Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:15

Dit is een goed gekeurd schaduwaccount.
Wegens redenen heb ik met Mod Yasmine besloten een nieuw topic te openen.


Ik zal proberen het verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen.

Mijn ouders waren dol blij dat ik werd geboren, ik was hun kleine meisje. Hun trots.
Ik was een slechte slaper, slechte eter en een dametje met een eigenwil. Op een dag veranderde alles. Als klein meisje ben ik sexueel misbruikt en mishandeld. Het misbruik was dan wel 1 keer, maar voor mij 1 keer te veel. Het mishandelen was elke dag. Ik ben in therapie gegaan, dat hielp.
Het bleek dat ik nergens meer last van had.

Op de basisschool ging het steeds slechter, ik kon niet meer meekomen in de klas. Ik kon me niet meer concentreren. Ik werd dag in dag uit gepest, taloze keren is mijn moeder op school gaan praten om te kijken naar een oplossing. Ik ben veranderd van school waar ik extra begeleiding ging krijgen.
Helaas was ik daar vanaf dag 1 het pispaaltje en begon het pesten weer van vooraf aan. Tot de 3e middelbaar ben ik gepest..

En toen ontdekte ik mijn ‘beste vriendin’ (eetstoornis). Zij zou er voor zorgen dat ik me beter zou gaan voelen, me helpen gelukkig zijn.
Ik dacht dat het echt zo was!

Ik viel af, want ik voelde me dik en lelijk. Ik verafschuwde mezelf.. Het ging steeds meer bergafwaarts. Ik werd steeds dunner, het afvallen ging maar door. Ik dacht dat ik me gelukkig zou voelen, maar dat voelde ik me niet. Ik werd constant ziek, ik was niet meer het meisje wie ik was.. Ik had besloten te stoppen, haar weg te duwen, maar ze werd zo boos dat ik haar niet meer nodig had. Ze had me in haar macht. Op school ging het veel slechter terwijl ik op mijn vervolg opleding zat.

Mijn moeder kreeg alles door en trok aan de bel, maar ook de hulp hielp niet. Ik kon het niet uit handen geven. Ik wilde niks liever dan haar kwijt zijn, maar niet aan de gene waarbij ik in behandeling was. Ze was voor mij zo bazig, ik voelde me totaal niet op mijn gemak.. ik moest alles maar doen zoals hun het zagen, ze dachte geen seconde aan mij of hoe ik het vond. Mijn ‘beste vriendin’ werd alleen maar sterker en mijn omgeving ging het zien, ik kreeg vragen en ontweek ze allemaal. Soms was het zo moeilijk, dat ik geen uitweg meer zag dan overal maar mee te stoppen. Pogingen gedaan, wat voor zin had het om te leven? Maar ik ben er nog en ergens ben ik daar nog heel erg blij mee.
Want ik verdien ook een plekje op deze wereld, ik verdien ook een beter leven, een goede toekomst. Maar hoe?

Inmiddels ben ik nog altijd bezig me los te wringen van haar, mezelf te gaan accepteteren.
Wat is dat een hel, ik ben gestopt met dingen. Kom weer aan, wat is dat moeilijk.. ik blijf vechten en mijn best doen!

Hier is misschien wel de plek waar ik mijn hart kan luchten, waar ik kan lezen als het even niet meer gaat om te vechten.
Het gaat me lukken, al weet ik nog niet hoe!

Sorry voor het lange verhaal, of ingewikkelde verhaal. Ik wil niet zielig gevonden worden, alleen mijn verhaal ergens kwijt kunnen.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:12

Hulp zoeken en accepteren.
Aankomen is moeilijk, ja.. ontzettend moeilijk. Weet er alles van. ;) Maar is wel nodig voor herstel (als je ondergewicht hebt of niet op je setpoint zit iig).

Succes :)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 22:57

Hulp zoeken is niet zo moeilijk denk ik.. Het accepteren wel. Denk dat als je in zo'n gelijke situatie hebt gezeten je dat zelf ook wel moet weten. Makkelijker gezegd dan gedaan! Ben ook bezig om te zoeken naar goede hulp..

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:58

Je komt er wel meid, echt waar :j
Het zal misschien even duren, maar dit heeft tijd nodig.

Sterkte :(:)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 23:01

IngridB: Wat lief dat je hier reageert. Ik geloof ergens ook wel dat ik er kom, dat zal tijd kosten. Maar ooit zal ik ook een 'normaal' leven kunnen hebben.. Hoop ik.

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:06

afraid schreef:
IngridB: Wat lief dat je hier reageert. Ik geloof ergens ook wel dat ik er kom, dat zal tijd kosten. Maar ooit zal ik ook een 'normaal' leven kunnen hebben.. Hoop ik.

