De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 22:39

jeetje ik hoop dat het meevalt voor je wat ik weet is linksom uitdraaien en geen alcohol je kan eventueel met een pincet hem voorzichtig beetpakken en dan draaien.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:52

sorry dat ik zo weer binnen kom vallen..
weet iemand waar je je paard (goed) op lyme kn laten testen?

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:01

Nee joh, geen sorry!!
Ik heb eigenlijk geen idee...

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:58


Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:54

Over een uurtje gaan we rijden, voor het eerst naar de ABNG arts in Amersfoort.
Gelukkig kan mijn man mee want ik zou het alleen niet trekken.
Daarna bij mijn schoon moeder langs en een hapje mee eten om zo weer de energie een beetje op te laden om weer 3 kwartier terug naar huis te moeten gaan rijden.
Ik voel me momenteel (afgelopen weken) flink ziek, mede door een griep maar waarschijnlijk kan het ook komen omdat nu de behandelingen aan de Bicom zijn werk aan het doen zijn en ook al voel je er niets van,er gebeurt zovéél in je lichaam.
Ik houd het er maar een beetje op dat het een samenloop van die twee zijn en wacht dat ik weer wat meer licht ga zien door de tunnel.

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:23

He Onassa.. zelfde als die ik heb dus ;)
Hoe ging het?

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:28

Hoihoi,

Ik wil me even melden.. Heb al jaren vervelende klachten.. Vastgesteld op ME en Fybro.. Maar omdat het de laatste tijd zo slecht gaat ben ik maar eens naar de huisarts geweest (nieuwe huisarts wegens verhuizen) Verhaal uitgelegd en die zei meteen dat ie me wilde testen op Lyme. Dus ga na het weekend bloed laten prikken.. Ben benieuwd... iedereen die zich slecht voelt.. Beterschap! En die taart ziet er ontzettend YUMMIE uit! :D

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:29

Share.. herkenbaar...
Ik kreeg dat eerst ook te horen.. met MS erbij..
Zou je laten prikken in Weert of keulen hoor.. in het ziekenhuis kunnen ze dat niet goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:31

Volgens mij hebben wij ooit al eens gesproken juudii5 :j De huisarts heeft me naar een centrum of iets gestuurd om te prikken, dat zit hier in het dorp. Ga voor nu even uit van zijn kennis en vertrouwen in dat centrum.

Een jaar of 5 geleden, stond mijn vorige paard in de opfok in de biesbos en een dag later kon mij vriend mij verlossen van een stuk of 20 teken.. :r brrrr
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:33

oh is dat zo ja? gezellig! :D
oke!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:27

Welkom Share, helaas is er naast prohealth in weert geen enkel centrum, ziekenhuis of poli met een uitgebreide Lymetest.
Alle prikpoli's komen niet verder dan de Elisatest en de wester blott test, helaas zeer onebtrouwbaar. dat wil zeggen dat er 9 van de 10 keer uitkomt dat je geen lyme hebt, terwijl je dat dus wel kunt hebben. De twee bloedtesten meten anti stoffen, gebleken is als je langer met lyme loopt je vaak geen enkele anti stof hebt, want je lichaam vind de lyme en co-infectie heel normaal. Prohealth kan tot 15 jaar terug kijken met en pcr dna bloedkweek, daar kunnen de andere testen niet tegenop. helaas moet ik erbij zeggen dat deze test ook niet voor 100% lyme kan vast stellen (wel 89 %) maar wel meer dan de andere testen die maar 30 % van de lymepatienten kunnen vaststellen en dus 70% missen.
Vertrouw niet teveel op je huisarts of prikpoli niet omdat deze man of vrouw het niet goed met je voorheeft maar vaak de kennis niet heeft omdat deze kennis pas een paar jaar oud is en niet behandeld werd tijdens de opleiding van je huisarts. Helaas weten lymepatienten tegenwoordig meer dan menig arts. check www.prohaelth.nl voor de lyme testen. je hoeft niet naar weert toe. je kunt gewoon bloed laten prikken bij iedere poli alleen word het onderzocht in een gespecificeerd labarotorium voor lyme.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:43

Share, welkom en ik zou echt zeggen, neem de tip van Issy zeer ter harte meid, de gewone testen leveren bijna nooit wat op en jij gata je straks jaar in jaar uit steeds zieker voelen!

Ik zal even stukje tekst copieeren van vandaag.

