Misselijk op drukke plaatsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 22:11

Ik twijfelde om het hier neer te zetten, maar het begint nu eigenlijk wel heel vervelend te worden en een doktersbezoek vind ik het ook niet waard.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb nu sinds een maand of twee last van misselijkheid als ik op drukke plaatsen ben of op plaatsen waar ik niet weg kan (bus, trein, supermarkt). Ik kom gewoon normaal binnen en als ik dan 5 minuten binnen ben word ik misselijk, soms word ik ook ontzettend duizelig op zo'n moment. Meest blijf ik gewoon en blijf ik wel continu misselijk, als ik dan weer thuis ben zakt het langzaam weg.
Vandaag met koninginnedag waren we ook op een plein bij een bandje kijken en weer was ik misselijk (was gewoon nuchter) het werd ook steeds erger tot ik dacht dat ik echt moest overgeven, toen ben ik naar huis gegaan en nu ben ik eigenlijk nog steeds wel misselijk, maar het zakt al wat weg.
Ik begin nu ook een beetje bangig te worden en probeer drukke plaatsen, bussen en supermarkten te mijden, omdat ik bang word voor het misselijk worden. Wat weer resulteert dat als ik van te voren weet dat ik boodschappen moet doen ik de hele dag misselijk ben.
Ik snap totaal niet waar dit vandaan komt, ik heb wel altijd een hekel aan drukte en harde geluiden gehad, dan raak ik echt van slag (soms wel een paar dagen) en voel ik mij ongemakkelijk, dus dat is de enige reden die ik mij kan bedenken waar het vandaan zou kunnen komen.

Kan iemand mij misschien tips geven of heeft iemand een idee wat ik kan hebben? Ik wil er echt heel graag van af.

Ik heb ook al twee zwangerschapstesten gedaan, want mijn moeder was misselijk tijdens haar zwangerschap, maar dit is bij mij niet het geval.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:13

Let eens op je ademhaling. Klinkt namelijk als hyperventilatie. Is niets ernstigs maar wel zéér vervelend en kan je hele leven beinvloeden.

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:25

Klinkt als claustrofobie en/of pleinvrees. Maar bovenal, zeer herkenbaar. ;-)
Ikzelf heb hier jaren last van gehad (lees c.a 8 a 9 jaar) en nu de laatste tijd gaat het steeds een stukje beter.

Probeer vooral situatie's waarin jij je ongemakkelijk voelt, zoals grote mensenmassa's, kleine ruimte's waar je geen overzicht hebt, bussen, treinen,etc. NIET te vermijden. Zo wordt je wereldje steeds kleiner namelijk en voedt je het "seintje" naar je hersenen dat dit soort dingen "eng" zijn en zo raak je van de regen in de drup.

Misselijk worden kan te maken hebben met je ademhalingstechniek, let daar op. Probeer, als je misselijk wordt in een dergelijke situatie de dingen te relativeren. "Waar is de uitgang"? "Is er reden tot paniek"?
Hou jezelf voor dat je altijd weg kan, niemand houdt je tegen!
Probeer de misselijkheid "weg te denken" . Klinkt raar maar het werkt. Denk aan iets anders, ga met iemand in gesprek, speel een spelletje op je telefoon, etc.

Het is echt psychisch. Ik zeg hiermee niet dat je gek bent, maar op het moment wordt je niet misselijk omdat je iets verkeerds gegeten hebt, ziek bent, of iets anders lichamelijk's, maar het is puur geestelijk!
Probeer voor jezelf een manier te vinden om deze gedachte te omzeilen en jezelf tot rust te brengen met inderdaad bijvoorbeeld een ademhalingstechniek en/of gedachte verplaatsing.

Is er in je verleden wat gebeurd dat je een angst hebt voor harde geluiden? Dan kan het heel goed daar mee te maken hebben. Bij mij is dat namelijk wel het geval geweest. Een avond naar een vriendin was al een groot probleem. Zelf heb ik de grens steeds weer wat verlegd. Dat gaat niet in 1 keer, maar met stapjes.
Zorg ervoor dat je omgeving er vanaf weet, dat helpt.

