De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:29

Nee Rapido, das nog verder weg.

En Jans...al wat gehoord?

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:32

Issy schreef:
Meert, ja kunt een paar co-infecties via bloedtesten laten doen bij prohealth, echter hebben zij ook maar beperkt aantal stammen. Bijvoorbeeld Babesia zijn 300 verschillende mutanten van maar prohealth had er tot vorig jaar maar 5 waar ze op kunnen testen. Remko kan ook met zijn Rife machine meten met een biotensor. Hij heeft ook een vegatest staan. De vegatest opzich is goed, alleen de mensen die ermee werken zijn vaak wat dubieus en oncontroleerbaar. Ik heb echter wel vertrouwen in Remko dat hij hier correct mee omgaat hij checkt namelijk altijd nog na via de polstechniek, en kan ook met de rifemachine nog uitmeten.


Onassa, ik heb een LBA ook bij Remko laten doen, bij mij was de Babesia goed te zien, die zat gewoon lekker in mijn rode bloedcellen. En daar tussen dor zwommen de spirocheten heerlijk rond Grrrrr....

de besten zitten altijd ver weg, maar ik rij liever naar de andere kant van het land en weet dat ik beter kan worden dan dichtbij en maar geld wegbrengen en niet opknappen.

Misschien dan toch is er over nadenken om nog een keer een afspraak bij Remko te maken. Zit daar dan wel een behandeling aan vast bij de vegatest en/of biotensor? Ik word namelijk behandeld door iemand anders (Ewalts) en een dubbele behandeling zie ik niet zo zitten (heb ik het geld ook niet voor).

Jans, spannend!

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:33

Nog niks.. ze bellen na het spreekuur dus nog even geduld :j

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:42

Meert schreef:
Issy schreef:
Meert, ja kunt een paar co-infecties via bloedtesten laten doen bij prohealth, echter hebben zij ook maar beperkt aantal stammen. Bijvoorbeeld Babesia zijn 300 verschillende mutanten van maar prohealth had er tot vorig jaar maar 5 waar ze op kunnen testen. Remko kan ook met zijn Rife machine meten met een biotensor. Hij heeft ook een vegatest staan. De vegatest opzich is goed, alleen de mensen die ermee werken zijn vaak wat dubieus en oncontroleerbaar. Ik heb echter wel vertrouwen in Remko dat hij hier correct mee omgaat hij checkt namelijk altijd nog na via de polstechniek, en kan ook met de rifemachine nog uitmeten.


Onassa, ik heb een LBA ook bij Remko laten doen, bij mij was de Babesia goed te zien, die zat gewoon lekker in mijn rode bloedcellen. En daar tussen dor zwommen de spirocheten heerlijk rond Grrrrr....

de besten zitten altijd ver weg, maar ik rij liever naar de andere kant van het land en weet dat ik beter kan worden dan dichtbij en maar geld wegbrengen en niet opknappen.

Misschien dan toch is er over nadenken om nog een keer een afspraak bij Remko te maken. Zit daar dan wel een behandeling aan vast bij de vegatest en/of biotensor? Ik word namelijk behandeld door iemand anders (Ewalts) en een dubbele behandeling zie ik niet zo zitten (heb ik het geld ook niet voor).

Jans, spannend!

Meert, je gaat altijd zelf erover of je behandelt wilt worden of niet. Uiteraard zal er altijd gezegd worden dat je je beter daar kan laten behandelen. Remko behandelt de meeste mensen die zowel bij hem als bij Ewalts zitten. de behandeling hoeft elkaar niet te bijten ookal zijn ze het niet altijd met elkaar eens. Maar wie je uiteeindelijk behandelt kies en bepaal je altijd zelf!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:42

@Jans, we zijn heel benieuwd welke uitslag je hebt!
Hopelijk heb je er niet al te lang op hoeven wachten....

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:14

Hier even een update, gister bij Ewalts geweest en die heeft ook nog de PCR op kunnen vragen telefonisch, die was net klaar. Zowel de combi als de PCR als de co-infecties die getest zijn kwamen allemaal negatief terug. Zoals het er nu naar uit ziet worden mijn klachten dus niet veroorzaakt door Lyme.

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:18

Hebbm ze een blot gedaan ipv een pcr :x :x
Negatief..

En de klachten worden steeds erger

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:44

TeSzZz schreef:
Hier even een update, gister bij Ewalts geweest en die heeft ook nog de PCR op kunnen vragen telefonisch, die was net klaar. Zowel de combi als de PCR als de co-infecties die getest zijn kwamen allemaal negatief terug. Zoals het er nu naar uit ziet worden mijn klachten dus niet veroorzaakt door Lyme.


Dat moet wel dubbel voelen? Blij dat het geen Lyme is maar je blijft met de vraag waardoor het dan veroorzaakt wordt..


