Ziek van je mobieltje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-12 15:54



gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:00

Deze straling komt toch ook uit onze magnetron? en onze computerschermen?
Er zijn zoveel producten die tumoren kunnen veroorzaken,zoals de metalen heup prothese's.Hier zijn ze sinds kort ook achter dat metaal op metaal tumoren kan veroorzaken.
En god weet wat er nog allemaal meer kanker verwekkend is.

FB Groep Second Chance.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:27

Ja inderdaad, dan kun je maar beter meteen stoppen met ademen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:27

weet je wat het is, men ontdekt steeds meer en meer over het menselijk lichaam. nu worden er linken gelegd met de huidige en moderne technologieen, maar 100 jaar geleden overleden er ook al mensen aan kanker (vermoedelijk, niet bewezen) en toen bestonden al die technologieen nog niet!

...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:40

Er word idd. steeds meer ontdekt en ook uit gevonden.
Maar metalen in je lichaam kan toch nooit gezond zijn?
Zo zijn ze toch ook gestopt met de 'oude' zilveren vullingen van je tanden en kiezen,die bleken toch ook niet gezond te zijn en gaven heel veel klachten.

FB Groep Second Chance.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:43

Of je nou wel of niet die mobiel aan je oor hebt, straling is inmiddels overal. GSM-masten staan overal, iedereen heeft wifi, magnetron, je kunt het zo gek niet bedenken. Als je 'veilig' wilt wonen moet je naar diep donker Afrika verhuizen. Maar ja, dan krijg je weer huidkanker door de zon...


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:52

Blue_Eyes schreef:
Of je nou wel of niet die mobiel aan je oor hebt, straling is inmiddels overal. GSM-masten staan overal, iedereen heeft wifi, magnetron, je kunt het zo gek niet bedenken. Als je 'veilig' wilt wonen moet je naar diep donker Afrika verhuizen. Maar ja, dan krijg je weer huidkanker door de zon...



straling vermindert met afstand..een mobiel tegen je hoofd is absoluut slecht.
Vooral voor jonge kinderen.Zembla had er een uitzending over laatst.(zaterdag)
In de handleiding van een mobiele telefoon staat dat het ding 1.5 cm van het hoofd gehouden moet worden.Geen mens weet dat.
Er gaat teveel geld in om.

Trouwens vreemde stelling...er is overal straling dus het maakt niet uit.
Hetzelfde als...ik rook al dus het maakt niet uit of ik nu een pakje rook of vier.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:23

Nee, dat bedoel ik ook niet zozeer - mijn kinderen krijgen ook zéker voorlopig nog geen mobiel, en bellen zelden of nooit met de mijne (hoewel dat ook andere redenen heeft).
Maar ik denk wel dat het moeilijk onderzoeken is. Er tellen zoveel meer factoren mee. Woon je vlakbij een GSM-mast? Bij een radiotoren? Staat je huis onder een hoogspanningsleiding? Zit er iets in de familie? Risico weer anders. Etcetera. In dit soort onderzoeken is het onmogelijk om een objectieve meting te krijgen.

En ja, het is gewoon zo dat mensen (en dan denk ik toch wel bijna iedereen) door de bomen het bos niet meer zien. Je krijgt tegenwoordig, zoals iemand hierboven al zei, overal kanker van. Net zoiets als met die discussie laatst over eten - je hoort zoveel tegenstrijdige berichten dat je geen idee meer overhoudt wat nou goed is en wat niet.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:29

Citaat:
Houd hem niet tegen je oor, draag hem niet in je binnenzak en leg hem niet vlak naast je op het nachtkastje: de mobiele telefoon. Want de straling die ons mobieltje uitzendt is mogelijk kankerverwekkend, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie die vorig jaar onderzoek deed naar gezondheidsrisico’s en mobiel bellen.

even van die site geplukt

Er zijn zoveel dingen mogelijk kankerverwekkend. Feit blijft dat de mensheid steeds meer leert over het menselijke lichaam en daardoor verbanden kan zien of gaan leggen. Kanker wordt niet alleen maar veroorzaakt door dingen van buitenaf, het zit ook genetisch in je of je aanleg hebt voor kanker of niet.

Zolang je alles met mate doet zie ik niet direct groot gevaar :n

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:45

als ik het straatbeeld van mobielbellend nederland zie, heb ik bij 'met mate' een ander idee ;)

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:48

Voor alle mensen die zeggen datje vroeger ook kanker kreeg en dat je van je computerscherm ook kanker krijgt....

Bekijk eerst de uitzending en ga dan kijken of je het nog te durft te bagatelliseren. Je kunt maatregelen nemen door o.a. je telefoon dus niet bij je hoofd neer te leggen als je gaat slapen, en je telefoon in je tas te stoppen en niet in je broekzak (toename van o.a. teelbalkanker bij jonge mannen is toegenomen, het is nog niet aangetoond of het door straling van mobiele telefoons komt maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om 1 en 1 op te tellen natuurlijk.) te stoppen en niet uren te bellen met dat ding.

