De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:37

Wat naar dat t met jullie nog zo slecht gaat.
Hoop echt dat jullie ook een behandeling kunnen vinden die goed aanslaat!

Met mij gaat het eigenlijk heel goed.
Over 2 weken terug naar ewalts en hoop dan eigenlijk dat ik mag stoppen met de ab.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:33


Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:20

Hi, maakt het uit of Lyme getest wordt in de VS of in Duitsland (labnamen heb ik even niet bij de hand, maar allebei labs die vaak genoemd worden ivm Lyme)?

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:00

Even een stipje :)
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik al 11 jaar de ziekte van Lyme heb. Voor mij aan de ene kant een grote opluchting omdat ik nu weet wat me mankeert maar aan de andere kant toch best heftig. Ik krijg over een paar weken een homeopathische behandeling van 5 weken in de hoop dat ik beter wordt.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 03:09

Oh wat naar voor je is het chronisch, enig idee omdat je het al zo lang hebt?

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:18

Nee eigenlijk weet ik nog vrij weinig. Zo lang als ik me kan herinneren ben ik snel moe, heb ik hoofdpijn, stemmingswisselingen (ben paar jaar depressief geweest), wordt nooit uitgerust wakker en heb ik vaak spierpijn, zere/stijve nek etc.
Misschien heb ik het later van een daas gekregen of ben ik nog een keer door een teek gebeten. Maar omdat ik me niet kan herinneren dat ik die klachten niet had denk ik dat ik het al 11 jaar heb. Volgens de homeopaath zou ik met een behandeling van 5 weken moeten genezen. Mijn moeder kent iemand wiens dochter hetzelfde had, en zij was daarbij ook heel erg depressief (wat ik niet meer ben). Zij is met die behandeling beter geworden, was heel zwaar omdat ze zich eerst alleen maar slechter ging voelen maar ze is nu weer helemaal de oude. We zien het wel of het werkt. :)
Ik ga vanmiddag even het topic doorlezen. Ben even binnengevallen voor een stipje :P

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:51

Ik breek ook even in!
As dinsdag weer opnieuw bloedprikken, omdat het bij de vorige uitslag dubieus was of ik de ziekte van Lyme heb. Loop al tijden te kwakkelen en afgelopen herfst zo ziek geweest ik kon niets meer. De huisarts acht niet echt mee en ik heb zelf moeten aangeven dat ik getest wilde worden op Q koorts en Lyme. Gelukkig. Aan de ene kant blij als ik weet wat ik heb aan de andere kant, was het toch best een schok!

Maar het zou dus best mogelijk zijn dat je het van een daas krijgt? Ik kan me nl niet herinneren dat ik ooit door een teek ben gebeten, maar dazen steken genoeg....

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:13

Wat vinden jullie van de Vegatest? Voor school moet ik een verklaring hebben van een arts binnen de reguliere geneeskunde. Ik wordt homeopathisch behandeld in m'n toetsweek maar zolang ik geen verklaring heb kunnen ze weinig rekening met me houden. Ik heb hier veel goede dingen over Weert gehoord dus ik ga daar een test laten doen :)
Maargoed, de Vegatest. Ik kan er hier weinig over vinden. Wat vinden jullie? Ervaringen? Ik kan wel iemand die zo'n test heeft laten doen, bleek Lyme te zijn en is nu weer helemaal de oude. Maar hoe groot is de kans dat de testuitslag betrouwbaar is?

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:16

Madelon ik begrijp het niet zo goed, je zegt dat je te horen hebt gekregen dat je lyme hebt maar je bent nog niet getest? Wie heeft dan die diagnose gesteld?
Ben ook erg benieuwd vanwaar direct het alternatieve circuit. Een arts die verkondigt dat je met 5 weken genezen bent zou ik al meteen niet geloven :=

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:20

Nijn schreef:
Madelon ik begrijp het niet zo goed, je zegt dat je te horen hebt gekregen dat je lyme hebt maar je bent nog niet getest? Wie heeft dan die diagnose gesteld?
Ben ook erg benieuwd vanwaar direct het alternatieve circuit. Een arts die verkondigt dat je met 5 weken genezen bent zou ik al meteen niet geloven :=


Met de Vegatest ;) Maar ik ben nu verder aan het onderzoeken maar hoor niet overal goede verhalen over de test. Ik heb echt het idee dat ik Lyme heb en ik ken iemand die door de homeopaat beter is geworden. Maar ik moet voor school een verklaring hebben van een reguliere arts. Als dat niet nodig was geweest had ik de behandeling af gewacht en mocht ik niet beter zijn geworden dan verder op zoek gaan binnen de reguliere geneeskunde.
De behandeling is 5 weken, dan ben ik nog niet genezen, dat zou nog een aantal maanden langer duren. Maar er zijn gevallen bekend die er echt beter door zijn geworden.
Edit: Van waar het alternatieve circuit, omdat ik de artsen die niks kunnen vinden zat ben. En toen hoorde m'n moeder van een vriendin wiens dochter d.m.v. de Vegatest Lyme gediagnostiseerd heeft gekregen en door haar behandeld is. Zij is nu weer helemaal de oude. Toen dacht m'n ma; Laten we zo'n test doen en we zien het wel. En tja, toen kwam daar Lyme uit.
Maar we gingen niet om de Lyme maar er komen ook andere dingen uit die test. We dachten, het kan geen kwaad. Maar dat dit eruit zou komen hadden we niet verwacht.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:12

