[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:19

Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts voor informatie en een doorverwijzing naar de gynaecoloog in verband met het zetten van een mirena spiraaltje. Vind het nu al doodeng, maar ben helemaal klaar met de pil. Voel me zo niet mezelf, heb ongelofelijke moodswings en er komt nu ineens zoveel meer boven tafel over pilgebruik. Ik voel me net zoals velen in dit topic gewoon niet goed hierbij.

Ben erg benieuwd := Ik ben vrij jong en heb nog geen kinderen gehad, dus ben benieuwd naar wat de gynaecoloog te zeggen heeft.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:24

Ik was ook nog vrij jong (3jaar geleden :+ ) en plaatsen was geen probleem. Tegenwoordig hebben ze kleinere soorten die wat beter passen. Komt vast goed ;)

Ayasha, dat kan ik geloven, wat erg dat zo iets kan gebeuren,

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:47

Die kleinere soorten hebben ze qua hormoonspiraaltjes alleen niet in Nederland, best jammer.. :(

Maar, ik ben 21 en heb de mirena overleefd haha! Gaat vast goedkomen UhNee! :)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:51

Ik was 23 toen ik de eerste Mirena kreeg, heb ook geen kinderen gehad en ook prima overleefd hoor. Het valt echt mee :j

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:24

Mars schreef:
elenaMM77 schreef:
Mars, zonder eisprong kun je absoluut niet zwanger worden..
als je dus je eisprong al van verre voelt aankomen, is er geen sprake van roulette.
En voor degene die dat niet aanvoelen heb ik dat al bij punt 2 vermeld: je moet gek zijn met kinderen (idem als 'russisch roulette.. alhoewel een kind krijgen heeft geen dood tot gevolg.. russisch roulette is spelen met je leven ;) )..


Je speelt toch ook met je leven? Dat wordt namelijk lekker overhoop gegooid als er ineens een kind in je buik zit. En als de methode zo zeker is waarom moet je dan toch gek met kinderen zijn? Ik vind dit echt een zwaar onverantwoorde vorm van 'anticonceptie' als het die naam al mag hebben. Kan het ook niet toejuichen dat dit de laatste tijd zo gepromoot wordt.



mars..
de 'uitdrukking' als je de telmethode wilt gebruiken, moet je gek zijn met kinderen..

zegt het al.. het is een onbetrouwbare methode voor het overgrote deel van de mensen, de kans dat je een kind krijgt met deze methode is de grootste van alle methoden..

en russisch roulette betekent spelen met je leven in de zin van een grote kans op sterven aan de gevolgen, onder de groene zoden, tussen zes plankjes, of kringelend in de lucht. In mijn ogen is tellen dus geen russisch roulette, het kan wel ingrijpende invloed op de rest van je leven hebben, maar zo erg als russisch roulette is het zeker niet. je speelt hooguit met de invulling van de rest van je leven ;)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:43

Ik weet wat russisch roulette is ja. En verder denk ik dat wel duidelijk is wat ik bedoel met mijn post.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:55

Zo net nacontrole spiraal gehad en hij zit keurig :j Ben weer 5 jaar good to go!

lelberse

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:17

Mars schreef:
Zo net nacontrole spiraal gehad en hij zit keurig :j Ben weer 5 jaar good to go!

Dat is mooi, welk spiraal heb je?

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:20

Mirena :)
Het is mijn tweede alweer, eerste heeft t 5 jaar top gedaan dus de keuze voor een vervolg was zo gemaakt.

lelberse

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:05

Mars schreef:
Mirena :)
Het is mijn tweede alweer, eerste heeft t 5 jaar top gedaan dus de keuze voor een vervolg was zo gemaakt.

Oke dat is fijn!
Ik ga volgende week ook een mirena laten plaatsen. Doet het plaatsen echt zoveel zeer? Mijn huisarts zet hem niet als ik alleen kom omdat er dan niemand is die me thuis brengt..

