[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:16

hmm dat is mij dus niet verteld, heb het extra nog eens vermeld bij de huisarts toen ik de afspraak maakte en dat was geen probleem zei ze. Ze hadden gelijk recept doorgestuurd voor de spiraal en die kon ik de dag erna al ophalen.

Ik merk het volgende week allemaal wel, mijn vader gaat sowieso mee(blijft in wachtkamer) want kreeg al de tip om iemand mee te nemen omdat je er niet echt lekker van kan worden

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:49

Ik heb vanmorgen bij het afvegen bruin bloed/ afscheiding gekregen. Nu is het rood alsof ik ongesteld ben terwijl ik mijn pil heb doorgeslikt.. Kan het komen doordat mijn pil te licht is om door te slikken?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:56

Zijn er mensen die bij het plaatsen van de spiraal (door de prikpil oid) niet ongesteld zijn, en maanden na het plaatsen weer ongesteld werden?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:22

Dawn1993 schreef:
Ik heb vanmorgen bij het afvegen bruin bloed/ afscheiding gekregen. Nu is het rood alsof ik ongesteld ben terwijl ik mijn pil heb doorgeslikt.. Kan het komen doordat mijn pil te licht is om door te slikken?


Dat kan zeker :) is dit je eerste keer doorklikken?

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:26

Gianti schreef:
Dawn1993 schreef:
Ik heb vanmorgen bij het afvegen bruin bloed/ afscheiding gekregen. Nu is het rood alsof ik ongesteld ben terwijl ik mijn pil heb doorgeslikt.. Kan het komen doordat mijn pil te licht is om door te slikken?


Dat kan zeker :) is dit je eerste keer doorklikken?


Nee ik heb 't vaker en nu ik zo nadenk alleen bij doorslikken, als ik zeg maar 3 weken doorslik..
Heb nu 11 dagen doorgeslikt en nu is het weer rood/bruin zeg maar. Super irritant.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:50

Dawn1993 schreef:
Pffff nadat ik 2 keer naar de ha ben geweest om te vragen of ik aub een andere pil mocht zit ik nog met dezelfde.. Mevrouw denkt dat het toch niet helpt tegen mijn stemmingswisselingen ook al heb ik ze pas sinds deze pil.. Fijn dat ik dat ook zelf mag bepalen, nee een lichtere pil mag wel, dus ik zeg nee dank je dan krijg ik doorbraak bloedingen ( het enige wat ze zei is ja klopt) WTf is ze dom ofzo? alsof ik dat wil...

Nja de nuvaring is ook geen optie meer, dus als ik moet stoppen stop ik er ook gwn helemaal mee.
Ben er ondertussen een beetje klaar meer :-P


met welk doel wil je de pil slikken?

lelberse schreef:
Ik kreeg de spiraal nieteens mee omdat het niet 100% zeker was of de afspraak door ging omdat ik nog niet ongesteld was. Mag hem dus blijkbaar maar 1 dag voor het zetten ophalen omdat het anders een te groot risico is voor de verzekering ivm terugbrengen..


dat is apart lelberse, ik kreeg de mijne gewoon al dagen van te voren mee,
zelfs mijn spuiten mag ik nu ophalen wanneer ik wil, zolang ik maar het recept heb

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:06

^Zodat ik ( nog) niet zwanger wordt, ik weet dat er meer opties zijn hier heb ik na gekeken en deze wil ik niet, sws geen spiraaltje en ja de nuvaring laat ik ook lekker voor hoe het is :-)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:10

Dawn1993 schreef:
^Zodat ik ( nog) niet zwanger wordt, ik weet dat er meer opties zijn hier heb ik na gekeken en deze wil ik niet, sws geen spiraaltje en ja de nuvaring laat ik ook lekker voor hoe het is :-)


mag ik vragen waarom je geen spiraaltje wilt, maar wel een pil?
is daar een specifieke reden voor?

