tramadol ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

tramadol ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 15:58

Ik kreeg gisteravond erge last van mijn rug.
Ik heb al langer last van rugklachten maar die waren houdbaar (vannaf mn 16e), en als het echt niet ging dan ging ik liggen en dan trok het wel weer weg.
Gisteravond was dat niet het geval en ben toen naar de huisartsenpost gegaan. Omdat de pijn niet weg ging van diclofenac(nam er 3 per keer), heb ik tramadol 50mg, ibuprofen 600mg en paracetamol meegekregen.
Die heb ik gisteravond ingenomen nadat ik om 3 uur snachts weer wakker werd van de pijn. Beetje wazig duizelig en moe erdoor, en toen verder gaan slapen.

Nu ben ik net een paar uur wakker en nog steeds een beetje wazig, duurt het lang voordat het wegtrekt? Het is verder niet erg storend. (beetje alsof ik geblowd heb maar zonder me zwaar te voelen)

Maandag moet ik naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen naar het ziekenhuis om fotos te laten maken, want de arts op de post dacht dat het misschien om een oude breuk of vergroeiing gaat. Ook zei ze dat me rug een beetje scheef staat.

lucifertje

Re: tramadol ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:04

Het enige wat ik kan zeggen, tramadol werkt, en hoe! Het was bij mij in mijn rug geschoten, kon helemaal niks meer maar dat even terzijde.
Met de tramadol redde ik het met de pijn. Ik vind alleen je combo tramadol en ibu wel erg zwaar. Ik werd wel wat 'zwaar' van de tramadol evenals het wazig zien.. Idd net alsof je stoned was maar het niet was. Trok bij mij ongeveer naar 2 uurtjes weg.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:07

Ja ik ben ook erg blij dat het werkt, maar ben er een beetje huiverig voor om te gebruiken omdat het een opioïde is.
De arts wilde dat ik deze combi gebruikte omdat de diclofenac niet werkte (3 pillen is 150mg)
Gelukkig werkt deze combi wel, dankje voor je antwoord :)

Edit: merkte ook dat ze lekker snel werkte, na een half uur was de pijn nagenoeg weg (had capsules gekregen omdat die ook sneller zouden werken)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:09

Tramadol werkt idd..
Na mijn operatie slikte ik het en toen merkte ik er 'weinig' van wb duizeligheid enzo, maar toen ik stopte met de tramadol en het alleen af en toe nog gebruikte als ik echt pijn had, merkte ik wél dat het er behoorlijk inhakte.

Ik vond het een beetje het gevoel alsof je hoofd vol zit met watten en alles net even sneller gaat dan je zelf kunt verwerken :=

oOoKellyoOo

Ik heb zaldiar daarvoor ook gewone tramadol, de bijwerkingen verdwijnen , ong na een week is de duizeligheid weg , dan heb je geen bijwerkingen meer. Opzich zijn het fijne tabletten je mag er gewoon mee het verkeer in eerste week wel even kijken hoe je voelt .

Wat ik je wel aanraad laat je rug goed onderzoeken, ik ben jaren voor de gek gehouden en werd het op de spieren gegooid , nu blijk dat ik meerdere slijtages heb verdeeld in de rug . Dus nu loop ik bij de pijnpoli,
Laat je niet afschepen en laat je doorsturen en evt een scan, fotos zou ik niet mee akkoord gaan is weinig op te zien

Succes !!!

Lindaonline

Het is normaal dat je na het innemen van Tramadol een beetje wazig bent. Als je verder geen vreemde dingen ziet, hoort of ruikt dan zou ik me geen zorgen maken. Tramadol kan heel goed werken bij rugklachten. Jammer dat het na inname van de diclofenac niet overging want Tramadol kan je toch wel wat van de wereld af helpen. Sterkte ermee, hoop dat je er gauw vanaf bent.

pniekepnak

Tramadol, Ibuprofen én Paracetamol? Menn... Dan is het logisch dat jij een beetje suf bent hoor!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:16

Gelukkig ben ik momenteel alleen een beetje wazig.

