De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:17

Echt niet? :') Ik dacht dat het deze is:
Afbeelding
Ik noem het altijd zo _O-

Ik heb vooral iets nodig wat mijn koekjes vervangt, en lunch dingen want ik moet het mee kunnen nemen en bv. salades lust ik niet dus dat maakt het wat lastiger. We hebben wel zo'n broodbakmachine geloof ik, dat is iig een stuk beter eetbaar dan het brood wat je in de supermarkt kunt kopen..

Ik heb net een heel rondje gereden, zo goed :D Mel was super braaf! Ik kan me niet eens herinneren of dat ooit eerder in december nog is gelukt :):)
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:29

Oeps mijn excuses!
Ik zie dat het een serieuze term is...
Raar! Men hanteert dus twee termen:
Chlamydia Pneunomiae (staat ook op mijn laboratorium formulieren, sites, onderzoeken etc) en chlamydophila pneunomiae (nieuwere naam).

Beide zijn echter dezelfde bacterie.
Dus jij hebt zeker gelijk, men gebruikt beide namen.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:34

Maakt niet uit hoor! Het is ook apart, via google kom ik ook op beide namen uit als ik 1 van de twee intyp.
Op mijn bloedtesten staat inderdaad ook chlamydia.. Maar als je dat zegt denkt iedereen dat je een soa hebt dus ik denk dat ik deze maar blijf gebruiken :Y)

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:35

Hmm je zou je smaak wel moeten aanpassen, dat zou gemakkelijker en gezonder zijn.

Want als jij perse brood en koekjes wilt blijven eten dan blijf je relatief veel granen en suikers eten, en dat is niet aan te raden.

Ik weet een lekkere choco pasta op basis van dadels (dadels bevatten veel suikers).
En koekjes, je kunt ieder recept nemen en dan suiker vervangen door bijv honing if dadelstroop of maca of groene stevia extract.
Brood is overal glutenvrij te krijgen, genius bij de appie Heijn. Je kunt proberen.. maar denk niet dat je er voor jou problem kwa buik op vooruit gaat: er zitten ontzettend veel ingrediënten in.
Daarnaast: voorverpakte glutenvrije producten bevatten enorm veel suiker.

Wel kun je pasta makkelijk vervangen door mais of rijste pasta.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:37

Plus: trek de portemonnee maar open!

Lunchen met salades en warm eten dat koud lekker is (rijst,linzen,doperwten met kurkuma en kaneel met wat kip in een sausje van rozijnen, kaneel en yoghurt is erg lekker koud) is veel gezonder voor je.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:44

Fijne kerst allemaal!
Ik hoop dat eenieder van jullie een beetje kunnen genieten van de rust en gezelligheid met kerst <3

Hier is het k*t met peren.
Ik zit al een half jaar iedere dag voor het slapen aan de doxylamine. Doxylamine is een anti-histamine dat ook suf maakt dus super goed werkt voor mij met slapen.
Aankomende week een allergie onderzoek dus 5-7 dagen voor het onderzoek geen doxylamine. Ik ben nu 4 dagen gestopt, afschuwelijk! Op dag 1 begon het gelijk. Op m'n zenuwen staat stroom, misselijk, hoofdpijn, pijn aan m'n benen en slecht en weinig slapen. Niets geeft verlichting. Bed is even rot als bank en wandelen dus niets anders dan maar doorstaan.

Het valt nu pas op hoe breed doxylamine bij mij werkt. Ik dacht alleen voor heerlijk slapen maar dus voor veel meer klachten. Ik hoop dat de allergoloog of reumatoloog hier een verklaring voor weet.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:11

Voor jou (en de rest natuurlijk) ook een fijne kerst!
Afbeelding

Heel erg balen dat het zo slecht gaat :(:)
Hopelijk gaat het beter als je er na dat onderzoek weer mee mag beginnen.. Waar gaan ze precies op testen?