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:17

dat is in principe wat overdreven van de huisarts Lelberse tenzij je echt een eind weg woont..
zelfs als het hellig is kwa zetten, is dat puur pijn tijdens de handeling, daarna zakt het snel weg..
mensen die na het zetten last hebben, hebben meestal een wat zeurdering menstruatie gevoel..

als het goed is heeft de huisarts ook voldoende tijd ingepland dat je nog even kunt liggen (paar minuutjes) of zitten als het tegenviel, totdat je weer goed overeind kunt komen zonder teveel pijn of duizeligheid.

bij mij was het eerste zetten echt vreselijk (hyperventilerend met de rand van de tafel zo vastgeklemd dat je mij operatief had moeten scheiden), maar binnen twee minuten trok het weg en wandelde ik de deur uit zonder overdreven pijn. daarna naar huis gewandeld (woon 400m bij de huisarts vandaan dus dat stelde niets voor) en een uurtje later was ik druk bezig om thuis te zuigen en te dweilen.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Nouja, bij mij duurde het helaas een uur voordat ik weg kon, en ik kon ook echt niet zelf weer naar huis.

Het verschilt denk ik wel per persoon. Maar aangezien dat niet echt vooraf te voorspellen is snap ik dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

CalipsoLover

Berichten: 5578
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:40

CalipsoLover schreef:
Heb jullie hulp ook weer nodig! Ik nam al 2 jaar de pil (noranelle 20) Maar die was opeens niet meer goed, had al 4 maanden terug hevige menstruatie, mijn menstruatie duurde langer dan normaal en kreeg 2 dagen nadat mijn regels gedaan waren terug bloedingen. Besloten naar de dokter te gaan die mij of een zwaardere pil gaf of de pleister, heb besloten die pleister dan eens te proberen. Ik zit nu aan m'n derde en laatste pleister maar ik lijk hier allergisch op te reageren? De eerste pleister staat namelijk nog steeds in mijn vel gebrand met een donkere cirkel en verschillende kleine bloeduitstortingen. Waar de tweede pleister zat is het nog steeds rooskleurig en dezelfde bloeduitstortingen. Ook jeukt het lichtjes, wat nu? Of is dit normaal?

Wil jullie even hier een update van geven, dus naar de dokter gebeld. Zei dat ik er wat gevoelig aan was maar hij me liever op de pleister hield omdat ik al 2 jaar de pil nam. Dus gaat mijn moeder naar de apotheek en mogen ze die pleister niet meer verkopen en word niet meer geleverd vanwege stabiliteitsnormen... Zit nu zonder anticonceptie maat heb gisteren nog een strookje van mijn pil gevonden gelukkig. Dokter is ook op vakantie.. Sh*t :=

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

CalipsoLover schreef:
CalipsoLover schreef:
Heb jullie hulp ook weer nodig! Ik nam al 2 jaar de pil (noranelle 20) Maar die was opeens niet meer goed, had al 4 maanden terug hevige menstruatie, mijn menstruatie duurde langer dan normaal en kreeg 2 dagen nadat mijn regels gedaan waren terug bloedingen. Besloten naar de dokter te gaan die mij of een zwaardere pil gaf of de pleister, heb besloten die pleister dan eens te proberen. Ik zit nu aan m'n derde en laatste pleister maar ik lijk hier allergisch op te reageren? De eerste pleister staat namelijk nog steeds in mijn vel gebrand met een donkere cirkel en verschillende kleine bloeduitstortingen. Waar de tweede pleister zat is het nog steeds rooskleurig en dezelfde bloeduitstortingen. Ook jeukt het lichtjes, wat nu? Of is dit normaal?

Wil jullie even hier een update van geven, dus naar de dokter gebeld. Zei dat ik er wat gevoelig aan was maar hij me liever op de pleister hield omdat ik al 2 jaar de pil nam. Dus gaat mijn moeder naar de apotheek en mogen ze die pleister niet meer verkopen en word niet meer geleverd vanwege stabiliteitsnormen... Zit nu zonder anticonceptie maat heb gisteren nog een strookje van mijn pil gevonden gelukkig. Dokter is ook op vakantie.. Sh*t :=


Helemaal aparte dokter :S zou juist nu voor vervanger vragen!

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:00

lelberse schreef:
Mars schreef:
Mirena :)
Het is mijn tweede alweer, eerste heeft t 5 jaar top gedaan dus de keuze voor een vervolg was zo gemaakt.