Je brein is slimmer dan je denkt namelijk en op het moment dat jij dat gaat voeden, wordt het van kwaad tot erger. Verzet je er tegen maar wel op jou eigen tempo! Succes!

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 09:36

Zensation, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga morgen samen met mijn vriend boodschappen doen en zal opletten op mijn ademhaling. Ik merk wel dat als ik met anderen ben ik er nauwelijks last van heb, jouw verhaal zou dus heel goed kunnen kloppen.
Ik zou alleen niet weten waar dit zo plots vandaan zou kunnen komen. Mijn angst voor harde geluiden is ook niet echt te verklaren, maar daar had ik als kind al een hekel aan.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:03


Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:08

Ik herken dit wel, alleen als ik met andere ben heb ik het ook. Gelukkig niet in de supermarkt ed. maar bij Guus Meeuwis in het stadion voelde ik me ook niet lekker gelijk misselijk en wou ik gelijk naar huis. Bij mij is/was het voornamelijk als ik ergens was waar ik niet naar huis kan, totaal in paniek kan ik dan schieten en dan kan ik niet normaal meer nadenken. Super vervelend maar toch probeer ik niet alles te vermijden want dan kom je zoals eerder gezegd is nergens meer, probeer inderdaad op je ademhaling te letten en denken het is een vertrouwde plek en ik kan er zo uitlopen (neem ik aan als je daar boodschappen doet). Wat bij mij helpt is lopen en er niet teveel over na te denken.

laulapaula

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-03-09
Woonplaats: Edam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:11

heeeel herkenbaar. Ik heb zelf last van agorafobie, hyperventilatie en paniekaanvallen. Heb dit sinds een jaar of 10 en gelukkig gaat het steeds beter. Ik heb er zelf voor gekozen om drukte te vermijden. Ik heb het lang geprobeerd, met allemaal oefeningen en dat soort dingen (psycholoog, haptonoom) Maar ik kan niet genieten op die momenten, dus voor wie doe ik het dan? Ademhaling en houding is heel belangrijk. Ik kan ook niet reizen met het OV en vakantie is ook geen optie. Gelukkig kan ik nog van genoeg dingen genieten hoor ;) Er is iets gebeurd een keer in de drukte of iets anders waar dit uit voort kan komen? Bij mij zit er namelijk wel een verhaal achter, voor die tijd had ik nooit last van dat soort dingen.
Wellicht ook een idee om hulp te zoeken, ze kunnen je handvatten geven om hiermee om te gaan. Ik heb vooral veel gehad aan de haptonoom.
het is dus helemaal niets geks, alleen wel iets vervelend waar je mee om moet leren gaan. Als je nog vragen hebt staat mn pb open. Succes in ieder geval!

Greek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:18

Heel erg herkenbaar dit...
Ik heb het al mijn hele leven een beetje gehad, maar 2 jaar geleden was het wel echt een 'hoogtepunt'. (Nouja, misschien beter te zeggen dieptepunt).
Op plekken waar ik niet weg kon als ik dat wilde, zoals auto's, bioscopen, lange rijen, enz. werd ik een beetje paniekerig en wilde ik absoluut niet misselijk worden, want stel je voor dat ik zou moeten overgeven...

Juist doordat ik absoluut niet misselijk wilde worden en me er heel er op concentreerde, werd ik wél misselijk. Dat werd natuurlijk weer gevolgd door meer paniek vanbinnen, als gevolg daar van nog misselijker worden, zo kwam ik in een heel vervelend negatief cirkeltje. Er zijn momenten geweest dat ik nergens meer naar toe wilde, want het zou wel een ramp zijn als ik daar misselijk werd...

Ging ik ergens weg, dan ging de misselijkheid zoals jij vertelt altijd wel weer weg.
Bij mij is het een stuk minder geworden nadat ik alles maar gewoon heb losgelaten en tegen mezelf heb gezegd: 'En als ik misselijk word, so what?'
Dat ging natuurlijk niet in één keer, maar stukje bij beetje stond ik er wel steeds ontspannender in en werd ik ook langzaamaan minder misselijk.