Ik ben echt heel blij met hoe het gaat, vrijdag ben ik zelfs even naar het glazen huis geweest :D Dat was toch 30-45 minuten staan en nog een stuk lopen maar het viel me echt niet tegen, daarna ben ik nog 2 uur op school geweest. (en daar komt dus anderhalf uur ov bovenop) Natuurlijk deed het wel pijn, en gisteren had ik er ook flink last van maar ik heb het toch maar mooi gedaan! Gisteren heb ik nog even in de wei gereden, maar toen merkte ik dat ik er toch wat meer last van had dan ik dacht :+

En ik ben nog 5 december kalenders gaan halen. Uiteraard val ik daar niet in de prijzen :')

Mijn dieet gaat ook prima. Het wordt steeds makkelijker als je er mee bezig bent dus ik houd het eigenlijk wel prima vol..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:15

Wij ook weer nieuws.... Toen ik in een goede periode aan een kind dacht, zou ik ME hebben en dat is niet erfelijk.
Nu blijk ik dus lyme te hebben en ben ik zelf al ander half jaar in behandeling bij kees korteweg. Helaas blijkt onze zoon via mij ook besmet met de ergste stam van de borrelia bacterie. Dus ook hij gaat in behandeling. Ik dacht het al, al heeft hij gelukkig nog niet veel klachten. Hopen dat dat zo blijft, maar vind het doodeng. Hij klaagt regelmatig over zere benen en heeft sneller last van vermoeidheid. Thuis hebben we een apperaat. Ik geef hem nu regelmatig een energie behandeling en dat lijkt goed te helpen.
Maar nu het goede nieuws, met mij gaat het heel erg goed. Zelfs mijn menstruatiepijn is weer goed te doen. Jaren werd de pijn erger en langer en nu kan ik de pijn weer aan met paracetamol en is dat slechts 1 dag. (Dat waren ruim 3 dagen terwijl ik vroeger helemaal geen pijn ervaarde)

Als ik jullie verhalen lees, dan hoop ik echt dat ook jullie snel de goede kant op gaan. Voor degene die nog geen pad bewandelen voor herstel, raad ik kees echt aan. Hou wel rekening met een lange wachtlijst.
Door hem kan ik nu weer leven.

Moet nog wennen aan het feit dat ik afspraken kan maken, zonder angst of ik het aan zou kunnen.
Natuurlijk niet te gek, ik ben nog niet helemaal genezen en zal ook blijvende schade hebben na 20 jaar.....


Iig een fijne kerst!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:02

Hannanas schreef:
Fijne kerst allemaal!
Ik hoop dat eenieder van jullie een beetje kunnen genieten van de rust en gezelligheid met kerst <3

Hier is het k*t met peren.
Ik zit al een half jaar iedere dag voor het slapen aan de doxylamine. Doxylamine is een anti-histamine dat ook suf maakt dus super goed werkt voor mij met slapen.
Aankomende week een allergie onderzoek dus 5-7 dagen voor het onderzoek geen doxylamine. Ik ben nu 4 dagen gestopt, afschuwelijk! Op dag 1 begon het gelijk. Op m'n zenuwen staat stroom, misselijk, hoofdpijn, pijn aan m'n benen en slecht en weinig slapen. Niets geeft verlichting. Bed is even rot als bank en wandelen dus niets anders dan maar doorstaan.

Het valt nu pas op hoe breed doxylamine bij mij werkt. Ik dacht alleen voor heerlijk slapen maar dus voor veel meer klachten. Ik hoop dat de allergoloog of reumatoloog hier een verklaring voor weet.

Van teveel histamine kan je spierkramp krijgen.
Ik heb ook ontzettend veel klachten zonder antihistamine.
En echt dat doet bij mij erg zeer.

Met mij gaat het trouwens goed, erg tevreden.
Alleen psychisch is het even klote door terecht lastige omstandigheden maar daar is niks aan te doen, dat komt wel goed. :)
Fysiek gaat het eigenlijk zo 'goed' dat ik een kaptoom voor mijn pony gekocht heb om klassiek mee te gaan werken aan de lange lijnen.
Om de een a twee dagen kan ik nu weer longeren, en het lijkt steeds wat beter te gaan gelukkig.


Afbeelding

Afbeelding

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:30

Sneeuwpop wat erg dat je zoontje het ook blijkt te hebben :(:) Wel super dat jij zo goed gaat!! Hopelijk kan hij je zoontje net zo goed helpen.

