[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:41

haha Zwitsal ik las de haakjes ook niet, pas toen ik de reactie van Zonnebloem zag begreep ik hem!

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:48

SteffiiY schreef:
haha Zwitsal ik las de haakjes ook niet, pas toen ik de reactie van Zonnebloem zag begreep ik hem!



haha daar dacht ik zelfs nog: het is een vrij diep.. >;)
oooooooh diep :)* sporten :)* keuken tafel :)*

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:54

hahahaha! grappig hoe je dingen anders kan opvatten via de pc!

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 02:26

Haha inderdaad, als je hem zo leest :P
Maar zetje gegeven? Even na laten kijken of hij nog goed zit dus?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:32

parouscha schreef:
Pff ik kan je niet adviseren ebt de mirena.... Wat ik nog wilde vragen aan mensen die dit misschien weten ? Ik heb weer een goedkope variant meegekregen van de micrognon 20. Dit is ren lichtere pil die ok kon proberen zij de huisarts. Maar nu lees ik voor het eerst eens de bijsluiter en daar lees ik vest wel enge dingen over trombose! Is de kans op trombose mogelijk met elke pil?
zat hiervoor aan de micrognon 30 en lees nu bij de 20 wat over trombose. Vind het toch wel eng, ben er daarom nog niet aan begonnen. Maar als alle pillen deze bijwerking hebben, dan neem ik hem gewoon in.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:04

Volgens mij hebben alle pillen die bijwerking wel in het boekje staan. De Yasmin iig wel.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:25

Even een vraag over die Nuvaring.

Hoe haal je die er weer uit. Snap het inbrengen wel maar uithalen lijkt me wat lastiger.
En voel je hem duidelijk met het vrijen of doe je hem dan uit? (Lijkt me beetje apart in the heat of the moment)

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:37

Of je de nuvaring voelt (of eigenlijk: of je partner hem voelt) hang volgens mij vooral af van hoe groot hij is maar ook hoe groot jij bent van binnen. Kwestie van proberen lijkt me :)
Uithalen doe je door je vinger er achter te haken en dan gewoon rustig eruit te trekken.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:57

Schiet klein beetje in de lach! Dan maar een kleine vinden ;)

Ok top, misschien eens proberen waard.

Gezien deprische stemming wil ik eens kijken of het afstappen van de pil helpt. Keertje naar de huisarts stappen dan maar.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:23

Spirit schreef:
Volgens mij hebben alle pillen die bijwerking wel in het boekje staan. De Yasmin iig wel.


Volgens mij hebben alle pillen die bijwerkimg ja (of t staat in de bijsluiter, wil natuurlijk niet zeggen dat je er ook last van krijgt) .. Microgynon 30 iig wel

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:38

Depri stemmingen kunnen zeker afnemen of zelfs helemaal verdwijnen als je stopt met de pil Nivada.
Bij mij waren in ieder geval de stemmingswisselingen en huilbuien voor de menstruatie bijna meteen verdwenen toen ik stopte met de pil. Ook de moeite waard om te proberen.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:25

Nivada schreef:
Even een vraag over die Nuvaring.

En voel je hem duidelijk met het vrijen of doe je hem dan uit? (Lijkt me beetje apart in the heat of the moment)


Wij noemden het altijd 'ringsteken' :+
Hij voelde 'm wel zitten, maar had er geen last van.


Een belangrijke ervaring die ik had met de Nuvaring is als volgt:

Eerst; geweldig! Lucht in mijn hoofd, vrolijker, minder opgeblazen gevoel als ik ongesteld moest worden. (ik kwam van de Microgynon 30 af)
Maar vrij snel kreeg ik migraine aanvallen. Die migraine was verschrikkelijk, heb dagen jankend in bed gelegen, mijn werk leed er onder... Huisarts zei dat ik best 3 maanden kon doorringen, minder migraine in het jaar, scheelde weer! Maar met drie maanden doorringen, kreeg ik weer enge doorbraakbloedingen die soms wel 2 weken konden duren.
Dat was het dus ook niet. Verdorie. Keuze tussen twee kwaden...


Heb nooit de migraine aan de Nuvaring gekoppeld, totdat ik voor mezelf een doodenge keuze maakte; ik ging een spiraaltje zetten. Heb de Nuvaring ongeveer 4 jaar gehad. Ben doodsbang voor pijn, maar heb er toch voor gekozen. Mijn angst was terecht, ik zal geen mooi weer spelen en zeggen dat het best mee viel, het plaatsen. Heb een dag krom van de pijn in bed gelegen en ging bij het plaatsen van mn stokkie.

Maar... sinds januari/het plaatsen heb ik geen migraine aanval meer gehad, geen bloedverlies gehad, wel ongesteld (met 2 druppels bloed :+ ) elke maand.
Heb mijn lichaam wat dat betreft even opnieuw moeten leren kennen, de typische klachtjes die vrouwen van hun eigen lichaam kennen als ze ongesteld moeten worden, waren anders geworden. Geen zweetoksels meer bijvoorbeeld, maar gevoelige borsten als ik ongesteld moet worden.

