Problemen met inslapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
laura123456
Berichten: 1011
Geregistreerd: 24-01-11

Problemen met inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 22:42

Beste bokkers , ik heb een lastig probleem.
Ik kan maar niet goed inslapen (in slaap vallen 's avonds) waardoor ik alijd moe ben 's ochtends.
Nu de examens eraan komen wil ik ook goed uitgerust zijn :) Dat betekent niet dat ik al om 7u in slaap wil zijn maar ik probeer toch elke dag om 10u te gaan slapen. Dit is een vast slaapritme om 10u slapen en om 7u opstaan. Maar het probleem is dat ik altijd nog bijna een uur lig te draaien en te keren , ookal ben ik zo moe toch altijd nog zo lang. Dit is echt een beetje frustrerend.
Heeft er iemand dus tips ? of die dit ook meegmaakt heeft / had ? :)
Alvast bedankt x


millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Problemen met inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:43

Wat dacht je van een boek lezen in bed? Of een tijdschrift? Helpt bij mij altijd heel erg!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Problemen met inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:45

Heb je al eens geprobeerd om een uur later maar bed te gaan? Als ik eht zo lees wil je 9 uur slaap op een nacht hebben, dat is hoger dan gemiddeld. Ook al ben je geestelijk wel moe, lichamelijk misschien niet.

Slaap je altijd helemaal door tot 7 uur of word je eerder ook al een keer wakker?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:45

Oordopjes?
Ik slaap ook erg slecht in omdat ik me irriteer aan alle geluiden om me heen,
sinds ik oordoppen gebruik gaat t een stuk beter.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:46

Wat doe je voor dat je op bed gaat?
Ben je dan nog aan het leren? Tv kijken? Laptoppen???

Je kan beter vanaf 20.00 uur lekker relaxt gaan doen, thee drinken bijvoorbeeld.
Zo komt je lichaam ook in rust, en slaap je sneller.


Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:46

Ik heb dit ook gehad, ongeveer 3 jaar lang..
Toen kreeg ik van iemand de tip om melatonine te gebruiken. Is een plantaardig tabletje die je helpt bij het inslapen..
Afbeelding
Hielp bij mij geweldig, ik legde er 2 onder mijn tong, en een minuut of 15/20 later sliep ik als een mol.
En het is volledig natuurlijk, dus je kan ze gewoon elke avond innemen..

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:47

Bij mij werkte het heel erg door 's avonds wat te lezen vlak voor het slapen. Dan zet je je hoofd even helemaal op iets anders en val je gemakkelijker in slaap.
Als het heel erg is kun je even naar de huisarts gaan. Dit heb ik ook gedaan, omdat ik (6 jaar geleden ong.) elke dag heel onrustig ging slapen en dan heel onrustig sliep. Bij mij lag het er toen aan dat mijn nekwervels niet goed stonden ofzo, en ik heb fysiotherapie gevolgd. Waarom precies weet ik niet meer, ik was 7 jaar :')

Izalasco (Belasco x Lucky Boy)

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:47

Geen tv of pc meer een uur voor je gaat slapen, dat werkt stimulerend :)

Yellow Yakary ♥❤♥ Casual at Full Moon ♥❤♥ Shira-Yumi ♥❤♥ Charlie Knoxx ♥❤♥ Oh Notorious Infinity

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:47

Zit je net zoals nu vlak voor het slapen nog achter de computer of tv? Schijnt dat hierdoor je hersenen nog heel veel moeten verwerken en je dus niet snel in slaap kan komen. Beste om 1 uur van te voren geen tv meer te kijken of te computeren. Heb het laatst ergens gelezen maar weet even niet meer waar... merk zelf wel dat het al scheelt als ik half uur van te voren de tv uit zet.

Living live the fullest

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:49

Ik gebruik altijd melatonine als ik een tijd slecht inslaap.

In Nederland is het alleen niet zonder recept te verkrijgen. (Alleen in zo'n lage dosis dat je letterlijk het hele pakje moet innemen...)
Dus misschien eens aan je HA vragen of je een potje mag proberen.

Ik haal het ieder jaar op vakantie (in de meeste landen kun je het namelijk zonder recept bij de drogist kopen en je mag 2 potje p/p invoeren).
Ik slik 3 MG en soms als ik echt heel vroeg moet slapen 5 MG. Die je bij de drogist kan kopen is 0,1 MG. De extra sterke variant geloof ik 0,5 en dat is het zwaarste wat je kan halen zonder recept in Nederland.

