Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Negra_Lover schreef:De wond heb ik toen niet gekoeld, wij doen er boegem op. Echt topspul. Toen ik me verbrande was het best druk en heb opzich de spetter frituurvet niet eens gevoeld dus kwam er te laat achter om te koelen. Verbrand me wel vaker maar nog nooit zo'n probleem wond ervan gehad. Is er echt niks om brandwonden af te dekken? Werk in een verzorgingshuis en het is niet echt fris om te zien
Zilfstar schreef:EHBO-er (en DA-assistente) meldt zich met dringend advies.
Brandwonden altijd koelen met lauw water. De hitte moet eruit. NOOIT iets opsmeren, wat voor topspul het ook is. Maar ja, dat is nu te laat.
Brandwonden nooit (!!) afdekken, maar naar de huisarts of EHBO post ermee. Dit klinkt niet goed. Blaar betekent tweede graads brandwond. Zo te horen eentje die nu flink aan het ontsteken is, omdat er geen goede directe behandeling en geen nazorg is geweest. Ik zeg: morgen afmelden op je werk en naar de huisarts ermee. Liefst NU nog! Als je hand nu dik wordt en je pols opzet en pijnlijk wordt heb je echt een flinke ontsteking te pakken.
(afdekken van brandwonden mag alleen met speciale gaasjes die een ijzeren laagje hebben waardoor ze niet aan de wond gaan kleven. maar dat kun je beste aan een arts overlaten)