@MadelonSunny. Veel alternatieve artsen gebruiken de vegatest. Ik zou het voor de zekerheid nog ergens anders laten testen, maar in principe is het wel betrouwbaar. En dat je binnen 5 weken geneest + enkele maanden is niet haalbaar. Ik had 'pas' anderhalf jaar Lyme toen ik naar een alternatieve arts ging waar ik nu nog steeds zit en dat is al een tijd geleden. Dus pin je hoop niet vast op die 5 weken want dan wordt je gegarandeerd teleurgesteld.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:15

_Rapido_ schreef:
@MadelonSunny. Veel alternatieve artsen gebruiken de vegatest. Ik zou het voor de zekerheid nog ergens anders laten testen, maar in principe is het wel betrouwbaar. En dat je binnen 5 weken geneest + enkele maanden is niet haalbaar. Ik had 'pas' anderhalf jaar Lyme toen ik naar een alternatieve arts ging waar ik nu nog steeds zit en dat is al een tijd geleden. Dus pin je hoop niet vast op die 5 weken want dan wordt je gegarandeerd teleurgesteld.


Het probleem is nu alleen de huisarts. Maar ik ga doorzetten om een test te laten doen bij Pro Health :j
Okee.. Dat is inderdaad teleurstellend. Naja, ik laat het allemaal wel over me heen komen :)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:22

Die test bij Pro Health zul je zelf moeten doen, dat gaat een huisarts niet voor je doen.
Wel kun je zelf gewoon vragen om de Elisa en Westernblot, deze zal de huisarts dan zelf afnemen.
Vegatest ken ik niet en kan ik dus ook geen zinnig woord over zeggen, wel zou ik persoonlijk eerst het reguliere circuit opzoeken en pas naar het alternative grijpen als regulier niets meer te doen is.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:24

Je kunt een klinische diagnose krijgen van een ABNG arts (van de werkgroep lyme) dit zijn reguliere artsen die ook als natuurarts werken.

Een vegatest kan lymevast stellen, alleen is het zo dat iedereen zo';n ding kan aanschaffen en maar wat kan roepen. Er zijn veel mensen die er geen verstand van hebben, doen beloftes over beter worden met een aantal behandelingen (een vegatest behandelt niet, stelt alleen een diagnose). Ik ken er maar 2 die ik serieus zou nemen met een vegatest, en een goede behandeling kunnen bieden omdat ze r verstand van hebben. Dat is acupunctuur praktijk leusden en Eric laarakker van den Hoek (jawel de dierenarts), die ook mensen test en behandelt. Als iemand roept dat hij/zij je kan behandelen vraag dan is naar de resultaten en check eens op lymenet of er mensen die beter zijn geworden bij die betreffende therapeut, of dat er maar wat geroepen wordt.

Bij prohealth kun je ook bloedtesten laten doen en co infecties testen, daar heb je je huisarts niet voor nodig, kun je ook zelf doen, of een stempel via de ABNG arts vragen.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:59

De huisarts moet ik een stempel zetten en aanvinken waar hij me op wil laten testen. We zijn net geweest, is gelukt :) Morgen gaan we naar Den Haag, daar zit ook een vestiging van Pro Health Weert met dezelfde test.
En dan 2/3 weken wachten.
Ik ga de homeopaat die wij hebben gehad 's even opzoeken. Ik begin steeds meer twijfels bij haar te krijgen :P

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:13

Hallo allemaal, voor een stipje kom ik even binnenvallen,
ik moet morgen of woensdag ochtend bloed af laten nemen omdat ik symptomen heb van de ziekte van Lyme, ik klaag al een jaar over extreme vermoeidheid, met teveel vervelende bijverschijnselen, en toen is er Pfeiffer vastgesteld, en dat was toen de boosdoener..
Echter ben ik nog steeds niet de oude, en lijkt alles erger te worden, ik heb vooral veel last van gewrichtsontstekingen in mijn vingers, extreme vermoeidheid, spierpijn, keelpijn..

De teek die ik had zat volgezogen op mijn huid in mijn haar, en is bij het verwijderen stukgemaakt, dit was 3 mei 2012.

Bij mij gaat de test gewoon via de huisarts, en dus niet via het door jullie vaak genoemde "pro health".
Stel als de test geen ziekte v. Lyme aangeeft, kan ik mezelf dan nog een keer laten testen via pro health?