Sinds het spiraaltje is het nog lichter in mijn hoofd, voel ik me super energiek en positief. Echt, ik voel me top!
Nóóit meer een Nuvaring. Lijkt ideaal, maar heeft echt nare bijwerkingen gehad voor mij.
Laatst bijgewerkt door Puchje op 11-06-12 13:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:32

Dat meen je Puck.... gedverdemme. Ik heb dus afgelopen week ook een soort van migraine gehad. Zag steeds groene flitsen en had hele lokale, stekende hoofdpijn. Zag er scheel van. Was zo weer uren weg en dan wham, kwamen ze weer terug. Alsof ze er met messen in ramden :\ Afgelopen dagen ook veel hoofdpijn gehad.
En dan zit hij er nog maar twee weken in -O-

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:35

Als ik dit lees, ga ik toch maar meteen informeren naar een spiraaltje en niet naar de Nuvaring... Ik wil nooit meer migraine. :P

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:39

*klein stemmetje*

Sorry... -O- :o :(:)

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:47

Och.. ik ben ook hoofdpijn patient maar moet zeggen dat dit vaak ligt aan stress en niet aan mn pil(goedkope vorm van microgynon). Wel gehad met de diana!
Ben van de diana naar de microgynon gegaan ook vanwege de libido en stemmingswisselingen.

Heel lang tevreden geweest met de microgynon. Slik hem nu al een paar jaar maar denk dat het toch weer tijd is voor wat anders.
Lichaam veranderd natuurlijk ook een hoop in de jaren.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:52

Puchje: hebben ze het met jou nog gehad over pijnstilling bij het zetten van t spiraaltje?

Ik vind t dus ook doodeng.. Vooral die plek ook.. Een pijnlijke behandeling aan je arm oid is toch weer een stuk minder erg

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:23

Heb zojuist een afspraak gemaakt bij het Rutgershuis waar ik mijn spiraal heb laten zetten.
Kan helaas pas over 3 weken terecht, maar leek me toch niet onverstandig om even te controleren of de spiraal nog goed zit. Als ik geweest ben horen jullie het!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:34

Geeft niks hoor Puckie! :* Is juist fijn dat ik dit lees, dan weet ik waar ik het aan kan hangen. Ben juist van de pil af gegaan door.... de hoofdpijn :+ en die hoofdpijn moet niet door de nuvaring om gaan slaan in migraine. Van de regen in de... juist ja.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:55

Ik vind het ook wel fijn dat ik dit nu lees, weet ik iig dat ik dat risico waarschijnlijk niet ga nemen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:52

Puck en ik hebben het er nu zo over... maar wie herkent de verschrikkelijke, onredelijke boosheden ook? Ik had ze met de pil en nu weer. Kan uit het niets PISlink en bloedsjacherijnig worden. Dan moet je vooral niets tegen me zeggen, anders maak ik je af. Heb het een maand niet gehad toen ik pil- en ringloos was en nu merk ik het weer bij mezelf. Paarden hoeven maar iets te doen en ik ben echt woest op ze, huisgenoot hoeft maar iets te lang een iets te luid gesprek per telefoon te voeren en ik denk hele onaardige gedachten en nou ja. Kan echt om de meest achterlijke dingen woest worden.
Hormonen? :=

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:00

Zwitsal schreef:
Puchje: hebben ze het met jou nog gehad over pijnstilling bij het zetten van t spiraaltje?

Ik vind t dus ook doodeng.. Vooral die plek ook.. Een pijnlijke behandeling aan je arm oid is toch weer een stuk minder erg


Er zijn 3 'pijnlijke' momenten.
Het plaatsen van de klem op je baarmoedermond.
De achterkant van je baarmoeder raken met het peilstokje.
Het openklappen van het spiraaltje.

De eerste kan verdoofd worden door middel van een plaatselijke verdoving in je baarmoedermond.
Ik weet niet of je wel eens een plaatselijke verdoving hebt gehad, maar dat is echt geen pretje.
De andere 2 momenten zul je toch voelen want dat is niet te verdoven.

Totale narcose oid wordt zelden tot nooit toegepast en een roesje ook niet.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:11

De klem was idd naar, maar dat viel wel mee.
Openklappen was ook niet tof, maar ik ben echt van mn stokkie gegaan door het peilstokje.
Het was dat mijn benen in die klemmen lagen, maar anders had ik de gyn een trap verkocht := :o

En idd, die boosheden waar Berdien het over heeft, herken ik dus ook.
Moet zeggen dat het met pil/Nuvaring echt onredelijk te noemen was.
Nu heb ik gewoon driftbuien als iets écht niet lukt. Dan moet ik me echt even afzonderen, anders vallen er doden := Maar die buien zijn niet meer out of the blue en ook mét een reden :=

Berdien, probeer eens te loggen in je agenda wanneer je zo boos was? Wellicht dat je verbanden kan ontdekken?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:17

Mwah, heb ik al eens naar gekeken. En ze vallen niet samen met een eisprong of menstruatie. Ja, bij dat laatste heb ik sowieso het humeur van een ondervoede beer := maar dat is matig en gelijkblijvend humeurig. Niet zo WHAM een dodelijk humeur.

Spiraaltje gaat zo niets voor mij zijn :n *schuifelt met samengeknepen benen verder*

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:18

Ach mutske. Gewoon aan beginnen. Wat zijn 3x 5 seconden als je er dan 5 jaar vanaf bent?