Super dat het lichamelijk zo goed gaat Annick! Wel heel erg balen dat het psychisch minder gaat, dat is eigenlijk net zo belangrijk natuurlijk :(:)

Wat een lief koppie heeft je pony <3 De kaptoom is ook een mooi ding!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:45

Lief hé?
Het is wel een typische pony hoor. :')
Ik wilde hem ff leuk op de foto zetten met dat kerstdiadeem op, nou gezellig doen dat zat er bijna niet in. :') _O-
Je kunt zien wat ie dacht: moet dit?! :roll:

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:51

Zo'n lolbroek heb ik dus ook.. Ze staat altijd met haar oortjes naar voren rond te kijken tot ik mijn camera pak. Dan krijg ik dit :')
Afbeelding

Ze doet het er echt om. Verder is ze wel heel lief, (al is het wel echt een merrie met bijbehorende handleiding) als ik met andere ben of buiten foto's maak doet ze het gelukkig meestal niet :+

Met rijden is ze wel echt super braaf nu, we rijden nog steeds buiten. Meestal is ze daar in de winter veel te druk voor en dan is alles ineens eng maar dit jaar doet ze het echt heel goed :D

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:59

Herkenbaar!
Dit was de serie van vandaag. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo is hij normaal:
Afbeelding

Laatst heb ik hem boos gemaakt, dat was zo grappig.
Hij had niet door dat ik er was, dus ik ging bij zijn staldeur zitten uit zicht, en klopte op zijn boxdeur.
Nou, daar kwam ie, trillend en snuivend en wel gluren over de deur, om als een gek weer achteruit te jumpen toen hij mij zag. :')
Maar toch willen kijken. :D
En daarna was hij nog een half uur boos, echt boos. :P
Van de week keek hij boos, en keek ik voor de gein boos terug, nou je had zijn kop moeten zien, hij was echt heel boos. _O-

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:07

'Oh oliebol je maakt foto's!?' _O-

Hij is wel echt heel knap! <3 Is die foto van een fotoshoot?
Ik heb dat met Mel 1 keer echt gedaan, die foto's zijn echt gaaf!


Afbeelding


Alleen hoorde ze daar voor het eerst van die geluidjes op je telefoon dus ze kijkt niet echt als Mel op de meeste foto's :+ Normaal kijkt ze veel zachter ofzo:


Afbeelding
Afbeelding

Maar ik vind het alsnog heel gave foto's hoor! Een rijfoto hangt heel groot in de woonkamer, die is zo gaaf :))
Pony pesten is gewoon leuk, die beesten kunnen zo verontwaardigt zijn :+

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:14

Die foto is van een fotoshoot in mei. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is ook typisch mijn pony, hier was hij aan het pauzeren met een bosrit, blij ei.
Hier was hij er net gearriveerd en gingen we het bos in om te zorgen dat hij daarna relaxed op stal staat.
Leuk hé baas?! Bos! :)) *\%/*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-12-16 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:15

Mooie foto's!!

Ja zo is Mel ook helemaal, zeker buiten. Blijer kun je haar niet maken :D

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:21

Dat bos.. Hij is nergens zo braaf als daar.
Echt helemaal in zijn element dan.
Ik heb vandaag mijn kast op stal opgeruimd trouwens, wat een opluchting.
Heerlijk opgeruimd nu. *\o/*
Nu de trailer nog doen en dan ben ik blij.
Mijn wagen moet nu in de trailer, en daar had ik wat spullen liggen.
Nou chaos dus. :')

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:26

Bij Mel werkt het dus precies andersom. Hoe leuker ze het vindt hoe drukker ze wordt :+ Dat maakt het voor mij dus wel extra lastig omdat het bos ook een stuk verder rijden is (3 kwartier enkel)
Maar ik hoop dat we het komende lente/zomer wel weer halen, want je kunt echt heerlijk rijden daar.