@Kelly: Kunnen ze op een scan ook eventuele oude breuken zien dan? Aangezien dat het eerste was waar ze aan dacht gezien de pijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:19

Ik weet niet welke dosering je hebt, maar Tramadol kan, zeker bij hogere doses, flink wat bijwerkingen hebben. Zou de tramadol alleen in uiterste nood gebruiken.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:20

chevax schreef:
Ik weet niet welke dosering je hebt, maar Tramadol kan, zeker bij hogere doses, flink wat bijwerkingen hebben. Zou de tramadol alleen in uiterste nood gebruiken.

50 mg per capsule, en ik mag er maximaal 3 per dag innemen met minimaal 8 uur ertussen.
Das hetzelfde met de ibuprofen (600mg per tablet)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:21

Ja ik heb Tramadol(50mg) voor galblaaspijn waar ik op onderzoek voor zit te wachten.
Ik zou echt niet al die medicijnen door elkaar gaan nemen! Alleen Tramadol zou zn werk prima moeten doen.
Hier iig wel en de pijn was niet te harden.

Pas op met autorijden, doe dat pas als je weet dat je er niet wazig (meer) op reageert.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:21

Ik gebruik standaard, al en paar jaar 2x per dag ibuprofen 600 tegen gewrichtspijnen. Als het te heftig is neem ik er tramadol bij, deze combinatie kan dus prima. Je wordt er in het begin een beetje suf van, maar bij mij trekt dat na een dag weg. Uit voorzorg laat ik wel de auto staan!
Ik slik het ook liever niet te lang achter elkaar, meestal 2 of 3 dagen tot de heftigste pijn weer weg is.
Sterkte, ik hoop dat het meevalt voor je de uitslag van de foto's, en dat ze je kunnen helpen. Rugklachten zijn heel vervelend, je kan het moeilijk ontlasten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:22

Ik gebruikt ook tramadol bruis een 3 jaar nu, heb dystrofie vaak en veel pijn. Ik word er duizelig (stoned) van met hoofdpijn en erg moe, mijn reactie vermogen is dan ook knap knudde. Stap dan ook niet op een paard. Ik behoor tot de 1% mensen die er huiduitslag van krijgt, zware eczeem aanvallen eigenlijk. De combie tramadol ibuprofen mag ik niet hebben van HA. Zelfs met 5 uur er tussen gaat het niet goed. Heb dan echt het idee dat ik niet meer op deze planeet ben.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:23

Thirty schreef:
Ja ik heb Tramadol(50mg) voor galblaaspijn waar ik op onderzoek voor zit te wachten.
Ik zou echt niet al die medicijnen door elkaar gaan nemen! Alleen Tramadol zou zn werk prima moeten doen.
Hier iig wel en de pijn was niet te harden.

Pas op met autorijden, doe dat pas als je weet dat je er niet wazig (meer) op reageert.

Huisarts zei ook tegen mij eerst paracetamol, werk die na een half uur niet dan de ibuprofen werkt die na een half uur niet de tramadol.
Ik rijd geen auto, ik moet alles lopend doen, maar ik ga de straat nu ook niet op (gevaarlijk kruispunt hier)
Vraag vanavond ook of mn hubby de boodschappen wilt doen :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:25

Levant schreef:
Ik gebruik standaard, al en paar jaar 2x per dag ibuprofen 600 tegen gewrichtspijnen. Als het te heftig is neem ik er tramadol bij, deze combinatie kan dus prima. Je wordt er in het begin een beetje suf van, maar bij mij trekt dat na een dag weg. Uit voorzorg laat ik wel de auto staan!
Ik slik het ook liever niet te lang achter elkaar, meestal 2 of 3 dagen tot de heftigste pijn weer weg is.
Sterkte, ik hoop dat het meevalt voor je de uitslag van de foto's, en dat ze je kunnen helpen. Rugklachten zijn heel vervelend, je kan het moeilijk ontlasten.

