knieproblemen..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:52

Ik heb vandaag een beetje een mehh gevoel( goh al eerder gehad geloof ik)

Opzich gaat het fijn. Niet echt pijn.
Loop 2x per dag mn rondje wat echt heerlijk gaat.
Maar de plek waar de meniscus zit voelt sinds gister vervelend.
Het grenst aan pijn maar echt pijn is het niet.
Als ik net begin met lopen voelt hij ook nog vervelend maar na 10-15 meter voelt het weer heerlijk aan....
Inmiddels begint mijn bovenbeenspier wel weer wat te vormen. Misschien dat deze op de 1 of andere manier trekt ofzo...
Morgen om 16 uur fysio dan maar ff horen...

Voor nu maar slapen ;-)

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:37

Wat zei de fysio hagelslag? meer een irritatie dan pijn?

Ik mag de krukken weer uit het vet gaan halen -O- krijg in September mijn 2e kijkoperatie.
er zijn dan 2 scenario's: 1. meniscus wordt afgeknipt of 2. er wordt niets gedaan als de meniscus er goed uit ziet en ik moet maar nog langer wachten :\ (komt dan waarschijnlijk achter de knieschijf vandaan). Ben wel blij dat ik de operatie krijg, maar baal hier toch wel even flink van, vooral omdat het na deze operatie nog niet zeker is dat de pijn minder wordt.

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:02

Nou jij blij... Krukken uit t vet

De fysio zei dinsdag dat het zou kunnen komen door de spieren wat opbouwt en trekt en doet.
Ik mag sinds dinsdag 20 minuten per dag fietsen als "extraatje"
Gaat opzich lekker maar ik moet heel langzaam fietsen.
Heb vandaag flink pijn in mijn bovenbeen, halverwege aan de buitenkant.
Zal wel de spier zijn of de pees.
Morgen dus maar even een rustdag ingepland, niet fietsen en geen grote wandeling... Gewoon bank hangen.

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:31

Ik vond fietsen doodeng in het begin,bang dat er wat kapot ging binnen in :p maar wel fijn dat je dat mag oppakken hagelslag! 20 min in 1x is wel lang volgens mij, dus dan is het niet heel gek dat je toch wat last hebt. Inderdaad even rustig aandoen vandaag.

Baal ook flink, maar zo doorlopen is ook geen optie. Ben gister wel gewoon op paardlief gesprongen, zelf lichtrijden ging aardig goed :D jammer dat ik het daarna dan moet bezuren :=

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:49

Ik mag mijn standaard rondje(wat ik dus ook als wandelrondje neem a 2.6km) fietsen. En over dit rondje moet ik minimaal 20 minuten doen.
Oftewel ik mag niet veel maar opzich lang maar moet heel heel heel langzaam fietsen.
Gister rustig aan gedaan. Alleen een rondje gefietst en verder bankhangen...
Vandaag rondje gewandeld en uurtje terug gefietst straks misschien nog een ronde fietsen.
De pijn die ik zaterdag in de spieren had, was gister al weg maar vandaag dus pas weer in beweging gegaan.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:14

Ik ben 3 weken geleden aan mijn knie geopereerd. Mijn knie heeft voor de operatie een tijdje (ongeveer 2 weken) op slot gezeten. Onder begeleiding van fysio probeer ik mijn spieren weer op te rekken en te trainen zodat ik uiteindelijk mijn been weer volledig kan buigen/strekken.

Ik ben erg benieuwd vanaf wanneer jullie weer konden fietsen en autorijden? Ik loop nu nog steeds met 1 kruk, fietsen kan ik nog niet i.v.m belemmering in de mobiliteit van mijn knie.bAutorijden daarom nog niet eens in gedachten genomen. Maar ik zou graag weer snel wat mobieler zijn.. :o

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:19

Fietsen mocht ik pas na een maand geloof ik.
Morgen is mijn operatie 8 weken geleden.
Ik kan opzich echt heel veel al.maar ik vind het nog altijd niet genoeg _O-
Autorijden kan ik wel. Maar voelt nog niet altijd even fijn.
Inmiddels kan ik weer ca 8 km wandelen per dag(verdeeld over 2 keer) en een rondje fietsen van 5-9 km.
Heb vorige week 2 keer paardgereden wat eigenlijk best goed ging! Ik had tijdens en vlak erna geen pijn.
Ik ben bij de fysio ook bezig met spieren oprekken.man is dat vervelend!

