De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:47

melody7 schreef:
Artsen en iemand die het zelf ook heeft gehad, maar voor op zeker ga ik ook nog een bloedtest doen vanuit een kliniek in Weert, die schijnen wel de juiste medicijnen te hebben dus als het dan nog wel in mijn bloed zet ga ik die nemen (is een kuur van een half jaar) :)

Weert is Prohealth neem ik aan?

Het is wel een goede als je regulier zoekt ja dat klopt.
Enige wat mij tegen hield was dat antibiotica nogal eens niet aanslaat.
De bacterien houden zich op waar antibiotica dus niet komt en je dus alleen de groei remt in dat geval.
Verder sloopt het je darmflora nogal en daar ben ik nogal zuinig op ivm allergieen.. :o

Nu gebruik ik ook iets waar je schade mee aan kan richten, maar bij het juiste management ben ik van mening van niet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-12-13 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:49

Geen idee hoe die heet eigenlijk :') Weet wel dat een vriendin van mijn moeder die al ruim anderhalf jaar lyme had er met die medicijnen toch nog helemaal vanaf is gekomen, dus dan hoop ik maar dat dat bij mij met m'n half jaar ook wel moet lukken :j
Antibiotica heb ik een maand gehad al, is nu al weer een maand klaar..

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:51

Hopelijk is ze er ook echt van af en blijft het goed gaan!
Stomme is dat het niet 100% betrouwbaar te testen is of het echt weg is.
Soms zijn mensen al maanden/jaren klachtenvrij en steekt het ineens weer de kop op.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:53

Ja klopt -O- Ik hoop heel erg dat ik er ook nog gewoon vanaf kom, werd bij het ziekehuis gewoon met een maand ab weggestuurd van 'kom over 5 maanden maar terug als het dan niet over is' en dan na die 5 maanden zou het alsnog zijn dat het over moet gaan omdat die ontstekingen wel 'even' tijd nodig hebben om weg te gaan :roll: Alleen hadden ze me helemaal niks van pijnstillers gegeven dus dat was best k.ut :=

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:03

Mag ik me hier ook melden?
Ik was door de H.A. door gestuurd naar de Reumatoloog voor een Lyme test.Ze keek mijn gewrichten na,deed wat bewegingen en zei toen:je hebt geen Lyme want je gewrichten zijn niet ontstoken.
Ik ben ruim 2 jaar geleden gebeten door een teek in me rug,er kwam toen geen rode kring maar wel een rode plek.Na een jaar kreeg ik klachten in mijn spieren,pezen,banden en gewrichten.Mijn geheugen is heel erg slecht geworden,heb veel pijn in benen en armen,slaap slecht,enz,enz.Ik heb 10 symptonen van de 50 die op internet staan.Heb fysio gehad,ben gekraakt,heb Dry Needling gehad,niets helpt.
Ik word s'nachts een keer of 5 wakker van de pijn in mijn schouders en armen.Daar kreeg in Valium voor om goed te kunnen slapen.Dat spul heb ik weg gedaan,na een half uur viel ik zowat in coma,daarbij gaan mijn klachten niet weg.
Ben afgelopen vrijdag wéér bij de H.A.geweest voor de pijnen,nu krijg ik morgen een Cortisonen injectie in mijn rechter schouder [daar heb ik nu de meeste pijn],want hij zei dat mijn gewricht en pezen ontstoken waren.
Ik heb niet constant elke dag dezelfde pijn en op de dag dat ik bij de Reumatoloog was,was mijn pijn minder.
Ik denk zelf dat ik Lyme heb en niet zoals er nu gezegd word;Ischias, ontstoken pezen/gewrichten,een beginnende Hernia in de bovenrug,een versleten onderrug.
Juist in mijn rug heb ik zeer weinig klachten,das toch raar allemaal?

Ik ben afgelopen zomer ook nog gebeten door een Daas in mijn been,mijn been werd heel erg dik en keihard.Ik wist niet dat een Daas ook Lyme kan overbrengen?

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:35

melody7 schreef:
Ja klopt -O- Ik hoop heel erg dat ik er ook nog gewoon vanaf kom, werd bij het ziekehuis gewoon met een maand ab weggestuurd van 'kom over 5 maanden maar terug als het dan niet over is' en dan na die 5 maanden zou het alsnog zijn dat het over moet gaan omdat die ontstekingen wel 'even' tijd nodig hebben om weg te gaan :roll: Alleen hadden ze me helemaal niks van pijnstillers gegeven dus dat was best k.ut :=