Jans, wat een sukkels.. _-:(

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:46

Tja het is ook dubbel fransje23, maar moet eerlijk zeggen dat het me na 8 jaar soortgelijke uitslagen ook weer niet echt verbaasde :P Er zijn wel wat dingen in mijn darmen enzo niet goed dus daar gaan we wel mee aan de gang.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:11

Bij mij waren de lyme-testen van prohealth ook negatief. De levend bloedanalyse die ik heb laten doen was wel positief.

@Jans: jeetje ook weer lekker snugger om de verkeerde testen te gaan doen.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:42

Heeft iemand hier weleens gehoord en/of ervaring met Byron White Formulas?
Van de week bij Ewalts geweest en ze is daarover het één en ander aan het uitzoeken.
Ugh, heb weer zo'n last van mijn borst(been). Was er net eindelijk een paar weken vanaf. Het is zo'n rotgevoel. Krijg het er ook nog eens erg benauwd van.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:39

Stuur Jos26 op lymenet een berichtje, die heeft info erover.

ulaantje

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:49

Laatst weer bij Ewalts geweest en mag volgende week stoppen met de ab.
Moet dan gaan beginnen met banderol, burbur en samento. Weet zo ff niet meer hoeveel precies en welke eerst en na een week de andere maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ewalts hoopt dat mijn hoofdpijn zo minder/ weg gaat. Want ik heb op het moment weinig klachten alleen nog altijd hele erge hoofdpijn.

Heb ook sinds paar dagen hele erge last van mn onderrug kan dit door de lyme komen of niet?
het is namelijk sinds ik weer ben begonnen met school en stage, dus sinds ik weer wat meer doe.

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:16

Die hoofdpijnen heb ik ook.. en elke dag tegenwoordig.. voelt bijna nog erger dan migraine..

Ik ben nog steeds aan het dokteren.. nu dinsdag en donderdag een afspraak in het ziekenhuis en ik hoop dat er eens actie ondernomen wordt..

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:49

Ulaantje, pijn in onderrug bij meer doen is eigenlijk een teken dat je het nog niet aankan wat je op dat moment doet. Ik ken het gevoel, wanneer je het iets rustiger aan gaat doen, trekt het weer weg.

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:24

Hallo allemaal,

Sorry dat ik even botweg kom binnenvallen, maar ik heb een vraag over Lyme. Ongeveer een maand geleden ben ik gebeten door een geinfecteerde teek. Kreeg een mooi paars onderbeen met de bijbehorende ring. De HA constateerde dat het idd om een tekenbeet ging en ik heb antibiotica voor 2 weken meegekregen.

Nu weet ik niet goed wat ik hierna moet doen...moet ik terug naar de HA om bv een bloedtest te vragen om te bekijken of de bacterie ''weg'' is of heeft dit totaal geen nut (en zo ja; welke bloedtest dan?)?

ik weet dus niet precies hoe ik verder moet na de eerste 2 weken AB. De paarse plek is al ietsjes aan het vervagen, verder heb ik tot nu toe geen klachten, maar wil graag horen of iemand ervaringen heeft met dit beginstadium van wat Lyme zou kunnen worden en hoe het controleerbaar blijft.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:08

Ik kreeg vandaag de oproep van het Radboud binnen.
Moet er donderdag 1 November om 12.00 uur zijn.
Het zal mij benieuwen, gaat ongeveer 3 uur duren stond er in de brief.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:17

Rosabel schreef:
Hallo allemaal,

Sorry dat ik even botweg kom binnenvallen, maar ik heb een vraag over Lyme. Ongeveer een maand geleden ben ik gebeten door een geinfecteerde teek. Kreeg een mooi paars onderbeen met de bijbehorende ring. De HA constateerde dat het idd om een tekenbeet ging en ik heb antibiotica voor 2 weken meegekregen.

Nu weet ik niet goed wat ik hierna moet doen...moet ik terug naar de HA om bv een bloedtest te vragen om te bekijken of de bacterie ''weg'' is of heeft dit totaal geen nut (en zo ja; welke bloedtest dan?)?

ik weet dus niet precies hoe ik verder moet na de eerste 2 weken AB. De paarse plek is al ietsjes aan het vervagen, verder heb ik tot nu toe geen klachten, maar wil graag horen of iemand ervaringen heeft met dit beginstadium van wat Lyme zou kunnen worden en hoe het controleerbaar blijft.

2 weken is tekort, een EM (rode vlek) is 100% besmetting met Borrelia, dan moet je starten met minstens 6 weken Antibitotica in een hoge dosis. Zoek de iladsrichtlijnen op en print ze uit en neem deze mee naar je huisarts.
Een test doen heeft geen enkele zin na. Na AB kan je 12 weken geen test doen want die pakt altijd bnegatief uit ookal heb je wel lyme. En waarom een test doen als je een EM had?

