[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:28

420BlazeIt schreef:
Gianti schreef:
]


Regel van 7. Minimaal 7 dagen pil slikken om veilig te zijn met (daarna) stopweek van Max 7 dagen :)


Telt dit ook als je twee dagen de pil bent vergeten in de 1e week?

Heb er nu trouwens, zonder erbij na te denken, dus drie pillen in een keer geslikt. Merk dat mijn lichaam er een beetje oneens mee is, maar dit kan geen kwaad toch?



1 dag zelfs al in eerste 7 dagen na een stopweek :)

Hé 3 pillen in 1x? Maar kan geen kwaad als het een keer is. Alleen wel kans dat je doorbraak bloedingen gast krijgen

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:41

Sem_ schreef:
Sem_ schreef:
Vrijdag heb ik een koperspiraal laten plaatsen, dit ging allemaal prima, de rest van de dag wat buikpijn gehad en een klein beetje bloedverlies. De volgende dag voelde ik me weer helemaal goed, toen heb ik ook seks gehad (dat mocht gelijk weer, heb ik nagevraagd bij de HA). Sinds ik seks heb gehad verlies ik weer bloed ((donker)bruine afscheiding). Het is gelukkig wel te doen met wat inlegkruisjes.. Herkennen mensen dit en hoe lang kan dit aanhouden? Is het verstandig om even geen seks te hebben? Ik heb verder geen pijn en de spiraal zit volgens mij nog gewoon goed op zijn plek.

Ondertussen bloed ik nog steeds behoorlijk.. Heel fijn naast mijn maandverband gelekt...
Er is mij verteld dat een tampon niet goed is de eerste tijd ivm infectiegevaar, weet iemand wanneer
het weer mag? Als het bloeden nog veel langer aanhoudt of erger wordt dan bel ik natuurlijk even
naar de huisarts.


Ik bloedde ook flink de 1e 2 weken. Heb gewoon tampons gebruikt (ik kan niet tegen maandverband) en
kon ook gewoon sex hebben. Het is ff vervelend maar bij mij ging het ook gewoon weer over.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:42

Ah dat klinkt bemoedigend. :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:00

De 1e keer menstruatie dacht ik echt ; oh.. my lord. I'm gonna die :')
Echt een hel was dat. Dat werd na 5 maanden beter. Maar die eerste 2x poe..
Ellende. Het is echt doorbijten maar je hebt er wel 10 jaar plezier van.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:03

Ik ben benieuwd, ik heb hem net na mijn menstruatie laten zetten dus dat zal nog wel even op zich
laten wachten. Nu gelukkig helemaal geen last, alleen dat bloeden is vervelend. We gaan het zien.. :D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:51

Ayasha schreef:
pandour4evuh schreef:
We hebben nog niet heel lang een relatie en ik wacht altijd een tijd. Nu wou het er dus vorige week van komen en toen gebeurde dat. Het probleem is dus idd dat ik zo reageer. het is bijvoorbeeld hoofdpijn waar niks tegen op te slikken is. Waardoor ik dan weer met 1 van de 2 moet stoppen om het weer weg te laten ebben. Wat in beide gevallen absoluut een probleem is.

Hij zei quote condooms vind ik geen permanente optie.

knoopje derin dan.
Moet jij ziek worden omdat hij niet met condooms wil ?

ElenaM: wat bedoel je met "condoom op de dagen dat het niet kan".
Tellen is niet echt een betrouwbare methode....


degene waar ik op reageerde had het zelf over tellen..
natuurlijk als je voor zeker wilt gaan is tellen flink onbetrouwbaar..

een knoopje waarin? knoopje in ei of zaadleiders helpt je ook niet tegen ziekten..
overigens helpt vrijwel geen enkele anticonceptie tegen ziekten behalve het condoom en dan ook nog binnen de perken van 'als het kapotje maar niet knapt, geen wondjes in je mond etc etc'.
ga ervan uit dat men het over een vaste relatie hebt, als je kinderen wilt zul je anticonceptie ook moeten laten en dan heb je het toch ook niet over ziekten.. ik mag aannemen dat degene die wil tellen
1. een vaste relatie heeft
2. gek is met kinderen voor het geval dat
4. minstens foutloos tot 5 kan tellen.

bij mij heeft tellen overigens altijd het gewenste resultaat opgeleverd.. maar dat komt mede omdat ik heeeeeeeeel ruim tel.. periode +/- 5 is vrij toegankelijk en de rest trekt mijn partner maar een regenjas aan.. oops is welkom, maar geen oeps omdat ik voor 1x geen last van mijn eisprong zou hebben (net als mijn menstruatie kondigt die zich al 3 dagen van te voren aan.. op basis daarvan zou ik de poorten al kunnen sluiten en op tellen kunnen vertrouwen)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:55

