De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:35

Hier helaas waarschijnlijk voor nu even een stipje ;(

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:41

Jans wat fijn! Benieuwd naar de uitslag!

:oo kimmmmm neeeee!!!!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:51

Morgen hoor ik meer ben er enorm van geschrokken...

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:12

Knuffel meis!
Je weet me gelukkig te vinden :+:

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 01:45

Hallo allemaal, gelukkig weer eens goed nieuws over Angelica te melden de bloedwaardes waren goed na het galweg letsel. Helaas heeft ze wel veel pijn aanvallen van bv een uur enzo , is dat herkenbaar? ze is naar de pijnpoli geweest voor verandering van medicijnen. De lyme gaat nu weer overheersen lijkt het wel maar das dan ook het enige goede nieuws hoe raar dat ook klinkt.
Liefs Franka.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:52

Ik ben een tijdje bezig met het eva sapi protocol. Ik gebruik de druppels, maar ik zag dat er van bijvoorbeeld Samento ook tabletten zijn die ook een hogere dosering cat's claw hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoe gaat het met iedereen?
Ik blijf zo onwijs moe. Het is zo alles overheersend. Verder gaat het op de meeste vlakken wel ietsjes beter.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:09

Franca dat is goed nieuws maar ook weer niet natuurlijk.
Welke pijn aanvallen heeft ze precies?
In de spieren en gewrichten?
Dan herken ik het wel....lopen word bij mij steeds moeizamer en in mijn benen, voeten en handen heb ik geregeld steeds kramp aanvallen....vreselijk!

Ik krijg nu binnen kort een oproep van een internist uit het Radboud ziekenhuis, maar eens zien hoever hij alles serieus neemt.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het Radboud nu toch ook contacten heeft gelegd met Pro Health, dat zou al een stap in de goede richting zijn.
Mijn man raakt volgende maand voor de tweede keer dit jaar werkeloos, tenzij hij voor die tijd al wat anders heeft want er loopt al wel weer het nodige, maar alles bij elkaar geeft ook zoveel stress dat natuurlijk ook killing is voor lyme.
Daarnaast moet ons lieve hondje Luna maandag voor de derde keer onder het mes....arm ding, ze is pas 1 jaar en 2 maanden en nu maar hopen dat deze keer de operatie goed verloopt en dat daarna haar lichaam dat laatste stukje wél zelf gaat doen.
Voel me dus momenteel alles behalve goed.....als er eerst maar eens wat rust in de tent kwam.

fransje23

Berichten: 15425
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:46

Heeft iemand hier dit topic [MW] Lumbaalpunctie al gelezen.. Lumbaalpunctie voegt toch weinig toe voor de diagnose Lyme? Daarbij zo een misser...

Onassa, sterkte :(:)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:20

Ik had het ook na de ruggenprik, post spinale hoofdpijn en heb toen ook een blood patch gehad.
Mocht straks de internist daar ook mee komen, dan weiger ik dat...voegt idd niets toe aan wat ik al weet.

ulaantje

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:36

Onassa sterkte

Fransje, ik heb ook lumbaalpunctie gehad, ook zoveel last van gehad. Maar komt idd zelden eruit.

Met mij gaat het momenteel ook niet echt lekker, heb de hele week al stage gehad, morgen laatste dag. Maar mn lichaam staakt echt. Gelukkig tot November maar 1 dag per week stage.
Hoop daarna de 3 dagen wel vol te kunnen houden, dat ik dit schooljaar gewoon kan halen.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 00:45

Jeetje onassa das ook niet fijn hoor allemaal, Ja het zit wel in haar spieren en gewrichten ben ik niet helemaal zeker van. Maar niet de hele dag maar een uur vind ik wel apart. vroeg me dat dus ff af. Liefs.
Oja dr handen heeft ze ook last kan niet altijd op de computer enzo

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:16

Het gaat helemaal niet goed met me.
Voel me steeds zo ziek en koorts pieken.
Heb wel de brief van het Radboud binnen, ik word in 3 weken gebeld maar er is wel een wachtlijst van 3 maanden voor de betreffende internist die zich met lyme bezig houdt.
Een collega van mijn vriendin is daar ook vanwege lyme terecht gekomen en zij is erg opgeknapt, ze werkt zelfs weer 30 uur.
Ik heb dus ook gezegd, geef haar mijn nummer maar want dat is dan het eerste succes verhaal wat ik hoor vanuit reguliere zorg.
Ben dan dus ook heel benieuwd hoe ze haar behandelt hebben.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:17

Die wachtlijsten zijn altijd zo jammer. Dan zit je er zo lang tegen aan te hikken. Wel balen dat het niet goed gaat.