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:48

Ik mocht pas na 7 weken weer langzaamaan proberen te autorijden, maar had dan ook wel een brace voor 6 weken ;) fietsen mocht al iets eerder, maar wel onder begeleiding.
spieren oprekken is erg naar inderdaad :(
Mijn fysio is nu vooral de banden soepel aan het masseren en moet nu de spieren rondom mijn knie optrainen. Liever de boel iets kapotter maken dat de orthopeed daadwerkelijk iets gaat doen, waren zijn woorden :')
Maar dat mobieler zijn is erg irritant, daar zie ik ook weer het meeste tegenop.
Ik hoop vrijdag te horen wanneer de operatie gepland wordt, hoop zo snel mogelijk want krijg weer steeds meer last :(

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:29

Dan moet ik dus nog heel even geduld hebben haha :) .
Spieren oprekken is heel naar. Daarna ben ik altijd wel blij dat ik geweest ben omdat ik dan echt merk dat alles weer wat soepeler is. Maar op dat moment vind ik mijn fysio echt niet aardig :') .

Dat kan ik goed snappen mielo. Ik moet er niet aan denken dat ik nog een keer zou moeten nu. Puur omdat ik het zo'n ellende vind dat je niet mobiel bent. (En daardoor met bepaalde dingen afhankelijk van andere bent)

Caresse07

Berichten: 9436
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:49

Fysio na een operatie is vaak niet je beste vriend :+
Spieren oprekken is inderdaad echt niet fijn, net zoals een knie weer buigen nadat deze
6 weken gestrekt is geweest >;) >;)

Autorijden heeft bij mij wel even geduurd, maar heb ook 3 maanden in een brace gezeten dus kon niet echt. Fietsen mocht bij de fysio al wel eerder, maar lukte toen het mocht ook nog niet echt.

Ben zelf ook in afwachting van een datum voor de 4e operatie aan dezelfde knie -O-
Hopelijk is dit dan ook echt de laatste keer.

Sterkte weer voor iedereen die aan het revalideren is of aan het wachten op een operatie :(:)

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:18

bah ProudJustify, de 4e operatie alweer :oo
De orthopeed gaf mij ook geen garantie dit keer dat het zou helpen, dus als ik veel pech heb ben ik ook nog lang niet klaar -O-

Ik heb nu mijn 3e fysio (1e fysio na de operatie). na mijn val had ik een ander, die gaf mijn binnenbanden de schuld (terwijl 8 maanden later dus bleek dat er een scheur in de meniscus zat). omdat ik op dat moment niet meer kon strekken, heeft hij meermaals met best wat kracht de strekking terug gekregen. heb vaak genoeg huilend en misselijk op die bank gelegen van de pijn -O-
mijn fysio nu stopt gewoon op het moment dat het echt niet meer gaat, veel beter

Caresse07

Berichten: 9436
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:28

Ja 4e keer inderdaad en deze keer geen garantie dat het 100% gaat helpen, maar wel een flinke verbetering volgens de orthopeed anders zou hij er niet aan beginnen. Dus laten we hopen dat het
in ieder geval zoveel verbeterd dat ik weinig klachten over ga houden.

Oei strekken als dat niet lukt lijkt me inderdaad ook geen pretje :(:)

Ik weet nog wel de 1e keer dat ik bij de fysio kwam en dat hij mijn krukken een stuk uit de buurt zette, dat ik grapte of hij bang was dat hij klappen met die dingen ging krijgen en toen lachte hij alleen maar.
Kan je zeggen dat ik hem toen met liefde om zijn oren had geslagen met die krukken :oo :oo

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:32

haha heerlijk die opmerking van je bij de fysio! ik heb de mijne heel bang aangekeken toen hij ze voor het eerst afpakte :')
100% durven ze nooit te geven, maar ik hoop echt voor je dat het stukken zal gaan verbeteren!
Ik ga trouwens altijd van het negatieve uit, kan het alleen maar meevallen :')

Caresse07

Berichten: 9436
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:35

Jij was bang dat hij jou ging slaan met je krukken :') :')

Dat heb ik inmiddels ook geleerd, van het negatieve uitgaan dan kan het inderdaad
alleen maar meevallen :+

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:51

hahaha dat zou wat zijn ja :')
Ik was vooral bang dat ik ze niet meer terugkreeg :')
moest toen voor het eerst zonder krukken proberen te laten.
dat pessimistische werkt toch het beste :P

Caresse07

Berichten: 9436
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:14

Ah ja, 1e keer zonder krukken, zonder je vertrouwde steun :=

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:12

je raakt best gauw gehecht aan ze :')

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:13

Omg 4de operatie,succes :x

Ik heb ca 4 weken met krukken rondgelopen. Na 3 weken in huis geen krukken meer en ma 4 weken buitenuit dus ook niet meer.
Ik liep toen ook met krukken flinke einden.
Hierbij liep ik vrij ver maar had weinig gewicht op mijn been. De beweging mocht ik wel maken.

Vandaag weer een heerlijk rondje gereden. Opstaplen ging een beetje onnozel maarja verder alles goed gegaan.
Moet morgen na de fysio fietsen...zusje is mn auto nodig en mn vader zn auto is naar de garage...
6 km heen fietsen en 6 km terug.