Dat klinkt meer als laat het nog maar effe doorsudderen zodat we er straks nog meer gif in moeten pompen om het weg te krijgen. :o :Y)
Gohya, naar mijn weten kunnen bepaalde steekbeesten ook lyme overdragen.
Bij bepaalde muggen is het o.a. gevonden maar precieze details weet ik niet.
De symptomen zijn heeeeeel wisselend per persoon waar het op slaat.
Ik vind het behoorlijk als Lyme klinken.
Bij mij is de pijn onder controle gekomen met een dieet, ik bleek door de lyme allergisch te zijn geworden voor nogal wat dingen. O.a. gluten en melk.
Lekker een test laten doen bij prohealth of het gewoon aan gaan pakken als Lyme want dat is aannemelijk in jou situatie.
Belangrijke punten zijn bacterie doden, neurotoxines afvoeren en immuunsysteem ondersteunen.
Die drie dingen, en dat kan je op veel manieren invullen.
Antibiotica ben ik geen voorstander van zeg ik eerlijk, ik ben op dieet, aan de bioresonantie en aan de Chloordioxide. Hiervoor heb ik veel gedaan met supplementen voor ik wist dat ik Lyme had en voor de diagnose was ik al uit de neerwaardse spiraal!
Daarom wilde ik mede ook niet aan de antibiotica, waarom antibiotica erin stoppen als het geen noodzaak is en het bergopwaards gaat?
MMS is hier echt een fantastisch middel met weinig ellende behalve af en toe energiegebrek en pijn die ik lang gehad heb die ik nu weer heb. Het moet er toch uit denk ik dan maar.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5555
Linkje, dazen kunnen het ook doorgeven.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:50

Toen mijn klachten begonnen,ruim een jaar na de Tekenbeet [in Sept],werd ik verkouden en grieperig.
Ik voetbal al ruim 25 jaar en heb nog nooit blessure's gehad.Vanaf vorig jaar Sept.de ene na de andere blessure zonder getrapt te worden door een speler,gewoon vaak zo uit het niets.
Dan was het een Liesblessure,dan weer een Knie blessure,de heup,het bekken,de Hamstring,Tennisarm,Jumpers Knieën.
Veel onderzoeken gehad bij Neuroloog,reumatoloog,cardioloog,MRI scan gehad,röntgenfoto's.Er was in principe weinig aan de hand.Ik heb ook heel vaak Zenuwpijnen,net of ze met een mes in je lijf steken.
Ook heb ik op beide armen allemaal witte vlekken gekregen,zit helemaal vol.
Alle klachten zijn niet constant,de ene keer zijn ze heftig en heb ik echt veel pijn,dan zijn ze weer een stuk milder of soms zijn er een paar pijnen even helemaal weg.
Ik krijg morgen voor de 3de keer een Cortisonen prik,en die zijn best agressief heb ik gelezen.Mja het helpt écht heel goed tegen de pijn,dat is de reden dat ik hem neem.
Ik ga eens Googlen op prohealth.Kijken of dat via de H.A. kan enzo.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 02:35

Hallo allemaal weer even een update over Angelica. Het gaat helaas nu niet zo goed. Ze heeft weer een mri gehad en weer een ingreep en heel veel pijn gehad en nog steeds. Bleek dat ze weer een stand nodig heeft het was dichtgeslibt op een bepaalde plek. En Morgen de uitslag. Vind het echt weer heel vervelend voor haar. Dit is best wel weer een verslechtering.
Mijn vriend had dit jaar twee tekenbeten en god zij dank tot nu toe geen klachten. En mn vader had een rode kring op zn schouder, wat volgens hem allemaal zon vaart niet loopt. Kan niet helemaal tot hem doordringen. van joehoe doktersbezoek misschien gewenst. Hij is wel geweest en hoor er niet veel meer over dus zo kan het ook gaan.
Jij ook sterkte gohya morgen, die prikjes zijn niet fijn.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 02:36

gohya schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik was door de H.A. door gestuurd naar de Reumatoloog voor een Lyme test.Ze keek mijn gewrichten na,deed wat bewegingen en zei toen:je hebt geen Lyme want je gewrichten zijn niet ontstoken.
Ik ben ruim 2 jaar geleden gebeten door een teek in me rug,er kwam toen geen rode kring maar wel een rode plek.Na een jaar kreeg ik klachten in mijn spieren,pezen,banden en gewrichten.Mijn geheugen is heel erg slecht geworden,heb veel pijn in benen en armen,slaap slecht,enz,enz.Ik heb 10 symptonen van de 50 die op internet staan.Heb fysio gehad,ben gekraakt,heb Dry Needling gehad,niets helpt.
Ik word s'nachts een keer of 5 wakker van de pijn in mijn schouders en armen.Daar kreeg in Valium voor om goed te kunnen slapen.Dat spul heb ik weg gedaan,na een half uur viel ik zowat in coma,daarbij gaan mijn klachten niet weg.
Ben afgelopen vrijdag wéér bij de H.A.geweest voor de pijnen,nu krijg ik morgen een Cortisonen injectie in mijn rechter schouder [daar heb ik nu de meeste pijn],want hij zei dat mijn gewricht en pezen ontstoken waren.
Ik heb niet constant elke dag dezelfde pijn en op de dag dat ik bij de Reumatoloog was,was mijn pijn minder.
Ik denk zelf dat ik Lyme heb en niet zoals er nu gezegd word;Ischias, ontstoken pezen/gewrichten,een beginnende Hernia in de bovenrug,een versleten onderrug.
Juist in mijn rug heb ik zeer weinig klachten,das toch raar allemaal?