zeker als je al een aantal pillen verorbert hebt maar je problemen ondervind zou dat een uitkomst kunnen zijn. implanon zou verder nog kunnen maar dat is ook hormonen, dus in hoeverre je daar dan wel goed op reageert weet ik niet.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:13

Nou ik heb zulke slechte dingen gehoord en wil over max 2 jaar een kindje dus dan ga ik geen spiraaltje nemen, verder lijkt het me eng, ook heb ik niet eens zo gek veel pillen gehad.
Begon met de Diane 35, toen ben ik overgestapt omdat hier zoveel mis mee was. Daarna ging het een tijdje goed en toen kreeg ik ineens een andere mee van de apotheek. Nu heb ik onwijze stemmingswisselingen, en voor de zoveelste keer bruin/rood bloedverlies als ik doorslik, had ik hiervoor nooit.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:18

Dawn1993 schreef:
Gianti schreef:


Dat kan zeker :) is dit je eerste keer doorklikken?


Nee ik heb 't vaker en nu ik zo nadenk alleen bij doorslikken, als ik zeg maar 3 weken doorslik..
Heb nu 11 dagen doorgeslikt en nu is het weer rood/bruin zeg maar. Super irritant.


Dan kan andere pil zeker helpen :)

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:23

Dat dacht ik dus ook, maar volgens mijn ha kan ik niet tegen hormonen en krijg ik geen nieuwe..
Zit pas een aantal weken bij der maar ja ik vind dat ik recht heb op een andere.. ze wil wel een lichtere voorschrijven waarvan ik doorbraakbloedingen krijg.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:27


Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:17

Iemand ervaring met de desogestrel? Dit is het laatste soort anticonceptie wat ik mag proberen dus hopen dat het aanslaat :)

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 02:01

Ik ben sinds kort weer begonnen met de pil, maar sindsdien ook elke dag ongesteld geweest. Iemand dit ook gehad na een tijdje te zijn gestopt? Moet nu weer met mijn stopweek beginnen dus het houdt ook nog ff niet op..

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:10

Ik kom even binnenvallen.
Ik ben 15 jaar en al +/- 11 weken niet ongesteld. Ik was al redelijk onregelmatig, maar maak me nu wel een beetje zorgen. Is dit normaal of is er meer aan de hand?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:33

M_nouska schreef:
Ik kom even binnenvallen.
Ik ben 15 jaar en al +/- 11 weken niet ongesteld. Ik was al redelijk onregelmatig, maar maak me nu wel een beetje zorgen. Is dit normaal of is er meer aan de hand?


Hoe vaak ben je al ongesteld geweest

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:18

Gianti schreef:
M_nouska schreef:
Ik kom even binnenvallen.
Ik ben 15 jaar en al +/- 11 weken niet ongesteld. Ik was al redelijk onregelmatig, maar maak me nu wel een beetje zorgen. Is dit normaal of is er meer aan de hand?


Hoe vaak ben je al ongesteld geweest


Volgens mij vanaf de zomer in 2014 en dan denk ik om de 4 tot 6 weken. Soms duurde het 6 weken voor ik weer ongesteld was, soms 2 weken.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:47

Je kan niet zwanger zijn? Maar je hoort het vaker dat meiden na 2 jaar nog steeds niet regelmatig zijn :) als je niet vertrouwt kan je beste naar huisarts gaan

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:50

Gianti schreef:
Je kan niet zwanger zijn? Maar je hoort het vaker dat meiden na 2 jaar nog steeds niet regelmatig zijn :) als je niet vertrouwt kan je beste naar huisarts gaan


Bedankt voor je snelle reactie.
Nee, ik ben niet zwanger. Oke, dan wacht ik nog even af.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:33

Dreamy schreef:
Ik ben sinds kort weer begonnen met de pil, maar sindsdien ook elke dag ongesteld geweest. Iemand dit ook gehad na een tijdje te zijn gestopt? Moet nu weer met mijn stopweek beginnen dus het houdt ook nog ff niet op..