Thanx Issy en je hebt niets teveel gezegt, wat een goed mens!
We hebben er twee en een half uur gezeten.
Mijn man vroeg op een gegeven moment of ik een beetje doorsnee patient ben, maar dat moest ze toch nee op antwoorden.
Want in mijn jeugd is er in mijn lichaam al veel fout gegaan en mijn darmen en alle aanverwante slijmvliezen zijn gewoon stuk.
Ze noemde mijn darmen een gatenkaas en daar gaan we dus eerst hard aan werken.
Heb het dieet boek bij haar gekocht en nog meer supplementen.
Ook een envelop waarin ik ontlasting moet opsturen en nog een onderzoek die via de huisarts kan gaan, die ik moet opsturen moet ik zelf betalen.
Ook moet ik nu twee keer per week Vit B12 gaan spuiten.
Heb dus mijn levens verhaal moeten doen en daar was ze toch wel van onder de indruk.
En toen het uitwerken en opschrijven van alles, kostte dus erg veel tijd maar het was het dubbel en dwars waard.
Ik mag geen tot nauwelijks geen suikers en koolhydraten meer.
Ik moet nu ook naar een speciale dieetiste want als ik mijn voeding niet rigoreus om ga gooien heb ik over een paar jaar diabetes 1.
De koolhydraten zetten het om in insuline en mijn lever is ook een beetje stuk dus dat gaat gegarandeerd fout dan.
En nog veel meer maar ben een beetje leeg want djeezzz wat een informatie, gelukkig was Ronald mee en heeft zij alles opgeschreven en me mee gegeven.
Dus het roer gaat hier écht 180 graden om!
Het zal moeilijk worden, dat zei ze ook om van de koolhydraten af te kicken maar heb er wel ondersteunende supps bij gekregen.
En jou ben ik héél dankbaar dat je me haar hebt aan geraden....denk dat dit alles net op tijd is gekomen want ik begon de moed op te geven en dat heb ik haar ook gezegd en kon ze ook best begrijpen.
Ik vind haar ook een tof mens, dacht eerst na het telefoon gesprekje dat ze stug was, maar vind haar super aardig en ze heeft ook humor gelukkig.
Al met al.....we gaan er tegen aan!!!!!!!!!!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:08

Super Onassa!

Milan_lover

Berichten: 6196
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:14

Net de uitslag van de bloedkweek binnen gekregen, positief...
Nu een beetje een dubbel gevoel, vanochtend nog "ruzie" gehad met mijn leerlingcooördinator over dat ze me niet geloofde en dat ik gewoon maar met de gymlessen mee moest gaan doen. Ze werd boos en zei dat ik alles maar bij elkaar loog en het maar liet aansudderen :\
Bijna niemand heeft me ooit geloofd over wat ik voelde, geen enkele leraar en geen enkele arts, ik ben nu ook wel een beetje boos..

Ze hebben nu ook een borrelia bij me gevonden waarvan ze dachten dat die alleen maar in Amerika voorkwam, maar die heb ik nu dus ook :\

Morgen naar de huisarts en kijken wat we gaan doen...

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:13

Dat was ook mijn reactie..
Eindelijk zekerheid...
Dikke knuf...

Milan_lover

Berichten: 6196
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:23

Eindelijk zekerheid, en ook eindelijk weer een beetje waardigheid voor mezelf omdat niemand hier in mijn buurt me nog geloofde, geen arts, geen enkele leraar, zelfs mijn ouders op een gegeven moment niet meer.. Heb hier de hele middag zitten huilen...
Dankjewel, jij helemaal bedankt voor alle tips enzo!

juudii5

Berichten: 4024
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Bosjesland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:29

Herken alles wat je zegt
Graag gedaan meid
Ben blij dat je nu weer wat het is..
Op naar behandelingen!!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:33

Dames, ik had een vraagje aan jullie. Het gaat niet over mij, maar over een vriendin van mij.
Zij is heel erg moe, veel spierpijn, valt vaak flauw, koorts, benauwd en soms ziet ze slecht.
Ze heeft een hoop onderzoeken gehad, maar ze kunnen maar niet vinden van het is.
Zou het voor haar ook slim zijn om een onderzoek te laten doen naar Lyme of zijn dit niet echt de symptomen er van?

Milan_lover

Berichten: 6196
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:35

Ik zou het wel doen, hebben wij ook gedaan!
En wat niet baat, schaad niet he, in dit geval.. ;)
Dan zal ik je wel prohealth aanraden en geen andere laboratoriums...

