De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 01:07

Jeetje heb een aantal blz's gelezen, wat hebben veel mensen lyme!
Wens jullie allemaal heel veel sterkte toe!

Ik zelf heb geen lyme, heb een paard die behandeld is geweest voor lyme 2 jaar lang.
Met hem gaat het op het moment goed.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:34

Wat goed om te horen dat het met Patrick weer goed gaat!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:38

zaterdag 11 mei van 12:00 tot 16:00 uur in Den Haag op het plein. Er doen in totaal 20 landen mee aan dit wereldwijd lymeprotest, kom met vrienden, familie!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:27

Ik zeg toch ook nergens dat mijn doel van revalidatie genezen is?
Ik ben alleen behoorlijk beperkt in mijn doen en laten en juist bij een revalidatiecentrum hebben ze veel tips e.d. hoe dingen anders te doen zodat ik het toch zelf kan doen.
Daarnaast is bewegen vrijwel altijd goed, en als daarmee mijn spieren minder hard achteruit gaan is dat alleen maar super.

Den Haag is voor mij te ver helaas, anders was ik zeker gegaan.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:17

Meer over het protest staat hier:

http://www.hopeforlyme.nl/nederlands-lyme-protest/

Op dezelfde dag wordt er ook geprotesteerd in Rusland, Belgiƫ en nog een aantal landen.
Gevraagd wordt om iets groen te dragen aangezien dat schijnbaar de kleur voor Lyme is.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:18

Lijkt mij ook Nijn, denk zeker dat ze je nuttige tips kunnen geven in zo een revalidatiekliniek. :j

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:54

Gisteren toch maar weer naar Oosteind Walborgkliniek geweest vanweeg toename in klachten. Het is nog niet zo slecht als het ooit was maar dat hoop ik ook niet opnieuw mee te maken. Er is bloed afgenomen voor onderzoek en opnieuw een Borrelia-test. verder heb ik alvast voor een maand Doxy mee gekregen. Leek hem geen goed idee om te wachten met behandelen tot de uitslagen er zouden zijn. Afgeloepn keer reageerde ik goed, op een herx-reactie na, goed op de antibiotica hopelijk nu ook.

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:31

Ik wek het topic weer even tot leven. Hoe gaat het met iedereen?

Na weer een maand doxy ben ik weer goed opgeknapt, heb nu nog voor 6 weken liggen.

Kennen jullie trouwens de douc Under Our skin over Lyme?

http://youtu.be/2JgR_Jfbhv8

Helaas herkenbaar.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:24

Ik ben nog steeds druk met de complicatie na mijn arm breuk.
Helaas nog steeds niet helemaal opgeknapt, maar moet binnenkort voor mijn arm naar radboud in Nijmegen misschien kan ik t daar aankaarten.....

_Do_

Berichten: 715
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:28

Meld zich ook hier. Heb mij laten testen op Lyme en vandaag net de bevestiging binnen gekregen dat het lyme is.
Ik heb een bloedtest laten doen in Amerika. Dit is de IGeneX test.

Ik weet nog niet wat ik precies iwl qua behandeling, ga even al deze pagina's door lezen op ervaringen. Twijfel erg tussen AB of alternatief. Beide heeft voors en tegens.
Ik ben terecht gekomen bij de arts Paul van Meerendonk in Epe. Hij werkt met het epigenar protocol. Maar dit is een vrij duur protocol en je ben zeker een jaar aan het behandelen. Daarnaast ga je je eerst slechter voelen, weet niet of ik dat ga trekken. Ik voel mij al 10 maanden erg slecht (depressie)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:17

Behandelingen zijn erg duur en ook vaak niet doeltreffend genoeg.
Eigenlijk is er nog geen echte behandel methode waarbij je zeker weet dat bij iedere lyme patient de ziekte geneest.
Helaas kan ik echt niets verdragen...zelfs na 2 weken doxy lag ik al een week in het Radboud met een levens bedreigende alvleesklier ontsteking en van de MDL arts daar kreeg ik het advies ook niet met alternatieve middelen weer te gaan experimenteren want hij had ook mensen gezien met een alvleesklierontsteking die het van alternatieve methode's op liepen.
Maar goed...het komt gelukkig niet vaak voor, ik was uiteraard weer eens 1 van de uitzonderingen.
Dus zowel vanuit de reguliere als alternatieve hoek is er voor mij even geen behandeling meer mogelijk.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:03

Ik weet niet zeker of ik me mag melden.
Maar ben een paar weken geleden getest op lyme..
De uitslag: dubieus. dus over een weekje weer prikken..