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:56

Als het goed is krijg ik morgen de bloeduitslagen, benieuwd naar hoe nu verder.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:33

Spannend voor jullie allebei.
Ik krijg over 1,5 week de uitslag van Pro Health.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 03:04

Nou inderdaad spannend , ik sta er steeds weer van te kijken hoeveel nieuwe mensen het topic vinden. sterkte allemaal.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:55

Nou mijn bloed was nu negatief! Ik moest blij zijn volgens mij huisarts. Maar hoe kan Lyme nu weg zijn zonder enige antibiotica kuur? Voel me nog steeds niet helemaal fijn, maar moet pas terugkomen als mijn klachten erger worden. Ik weet t even niet.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:13

Bij een Elisatest die door de huisarts gedaan wordt test bijna 85 % van de mensen met lyme negatief. het is een onbetrouwbare slechte test. Helaas is de kennis van huisartsen op dit gebied een drama. laat een LBA (Levend bloed analyse) uitvoeren, en je ziet meteen of er spirocheten rondzwemmen in je bloed. Wat je zelf al zegt, lyme gaat niet vanzelf over. Te lang wachten terwijl je wel lyme hebt, is juist link. Want als het chronisch is kom je er bijna niet vanaf en kan je doodziek worden. Neem het heft in eigen handen en ga niet afwachten op je huisarts.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:06

Issy schreef:
Bij een Elisatest die door de huisarts gedaan wordt test bijna 85 % van de mensen met lyme negatief. het is een onbetrouwbare slechte test. Helaas is de kennis van huisartsen op dit gebied een drama. laat een LBA (Levend bloed analyse) uitvoeren, en je ziet meteen of er spirocheten rondzwemmen in je bloed. Wat je zelf al zegt, lyme gaat niet vanzelf over. Te lang wachten terwijl je wel lyme hebt, is juist link. Want als het chronisch is kom je er bijna niet vanaf en kan je doodziek worden. Neem het heft in eigen handen en ga niet afwachten op je huisarts.


Dat was het eerste wat de mevrouw blij onze poli tijdens het prikken tegen mij zei; "meid je krijgt geen zekerheid"..
Eigenlijk wel balen, want nu weet ik dus dat ik morgen een dikke NEE kan horen, terwijl ik mezelf gewoon al zo lang beroerd voel... loop op dit moment weer met ontstoken vingergewrichten rond... word er dus echt gek van.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:21

Mexxuna schreef:
Dat was het eerste wat de mevrouw blij onze poli tijdens het prikken tegen mij zei; "meid je krijgt geen zekerheid"..
Eigenlijk wel balen, want nu weet ik dus dat ik morgen een dikke NEE kan horen, terwijl ik mezelf gewoon al zo lang beroerd voel... loop op dit moment weer met ontstoken vingergewrichten rond... word er dus echt gek van.


Ik weet hoe dat voelt heb hetzelfde meegemaakt. Bij mij zijn 3 keer de Elisa en Westernblot uit gevoerd met als resultaat op 1 dubieus positief alles negatief. Lyem kon het dus niet zijn....zeiden ze. Uiteindelijk heb ik een Borellia-C^test gehad die wel antfstoffen in mijn bloed aantoonden en i.c.m. mijn klachten is de diagnose gesteld en ben ik behandeld met AB. Na een maand doxy kon ik mijn hand die uitval vertoonden weer bewegen. Na de 2e maand kon ik uiteindelijk weer een beetje mijn ondervoet en tenen weer bewegen, ook die hadden daarvoor uitval.
Ik snap dat je gaat wanhopen maar er zijn na de HA nog wel wat meer opties.

Over de levend bloed analyse ben ik persoonlijk wat sceptisch.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:50

Op mijn formulier voor het lab stond wel dat ik getest werd op: Borellia, is dit dan toch een ELISA test?

Als de test nou negatief is morgen, dan ga ik via mijn baas verder informeren bij een bedrijfsarts, mijn baas had dit al weleens voorgesteld..

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:30

Mexxuna schreef:
Op mijn formulier voor het lab stond wel dat ik getest werd op: Borellia, is dit dan toch een ELISA test?

Als de test nou negatief is morgen, dan ga ik via mijn baas verder informeren bij een bedrijfsarts, mijn baas had dit al weleens voorgesteld..


Borellia zegt niet zoveel over de soort test die er gebruikt is enkel dat er wordt getest op deze bacterie die Lyme veroorzaakt. In nederland wordt standaard de ELISA en Westernblot gedaan. De C-6 die bij mij gedaan is, is uiteindelijk ook een ELISA maar dan net weer een andere dan de standaard.

Bedrijfsarts heb ik geen goede ervaringen mee maar je kan het altijd proberen. Bovendien is het positief voor je werkgever dat je hier heent wilt en een oplossing zoekt.