Net even naar de huisarts gebeld voor uitslag bloedonderzoek. Uit bloedonderzoek kwam alleen bloedarmoede; B12, vit D, ferritine en foliumzuur waren goed. Veroorzaakt Lyme bloedarmoede?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:10

Boprrelia veroorzaakt niet direct bloedarmoede, wel een co infectie zoals Babesia die vervormt je rode bloedcellen zodat zij niet goed in staat zijn om bloed en zuurstof te transporteren.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:29

Hoe kom je er achter welke co-infecties je hebt? Ik weet dat je bij Prohealth bloedonderzoek kan laten doen, maar daar moet je natuurlijk weer voor betalen.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:39

Je kan een vegatest of LBA (levend bloed analyse) laten doen, of je laten meten met een biotensor, of nieuwe bloedtesten.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:06


Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:13

Issy schreef:
Je kan een vegatest of LBA (levend bloed analyse) laten doen, of je laten meten met een biotensor, of nieuwe bloedtesten.

De lyme is ontdekt met een LBA en daar waren wel parasieten te zien, maar er kon niet gezegd worden welke. Over een vegatest heb ik geen goede verhalen gehoord. Metingen die iedere keer anders zijn en in Amerika is deze test zelfs verboden. Welke nieuwe bloedtesten zijn dat?

Petitie getekend. ;)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:47

Waar of bij wie hebben jullie een LBA laten doen?

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:48

In Leusden bij Remko Lieshout.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:51

Ik hoor wel veel over die Remko....helaas weer zo'n eind weg.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:01

Meert, ja kunt een paar co-infecties via bloedtesten laten doen bij prohealth, echter hebben zij ook maar beperkt aantal stammen. Bijvoorbeeld Babesia zijn 300 verschillende mutanten van maar prohealth had er tot vorig jaar maar 5 waar ze op kunnen testen. Remko kan ook met zijn Rife machine meten met een biotensor. Hij heeft ook een vegatest staan. De vegatest opzich is goed, alleen de mensen die ermee werken zijn vaak wat dubieus en oncontroleerbaar. Ik heb echter wel vertrouwen in Remko dat hij hier correct mee omgaat hij checkt namelijk altijd nog na via de polstechniek, en kan ook met de rifemachine nog uitmeten.


Onassa, ik heb een LBA ook bij Remko laten doen, bij mij was de Babesia goed te zien, die zat gewoon lekker in mijn rode bloedcellen. En daar tussen dor zwommen de spirocheten heerlijk rond Grrrrr....

de besten zitten altijd ver weg, maar ik rij liever naar de andere kant van het land en weet dat ik beter kan worden dan dichtbij en maar geld wegbrengen en niet opknappen.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:10

Kan zelf niet meer zolang achter het stuur, is niet meer verantwoord.
Als manlief na 21 september nog geen nieuwe baan heeft kan ik wel eens een afspraak maken, dan kan hij mee.
Hoor wel veel goede berichten over Remko namelijk en zou ook wel eens een LBA laten doen.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:58

Onassa schreef:
Kan zelf niet meer zolang achter het stuur, is niet meer verantwoord.
Als manlief na 21 september nog geen nieuwe baan heeft kan ik wel eens een afspraak maken, dan kan hij mee.
Hoor wel veel goede berichten over Remko namelijk en zou ook wel eens een LBA laten doen.


Ik weet een adres in Amsterdam waar ze een LBA kunnen doen, is dat dichterbij voor je?

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:59

Ik krijg zo de uitslag van de PCR.. duimen..