Ik weet het, het is moeilijk, maar heel veel succes ermee! :)

(Misschien handig om hier even te kijken: http://www.emetofobie.nl/ )

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:23

Ik heb het ook jaren gehad maar moest ook altijd overgeven.
Nu niks geen last meer van wel snel zenuwachtig voor dingen gewoon gezonde spanning.
Maar dat hoort nu gewoon bij mij.
Ik heb tegen mezelf gezegd op het laatst niet meer aanstellen en gewoon gaan.
Zelfs verjaardagen ging ik niet meer heen of heel vroeg dat er nog niemand was.
maar gewoon blijven gaan en inderdaad goed blijven ademen.
Wil dit allemaal niet lukken komende maanden dan toch even hulp gaan zoeken.
Bij mij is het vanzelf weer over gegaan al ben ik nog geen type die alleen op vakante zou gaan of veel dingen alleen onderneemt maar alles komt met elke stap.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:08

Ik ben vooral bang, omdat ik volgende week met het vliegtuig op vakantie ga en vier uur ''opgesloten'' moet zitteb. Ik ben al tientallen keren met het vliegtuig op vakantie geweest nooit problemen, maar sinds ik hier last van heb zie ik echt tegen de vakantie op, die ik heb geboekt voor ik hier last van kreeg. -O-

@Laulapaula: Het gekke is dat er niets vreemds is gebeurd. Ik ben wel ziek geweest en ben toen nog even snel boodschappen gaan doen, toen was ik wel bang dat ik in de supermarkt zou moeten overgeven. Dit is eigenlijk het enige wat ik mij zou kunnen bedenken waar het vandaan kan komen, maar voor zover ik weet was dit niet echt traumatisch/eng voor me.

Ik ga de links en tips vanavond even goed bestuderen en zal vooral op drukke plaatsen goed op mijn ademhaling letten.
Ik hoop dat het bij mij niet zo erg word als bij sommige van jullie.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:28

Ik herken die angst ook wel met betrekking tot het vliegtuig. Ga je alleen of ga je met iemand samen? zo ja probeer dan afleiding te zoeken met de mensen om je heen en niet alleen te gaan zitten en jezelf gek maken met gedachtes, probeer je de vorige vliegreizen voor te stellen, die gingen toch ook goed? Waarom nu dan niet. Het is heeeel moeilijk om dat zo ff te doen en makkelijk gezegd natuurlijk maar ik ben zo iemand die zich afzonderd en gaat malen en dan word het alleen erger

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:30

Naast alle bovenstaande antwoorden, heb ik nog wel een toevoeging: ik word zelf altijd beroerd van teveel prikkels, wat je dus op drukke plaatsen hebt. Dus daar zou je ook rekening mee kunnen houden :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:43

Ik heb hier laatst een topic over gehad; [MW] Bang om misselijk te worden
Het gaat nu heel goed! Enige advies wat ik je kan geven: Laat het los.
Echt, het helpt zo erg :j Als je gaat denken 'straks word ik misselijk' dan word je het. Het is een cirkeltje. Zodra je daaruit breekt is het gewoon meteen afgelopen. Probeer het te relativeren. Als je misselijk word, so what? Dan kots je ergens in een hoek en ga je weer door. Het klinkt een beetje idioot, maar zo is het wel :+ Je gaat niet dood. En sowieso, op feesten ben je niet de enige die kotst, al heb jij het dan niet van de drank. Iedereen vind het alleen maar banketstaaf voor je en je hoeft je niet te schamen oid.

Ga vooral GEEN situaties vermijden, want dan ben je nog verder van huis. Voor je gaat, adem even diep in- en uit, en je zegt tegen jezelf; 'Ik ga helemaal niet misselijk worden want er is niks om misselijk van te zijn.'
En vanaf dat moment verplicht je jezelf er geen seconde meer aan te denken. Gewoon gaan en lol hebben!

Met deze gedachten heb ik mezelf er eigenlijk in minder dan een paar weken vanaf geholpen. In tijden van veel stress komt het nog wel eens terug, maar telkens opnieuw tegen jezelf zggen dat het nergens op slaat.