Gaat nog leuk worden aangezien mn fysio morgen wat nieuws wou testen _O-

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:48

:wave:
Ik ben inmiddels ook alweer zo'n 3 jaar aan het kloten met mijn knie, en inmiddels ook al 3 operaties ondergaan. De exacte reden waardoor mijn knie kapot is gegaan weet ik niet, waarschijnlijk door een val van een paard.. Maar gewoon door blijven lopen wat het erger heeft gemaakt..
Tijdens de eerste operatie hebben ze een stuk bot in mijn knie weer vast moeten zetten, gaten geboord in mijn kraakbeen zodat het een beetje zou opvullen en mijn kruisband strakgetrokken.. Daarna 8 weken gips van lies tot enkel.. Ik was geravaliderd, ik kon weer lopen en wat doe ik? Ik val van een trappertje waardoor het stuk vastgezette bot afbreekt en mijn kruisband helemaal afscheurt. Dus operatie nummer 2 hebben ze het bot + kruisband eruit gehaald, weer kraakbeen proberen op te vullen, dus weer 8 weken gips van lies tot enkel.
Dat is verder allemaal goed gegaan, maar bleef toch last van die knie houden, had weinig stabiliteit waardoor ik steeds door mijn knie zakte en mijn knie toch wel hard sleet (vanwege het weinig kraakbeen klapt er dan bot op bot). Toen hebben we besloten er een nieuwe kruisband in te zetten, 25juli ben ik hieraan geholpen en ben nu dus alweer druk bezig met het revalideren.. Mag in huis inmiddels zonder krukken lopen, buiten met 1 kruk en grote afstanden met 2 krukken.

Na de vorige keren revalideren, wat toch wel erg langzaam ging en erg pijnlijk was.. Ben ik nu eigenlijk heel tevreden over hoe t gaat.. Het kan me niet snel genoeg gaan, mag inmiddels ook proberen om thuis kleine stukjes te fietsen, alleen dat durf ik nog niet goed aan.. Terwijl het fietsen bij de fysio heel goed gaat! :)

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:47

wat lekker dat je weer hebt gereden hagelslag! al kost het wat moeite, je hebt het toch gedaan :D
met dat fietsen ben je wel warmgedraaid voor de fysio :')

hopelijk gaat het nu wel goedkomen momo! Ik ben het na 1,5 jaar al spuugzat, laat staan 3 jaar :oo
Dat fietsen herken ik wel, vond het in het begin doodeng om zonder krukken te lopen en te fietsen, terwijl het bij de fysio prima ging. Je hebt dan toch wat meer "zekerheid"

Ik ga vrijdag maar even naar het ziekenhuis bellen, wil een datum weten :o

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:51

gister voor de 2e keer maar even het ziekenhuis gebeld en mag 29 september voor de kijkoperatie :D duurt nog wel even, maar ik weet nu in ieder geval waar ik aan toe ben.

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:21

Kijk aan! Als je er dan achterkomt waarom alles nog zo irriteerd is dat "fijn"

Ik heb momenteel een dipje. Opzich gaat alles wel maar soms doet het nog echt zo veel pijn. Doe mijn best qua opbouwen en niet te veel doen etc etc... Maar verdorie ik heb er zo wat van genoeg van....

Moest me vorige week werkeloos melden, dus krijg eerst geen geld van de ziektekosteverzekering.

En dat irriteerd natuurlijk ook, de arts zegt het duurt nog 3-4 maanden. De medische dienst van de ziektekosteverzekering zegt ach meniscus 6-8 weken dan kun je weer aan het werk.
Morgen een afspraak bij mijn huisarts om te zien wat wijs is. Tegen het besluit ingaan of gewoon werkeloos blijven.

Moet wel zeggen qua rijden dat lukt. Geen technische hoogstandjes qua dressuur maar gewoon lekker buitenrijden. Vandaag waarschijnlijk weer
Maandag alleen een stapritje gemaakt. Had zon baaldag...
Ik spam even een foto van mn ezeltje erbij <3
Afbeelding

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:06

wat een schatje <3
Ken die baalmomenten ook, het duurt ook allemaal zo lang altijd.
Op papier zeggen ze vaak 6-8 weken, maar in het echt loopt het altijd uit. ieder lijf reageert er anders op.
Omdat je niet aan het werk kunt, betaald je ziektekostenverzekering niet?

hagelslag
Berichten: 9225
Geregistreerd: 18-09-10

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:15

Omdat ik volgens de medische dienst kan werken betaald de ziektekoste verzekering niet
Is een vaag verhaaltje. Maar ik ben woonachtig in duitsland dus gaat net wat anders eraan toe als in nederland geloof ik

MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:46

hier in Nederland ligt het inderdaad iets anders volgens mij, geen idee hoe dat bij mij ging eigenlijk. wel apart geregeld daar dan