Goed bezig!!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 02:14

Hij meestal ook, maar in het bos weet hij dat hij al heel snel het gas open mag gooien als hij maar echt gehoorzaam is.
Dat werkt bij hem heel goed, braaf is feest en drammen eeuwen wachten en pas mogen wat hij wil als hij braaf is.
Als hij dat is mag hij na een kwartier ofzo op elke keer een ander pad even een sprintje trekken en dat vind hij fantastisch.
Hij is dan ook zó braaf, even flink hard over een recht stuk maar zo vreselijk braaf is hij altijd, en dat op een dubbelgebroken bitje.

Qua psychisch, ja dat is net zo belangrijk maar dat werkt even niet.
Ik ben nu 9 maanden aan het dry needlen, 3.5 maand echt revalideren/sport en het is gewoon echt heel erg zwaar mentaal.
Mijn rug is nu los in feite en er zit flink verandering in, en sindsdien blijf ik me dus maar ontzettend emotioneel voelen tot depressief aan toe.
Ik kreeg daar nog iets anders bij wat de genadeklap was, maar dat gooi ik niet openbaar, via pb wil ik wel melden hoe het zit.
Ik heb echt maanden geen plezier meer gehad in de paarden, ik was hartstikke moe en kon door die pezen niks met mijn pony doen.
Daarbij werd ik echt leeggezogen door die zenuw die knel zat, echt drained dus even knuffelen of borstelen lukte me amper.
De paarden gaan nu wel goed, ik geniet sinds ik weer meer kan met hem enorm van mijn gekke pony, en een deze weken gaan we mijn banden maar weer oppompen van mijn wagen, want dat kon ik echt niet meer.
Echt ik hou zielsveel van dat dier, maar in de periodes dat het slecht gaat is het echt enorm zwaar, maar hij houdt me wel op de been no matter what.
Dus ik heb hem gewoon echt nodig, om een doel te hebben, om ritme te houden en om het simpelweg vol te kunnen houden.
Maar ik heb me zo schuldig gevoeld, hij kwam echt tekort laatste tijd door die kloterige rug: ik kon geen kant op.
Gelukkig heeft hij tot 10 december nog op het land gestaan, zo niet had ik echt niet geweten hoe ik het op had moeten lossen.
Gelukkig gaat het nu best goed, ik ben wat stijf omdat ik ook ongesteld moet worden en wat beurs qua lijf door de spanning en emoties.
Vanavond alles in de naalden gehad en 2 plekken ingespoten, iets waar ik momenteel ook echt een tótale aversie tegen voel.

Ik heb wel een voor mij waardevol kado gekregen laatst.
Een ketting van een dierbare kennis van ons, net op zo'n goed moment ook.
Eindelijk een doorbraak in mijn spieren en rug.
Ik heb een ring van toen de ellende begon, een ring van toen ik net de diagnose had gekregen, van mijn moeder start van op naar beter worden, en nu de ketting van 3 jaar behandelen, en een doorbraak later.
Het miste een steentje, dat is gerepareerd en eergister was het klaar. :)

Overigens wil ik graag nu een nieuw doel hebben, gaan werken volgens de manier van marijke de jong.
Dan moet ik ook meer lopen, uitdaging dus en ik wil dit al zó lang.
Omdat 1x echt goed gelukt is nu een fijne kaptoom gekocht, en ik ben er zo blij mee.
Nu kijken wat het ons gaat brengen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:49

Herkenbaar, Zo'n periode, meerdere zelfs dat ik me zo schuldig voelde tegenover mijn paarden...
Ook ik kan niet zonder ze. Zeker in het begin gaf dat idd een doel. Nu een kind, dus is dat het hoofddoel en mijn vader doet de paarden (geen schuldgevoel meer). Maar voor ontspanning heb ik ook nog echt nodig. Al is het maar gewoon in de buurt zijn van ze.....

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:30

Lastig hé?
Ik ben wel overgestapt naar mennen dat wel en een kleine pony van 1,32.
Dat is wel ideaal, niet hoog reiken met mijn armen enzo.
Uitmesten zonodig is ook veel minder werk.
Vandaag zijn kaptoom getest en hij deed hartstikke zijn best.
Nu een diclofenacje gepakt, mijn gewrichten sputteren nogal van het gewandel.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:45

Mel mag ook alleen hard als ze rustig is, dat werkt inderdaad goed :j
Ze stopt wel altijd netjes, in een bocht mag ze niet galopperen en dat weet ze precies.
Ik rijd altijd bitloos, dat doet ze super.