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:18

morgen word ik geprikt... ben benieuwd naar de uitslag..
Maar lyme is toch moeilijk te vinden. Dus stel dat de uitslag negatief is, kan het zijn
dat ik het alsnog heb, toch?

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:02

dalena schreef:
Maar lyme is toch moeilijk te vinden. Dus stel dat de uitslag negatief is, kan het zijn
dat ik het alsnog heb, toch?


Ja, dat kan :j

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:19

En ja hoor weekje weg bij zee en vandaag nu we terug zijn sinds gister had mn vriend 2 teken in elke knieholte een. Is ab preventief nou verstandig of hoeft het niet de teken hebben waarschijnlijk een nacht gezeten. Ving ze allebei levend en ze vielen er zo af dus heb ze waar laten testen?
Kan ik test zonodig aanvragen en hoe duur is tie? Alvast dank

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:42


unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:19

Ik kreeg gister de tip om een kaardebolkuur te doen.
Heeft iemand aar ervaring mee?

_Do_

Berichten: 715
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:30

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met AB kuur. Pffff geen pretje. Ik ben kwa gevoel weer terug bij af, ben heel fijn aan de diarree en ben ook misselijk. Hopelijk trekt dit gauw weg.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:08

Sterkte.....

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:38

Geen ervaring met kaardebol, zelfs nog nooit van gehoord :o

Ik ben de eerste keer wel 3 weken misselijk geweest van de doxy de rest van de kuur geen last meer van gehad. Inmiddels ben ik weer met een kuur van 10 weken bezig maar heb ik van misselijkheid geen last. Ben wel erg moe of meer lamlendig..

_Do_

Berichten: 715
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:46

moe en lamlendig ben ik ook en ook weer meer depressief....
Ik ben ook benieuwd naar de lengte van de kuur. Heb nu voor twee weken ab, dan overleggen met de arts en dan waars een ander soort ab en cystebrekers.
Heb wel probiotica er naast

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:25

Depressief ben ik gelukkig nooit (en ook nooit geweest). Heb je ook aanvullende vitamines?

_Do_

Berichten: 715
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:22

Ik slik 5htp. Geen vitamine.
Staat voor L-5-Hydroxytryptophaan

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:08

Vaak heeft je lichaam een tekort aan vitamines, oa B6 B12 en D, als je ziek bent. Dat komt niet doordat je ongezond eet maar omdat je een verhoogde behoefte hebt. Je lichaam verbruikt meer door de strijd tegen die Borrelia. Een tekort aan vitamines kan ook depressieve klachten geven (of verergeren). Ik slik zelf een zeer hooggedosseerde multivitamine van Solgar.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:51

Mag ik hier aansluiten?
Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik dus Lyme heb en dat dus al zeker een jaar of 4/5..
Nooit is er ergens een lampje gaan branden doordat het zich zo normaal manifesteerde zeg maar..

Ik heb daar bioresonantie voor gehad nu een keer, dat ging wel oke maar na een paar dagen weer terug bij af.
Op zich reageerde ik wel fijn op de bioresonantie en werd erg naar van het testen en o.a. mijn allergie van melk pikte het ding er feilloos uit.
Nu heb ik na wikken en wegen een Bio Wave 21 golden stream ''zapper'' besteld.
Dit is dus een bioresonantie apparaat zonder de mogelijkheid om dingen op te sporen, en dus alleen te behandelen.
Ik heb er o.a. de Lyme chip bij besteld, maar ook een detox chip en wat andere naast het standaard programma.
Er staat dagelijks 6 tot 8 maanden voor het behandelen van Lyme, en dat ga ik dus ook doen.
Nee heb ik ja kan ik krijgen, het kost wel een paar centen maar ik denk dat dit fijner is als elke twee weken een keer behandelen.

Antibiotica zie ik niet zitten in verband met mijn gluten en melkallergie.
Waarschijnlijk helpt dat mijn darmen helemaal de vernieling in plus dat het eerder niet geholpen heeft.
5 jaar geleden gebeten door een teek, daar dus preventief voor behandeld met Doxycicline en schimmelzalf wat dus niet geholpen heeft.
Achteraf dachten we aan schimmel want de plek kwam regelmatig terug, en ging dan na zalf weg.
Achteraf stom, maar geen arts heeft er ooit aan gedacht door dat er heel veel dingen samenvielen.