Ik ben afgelopen zomer ook nog gebeten door een Daas in mijn been,mijn been werd heel erg dik en keihard.Ik wist niet dat een Daas ook Lyme kan overbrengen?
Oh en die steek doet zeer, het gevolg ervan tenminste en je voelt ze niet landen
Wij noemen het driehoekjes en ze hebben ook nog verschillende kleuren

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:00

Heb de Cortisonen prik gehaald,die deed echt zó pijn! heb nu pijn in de schouder en gehele arm,maar dat moet over 3 dagen over zijn.
En ik ga morgen bloed prikken voor een Lyme test! uitslag duurt een week zei de H.A.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:44

Voor mensen hier die meer onder lotgenoten willen zijn en ook veel kunnen leren nog over lyme en gewoon je verhaal kwijt willen is er een speciale facebook site...lyme take care. Daar zou je je kunnen aanmelden voor meer lotgenoten contact.

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:25

Onassa schreef:
Voor mensen hier die meer onder lotgenoten willen zijn en ook veel kunnen leren nog over lyme en gewoon je verhaal kwijt willen is er een speciale facebook site...lyme take care. Daar zou je je kunnen aanmelden voor meer lotgenoten contact.



Heb even gekeken maar volgens mij moet het zijn: lyme teek care :)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:11

Ja klopt Fransje...tik foutje van mij ;-)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:25

Heb geen bloed laten prikken voor de Lyme test,zag vanmorgen dat je vanaf 23.00 uur s'avonds nuchter moet blijven,geen eten en drinken meer.Morgen dan maar gaan.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:18

gohya schreef:
Heb geen bloed laten prikken voor de Lyme test,zag vanmorgen dat je vanaf 23.00 uur s'avonds nuchter moet blijven,geen eten en drinken meer.Morgen dan maar gaan.

Huh??

Ik hoefde helemaal niet nuchter te zijn!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:35

Niet? dat staat op het formulier. Maar de H.A. heeft niet gezegd dat ik nuchter moet zijn.
Ow het klopt,alleen wat blauw is geschreven moet je nuchter voor zijn,hahaha,blond he.
Hardstikke fijn dat je dit zegt! thnx.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 02:44

Gohya wat vervelend dat het zon pijn deed,sterkte

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 02:45

Onassa schreef:
Voor mensen hier die meer onder lotgenoten willen zijn en ook veel kunnen leren nog over lyme en gewoon je verhaal kwijt willen is er een speciale facebook site...lyme take care. Daar zou je je kunnen aanmelden voor meer lotgenoten contact.

Dank je onassa

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:57

Nou heb vanmorgen bloed laten prikken op Lyme.Ik vroeg of het een levend bloed analyse zou worden,die test.Maar die vrouw wist dat niet,ze weet niet hoe ze die test doen.
De uitslag duurt ongeveer 1 week zei ze. Klopt het dat het 1 week duurt? ik hoorde n.l. dat het langer duurt.

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:57

Ik had het binnen een week binnen :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:41

Oke thnx. dan kan het dus wel.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:02

Gohya LBA (levend bloed analyse) is een alternatieve bloed tetst en geen reguliere.
Waar worst jou bloed onderzocht?
gewoon via de HA in een lab?

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:08

Via de huisarts kan je het net zo goed niet doen, totaal onbetrouwbaar.

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:16

moonfish13 schreef:
Via de huisarts kan je het net zo goed niet doen, totaal onbetrouwbaar.


Is natuurlijk ook weer wat kort door de bocht. Is inderdaad niet heel betrouwbaar maar als je wel een positieve uitslag hebt stuit je op beduidend minder weerstand regulier. Bovendien lijkt het mij sowieso een goede eerste stap :j

LBA zal het niet zijn dat is alternatief.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:25

En als het negatief is zit het tussen je oren en heb je helemaal geen poot meer aan de grond..
Zoals die test negatief uitvalt kan hij ook rustig vals positief uitvallen heb ik begrepen.