Op vakantie in het vliegtuig is voor mij ook moeilijk. Maar bedenk je, in vliegtuigen hebben ze ook kotszakjes hoor :+ En waarom zou je in godsnaam misselijk worden ineens? Turbulentie is er zelden, en verder zit het net zo als in de trein. Het uitzicht is hardstikke mooi en er zijn genoeg films te kijken. Als je echt misselijk wordt ga je gewoon lekker met je ogen dicht zitten en voor je het weet ben je er. Voor dit soort momenten nam ik af en toe een valeriaan pilletje. Maar medicijnen moet je echt zoveel mogelijk proberen te vermijden omdat je op een gegeven moment dan niet meer zonder kunt.

Dus kort samengevat; gewoon doen! Spreek jezelf streng toe, en relativeer. Echt, zodra je er niet meer aan denkt, verdwijnt het. Je creëert het zelf!

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 15:05

@ Marit: Klopt idd, met dat overgeven. Maar bij mij begon het niet met het bang worden om misselijk te worden, maar ik voel me zo ongemakkelijk dat ik misselijk word. Dat is het lastige er van. En nu ben ik bang dat ik misselijk word en daardoor naar huis moet, maar waarvan ik misselijk word is nog niet helemaal duidelijk.

@ Antje_VIP: Wat jij zegt zou idd heel goed kunnen, het is altijd op drukke plaatsen.

Bedankt voor jullie tips allemaal.

Greek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:38

Marit schreef:
Ik heb hier laatst een topic over gehad; [MW] Bang om misselijk te worden
Het gaat nu heel goed! Enige advies wat ik je kan geven: Laat het los.
Echt, het helpt zo erg :j Als je gaat denken 'straks word ik misselijk' dan word je het. Het is een cirkeltje. Zodra je daaruit breekt is het gewoon meteen afgelopen. Probeer het te relativeren. Als je misselijk word, so what? Dan kots je ergens in een hoek en ga je weer door. Het klinkt een beetje idioot, maar zo is het wel :+ Je gaat niet dood. En sowieso, op feesten ben je niet de enige die kotst, al heb jij het dan niet van de drank. Iedereen vind het alleen maar banketstaaf voor je en je hoeft je niet te schamen oid.

Ga vooral GEEN situaties vermijden, want dan ben je nog verder van huis. Voor je gaat, adem even diep in- en uit, en je zegt tegen jezelf; 'Ik ga helemaal niet misselijk worden want er is niks om misselijk van te zijn.'
En vanaf dat moment verplicht je jezelf er geen seconde meer aan te denken. Gewoon gaan en lol hebben!

Met deze gedachten heb ik mezelf er eigenlijk in minder dan een paar weken vanaf geholpen. In tijden van veel stress komt het nog wel eens terug, maar telkens opnieuw tegen jezelf zggen dat het nergens op slaat.

Op vakantie in het vliegtuig is voor mij ook moeilijk. Maar bedenk je, in vliegtuigen hebben ze ook kotszakjes hoor :+ En waarom zou je in godsnaam misselijk worden ineens? Turbulentie is er zelden, en verder zit het net zo als in de trein. Het uitzicht is hardstikke mooi en er zijn genoeg films te kijken. Als je echt misselijk wordt ga je gewoon lekker met je ogen dicht zitten en voor je het weet ben je er. Voor dit soort momenten nam ik af en toe een valeriaan pilletje. Maar medicijnen moet je echt zoveel mogelijk proberen te vermijden omdat je op een gegeven moment dan niet meer zonder kunt.

Dus kort samengevat; gewoon doen! Spreek jezelf streng toe, en relativeer. Echt, zodra je er niet meer aan denkt, verdwijnt het. Je creëert het zelf!


Precies wat ik wilde zeggen _/-\o_

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:42

Ik zou eens een bach bloesem therapeut opzoeken, die kan dit echt wel verhelpen. :j
Dat meen ik sirieus, wat je zelf kan doen is een flesje Aspen halen bij de apotheek van Bach.
Vier keer per dag 4 druppeltjes in een glas drinken of onder je tong.