Op recept krijg je meestal 3 MG.

laura123456
Berichten: 1011
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 22:52

Dankjewel voor vandaag zal het 'uur lezen of geen tv/pc voor het slapengaan niet meer lukken' omdat ik nog tot zonet heb zitten voorleren & schema's op de pc maken voor mijn examen maar morgen ga ik het zeker proberen. en waar verkopen ze die melatodine ? :)
zou je bij kruidvat kunnen krijgen denken jullie ? :)
Laatst bijgewerkt door laura123456 op 06-12-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:52

Je hebt 'slaap'thee, ik weet even niet meer welke het was. Misschien kan je dat eens proberen.
Zorgen dat je een lekker warm bed hebt, als ik het warm heb in de winter, slaap ik eerder.
Een boek lezen werkt bij mij ook erg goed, een paar blz en dan slaap ik binnen een paar minuten!

Als dat niet werkt, kan je inderdaad eens gaan kijken voor melatonine of een ander slaapmiddel.

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

laura123456
Berichten: 1011
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Problemen met inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-11 22:53

xJolien , als je eens zou willen kijken van welk merk die thee is dat zou super zijn ! :))

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:53

Die hele lage dosering (die dus eigenlijk niet werkt, de HA geeft niet voor niets direct 3MG mee, 0,1 is zo weinig dat je er eigenlijk niets van merkt) kun je bij alle drogisterijen wel krijgen.

Maar ik zou naar de HA gaan. Ik kreeg toen ook direct een recept om uit te proberen. Omdat het een lichaams eigen hormoon is geven ze het makkelijker mee dan andere narcotica (slaapmiddelen).

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:53

Ik zal het morgen even opzoeken voor je! :) Succes in ieder geval met je examen!

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:54

Ik heb het geloof ik bij de drogist vandaan, of kruidvat kan ook heel goed! Gewoon even langs gaan :D

Bij mij werkt de lage dosering wel. :j

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:55

Bij mij werkte het helemaal niet terwijl ik heel gevoelig ben voor dit soort dingen. Bij die van 3MG kan ik mijn ogen niet meer open houden na 20 minuten, met 5 MG is het al helemaal alsof de man met de hamer een klap op je kop heeft gegeven :+

Maar het is zelf aanvoelen wat voor jou werkt.
Het is alleen niet voor niets dat dit zonder recept te verkrijgen is, het is zo'n lage dosering dat het niet onder narcotica/slaapmiddelen valt.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 06-12-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:55


Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:55

Die thee is van Zonnatura denk ik, 'Goede nachtrust'

Living live the fullest

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:56

Melk drinken helpt trouwens ook

Citaat:
Melk drinken en lekker slapen

Al van oudsher drinken mensen een beker warme melk als ze lekker willen slapen, en volgens recent onderzoek is dat terecht.

Grijp nog even niet naar de slaappillen als je lekker wilt slapen. Pas geleden heeft een studie van Nederlandse bodem namelijk het bewijs geleverd dat warme melk drinken voor het slapen gaan een effectief middel is om deze klachten tegen te ga

http://www.lerenslapen.nl/page/1612/lek ... inken.html

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Problemen met inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:59

Zie overigens nu ook dat je melatonine in 3 MG kan halen bij sommige drogisterijen??

Afbeelding

Natasja__

Berichten: 1281
Geregistreerd: 22-05-08
Woonplaats: Hier en daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:07

Focussed schreef:
Zie overigens nu ook dat je melatonine in 3 MG kan halen bij sommige drogisterijen??

Afbeelding


Zijn deze het ook?

Thinking of the day, when you went away, what a life to take, what a bond to break, I'll be missing you.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:08

Dat Melatonine zo laag niet werkt klopt echt niet.
Ik ken meerdere mensen die op 0.3 mg prima inslapen.
Ik zelf gebruikte altijd 0.5 maar nu ik zwanger ben 0.3 mg omdat ik gelezen heb in een recent wetenschappelijk onderzoek dat dat eigenlijk de ideale dosis is. En ik slaap prima in!

Het is wel afhankelijk van de activiteiten die je doet voor het slapen gaan. Dus niet meer Bokken een uur voordat je moet slapen. ( :oo ik zondig)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Blazee

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-06-08
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:10


Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:10

Je kan die slaappilletjes ook bij De Tuinen halen :) .
Ik zelf lees eventjes voor het slapen gaan, en vooral een uur voor bedtijd niet meer laptoppen, gamen, etc.
Soms nog rustig tv kijken, maar dan geen drukke programma's.

Lezen helpt bij mij het best, vooral literatuur. Ben nu bezig met een boek over de werking van je brein..
Lees een half uurtje, licht uit en dan nog nadenken over wat ik gelezen heb.. Dan ben ik echt zo weg :D .


Oh, en vooral niet slapen met sokken aan! Krijg je nachtmerries van :D !
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 06-12-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, CairnTerrier, ComscoreBot, Ginny135, Solleke_Noah, Tess__ en 102 bezoekers