Klopt dat zei ze ook tegen mij, ik mag nu alleen absoluut geen diclofenac innemen want die gaat dan vechten met de ibuprofen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:26

Het is trouwens wel raadzaam om nu dat je zoveel last hebt en pas maandag naar de arts gaat (zo las ik het goed toch?) om een spiegel van pijnstillers in je bloed op te bouwen.. Bijv. paracetamol en dyclofenac en dan kan je zo nodig de tramadol erbij nemen. Met zo'n spiegel ondervang je iig de scherpe randen en misschien wel meer pijn.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:26

Ik heb ook Tramadol voor noodgevallen. Tegen de pijn helpt het bij mij erg goed, veel beter dan Diclofenac. Ik word er eerst ook wel een beetje waus van, maar na een paar dagen is dat over bij mij.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:29

Patriciavt schreef:
Het is trouwens wel raadzaam om nu dat je zoveel last hebt en pas maandag naar de arts gaat (zo las ik het goed toch?) om een spiegel van pijnstillers in je bloed op te bouwen.. Bijv. paracetamol en dyclofenac en dan kan je zo nodig de tramadol erbij nemen. Met zo'n spiegel ondervang je iig de scherpe randen en misschien wel meer pijn.

Dat zei de arts dus ook, maar zoals ik eerder zei ben ik nogal huiverig voor de tramadol omdat het een opioïde is.
Ik moest het 3 keer per dag nemen, maar dan te bedenken dat er vaak een wachtlijst staat voor een ziekenhuis zal het ongeveer 2 weken duren voordat ik daar een afspraak heb via de huisarts. (mijn huisarts kennende, want die stuurde me met rugpijn altijd naar huis met: "neem maar een paracetamol en diclofenac en ga onder de douche")

Ik neem nu alleen als ik het weer voel opkomen.

En sorry lees het nu pas goed, Ik mocht de diclofenac absoluut niet mixen met de ibu of tramadol, vanwege de maag.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:31

Ik heb tramadol alleen maar met maagbeschermers kunnen nemen, heftig spul.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:31

LynnDenise schreef:
Ik heb tramadol alleen maar met maagbeschermers kunnen nemen, heftig spul.

Van mn maag heb ik nu helemaal geen last, dat had ik met de diclofenac dan weer wel.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:32

Heb ook een tijd tramadol tegen me rugpijn geslikt in combi met paracetamol, anders hielp het niet. Vond de tramadol niet fijn, kreeg er een droge mond van.

Heb uiteindelijk 2 pijn ijnecties gehad en dat hielp perfekt.

Beter is om niet te nemen wanneer de pijn opkomt, maar tramadol elke 12 uur...... en paracetamol elke 4 tot 6 uur. Dan hou je het constant en heb je veel minder pijn

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:37

Ik heb nu ook tramadol.
Op goede dagen slik ik er slechts 1 per dag. Die is overigens wel standaard ook als ik geen last heb slik ik die.
Dit om mijn spiegel op peil te houden.
Slechte dagen slik ik er soms wel 3 op een dag. De bijwerkingen kunnen heel heftig zijn. Meeste zijn in het begin bij gebruik van tramadol echt wel van de wereld. Ik niet. Ik wordt er razend actief van.

Ik moest overigens van de diclofenac over op de tramadol vanwege maagklachten. Tramadol schijnt veel vriendelijker te zijn voor de maag.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:40

Ik heb tramadol geslikt voor mijn schouderbreuk en heb hele leuke dromen over o.a nijntje gehad :+

Het hielp bij mij fantastisch maar pas er wel mee op, het is inderdaad net alsof je geblowd heb!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:42

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb tramadol geslikt voor mijn schouderbreuk en heb hele leuke dromen over o.a nijntje gehad :+

Het hielp bij mij fantastisch maar pas er wel mee op, het is inderdaad net alsof je geblowd heb!

Moet eerlijk zeggen dat ik van een joint meer van de kaart voel dan van de tramadol :P
Maar dat kan ook komen omdat ik me nu niet zwaar voel zoals met blowen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:48

Ik heb nooit echt last gehad van de bijwerkingen, behalve dat ik net wat makkelijker sliep als ik em savonds nam :)

Proberen niet te lang te slikken, das mijn enige advies. Pijn komt ergens vandaan en de tramal/tramadol haalt de oorzaak natuurlijk niet weg :)