Mimulus, de andere bloesem voor angsten kan je er ook bij nemen, die is ook o.a. voor overgevoeligheid.
Aspen is voor vage, niet te benoemen angsten waarvan je ook niet weet hoe je er aan komt. :)

Dat is ook maar het topje van de ijsberg wat bach bloesem voor je kan betekenen.

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:02

TS, hoe is het vandaag gegaan met het boodschappen doen?

Ik heb tevens jou reactie gelezen op het vliegtuig verhaal. Probeer wat Plantival van A.Vogel in te nemen een paar uur van tevoren, die je dan gaat "spiegelen" met tussenruimte's van een uur voor je het vliegtuig instapt.Hierdoor gaan de "scherpe kantjes" er een beetje af bij je en kan je misschien wat beter relativeren en ontspannen.

Ook nog een testje voor jezelf dat je echt misselijk wordt van de psyche: Op het moment dat je de misselijkheid op voelt komen, doe je zelf maar eens expres pijn (bv.hard knijpen in je eigen arm) je zal zien dat de misselijkheid dan direct wegtrekt omdat je hersenvelden zich gaan concentreren op de pijn aan je arm ;-)

Wat moonfish13 ook al aangeeft kunnen Bach bloesems ook van toepassing zijn. Pas alleen op met het feit dat je niet afhankelijk gaat worden van deze middelen, hiermee bedoel ik ook Plantival van A.Vogel.
Uiteindelijk moet je het op eigen kracht doen maar deze middelen kunnen je wel even een zetje in de goede richting geven!

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:42

Nant schreef:
@Laulapaula: Het gekke is dat er niets vreemds is gebeurd. Ik ben wel ziek geweest en ben toen nog even snel boodschappen gaan doen, toen was ik wel bang dat ik in de supermarkt zou moeten overgeven. Dit is eigenlijk het enige wat ik mij zou kunnen bedenken waar het vandaan kan komen, maar voor zover ik weet was dit niet echt traumatisch/eng voor me.


Je lichaam kan zich dat soort dingen soms ook herinneren en associeert een bepaalde situatie met dat gevoel van misselijkheid. Een bekend voorbeeld is als je iets eet terwijl je een buikgriepje hebt, dat specifieke eten soms wel maanden of jaren geassocieerd kan blijven met misselijkheid. (Zelf heb ik om die reden bv tijden geen Marsen meer gegeten.) Dat hoeft dan niets te maken te hebben met dat je het eng of traumatisch vindt, het is gewoon een kwestie van timing en associatie.

't Is alleen wel zaak om die associatie weer af te zwakken, zeker als het invloed gaat krijgen op je leven. De tips die daarvoor al gegeven zijn, zijn denk ik al heel behulpzaam.

Daarnaast nog een lichamelijk aspect: misselijkheid en duizelig zijn heeft over het algemeen te maken met je bloedsuikerspiegel (en stress en angst hebben heel veel invloed op je suikerspiegel.) Vergeet dus niet om regelmatig te eten en sla zeker geen maaltijd over uit angst voor het misselijk worden. (Vooraf vooral 'gezond': volkoren etc. Maar op het moment dat je je misselijk voelt worden kun je eens bekijken of een dropje of wat sportdrank of een stuk chocola helpt.)

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:13

Ik heb er ook last van, ik heb het vooral na 16uur.
Raar he, als ik na 16uur niet thuis ben word ik ziek.
Ik zoek ook een oplossing, maar ik denk dat het in mijn hoofd zit, geen idee hoe ik erop kwam.
Door die misselijkheid en angst (emetofobie) spijbel ik vaak. En dat is zeker geen oplossing.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:59

Morrow_Less schreef:
Ik heb er ook last van, ik heb het vooral na 16uur.
Raar he, als ik na 16uur niet thuis ben word ik ziek.
Ik zoek ook een oplossing, maar ik denk dat het in mijn hoofd zit, geen idee hoe ik erop kwam.
Door die misselijkheid en angst (emetofobie) spijbel ik vaak. En dat is zeker geen oplossing.

Hoeft niet gek te zijn hoor, google maar eens op orgaantijden.