Oke dat is fijn!
Ik ga volgende week ook een mirena laten plaatsen. Doet het plaatsen echt zoveel zeer? Mijn huisarts zet hem niet als ik alleen kom omdat er dan niemand is die me thuis brengt..


Ik heb zelf gewoon gereden beide keren. Het zetten is niet leuk maar t is 5 seconden tanden bijten en thats it. Daarna kun je wat menstruatie achtige kramp hebben. Je mag vantevoren alvast pijnstilling nemen dat is een aanrader, kan het inwerken.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:03

Mars schreef:
lelberse schreef:

Oke dat is fijn!
Ik ga volgende week ook een mirena laten plaatsen. Doet het plaatsen echt zoveel zeer? Mijn huisarts zet hem niet als ik alleen kom omdat er dan niemand is die me thuis brengt..


Ik heb zelf gewoon gereden beide keren. Het zetten is niet leuk maar t is 5 seconden tanden bijten en thats it. Daarna kun je wat menstruatie achtige kramp hebben. Je mag vantevoren alvast pijnstilling nemen dat is een aanrader, kan het inwerken.



Het is echt per persoon verschillend. Ik was gewoon op de fiets heen (4 minuten) maar heb anderhalf uur bij de huisarts op de bank moeten liggen omdat ik flauw viel zodra ik probeerde op te staan. Mijn vriend kon niet weg van zijn werk dus die kwam me zo snel mogelijk ophalen. En dat heeft niets met op je tanden bijten te maken.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:24

Dat t per persoon verschilt snap ik wel, ze vraagt naar mijn eigen ervaring en die geef ik.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:24

Ik heb na het zetten nog gewinkeld en naar huis gefietst. :Y) Was wel een koperspiraal.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:45

Morgen krijg ik het spiraaltje := Nu al stikzenuwachtig :')

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:04

Gaat goed komen meid :j Heb je misschien Aleve in huis? (Of merkloze versie van naproxen) Werkt net wat beter tegen krampen. Half uurtje van tevoren vast innemen zodat t alvast kan ineerken.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:36

Ik heb ibuprofen en naproxen. Helaas gaat de afspraak morgen niet door, dus gaat wel een weekje duren nog. Wil er snel van af zijn, hahaha

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:38

mag ik mij ook melden ?

ik ben nu inmiddels 18 en gebruik al 8 jaar de prikpil ik vond dit altijd een verlichting maar de laatste tijd heb ik er gewoon geen zin meer in iedere 3 maanden die prikpil halen vind ik niet erg maar toch ik heb nog nooit seks gehad en dat zie ik ook niet snel gebeuren en ik ben in de afgelopen acht jaar flink aangekomen en denk ook dat dit deels te maken heeft met de prikpil nu snap ik dat dit misschien bij veel van dat soort dingen zal zijn maar wilde kijken of bokt andere ideetjes heeft

ik ga het maandag sowieso al bespreken met mijn huisarts

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:50

Je bent op je 10de gelijk met de prikpil begonnen? Vanwaar di3 keuze destijds

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:11

ik kan me der eerlijk waar helemaal niks meer van herinneren ik geloof dat ik het toen heel vies vond ofz en mijn ouders echt heel bang waren dat ik misbruikt zou worden

sorry heel vaag maar ik kan me er echt niks meer van herinneren en ik vind dat ik inmiddels zelf oud en wijs ( wil ik niet altijd zeggen ) genoeg ben om hierover te kunnen beslissen

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:56

maatje987 schreef:
ik kan me der eerlijk waar helemaal niks meer van herinneren ik geloof dat ik het toen heel vies vond ofz en mijn ouders echt heel bang waren dat ik misbruikt zou worden

sorry heel vaag maar ik kan me er echt niks meer van herinneren en ik vind dat ik inmiddels zelf oud en wijs ( wil ik niet altijd zeggen ) genoeg ben om hierover te kunnen beslissen


Ooh oke. Niet iets medisch ofzo :)

Als je zeker weet dat je komende tijd geen sex hebt kan je natuurlijk ook gewoon stoppen met anticonceptie?

Aankomen heeft waarschijnlijk meer tr maken met ouder worden. Alleen als je middel net gebruikt kan je er iets van aankomen :)