Nog steeds geen overgangsverschijnselen behalve wat opgeblazen gevoel..
spotting is inmiddels al weer zo'n 3 dagen over en verder dan wat hele lichte bloedingen ook nauwelijks uitvloeing gehad.. dus wat dat betreft hebben we spot on gezeten met de lucrin injectie..

donderdag terug naar de gyno, dan is het drie weken na het plaatsen van de injectie en gaan we beslissen of er opnieuw een depot voor 30 dagen gezet wordt, of een voor 3 maanden. Op dit moment denk ik, doe maar 30 dagen.. want ondanks dat ik van alle vormen van anticonceptie alle bijwerkingen zo'n beetje wel gehad heb en ik een abo heb op de horror verschijnselen, heb ik dus niets van het middel dat bekend staat als aggressief paardenmiddel tot mijn grote verbazing.

voor het geval het dus nog niet vol is ingekickt toch nog maar liever een keer een depot voor een maand, anders zou ik drie maanden met dikke ellende zitten als alle horrorscenario's alsnog uit de kast vliegen.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:56

Ik heb morgen 3 weken het koperspiraal en had vanavond ineens mega krampen of ik ongesteld zou worden lag soms even dubbel van de pijn. Het is alweer weg getrokken en niet ongesteld nog.

Nog steeds super blij ermee verbaas me erover hoe snel je eraan went dat je geen pil meer hoeft te pakken.

Als ik de pil nog had geslikt moet ik maandag 31 oktober ongesteld worden ben erg benieuwd wanneer het komt.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:34

Nog steeds niet ongesteld maar elke dag nog steken rechts onderin op en af ene keer erger maar wel te doen nu .. Nu al de 3de dag iemand die dit herkend na plaatsen koperspiraal???

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:23

Ik heb geen koper spiraal maar wel de mirena. Soms heb ik ook ongesteld achtige vlagen. Zonder bloed maar wel met soort buikpijn en meer honger etc. steken had ik alleen in het begin maar niet een maan lang. Belletje naar de gyn?

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:27

Ik heb al jaren hetzelfde met de Mirena. Soms even wat dagen met menstruatie achtige krampjes of wat onrustige huid. Alsof ik toch nog een soort cyclus heb maar dan heel mild zonder bloedverlies. Niks aan de hand verder hoor.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:35

HouVanUtopia schreef:
Als ik de pil nog had geslikt moet ik maandag 31 oktober ongesteld worden ben erg benieuwd wanneer het komt.



Bloedingen van de pil staan totaal los van je eigen cyclus :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:17

HouVanUtopia schreef:
Nog steeds niet ongesteld maar elke dag nog steken rechts onderin op en af ene keer erger maar wel te doen nu .. Nu al de 3de dag iemand die dit herkend na plaatsen koperspiraal???


je gaat van een situatie van niet ongesteld, naar een situatie waarin de menstruatie heviger gemiddeld genomen heviger is dan een normale ongesteldheid.

kan dus de voortekenen zijn van menstruatie, maar kan ook je eisprong zijn. hoe lang heb je de pil geslikt en kon je voordien je eisprong voelen (of hoe oud was je toen je startte en hoe oud ben je nu?)


Maava, hoe lang heb je je mirena spiraal?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:29

Volgensmij een half jaar? Maar inmiddels nergens meer last van.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:35

elenaMM77 schreef:
HouVanUtopia schreef:
Nog steeds niet ongesteld maar elke dag nog steken rechts onderin op en af ene keer erger maar wel te doen nu .. Nu al de 3de dag iemand die dit herkend na plaatsen koperspiraal???


je gaat van een situatie van niet ongesteld, naar een situatie waarin de menstruatie heviger gemiddeld genomen heviger is dan een normale ongesteldheid.

kan dus de voortekenen zijn van menstruatie, maar kan ook je eisprong zijn. hoe lang heb je de pil geslikt en kon je voordien je eisprong voelen (of hoe oud was je toen je startte en hoe oud ben je nu?)


Maava, hoe lang heb je je mirena spiraal?


Ik was 15 toen ik met de pil begon en 27 toen ik stopte. Heb geen idee meer hoe het toen was haha.

Ik verwacht zelf ook dat het of eisprong of toch menstruatie door komt maar in me omgeving wordt geroepen bel dokter mss heb je infectie of wordt die afgestoten maar lijkt me dat dan de klachten alleen maar erger worden.