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:55

Milan_lover schreef:
Eindelijk zekerheid, en ook eindelijk weer een beetje waardigheid voor mezelf omdat niemand hier in mijn buurt me nog geloofde, geen arts, geen enkele leraar, zelfs mijn ouders op een gegeven moment niet meer.. Heb hier de hele middag zitten huilen...
Dankjewel, jij helemaal bedankt voor alle tips enzo!


Ik ken dit gevoel ... Iedereen hier denkt dat het alleen maar aan mijn conditie ligt dat ik telkens ietsjes minder kan.... Is erg frustrerend..
Ik heb dan (waarschijnlijk) wel geen lyme, maar ik krijg dinsdag de uitslag van mijn bijnieronderzoek... Als het dat niet is, dan gaat het grote zoeken verder... Mijn moeder wilt misschien naar duitsland of belgië gaan voor beter onderzoek....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:43

Heb 4 weken geleden mijn priksetje binnen gebracht bij Pro Health. Nu is het wachten op de uitslag. Kan nog wel even duren heb ik begrepen.
Ik ben in april van dit jaar 3 weken behandeld met antibiotica via infuus omdat ik positief getest was en verdachte vlekjes in de hersenen had die ze nergens aan konden linken. Ik heb me die 3 weken heel goed gevoeld. Mijn grootste klacht, slecht en wazig zicht, was zo goed als verdwenen. Nu is het weer allemaal terug en mijn rechteroog wordt steeds slechter. Zie links scherp en rechts alles wazig. Dus met 2 ogen open ben ik aan het einde van de dag na computerwerk helemaal op. Het goede oog compenseert voor het slechtere. Ook is de vermoeidheid weer prominenter aanwezig. Verder kan ik gelukkig verder wel goed functioneren...als ik sommige verhalen hier lees... .

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:17

Nou Zwelgje het is dus wel duidelijk dat 3 weken antibiotica te weinig is om lyme onder controle te krijgen. Ik hoop dat je snel met een vervolgbehandeling start en want afwachten dan richt de lyme weer meer schade aan. Wie heeft je behandelt? Dat jij je beter voelde is puur omdat de lyme wel in de bloedbaan wordt aangepakt. maar helaas ook de gewrichten ingejaagd word en weke delen, en in de cystes....even later komen ze dus gewoon weer te voorschijn want ze zijn niet doodt ze zijn alleen maar gevlucht.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:25

@Issy. Klopt wat je zegt maar volgens de reguliere artsen was ik uitbehandeld... . Ik weet hoe goed ik me voelde toen ik die 3 weken elke dag die antibiotica binnen kreeg. Wil toch wel zeggen dat er wel degelijk iets aan de hand was. Volgens de neuroloog zou ik in de weken en maanden daarna alleen maar beter worden... . Het is gewoon weer terug bij af. Gelukkig heb ik een behoorlijke conditie dus ik kan goed door blijven functioneren. Ik ben zelf naar het lab in Weert geweest en die man die mij te woord stond was ook erg kwaad over de manier waarop men in de reguliere geneeskunde met de ziekte van lyme omgaat. Ik hoop gewoon dat de testen nu eindelijk eens uitsluitsel gaan geven en indien het positief is, ga ik ook naar een ABNG arts om me goed te laten behandelen. Ik heb een uitgebreide bloedtest laten doen en ook een DNA bloedkweekje. Is nu ongeveer 4 weken geleden dat ik alles heb ingeleverd. Kan dus nog wel een paar weken duren alvorens de uitslagen bekend zijn. Ben wel erg benieuwd al weet ik stiekem wel wat het verdict zal zijn.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:58

Ik wacht ook nog steeds op de uitslag van de DNA bloedkweek Zwelgje, dat duurt helaas vrij lang.
Ben nu wel onder behandelimg van een goede ABNG arts en probeer me nu zo goed als me lukt aan het dieet te houden maar moet eerlijk zeggend at ik het 's avonds wel eens moeilijk heb en dan toch zoetigheid neem.
Maar overdags gaat het goed en eet ik nu echt gezond, iets wat voorheen niet echt het geval was althans niet voldoende.

Milan_lover

Berichten: 6196
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:23

Bij mij was de uitslag trouwens al eerder als verwacht binnen, ze hadden het erover dat de eerste 3 weken zou duren en de 2e 8 weken, de eerste heb ik nu in 2 weken gekregen, daar heb ik dus wel geluk mee...