Verder wordt je imo niet afhankelijk van bach bloesem hoor, als je weer zou willen stoppen en je denkt dat dat niet kan kan je altijd over op Gorse.
Die zorgt er dan wel voor dat je er weer vertrouwen in krijgt dat het zonder kan. :)
En alsnog, waarom zou het erg zijn een paar keer per dag bach druppeltjes te nemen als je dat helpt?
Sommige mensen hebben er al baat bij het alleen bij zich te hebben, dat ze het altijd in kunnen nemen zo nodig.
Altijd beter als chemisch spul, of allerlei dingen ontwijken.

laulapaula

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-03-09
Woonplaats: Edam

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:30

Prikkels zijn idd ook belangrijk. Ik ben high sensitive en daardoor komen prikkels bij mij meer binnen dan bij een gemiddeld persoon. Ook mede hierom kan ik niet tegen drukte, tl-verlichting, harde muziek etc. Ook sferen die ergens hangen beinvloeden hoe ik me voel. (bv als je ergens komt en die mensen hebben net ruzie gehad en ze doen net alsof alles koek en ei is)

Ik begrijp de mensen die zeggen dat je het los moet laten, maar ook al wil je het graag, soms lukt dat niet. Ik hoop voor TS dat het haar wel zal lukken, maar bij mij ligt het bv niet zo simpel. Ik vermijd bepaalde dingen dus wel. Al ben ik dat gaan doen, omdat ik er uiteindelijk simpelweg niet mee om kon gaan en toch van alles al geprobeerd had.

Die bachbloesem is wellicht wel een idee, ga het zelf denk ik wel proberen (niet geschoten is altijd mis :))

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 08:39

Bachbloesem lijkt me idd ook wel een idee, wel goed dat jullie er bij vermelden dat ik er niet afhankelijk van moet worden.

@Zensation: Ik ga vanavond boodschappen doen en ja hoor ik zit nu al in de stress. Gelukkig gaat mijn vriend mee, dan heb ik er altijd wat minder last van. Die vind wel dat ik zelf ook boodschappen moet blijven doen, ook zonder hem. Hij zei ik kan moeilijk de rest van je leven je handje vast houden en dat is ook wel zo.
Ik ga ook met hem op vakantie en zolang er geen (huilende)baby's/kinderen in het vliegtuig zijn maak ik me niet zo'n zorgen meer. Ik heb gewoon een ontzettende hekel aan harde geluiden, daar voel ik me echt heel ongemakkelijk/bang bij.

Elisa2

Berichten: 37391
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:17

Mischien een idee om oordopjes of wat muziek oid mee te nemen waar je naar kan luisteren in het vliegtuig zodat je je af kan sluiten?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:56

Nog iets trouwens wbt het afhankelijk worden van bach bloesem.
Het kan zijn dat je na een tijd gebruiken stopt, en dan de klachten terug komen.

Maar dat kan opgelost worden, er is een nieuwe methode omtrend bach bloesem.
Die zegt bijvoorbeeld dat Mimulus bovenaan een trap van drie bloesems staat, terwijl je onderaan volgens deze methode begint.
Mocht je dus vastlopen bij het stoppen is het een kwestie van het raadplegen van een goede CINT therapeut om het probleem definitief op te lossen voor het geval dat niet lukt. :)

Verder als je niet reageert op bach bloesem zijn er ook edelstenen met dezelfde werking.
Zo gebruik ik geen Mimulus meer, maar heb ik altijd een Jade in mijn zak.
Bach bloesem is nl gebaseerd op trillingen, en als het net een andere trilling is als de Bach bloesem kan het dus niet werken. Dan is een edelsteen ook een optie, omdat die net weer een andere trilling hebben.

Als iemand een vraag heeft staat mijn PB altijd open.
Als de huis-tuin-en-keuken manier dus niet werkt, zijn er nog andere opties! :)

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Misselijk op drukke plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:45

@Moonfish13: Mijn tante doet idd therapie met edelstenen, die behandeld mensen daarmee. Ik zal eens vragen of ze mij kan behandelen. Al ben ik niet zo van het zweverige, maar ik kan het allicht proberen!

Zie wel een beetje op tegen vanavond, maar probeer mezelf wel moed in te praten.