Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:33

Sunrise_ schreef:
Hoewel het misschien onnodig is omdat het vanzelf wel over gaat, ga ik vanmiddag toch even de dokter bellen of ze even kan kijken/luisteren. De laatste drie nachten ben ik steeds slechter gaan slapen, vannacht zelfs bijna tot huilens toe omdat ik het zo benauwd had en er 'in bleef' hangen. Ik kan bijna geen twee zinnen uitspreken zonder weer in zo'n benauwde hoestspiraal te komen. Ik vind gewoon het idee nu even fijn dat iemand er even naar kijkt.

Zou maar even bellen :j :j :j
Na 3,5 maand hoesten ('is een virusje, gaat vanzelf over') belandde ik uiteindelijk in het ziekenhuis. Volgens de huisarts huisstofmijtallergie, maar het bleek iets anders, klein beetje anders maar hoor :+

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:41

voor droge hoest kan je fluimicil bruistabletten halen, deze maken het slijm losser waardoor je het weg kan hoesten.
verder helpt darolan erg goed tegen hoesten en kan je daar ook fijn op slapen.
beide middelen zijn zonder recept te krijgen bij de apotheek of betere drogist

benauwdheid tijdens het hoesten ken ik maar al te goed, ik heb daar sinds een aantal jaren een symbicort puffer voor en dat werkt megastraal! kan je dus ook even naar vragen bij je HA, deze moet namelijk wel op recept

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:22

Ik ben hier afgelopen winter mee naar de HA geweest aangezien mijn moeder bronchitus heeft.
En heb het er al vaker bij de HA er over gehad, maar kreeg iedere keer hetzelfde te horen.
Was een verkoudheid/griep die niet doorzet. Was zo 2 maanden aan het hoesten.
En dan inderdaad ook 's nachts niet slapen omdat ik constant aan het hoesten was.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:26

En? Wat zei de huisarts TS?

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:20

Ik heb vanmiddag een afspraak. En natuurlijk zul je net zien, dat het vandaag overdag al vrij goed gaat, alleen ´s nachts nog steeds erg benauwd, dus ik ga toch even.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:55

En? Hoe is het met je?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoe lang 'mag' een hoest duren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:05

Even laten luisteren door de ha kan nooit kwaad! Vaak doen ze dat wel hoor, in plaats van alleen zeggen dat je het aan moet kijken.

Heb het zelf ook net gehad, een paar weken flink 'geblaft' inclusief kokhalzen tijdens een hoestbui. Bleek niks te zijn, maar wel codeine gehad om het te verzachten. Wat ik weer niet durfde te nemen tijdens werkdagen, omdat het je reactievermogen beinvloedt...

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 11:11

Wat ik eigenlijk al dacht, gewoon een nare droge hoest. En ja, kan wel tot zes weken duren, dus we kunnen nog even! :D. Ik ben wel blij dat ik codeinetabletten heb gehad, die verzachten het wel degelijk.