Heb in het begin echt nergens last van gehad pas sinds woensdagavond krampen toen heel erg en nu voel ik ze maar niet zo erg meer.

Vandaar dat ik hier even om ervaringen vroeg het is zo nieuw een spiraal

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:43

als er een infectie zit in combinatie met krampen, dan wordt er materiaal uitgewerkt.. dan zou je het wel ruiken aan afscheiding denk ik ;)..

wat je wel kunt doen is even goed voelen van binnen.. lengte van de touwtjes even voelen.. en dan na enkele dagen nog eens (als je niet op dag 1 even gevoeld hebt).. als ze langer worden, dan is ie bezig eruit te wandelen..

klachten hoeven bij afstoting overigens niet erger te worden.. hij rust immers in de baarmoeder, ergste moment is wanneer hij de hals in zou verdwijnen of met een poot er al uithangt.. rest is dan 'schrapen' wat je voelt..

bij het schrapen kroop ik echter ook door het huis ongeveer of zakte af en toe bijna door mijn voegen.
maar goed, bij mij vlogen ze er ook zo rap uit, dat het letterlijk krachtverlies in mijn benen opleverde (zagende/zeurende, zo erg dat het flink naar mijn benen doorstraalde, waardoor daar krachtverlies optrad).. En mijn vriend maar zeggen: ach, gewoon jezelf vermannen, zijn zoveel met een spiraaltje, moet je gewoon even doorheen pushen (en je moet niet alles geloven wat je leest, want dat hoef je helemaal niet te hebben). Hij keek bepaald sneu toen hij bij de spoedafspraak zelfs de gyno melijdend zag kijken, toen ik gehurkt voor de behandtafel, met mijn voorhoofd ertegen aan zat te wachten tot hij binnenkwam. Maar er eruitwerken hoeft dus helemaal niet zulke hevige klachten te geven als bij mij het geval was..

als het goed is heb je nog een controle afspraak.. en mocht je voor die tijd echt twijfels hebben, of je voelt de touwtjes steeds langer worden, dan kun je gerust je gyno bellen, want dan krijg je je controle echo wat eerder.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:47

De eerste maand met mijn koperspiraal had ik regelmatig steken. Ik vertrouwde het niet en ben terug naar de gynaecoloog gegaan. Die vond het maar belachelijk, want controle was niet nodig en ik moest me maar niet laten gek maken door alle horrorverhalen.
Hij heeft de controle wel gedaan, alles was prima en ik was gerustgesteld. Kort nadien zijn de steken ook gestopt, nu nooit meer last van.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:21

Zo, vandaag de mirena laten plaatsen. Plaatsen op zich vond ik meevallen, al was het wel vervelend. Helaas erna toch wel erg duizelig, dus moest nog even blijven en rustig liggen. Maar na een uurtje was dat ook weg. Dus al met al viel het mee! :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:28

Ik heb ook een koperspiraal sinds een weekje en ik ben eergisteren gestopt met bloeden, dus dat is fijn!
Ik kan de touwtjes wel voelen, maar gelukkig (nog) geen last van tijdens de seks. Verder, op de eerste
dag wat buikpijn na en dus het bloedverlies de eerste paar dagen, echt nergens last van. Hopelijk blijft
het zo en dan is het wachten op mijn menstruatie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:36

elenaMM77 schreef:
degene waar ik op reageerde had het zelf over tellen..
natuurlijk als je voor zeker wilt gaan is tellen flink onbetrouwbaar..

een knoopje waarin? knoopje in ei of zaadleiders helpt je ook niet tegen ziekten..
overigens helpt vrijwel geen enkele anticonceptie tegen ziekten behalve het condoom en dan ook nog binnen de perken van 'als het kapotje maar niet knapt, geen wondjes in je mond etc etc'.
ga ervan uit dat men het over een vaste relatie hebt, als je kinderen wilt zul je anticonceptie ook moeten laten en dan heb je het toch ook niet over ziekten.. ik mag aannemen dat degene die wil tellen
1. een vaste relatie heeft
2. gek is met kinderen voor het geval dat
4. minstens foutloos tot 5 kan tellen.

bij mij heeft tellen overigens altijd het gewenste resultaat opgeleverd.. maar dat komt mede omdat ik heeeeeeeeel ruim tel.. periode +/- 5 is vrij toegankelijk en de rest trekt mijn partner maar een regenjas aan.. oops is welkom, maar geen oeps omdat ik voor 1x geen last van mijn eisprong zou hebben (net als mijn menstruatie kondigt die zich al 3 dagen van te voren aan.. op basis daarvan zou ik de poorten al kunnen sluiten en op tellen kunnen vertrouwen)

Dan vergeet je nog: 5. Je wel een heel regelmatige cyclus moet hebben. 6. je je eisprong voelt.