Natuurlijk krijg jij ook een 'normaal' leven :j . Je zult er alleen voor moeten werken en vechten, maar dat kan jij wel hoor ;)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 23:09

Vind het zo lief, ondanks jou eigen leven en dingen probeer je me steeds te helpen. Ik ga me best doen, meer dan dat kan ik niet doen. :n

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:12

afraid schreef:
Vind het zo lief, ondanks jou eigen leven en dingen probeer je me steeds te helpen. Ik ga me best doen, meer dan dat kan ik niet doen. :n

Moet ook niets overhaasten en verwachten dat het met een week weer helemaal oké is, want dat kan gewoon niet. Dat heeft echt tijd nodig.

Met mijn 'dingen' komt het wel goed hoor. Gaat veel beter en zo erg als bij jou is het bij mij niet. Ff een dipje waar ik doorheen moet en ook daar komen we wel aan uit :j

Majken

Berichten: 1288
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:15

wij op bokt kunnen je een duwtje geven als het even wat minder gaat.

sterkte :(:)

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:17

Nouja, de juiste hulp vinden kan lastig zijn. Accepteren ook zeker, zeg niet dat dat makkelijk is, maar wel dat dat nodig is.. :) je kan er echt zo ontzettenddd veel aan hebben als je juiste hulpverlening hebt, mensen waar je een klik mee hebt en die je vertrouwd. Maakt het probleem niet weg maar het kan je zoveel sterker maken en weer hoop geven dat het goedkomt.

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 23:28

xMendy: Juiste hulp vinden kan inderdaad moeilijk zijn. Die had en heb ik helaas nog niet gevonden.
Is wel een plek waar ik goede verhalen over hoor en of me aan zou willen melden, maar dat is qua reistijd niet te doen voor mij.. Een goede klik en vertrouwen is voor mij na de therapienen die ik heb gehad wel heel erg belangrijk. :j Het accepteren is voor mij iets wat beetje bij beetje moet groeien.

Majken: Dankjewel, lief en fijn om te horen. :)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 15:04

Pff het valt allemaal nog niet mee, zie steeds mooie dunne meisjes.. nou ben ik ook nog is ziek en heb ik helemaal geen trek. :n

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:05

afraid schreef:
Pff het valt allemaal nog niet mee, zie steeds mooie dunne meisjes.. nou ben ik ook nog is ziek en heb ik helemaal geen trek. :n

Meid, jij bent mooi zoals je bent, onthou dat goed :j . Mooi zijn zit van binnen :(:) .
Jij bent helemaal niet dik, dat denk jij zelf, Jij vind jezelf niet mooi, maar denken anderen daar ook zo over? Vast niet hé!

Ziek lekker uit, lees een leuk boek voor de afleiding en ga naar je paardje zodra het weer gaat. Lekker eruit, naar buiten :j

Sterkte :(:)

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:17

Het lijkt me niet simpel als de drang zo groot is, veroorzaakt door je beste vriendin.
Het is al een heel grote stap dat je beseft dat er iets moet veranderen, hou je vast aan deze kracht die je voelt meid. Feit dat je haar wilt wegduwen getuigt van een sterk karakter, een karakter dat in staat is om op termijn zonder haar verder te leven. Pb-box staat altijd open :)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:58

IngridB: Vind het moeilijk om te horen, te lezen, om het te zien en te geloven. Ik wil het wel, maar dat 'stemmetje' in mijn hoofd zegt dat ik het niet ben.. dat maakt alles zo lastig. Ik ben vandaag lekker bij mijn paard geweest. Dat gaf echt even rust, tot ik weer terug ben in de 'echte' wereld.

Mallodie: Met mijn ex beste vriendin bedoelde ik de eerstoornis hé! Niet een echte beste vriendin..
Ik besef maar al te goed dat dit allemaal verkeerd is en moet veranderen, maar de stap om hulp te zoeken en weer aan de bel te trekken is moeilijk en lukt me nog niet. :n Dankjewel!

Ik vraag me soms echt af of het ooit wel is goed is in deze wereld. Hoe je bent en of wilt zijn..

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:06

afraid schreef:
IngridB: Vind het moeilijk om te horen, te lezen, om het te zien en te geloven. Ik wil het wel, maar dat 'stemmetje' in mijn hoofd zegt dat ik het niet ben.. dat maakt alles zo lastig. Ik ben vandaag lekker bij mijn paard geweest. Dat gaf echt even rust, tot ik weer terug ben in de 'echte' wereld.

Mallodie: Met mijn ex beste vriendin bedoelde ik de eerstoornis hé! Niet een echte beste vriendin..
Ik besef maar al te goed dat dit allemaal verkeerd is en moet veranderen, maar de stap om hulp te zoeken en weer aan de bel te trekken is moeilijk en lukt me nog niet. :n Dankjewel!

Ik vraag me soms echt af of het ooit wel is goed is in deze wereld. Hoe je bent en of wilt zijn..

Bedoel het natuurlijk niet vervelend hé! Snap dondersgoed dat het heel moeilijk is, Dat stemmetje, daar heb je de controle niet helemaal over en ik snap dat je dat heel onzeker maakt. Het moet bij je doordringen dat je bent zoals je bent en je dat moet accepteren, maar het is makkelijk zeggen natuurlijk, weet zelf ook wel dat het zo niet altijd werkt |( .

Iedereen zal altijd wel eens denken, 'was ik maar zo of zo' , maar we moeten allemaal accepteren dat het is zoals het is en dat we zijn zoals we zijn. Hoe moeilijk het ook kan zijn. Ik weet op sommige punten echt wel hoe je je voelt hoor. Het leven kan zwaar kl*te zijn :(:)

Fijn dat je lekker bij je paard bent geweest. Even de gedachten ergens anders :j .

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:08

Wat/waarom vind je het precies lastig om hulp te zoeken? dat hoort ook bij het stukje jezelf een betere toekomst gunnen he.

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:12

IngridB: Ik weet dat je het alleen maar lief en goed bedoeld. Je bent een schat! :) Ja dat stemmetje.. dat stemmetje is enorm kl*te. Het liefst zou ik het willen wurgen, maar dat gaat niet. Ik weet dat ik het ooit moet accepteren, maar na al die jaren is dat niet iets wat me zomaar lukt of een knop die ik ineens om zet. :n

Ja dan kan ik echt even mijn gedachten verzetten.

mymy: Omdat ik dan alles kwijt ben, alles uit handen moet gegeven en dan voor mezelf echt toegeef dat ik dit niet meer alleen kan. Dat ik ik zie dat het echt niet goed met me gaat. En hier in de buurt is niet echt goede hulp te vinden.. Ik heb wel een plek waar ik 'graag' heen zou willen maar ik weet niet hoe ik dat moet overbruggen met alles en durf absoluut niet alleen daarheen te gaan..

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:16

Heb je geen bekende die met je mee zou willen gaan? ik snap dat je niet alleen durft hoor!
Neem aan dat je eerst een doorverwijzing nodig hebt van de huisarts?

Je zal denk ik toch die stap moeten maken wil je vooruit willen komen.

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:19

mymy: In mijn omgeving weet niemand hiervan (althans dat het zo heftig speelt). En dat wil ik liever zo houden om geen rare gezichten te krijgen.
Ze zien mij allemaal als een zelfverzekerd meisje.

Ja die heb ik inderdaad nodig, er is binnenkort een opendag. Daar zou ik willen gaan kijken, om me een wat rustiger gevoel te geven.
Maar ik weet niet met wie en hoe.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:24

Welke omgeving woon je en hoe oud ben je? ( als je dat wil zeggen)
Lijkt me vermoeiend je zo 'anders' voor te doen dan je je werkelijk voelt, zou je niet eens eerlijk willen zijn tegen de mensen om je heen? en jezelf kunnen zijn.

Rare gezichten.. ik denk dat niemand raar kijkt als jij gewoon eerlijk bent het zal je verbazen hoe mensen kunnen reageren als je jezelf word.

Mischien beginnen bij 1 persoon die je het meest vertrouwd.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:26

Je hebt weer PB :)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:26

mymy: 1 persoon weet het, die kijkt al met een raar gezicht. Vandaar dat ik het ook liever niet vertel. :n

De bokkers die mij een pb hebben gestuurd, heel lief. Dat doet me goed!

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:14

afraid schreef:
IngridB: Vind het moeilijk om te horen, te lezen, om het te zien en te geloven. Ik wil het wel, maar dat 'stemmetje' in mijn hoofd zegt dat ik het niet ben.. dat maakt alles zo lastig. Ik ben vandaag lekker bij mijn paard geweest. Dat gaf echt even rust, tot ik weer terug ben in de 'echte' wereld.

Mallodie: Met mijn ex beste vriendin bedoelde ik de eerstoornis hé! Niet een echte beste vriendin..
Ik besef maar al te goed dat dit allemaal verkeerd is en moet veranderen, maar de stap om hulp te zoeken en weer aan de bel te trekken is moeilijk en lukt me nog niet. :n Dankjewel!

Ik vraag me soms echt af of het ooit wel is goed is in deze wereld. Hoe je bent en of wilt zijn..


Haha, ik heb heus wel door dat de eetstoornis die 'vriendin' van je is. Ik schreef gewoon in jouw woorden :o
Het zal inderdaad nooit goed zijn in deze wereld, wij leven in een prestatiemaatschappij waarbij vele mensen zich afvragen waar de wereld naartoe gaat, inclusief mezelf :)

afraid
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Mijn (ex?) 'beste vriendin' en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:16

Mallodie: Sorry dan heb ik het verkeerd gelezen. :o Ja vreselijk, gaat niet goed zo met de wereld.
Altijd is het maar dat iedereen mooi en dun moet zijn, dan pas ben je 'perfect'. Als er dan al niet nog iets is wat niet klopt..