Je lichaam moet weer even wennen aan je hormonen, ben je random begonnen, aan het begin van je ongesteldheid of aan het einde? Dit kan allemaal meespelen namelijk.

Voor nu gewoon die stopweek stoppen. Grote kans dat het na je stopweek weer normaal gaat doen :)

Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:23

Ik kom er even tussendoor.. wilde een topic openen maar zag dat een ander topic over iets waar ik antwoord op zoek gesloten werd en hiernaartoe verwezen werd...
Nu ga ik niet meer dan 300 pagina's doorzoeken of daar mijn antwoord tussen staat dus vraag ik het hier eventjes tussendoor :)

Heeft er hier iemand ervaring met het stoppen met de prikpil (depo provera)?

Ik gebruik deze pil al meer dan 10 jaar, maar lees dat dat helemaal niet zo goed is.
Nu zit ik eraan te denken om er helemaal mee te stoppen en ook geen andere anticonceptie te gaan gebruiken. Maar ik durf niet zo goed...
ik heb de prikpil toen gekregen omdat ik elke maand migraine had namelijk en ik ben bang dat dat weer terug zal komen.
Waarom ik wil stoppen is dat ik onrustige cellen in mijn baarmoedermond heb en het weefsel veranderd is, wat ik ook als bijwerking lees van de prikpil.

Maar omdat ik zo lang al anticonceptie gebruik heb ik geen idee wat ik kan verwachten.
Voordat ik de prikpil kreeg had ik de gewone pil.
Aan de ene kant lijkt het me goed om te stoppen. Om mijn lichaam weer gewoon volledig natuurlijk te laten functioneren, maar aan de andere kant lijkt het me dood eng!

Graag lees ik jullie ervaringen. :*

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:29

Voor de geïnteresseerde, ik heb mijn eerste menstruatie gehad sinds ik de koperspiraal heb
(+/- 4 weken geleden laten plaatsen). Donderdag ben ik ongesteld geworden en nu is het al ongeveer
over. Ook geen last gehad van pijn! Super positief dus. Ik heb de Flexi-T 300. :)

Macs

Berichten: 7652
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:07

jumpgirl schreef:
Waarom ik wil stoppen is dat ik onrustige cellen in mijn baarmoedermond heb en het weefsel veranderd is, wat ik ook als bijwerking lees van de prikpil.
*

Wat bedoel je precies met onrustige cellen? Waar merk je dat aan?

Jaren lang de prikpil gebruiken is volgens mij niet slecht - alleen als je kinderen wilt krijgen kan het maanden al dan niet jaren duren voordat dat weer mogelijk is. Daarnaast kan het de kans op trombose vergroten als je daar al aanleg voor hebt (in het eerste jaar is dat risico het grootst). Maar de kans dat je door een auto wordt overreden is groter :')
Heb jij klachten van de prikpil?

Veel mensen vinden al die hormonen slecht enzovoorts, maar als ik lees dat jij telkens migraine krijgt zonder hormonen, zou ik wel weten wat ik zou kiezen :j
Ik persoonlijk heb veel meer last van mijn lijf bij het natuurlijke functioneren. En natuurlijk zijn er ook dingetjes waar ik last van heb bij het gebruik van de prikpil maar die wegen veel minder zwaar.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:08

Enige wat ik momenteel vervelend vind aan de prikpil is dat ik een maand na de eerste prik nog steeds bloedverlies heb :=

Billy12

Berichten: 908
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:10

Ze hebben een half jaar geleden een uitstrijkje gedaan en een biopt afgenomen en toen bleken er onrustie cellen te zijn.
Volgende maand heb ik een 2e uitstrijkje om te kijken of het na een half jaar is veranderd.
De migraine heb ik al vanaf mijn 5e en toen ik de gewone pil ging slikken kreeg ik elke maand bij de eisprong migraine. Maar dit is allemaal al 10+ jaar geleden dus ik weet niet of ik dit nog steeds zal hebben. Ik heb de prikpil zeker al 10 jaar.
Voordeel is dat ik nooit meer ongesteld word.