Ik voel mijn eisprong niet en mijn cyclus is nooit regelmatig geweest. :+ Zelfs nu met spiraal niet. :')

Nu ik ben eerlijk, een man die geen condoom wil aan doen is er bij mij nooit in gekomen (letterlijk en figuurlijk. *D ) :+
Ik heb dus sowieso weinig begrip voor het hele "ik wil geen condoom" verhaal.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:59

En aanvullend op Ayasha: 7. je moet houden van een potje russisch roulette want dat ben je aan het spelen met dit soort methoden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:37

Mars, zonder eisprong kun je absoluut niet zwanger worden..
als je dus je eisprong al van verre voelt aankomen, is er geen sprake van roulette.
En voor degene die dat niet aanvoelen heb ik dat al bij punt 2 vermeld: je moet gek zijn met kinderen (idem als 'russisch roulette.. alhoewel een kind krijgen heeft geen dood tot gevolg.. russisch roulette is spelen met je leven ;) )..

Ben het met je eens hoor Ayasha, een vent die schermt met 'ik wil geen condoom' daar heb ik ook geen relatie mee.. Wij hebben na anderhalf jaar pas het condoom weggelaten toen we eenmaal een gezonde relatie hadden.. In wederzijdse samenspraak en zonder de reden 'ik wil geen condoom'.

wel heb ik daarin zeer zeker meegenomen dat er een passieve kinderwens was.. ik hoef geen kinderen.. maar mocht er onverhoopt toch een zijn gekomen, omdat mijn eisprong ineens niet te voelen zou zijn, of mijn cyclus zo onregelmatig dat binnen 7 dagen na mijn menstruatie ik ineens zwanger zou kunnen worden (twee zeer onwaarschijnlijke 'als' bovenop elkaar die bijna aan onmogelijk grenzen), dan zou het kind ook van harte welkom zijn omdat het dan echt tegen alle verwachtingen in zich zou hebben aangediend..

als je absoluut geen kinderen wilt, dan zou je in mijn ogen ook zeer zeker niet jezelf van tellen moeten bedienen, want dan hebben we een ongewenst kind of een onnodige zwangerschapsbeeindiging (waar we gezellig met z'n allen aan mee betalen), neem dan gewoon een condoom

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:52

elenaMM77 schreef:
Mars, zonder eisprong kun je absoluut niet zwanger worden..
als je dus je eisprong al van verre voelt aankomen, is er geen sprake van roulette.
En voor degene die dat niet aanvoelen heb ik dat al bij punt 2 vermeld: je moet gek zijn met kinderen (idem als 'russisch roulette.. alhoewel een kind krijgen heeft geen dood tot gevolg.. russisch roulette is spelen met je leven ;) )..


Je speelt toch ook met je leven? Dat wordt namelijk lekker overhoop gegooid als er ineens een kind in je buik zit. En als de methode zo zeker is waarom moet je dan toch gek met kinderen zijn? Ik vind dit echt een zwaar onverantwoorde vorm van 'anticonceptie' als het die naam al mag hebben. Kan het ook niet toejuichen dat dit de laatste tijd zo gepromoot wordt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:15

Aria_zz schreef:
Vind sowieso een verhoogde kans erg eng, omdat je er weinig aan merkt tot je er last van hebt.
Ik had meteen last van hartkloppingen door pillen die menstruatie pijn moesten verlagen, terwijl dat een bijwerking was die weinig tot niet mocht voorkomen. Volgens mij zou de pil mij daar ook niet erg bij helpen.

Nu goed, heel veel vrouwen hebben inderdaad nergens last van, maar ik krijg er de kriebels van.
En Ayasha, dat wil je helemaal niet meemaken :oo

Ik heb het mee gemaakt. Juist daarom vind ik dat men er niet zo licht overheen moet gaan. Je wordt nl nooit meer dezelfde.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:03

Precies de reden waarvoor ik met de pil wou stoppen

Als ik de pil doorgeslikt zou vandaag m'n menstruatie beginnen nu met spiraal niet verwacht dat het snel zou komen maar gisteren avond is het toch op gang gekomen dus dat is wel erg fijn.

Vooral omdat je soms verhalen hoort dat het de eerste keer maanden kan duren