Twee weken antibiotica heeft er voor gezorgd dat de borrelia bacterie even uit je bloedbaan is gegaan vervolgens zitten ze nu verstopt in je weke delen, organen, gewrichten. Dus direct een langere behandeling eisen. Vraag ook een probiotica om je darmen te beschermen. Als je arts niet mee wil werken ga dan direct naar een ABNG arts die je wel langer volgens de iladsrichtlijn zal behandelen. Succes!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:18

ulaantje schreef:
Laatst weer bij Ewalts geweest en mag volgende week stoppen met de ab.
Moet dan gaan beginnen met banderol, burbur en samento. Weet zo ff niet meer hoeveel precies en welke eerst en na een week de andere maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ewalts hoopt dat mijn hoofdpijn zo minder/ weg gaat. Want ik heb op het moment weinig klachten alleen nog altijd hele erge hoofdpijn.

Heb ook sinds paar dagen hele erge last van mn onderrug kan dit door de lyme komen of niet?
het is namelijk sinds ik weer ben begonnen met school en stage, dus sinds ik weer wat meer doe.

ik heb ervaring met samento, burbur banderol, wat wil je exact weten?

ulaantje

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:29

@rapido, maar ik heb het de hele dag, ook de dagen dat ik vrijwel niks doe.

@issy, kan het bijwerkingen geven? En hoe snel moet je er mee op bouwen?

@rosabel 2 weken is idd niet genoeg. Ik had ook een EM en kreeg ook 2 weken ab, te lang gewacht met naar een abng arts gaan en daardoor is alles veel erger geworden en loop ik nu nog met klachten en zit ik nog steeds aan de ab.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:41

ulaantje schreef:
@rapido, maar ik heb het de hele dag, ook de dagen dat ik vrijwel niks doe.

@issy, kan het bijwerkingen geven? En hoe snel moet je er mee op bouwen?

@rosabel 2 weken is idd niet genoeg. Ik had ook een EM en kreeg ook 2 weken ab, te lang gewacht met naar een abng arts gaan en daardoor is alles veel erger geworden en loop ik nu nog met klachten en zit ik nog steeds aan de ab.


Als je het ook hebt op de rustige dagen dan komt het schijnbaar niet door teveel doen. Eerst had ik het omdat al mijn spieren gewoon te zwak waren. Dan kon ik bijvoorbeeld een kwartiertje zitten en dan moest ik weer gaan liggen of staan omdat het anders teveel pijn deed. Zou dat het kunnen zijn of ben je nog wel vrij actief qua school of werk, hobby's etc.? Anders zouden oefeningen misschien kunnen helpen. Dat had ik een tijdje gedaan waardoor het wel minder werd. Nu ben ik met krachttraining bezig in de sportschool en ik merk dat m'n rug al iets sterker wordt. Ik kan langer in een bepaalde houding blijven zitten of staan etc.

Hebben jullie ook erg last van krachtsverlies?
Ik krijg bijv. soms niet eens een pak melk of cola of sap open, dan heb ik gewoon te weinig kracht. Daarvoor ga ik dus nu naar de sportschool voor krachttraining, wel onder begeleiding natuurlijk. Nu heb ik de apparaten op de laagste stand staan (4.5 kg) terwijl ik eigenlijk voor mijn leeftijd, bouw etc. 35 kg makkelijk zou moeten kunnen halen, als ik uiteraard niet lyme had gehad. Daaraan kan ik wel zien dat m'n kracht echt weinig is.

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:07

Issy en ulaantje heel erg bedankt voor de duidelijke antwoorden; hier kom ik zeker een heel stuk verder mee! 2 weken is dus niet genoeg; ik neem volgende week zeker weer contact op met de HA en anders direct door naar een abng arts.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:51

ulaantje stuur per pb je emailadres, dan stuur ik je het schema op, ja je herx reacties krijgen. mar is minder schadelijk voor je darmen enzo dan reguliere AB.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:49

Afgelopen vrijdag begonnen met een antibiotica kuur, daarna na een maand weer bloedtesten en kijken of de lyme weg is :\

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:55

Ik kom hier ook even binnenvallen als het mag.
Afgelopen week met de huisarts aan tafel gezeten en hij kwam zelf met lyme aanzetten.
Al meer dan 10 jaar heb ik vele verschillende klachen en ontelbare vage diagnoses gehad en nu ik van huisarts ben gewisseld is hij een optelsom gaan maken.
Het laatste jaar heb ik erg veel last van pijnlijke zenuwen en ook mijn hartritmestoornis (ook onverklaarbaar) is erger geworden.
Nu heb ik (uiteraard) zitten lezen en kom ik er achter dat dus enkel bij ProHealth het degelijk getest wordt, maar ik kan nergens vinden hoe ik er voor zorg dat mijn bloed daar terecht komt?