In Frankrijk is het zelfs verboden om een mobiel te bezitten als je jonger bent dan 14 jaar omdat de straling schadelijk is voor hersenen die nog moeten ontwikkelen. Ik denk niet dat dit een hetze is tegen mobieltjes maar dat het een doofpot is waar flink aan wordt verdiend over de rug van mensen die ziek kunnen worden van mobieltjes.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:50

Fred_Kroket schreef:
Voor alle mensen die zeggen datje vroeger ook kanker kreeg en dat je van je computerscherm ook kanker krijgt....

Bekijk eerst de uitzending en ga dan kijken of je het nog te durft te bagatelliseren. Je kunt maatregelen nemen door o.a. je telefoon dus niet bij je hoofd neer te leggen als je gaat slapen, en je telefoon in je tas te stoppen en niet in je broekzak (toename van o.a. teelbalkanker bij jonge mannen is toegenomen, het is nog niet aangetoond of het door straling van mobiele telefoons komt maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om 1 en 1 op te tellen natuurlijk.) te stoppen en niet uren te bellen met dat ding.

In Frankrijk is het zelfs verboden om een mobiel te bezitten als je jonger bent dan 14 jaar omdat de straling schadelijk is voor hersenen die nog moeten ontwikkelen. Ik denk niet dat dit een hetze is tegen mobieltjes maar dat het een doofpot is waar flink aan wordt verdiend over de rug van mensen die ziek kunnen worden van mobieltjes.



blij dat tenminste een iemand dit inziet :j

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:55

geerke schreef:
als ik het straatbeeld van mobielbellend nederland zie, heb ik bij 'met mate' een ander idee ;)

Ik spreek dan ook over mijzelf, kan geen beslissing maken voor iemand anders :n

Mijn mobieltje ligt bijvoorbeeld áltijd in mn tas of op mn kamer, maar nooit in mn broekzak of onder mn kussen...

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:05

Fred_Kroket schreef:
Voor alle mensen die zeggen datje vroeger ook kanker kreeg en dat je van je computerscherm ook kanker krijgt....

Bekijk eerst de uitzending en ga dan kijken of je het nog te durft te bagatelliseren. Je kunt maatregelen nemen door o.a. je telefoon dus niet bij je hoofd neer te leggen als je gaat slapen, en je telefoon in je tas te stoppen en niet in je broekzak (toename van o.a. teelbalkanker bij jonge mannen is toegenomen, het is nog niet aangetoond of het door straling van mobiele telefoons komt maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om 1 en 1 op te tellen natuurlijk.) te stoppen en niet uren te bellen met dat ding.

In Frankrijk is het zelfs verboden om een mobiel te bezitten als je jonger bent dan 14 jaar omdat de straling schadelijk is voor hersenen die nog moeten ontwikkelen. Ik denk niet dat dit een hetze is tegen mobieltjes maar dat het een doofpot is waar flink aan wordt verdiend over de rug van mensen die ziek kunnen worden van mobieltjes.


En waar haal je die wijsheid vandaan? Net 2 weken geleden een uitwisseling gehad met Frankrijk met 13 en 14 jarigen, en die hadden (bijna) allemaal een mobiel hoor ;) sterker nog, mijn persoontje was nogal verslaafd aan haar mobiel en laptop. Laptop zat ze ALTIJD achter thuis, en mobiel was ze ook verschrikkelijk veel mee. Zelfs toen ze hier in NL waren.


Verder vind ik het allemaal maar gelul. Er is ALTIJD, overal gevaar. En zo veel dingen zijn kankerverwekkend. Zal me niks verbazen als zelfs (sommige) groente nog kankerverwekkend is.
Sorry hoor, maar als ik hier ook al bang voor moet zijn...
Weetje wat pas echt gevaarlijk is? Leven. 100% zekerheid dat je dood gaat ;)

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-12 18:13

_horselovee_ schreef:
Fred_Kroket schreef:
Voor alle mensen die zeggen datje vroeger ook kanker kreeg en dat je van je computerscherm ook kanker krijgt....

Bekijk eerst de uitzending en ga dan kijken of je het nog te durft te bagatelliseren. Je kunt maatregelen nemen door o.a. je telefoon dus niet bij je hoofd neer te leggen als je gaat slapen, en je telefoon in je tas te stoppen en niet in je broekzak (toename van o.a. teelbalkanker bij jonge mannen is toegenomen, het is nog niet aangetoond of het door straling van mobiele telefoons komt maar je hoeft geen wetenschapper te zijn om 1 en 1 op te tellen natuurlijk.) te stoppen en niet uren te bellen met dat ding.

In Frankrijk is het zelfs verboden om een mobiel te bezitten als je jonger bent dan 14 jaar omdat de straling schadelijk is voor hersenen die nog moeten ontwikkelen. Ik denk niet dat dit een hetze is tegen mobieltjes maar dat het een doofpot is waar flink aan wordt verdiend over de rug van mensen die ziek kunnen worden van mobieltjes.


