat is inderdaad heel wat anders.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:21

Precies :j Maar bij mij is het onder narcose gedaan (doen ze normaal niet, maar ik WEIGERDE het onder een roesje en de arts wilde het per se doen) en ik bleek niet goed te reageren op de narcose ofzo. Ze weten het niet. Maar iig waren ze mijn hartslag kwijt.

Dovish, hoe is het met je zoontje?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:58

Ik vond dat wel een tegenvaller niet een dagje kunnen shoppen imo stelt dat toch weinig voor.
Ik besefte mij vanmorgen pas dat de kans erin zit dat ik eerst gecatheteriseerd word dit is hetzelfde als een angiogram (wist ik dus niet) Daarnaast weet ik niet of ik zo'n ablatie wel iets vind, wat zijn de risico's voor later. Je maakt tenslotte wel een litteken in het hart en dat vind ik wel een eng idee eigenlijk.

Quellian wat een eng idee, bah dat zijn dingen waar je niet aan moet denken.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:17

Een dagje shoppen hoef ik echt niet aan te denken :D
Man, ik ben blij als ik de supermarkt door kom, haha! Heb zelfs al info opgezocht om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen. Lijkt me zo leuk om een keer weer naar de dierentuin te kunnen. Maar als ik een hele parkeerplaats over moet ben ik al moe voor ik binnen ben. En binnen wil het nog wel met een rolstoel als dat nodig is.

Mijn zoontje mocht gisteravond gelukkig weer mee naar huis. Hij krijgt nu nog antibiotica oraal (en raar dat hij dat vind, dat is het eerste andere dan melk, hele rare smaak voor hem). Volgende week naar de nefroloog omdat ze verkalking in zijn niertjes hebben gezien. Ik dacht dat één kneus in de familie (ik dus) voldoende was, maar blijkbaar krijgen we twee ziekenhuis-gangers, want hij blijft voorlopig ook onder controle.
Maar ik ben heel blij dat hij in ieder geval weer thuis is!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 19:53

Dovish hoe gaat het nu met je zoontje?

Hoe is het met de andere mensen hier?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ervaringen Mri scan van het hart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:06

Zijn er hier mensen met ervaring (of kennissen) met dotteren en een stent laten plaatsen? Mijn vader wordt morgen geopereerd... Ben er best zenuwachtig voor.

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:04

Ik ben ook gedotterd en ze hebben toen meteen 2 stents geplaatst, moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van gemerkt heb omdat tijdens het dotteren bij mij het licht uit ging, nadat ik de eerste vijf slechte dagen door was, knapte het eigenlijk wel vrij snel weer op! Wel is het zo dat je na zo,n ingreep van een op andere dag totaal geen conditie meer hebt. Dat moet je in de tijd erna weer opbouwen maar volgens mij als het hart verder geen schade heeft lukt dat over algemeen ook vrij goed. Tenminste ik had in mij revalidatie groep veel mensen die gedotterd waren en als die serieus met conditie verbetering bezig gingen, en niet roken etc dan knapten ze vrij snel weer op. Is ook wel logisch natuurlijk want door Dotteren en stent wordt de doorgang in bloedvat weer beter, terwijl dit voor de ingreep juist geblokkeerd kan zijn. Maar de procedure op zich is natuurlijk niet zonder risico,s ze gaan toch via pols of lies met een slangetje je slagaders in en vaak naar je hart toe. Het hangt er ook een beetje vanaf waar de vernauwing zit.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 13:50

Mijn moeder is ook gedotterd en die heeft daar wel baat bij gehad.

Ik heb het UMCG gebeld vanmorgen, mijn cardioloog heeft de gegevens 12 juli al verzonden. Het UMCG heeft niets ontvangen. Gaat goed, de verwijzing naar Enschede verliep ook al zo moeizaam :roll: