knieproblemen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:19

Ik zal er dan maar een positief verhaal aan toevoegen. Ben in juli gevallen en 3 weken later was mijn onderbeen dik en pijnlijk. Echt een olifantspoot. De pijn zat niet steeds op dezelfde plek. Er is gedacht aan trombose, wat het niet was, en controle van mijn bloed leverde niets op. Rust moeten houden, maar dat leverde ook geen verbetering op.
Naar de orthopeed gestuurd en daar zijn fotos gemaakt. Het leek er even op de er een botsplinter was. MRI leverde geen botsplinter op. Volgens de orthopeed is mijn knie geirriteerd en met een steriele ontsteking. Er is bij mij een pijnstiller en ontstekingsremmer in de knie gespoten. Knie is nu normaal formaat, nog wel wat overgevoelig, maar daar let ik op. Het zou in 2 maanden helemaal over moeten zijn.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 23:54

MarjaG: ik hoop het voor je.. !! zal voor je duimen dat het dan echt over is.. bij mij is het wel echt puur knie gerelateerd en heb ik geen pijn in mijn onder of bovenbeen.. echt puur de knie.. :(

Mirgino: brrr lijkt me echt heel eng om ''wakker'' te zijn als ze met je bezig zijn.. Maar ondanks je misselijkheid wel gewoon meteen weer naar huis gemogen.. ? Hoe zit dat eigenlijk als je ergens eind middag gedaan word.. kan je dan ook nog gewoon naar huis of moet je dan wel blijven.. ?
ohh wel verveld dat je dan nog meer klachten hebt..!! ja telang zelfde houding zitten kan ik ook niet.. en dan helemaal als ik die knie aardig gebogen heb gehad dan kom ik ook amper weg met lopen..:(
Aan pijn wen je inderdaad.. want wat eerst ''veel'' pijn was is nu een constante ''pijn'' die niet echt meer als pijn pijn voelt maar wel ongemakkelijk..

Vandaag was eigenlijk wel een aardige dag alleen op school trap op word steeds slechter.. :(

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:19

mijn eerste operatie in Ikazia was een opname van 1 week, algehele narcose
6 weken met been omhoog in verband, en geen revalidatie gehad
2 jr later operatie in Franciscus met ruggeprik en mocht als het gevoel terug was en was wezen plassen naar huis,bij deze was ik nog wakker toen ze begonnen :+ was erg naar was ook in paniek, maar de arts vertelde dat ik niks voelde maar toen toch extra slaapmiddel gehad.
en 3de operatie ruggeprik en ook naar huis na plassen en toen bijna 2 jaar revalidatie gehad in het ziekenhuis,maanden lang 2x p/w en later 1x p/w

rennen kan ik niet , in pure nood wel maar moet dat erna bezuren
op mijn knieen zitten, helaas met sommige huishoudelijke dingen ontkom je er niet aan
zelfde met op je hurken zitten
lang staan, lang in zelfde houding zitten, fietsen gaat alleen als ik geen tegenwind heb en dus geen kracht hoef te zetten

-O- als je het zo opschrijft is het best wel veel..............

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 00:37

ja zoals ze zeggen krijg ik een dagopname.. maar vroeg me het gewoon ook af voor als je smiddags geholpen word enz.. :+ mijn moeder was 's ochtens en ook met ruggenprik die mocht ook al zo snel weg ja.. :P maartoen haar gal eruit is gehaald heeft ze de nacht moeten blijven omdat ze zo misselijk was en toen was ze pas smiddags geholpen..

ja is raar.. je staat er niet meer zo bij stil was je eigenlijk allemaal niet meer goed of helemaal niet meer kan.. het voelt zo gewoon terwijl het eigenlijk helemaal niet gewoon is..

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:43

XxLiEsJuHhxX schreef:
ja zoals ze zeggen krijg ik een dagopname.. maar vroeg me het gewoon ook af voor als je smiddags geholpen word enz.. :+ mijn moeder was 's ochtens en ook met ruggenprik die mocht ook al zo snel weg ja.. :P maartoen haar gal eruit is gehaald heeft ze de nacht moeten blijven omdat ze zo misselijk was en toen was ze pas smiddags geholpen..

ja is raar.. je staat er niet meer zo bij stil was je eigenlijk allemaal niet meer goed of helemaal niet meer kan.. het voelt zo gewoon terwijl het eigenlijk helemaal niet gewoon is..

8-) ach je leert er wel mee leven hoor, als kind van 16jr ben ik lang boos geweest, mijn sport carriere [ die ik misschien had kunnen volgen]was voorbij ,ook paardrijden mocht eigenlijk niet meer
maar ben ik altijd blijven doen, en soms heb ik last ach ook dat went :P ik geef dit toch echt niet op :n

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:06

pff het is bijna zover..!! nog 11 dagen en ze gaan erin kijken.. Ben er best wel een beetje zenuwachtig voor en ben onwijs bang dat ze niks vinden.. Want wat moet ik dan nog.. word langzaam steed immobieler van de pijn. Gelukkig zijn mijn ouders vanav vandaag thuis omdat ze een nieuwe badkamer op het schip gaan zetten dus is het nu echt helemaal zeker dat ik vervoer heb en steun.. :)

Hoe is het eigenlijk om onder narcose te raken.. ? en het wakker worden..??

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:45

Hoi ik meld me ook maar even. Mijn knieproblemen zijn echt over. Die prik had wat tijd nodig om in te werken, maar heeft wel goed werk gedaan.

Liesjuh, sterkte de komende tijd. Onder narcose raken vind ik niet eng. Het is net alsof je snel in slaap valt en het wakker worden, tja dat is gewoon alsof je uit een diepe slaap komt.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:31

Fijn dat jou problemen over zij.!! Ik vind de narcose ook wel een beetje eng. Majhaaa wat moet dat moet..! :)

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:24

Joh, het valt echt wel mee. Zeg ik nu dapper maar op het moment zelf vind ik het ook spannend.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:28

Ik heb niet alles gelezen, geen tijd, maar is de knie warm?
Tenminste warmer dan de andere? Het kan een ontsteking zijn die regelmatig terugkomt.
Als je pech hebt blijft het terugkomen, ik heb er sinds een jaar ook last van.
Bewegen wel/niet maakt geen verschil.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:47

MarjaG Haha ik doe er zo ook wel dapper over maar vind het best spannend en kan soms aardig chagerijnig uit de hoek erdoor komen.. Maar gelukkig hele drukke dagen dus kan er niet veel aan denken.

Let_be Maakt niet uit.. ;) Mijn knie is niks warmer als de andere. Heb ook een tijdje zitten denken aan ontsteking maar hij word niet warm. Hij word wel langzaam steeds wat dikker.

Brr overmorgen is de dag.. Kom nu wel heel snel dichtbij. Ondertussen wordt mijn knie slechter en slechter. Ik zit nu echt regelmatig op een dag te vechten tegen tranen. De pijnstillers die ik gebruik voor migraine helpen overal voor maar niet voor mijn knie. Ja na de 3e op een dag dan beginnen ze een beetje te werken. En autorijden word bijna onmogelijk. Maar morgen nog een keertje naar stal toe en woensdag ligt eraan hoelaat ik daar moet zijn.
Ik hoor ook wel eens van mensen die een zenuwtablet krijgen voor ze moeten. Iemand daar ervaring mee.?

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:38

Klopt, maar is niet altijd een tablet. Kan ook een injectie zijn. Hebben ze bij mij 1 keer gedaan, maar de andere keren niet. (Heb al wat meer operaties ondergaan...)

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:43

Hebben mensen hier ervaring met kijkoperatie? Ik ben donderdag aan de beurt voor een kijkoperatie in mn knie.. En ik ben echt benieuwd hoelang het duurt voordat je weer nromaal kunt lopen/fietsen/autorijden en niet te vergeten paardrijden..
Mijn meniscus is gescheurd en hopelijk is dat het enige..
Al moet ik zeggen dat ik ongelofelijk veel pijn heb, heb het gevoel (vooral 's nachts, dat mn hele been afgekneld wordt vanuit mn knie). Heel akelig.

Succes Liesje!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:54

Marja hoe ging dat in zijn werk dan die taletten.?moest je die de dag vantevoren al inneme of pas echt als je daar bent.?

Duuk2011 klinkt ook heftig. De pijn van 's nachts hoe jij het beschrijft klinkt we bekent in mijn oren. Ik ben morgen aan de beurt. Waar ga jij heen.?

Ik heb vanacht nogal een heftige droom gehad waar. Nogal over de rooien van was. Heb vaochtend dus al een homeopatish relaxpilletje op. za vanmiddag met bellen voor de tijd eens vragen of k miss vandaag al een zenuwtablet mag want ik ben nu wel weer aardig rustig maar er knaagt continue een groot paniekgevoel aan me.

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:06

In Venlo
Waar ga jij heen? Ik kan me voorstel dat je een paniek gevoel hebt!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:23

Ik ga naar geldrop.. :)

Ja ik ben echt bang voor naalden enzo. Voor verstandskiezen trekken zat ik a zwaar aan de zenuwtabletten en kreeg dan nog een paniekaanval met verdoven en hyperventileren toen de kiezen eruit waren. Ik moet in de wachtkamer te horen zijn geweest. :( en ben gewoon zoooooo bang dat ze niks vinden en ja weet niet alles eromheen vind het gewoon dooood eng.. :+

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:35

Herstel van een kijkoperatie aan de knie is een beetje afhankelijk van wat ze doen. Sowieso 6 tot 8 weken voor je volledig weer mag belasten en ze zeggen 8 maanden tot knie weer volledig hersteld is ( daar hoef je zelf geen/minimaal last van te hebben. Belangrijk is wel om met fysio weer belasting te gaan opbouwen met krachttraining voor je knie en echt rustig aan te doen!
Ik heb zelf 3 jaar geleden een kijkoperatie in me knie gehad waarbij hele knie gespoeld is ( zat onsteking in) heb er ruim 2 jaar nog flink last van gehad dat deze dik werd steeds, maar bij mij komt het ook wel omdat ik mijn knie toch flink belast, werk in de zorg en dan moet je toch regelmatig bukken of op je knieeen/hurken en op me vorige werk ook veel traplopen sinds ik niet meer zoveel trap loop heb ik er ook weinig last meer van.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:01

Bij mij was het een prik die ik een half uurtje voor de operatie kreeg. Dus geen tabletje. Er is me wel eens een uurtje voor de operatie een zenuwtabletje aangeboden maar dat heb ik toen afgeslagen. Vond het niet nodig.

Mijn man heeft dat allebei zijn knieƫn versleten beginnen te raken, maar nog te goed zijn om te opereren. Hij is ook met krachttraining bezig bij de fysio en sinds hij daar mee bezig is zijn de klachten aardig afgenomen. Is dus wel een aanrader.

Duuk2011
Berichten: 697
Geregistreerd: 03-07-11

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:06

twinducklin : Ik schrik van jouw reactie. Ik had gehoop dat je zou zeggen dat je na 6 weken weer aan het rijden bent en volop de oude..

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 15:30

Duuk het logt denk ik vooral ook veel aan desoort operatie.. Maar je moet toch we onthouden dat het toch wel ee operate is. Hoe kort hij ook is en hoe simpel ze ook zeggen dat het is. Je knie moet weer op kracht komen en dar is niet 123 gedaan lijkt me. Ik ben ook we heel erg benieuwd naar het herstel.. Hoop alleen nieut da ik in het ziekenhuis moet lijven fysioen want da is elke keer 3 kwartier rijden enn het dor ligt ook een fysio.. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:03

Het hangt er echt heel erg vanaf wat ze doen hoor. Als ze weinig tot niks doen, loop je na een week echt wel weer. Dus 6-8 weken voor je weer volledig mag belasten is niet waar, maar echt afhankelijk van wat ze doen.

Verder, als ze niks vinden, dan kijk je daarna weer verder. Een kijkoperatie laat niet alles zien en sommige problemen worden er gewoonweg niet mee gevonden. Ze hebben bij mij twee keer een kijkoperatie gedaan en twee keer zowel de oorzaak, als het gevolg van mijn probleem niet gevonden. Pas een specifieke scan gaf de oorzaak aan, waarna ik een grote operatie gehad heb.
Niks vinden bij een kijkoperatie is dus echt niet het einde van de wereld, al is het wel vervelend.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:44

eventjes kort berichtje morge uitgebreider als het dat wat beter gaat.. ik heb een kraakbeenfractuur en was botsplinters.. die zijn weg gehaald en gespoeld. verder hoor ik het pas met de afspraak met de fysio daar.. verder heb ik heel veel pijn voor ik de kamer op mocht had ik al 2 uur op de vercouver gelegen en meerdere keren morfine gahd omdat de pijn zo erg was. is het weer heel aardig bagger.. :( voel me aardig belabbert van de pijn..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:51

Maar je bent weer bij je positieven dus de narcose is goed gegaan. Heel goed dat ze toch gekeken hebben :j niks niet aanstelleritus dus maar een serieus probleem. Botsplinters zijn nu weg, daarna kun je herstellen en weer gaan opbouwen.

Zal nog wel even flink zeer doen, dus zorg voor goede pijnstilling, knieen zijn erg gevoelig voor dikworden en zeerdoen na een operatie. Maar op naar herstel :j

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:59

Ik sluit me helemaal bij Karuna aan. Maar mooi dat in ieder geval is gevonden wat de oorzaak is.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:44

ik ben ook blij dat ze wat gevonden hebben.. hoop dat het snel weer dicht groeit. vanacht heel goed geslapen alleen nu weer aardig pijn hebben net het verband eraf gehaald en het gaasje was doordrenkt van het bloed.. ik heb 2 gaatjes. de een is stuk dikker dan de andere en die bloede ook nog steeds beetje.. verder kan ik het ook echt nog niet buigen maar al wel wat gewicht erop zetten..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1
de gaatjes.. :+

Jaa idd ben weer bij me positive dat is het belangrijkste.. :) was wel nog aardig misselijk geweest toen ik weer op de kamer lag dus moest nog eventjes wachten voor ik wat mocht eten.. daarna een plakje kaas op want mocht geen brood alleen beschuit en laat ik dat dus absoluut niet lusten.. maar als ik dan de kaas op had was het goed genoeg.. :+
alleen toen ik weg mocht en net in de auto zat kwam de kaas er weer uit.. :( daarna niet meer misselijk geweest.. :D
de narcose was erg goed gehgaan ze hebben me met een kapje weg gebracht en toen pas het infuus aangelegd wat ik erg fijn vond.. toen ik wakker werd veel pijn maar volgens mij werd ik eerder wakker dan de bedoeling was want toen was ze net pijstiller door het infuus aan het duuwen en bij ander zag ik dat dat gedaan werd voor ze wakker werden..majhaa na de 2x morfine ging ook dat beter.. :) was allemaal heel goed geredeld daar en fijne zusters.. :)