En waar haal je die wijsheid vandaan? Net 2 weken geleden een uitwisseling gehad met Frankrijk met 13 en 14 jarigen, en die hadden (bijna) allemaal een mobiel hoor ;) sterker nog, mijn persoontje was nogal verslaafd aan haar mobiel en laptop. Laptop zat ze ALTIJD achter thuis, en mobiel was ze ook verschrikkelijk veel mee. Zelfs toen ze hier in NL waren.


Verder vind ik het allemaal maar gelul. Er is ALTIJD, overal gevaar. En zo veel dingen zijn kankerverwekkend. Zal me niks verbazen als zelfs (sommige) groente nog kankerverwekkend is.
Sorry hoor, maar als ik hier ook al bang voor moet zijn...
Weetje wat pas echt gevaarlijk is? Leven. 100% zekerheid dat je dood gaat ;)


Als je wilt moet je even het filmpje bekijken op de link, dat verduidelijkt het wat beter.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:15

Bij de VU en Universiteit Utrecht loopt grootschalig onderzoek over dit onderwerp. Als je er meer over wil weten kan je daar eventueel contact mee opnemen. Er zijn sowieso tal van publicaties over met wisselende resultaten.

Zelf denk ik dat het zo'n vaart niet loopt maar toch probeer ik blootstelling te beperken. Ik heb mijn telefoon bijv nooit in mijn slaapkamer.

That which yields is not always weak

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:17

Van alles wat je aanraakt is er een kans om kanker te krijgen.

Niks is meer veilig! #)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Ziek van je mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:36

Filmpje bekeken, niet helemaal, en denk er nog steeds hetzelfde over :)
Ik bel bijna nooit (kost geld :')). Maarja, als je hier echt bang voor bent, moet je gewoon helemaal niet meer naar buiten gaan. En zelfs niet binnen. Overal zijn slechte stoffen.
Daarom zeg ik; overal is gevaar.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:40

Fred_Kroket schreef:
Je kunt maatregelen nemen door o.a. je telefoon dus niet bij je hoofd neer te leggen als je gaat slapen, en je telefoon in je tas te stoppen en niet in je broekzak

Njah, nou heb ik hem bijna altijd in mijn tas - maar als ik een bosrit ga maken, toch maar in mijn broekzak. De kans dat ik van mijn paard af kletter en zij er met foon en al vandoor gaat (en ik dus geen hulptroepen kan bellen) is toch echt vele malen groter dan de kans dat ik daar kanker van krijg, denk ik dan maar ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-06-12 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:40

Batlow schreef:
Van alles wat je aanraakt is er een kans om kanker te krijgen.

Niks is meer veilig! #)


Dood ga je toch.

Je kunt beter goed, maar kort leven, dan gaan zeiken om elk wissewasje, want dan heb je geen leven.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:44

eenitraM schreef:
Batlow schreef:
Van alles wat je aanraakt is er een kans om kanker te krijgen.

Niks is meer veilig! #)


Dood ga je toch.

Je kunt beter goed, maar kort leven, dan gaan zeiken om elk wissewasje, want dan heb je geen leven.

yeaa, eindelijk iemand die er het zelfde over denkt :D
betekent dan natuurlijk niet dat je opeens crimineel en roekeloos moet worden :+

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:48

Gaan zeiken of je hersens gebruiken, zijn 2 verschillende dingen ;) Constant mobiel bij is gewoon niet gezond. Ik heb de mijne bij slapen gaan altijd aan andere kant van de kamer liggen, overdag gaat hij in mn tas.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:00

Blue_Eyes schreef:
Als je 'veilig' wilt wonen moet je naar diep donker Afrika verhuizen. Maar ja, dan krijg je weer huidkanker door de zon...



Vergeet het maar zelfs in afrika heeft iedereen twee mobieltjes.. Maar uhhhh e ht serieus kun je die site nu niet nemen naar mijn mening..

storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-12 19:18

troi schreef:
Vergeet het maar zelfs in afrika heeft iedereen twee mobieltjes.. Maar uhhhh e ht serieus kun je die site nu niet nemen naar mijn mening..


Het programma Zembla van de Vara (waar het hier over gaat) mag je best wel serieus nemen (naar mijn mening...)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:21

eenitraM schreef:
Batlow schreef:
Van alles wat je aanraakt is er een kans om kanker te krijgen.

Niks is meer veilig! #)


Dood ga je toch.

Je kunt beter goed, maar kort leven, dan gaan zeiken om elk wissewasje, want dan heb je geen leven.

Precies. Telefoon zit gewoon in mijn broekzak, snachts naast me op en m'n nachtkastje. Altijd zo gedaan en er is niks nada met mij aan de hand, ben gezond als wat. Het zal zelden gebeuren dat iemand daardoor aangetast wordt. Ik heb een prima leven en ga niet met alles rekening houden :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, bibi1995, corinec, Elise_K, future_vet, horzlover, ingetje3012, Lalidan, manonutjuh, Miriam91, Sure_lee en 88 bezoekers