Dat schuldig voelen ken ik helemaal! Mel's eigenaar heeft wel eens verteld dat ze vaak hele middagen in het hoekje van de wei naar het fietspad stond te kijken waar ik bleef, dat breekt je hart echt ;(
Ik hoop voor haar ook net zo hard als voor mezelf dat het vooruit gaat, ik wil haar zo graag weer meer kunnen geven.

Hopelijk kun je nu met de kaptoom wat meer aan de slag! Wie weet bouw je ook weer wat op als je wat meer loopt.

Doen jullie iets met kerst?
Wij hebben gisteren 6 uur lang Monopoly zitten doen :+ Dat was wel leuk, maar nu is mijn oma er en dat is alles behalve leuk.. Tegen mij is ze echt heel rot, altijd al. Dus ik ben maar foto's van de cavia's uit aan het zoeken, die heb ik vanochtend nog gemaakt.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:16

Arme Mel. :(:)
Ze zijn zo duidelijk, lieffies.. <3
Dat was mijn idee dus ook van de kaptoom ja.
Hij is gewoon best scheef en uit conditie, dus het is erg goed voor hem om weer lekker te rekken en te strekken.
Ik kom laatste week echt zo stijf uit bed, zere knieën en onderbenen en zo dat ik echt denk nou volgens mij kan ik ponybeest trainen vergeten.
En na de pijnstillers komt het dan weer een soort los. :+
Daar moet ik echt even over nadenken.. Ik denk die doorbloeding..

Ponybeest deed ook zo zijn best, hij vond het erg gezellig. :)
Ik ben trouwens weer blij, de zorg is weg gelukkig en ik heb nu ook wel zin om weer te gaan zwemmen enzo.
Gisteravond alles in de acupunctuur gehad en neuraaltherapie bij mijn bekken.
Ben ook superblij dat mijn kast opgeruimd is, gelijk weer even andere berschermers gepakt voor dagelijks.
Ik heb nog rode 3 in 1 beschermers die passen bij zijn kaptoom en bordeaux bandages, de penny in mij is los. :P
Hij heeft ook een rood lakhalster en touw, dus die is nu voor dagelijks. O:)

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:26

Je krijgt gewoon wat je geeft, dat vind ik het fijne aan dieren :D Als jij je best doet voor hun doen ze dat ook voor jou.
Melody is ook scheef, het stuk in de wei waar we rijden is redelijk klein en rechtsom lukt haar daarop helemaal niet.. Als het goed blijft gaan moeten we allebei eens naar een osteo, want ik ben ook scheef dus ik kan wel aan haar werken maar zolang ik zelf scheef ben gaat het natuurlijk in no-time weer fout.

Super dat het nu weer wat beter gaat! Wanneer heb je nou voor het laatst gezwommen?

Leuk is dat he! Ik heb ook een hele verzameling aan halsters en dekjes O:)
Maar met de cavia's ben ik nu helemaal verschrikkelijk.. Ik gebruik cadeaupapier als foto-achtergrond dus ik ben al een paar maanden overal rollen cadeaupapier in aan het slaan _O-

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:42

Ik heb geen dekjes eigenlijk, alleen een longeerdekje onder mijn longeersingel en twee longeerdekjes als tuigonderlegger. :P
Halsters heb ik er 4, maar daarvan 2 meegekregen bij aankoop net als 3 zweetdekens, een regendeken en een roze halsdeken. :+
De roze halsdeken heeft zijn bejaarde paddockmaatje om als het koud en nat is. :')
Zwemmen is 3 weken geleden nu..
Ik hoop dat ik er weer wat soepeler van wordt als ik weer ga.
Wel besloten dat mijn leven er niet zo extreem meer onder mag lijden, dus als het moet dan maar iets minder fanatiek, ik wil blij kunnen zijn.
Ik voelde me finaal overspannen aan het eind van die 3 maanden en mijn leven was enkel nog sporten.
Nu heeft het resultaat hoor, maar wat mijn hoofd betreft was het echt teveel.