De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:44

Dat is dan weer een huisarts die niet goed op de hoogte is.. Een kring is 100% zeker Lyme, je oude huisarts had het dus goed. Een betrouwbaardere test bestaat niet.
Ik zou met jouw klachten nu ook zeker aan Lyme denken, Lyme kan ook voor huiduitslag zorgen (en verschillende co-infecties ook)..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:43

Dat soort (huis) artsen maken het onnodig moeilijk voor patiënten.
Wetenschap ontdekt steeds weer nieuwe dingen, dus met de wetenschap die je nu hebt, moet je imo nooit beweren dat er geen ruimte is dat het anders zou kunnen zijn .. het is immers bewezen dat wetenschappers er vaak genoeg naast zaten ;-)

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:11

Ik was er gisteren ook.

@Lena: borrelia komt zo goed als nooit alleen. Bartonella en Babesia geven ook veel hoofdpijn. Dus A: EM/plek/kring is altijd een borrelia besmetting. B: als er nooit naar co-infecties is gekeken ben je nog nooit juist behandeld dus zeer grote kans nog steeds ziek. (Anaplasma, cocksackie, brucellose, toxoplasmose, mycoplasma enz enz enz)

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:13

Hoe ziet je huiduitslag er uit?

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:15


Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:15


lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:48

Bedankt iedereen! Ik ga mij er is in verdiepen. Ik weet wel zeker dat ik volgens de nu bekende gegevens niet juist behandeld ben. Ik voelde mij vanochtend erg gekwetst als of ik voor niks die antibiotica kuren had lopen slikken.

De huiduitslag zijn verdikte rode paarse vlekken op m'n enkel en onderbeen. Maar het varieert erg, soms is het heel erg en breidt het zich uit en ontstaan er velen ringen. Vlekken jeuken ontzettend en zijn erg schilferachtig. Nu is het weer afgezakt en zie je alleen in het licht de paarsige vlekken nog zitten.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 00:10

Kon jij het redelijk volhouden Sanne en had je er wat aan?

Bij mij zat de eerste huiduitslag ook op en onder (rood) de huid met schilfers, korsten en het jeukte ook. Dat komt niet heel veel voor, maar het kan wel. Bij mij leek het erg op ringworm.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:44

lenaa_tje schreef:
Bedankt iedereen! Ik ga mij er is in verdiepen. Ik weet wel zeker dat ik volgens de nu bekende gegevens niet juist behandeld ben. Ik voelde mij vanochtend erg gekwetst als of ik voor niks die antibiotica kuren had lopen slikken.

De huiduitslag zijn verdikte rode paarse vlekken op m'n enkel en onderbeen. Maar het varieert erg, soms is het heel erg en breidt het zich uit en ontstaan er velen ringen. Vlekken jeuken ontzettend en zijn erg schilferachtig. Nu is het weer afgezakt en zie je alleen in het licht de paarsige vlekken nog zitten.


Ik lees al heel lang mee met jullie.Bedoel je zo'n vlek als deze? ben ik echt heel erg benieuwd naar.
Afbeelding

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:28

Mijn vlekken zijn veel vuriger met veel schilfers.

Mijn vader heeft het inderdaad ook gehad, Lyme met de huiduitslag. Voor ze daar achter waren, waren ze zo een jaar verder. Zijn vlekken waren wel nog wat erger dan die van mij.
Uk scoor ook wel erg hoog op het lijstje met punten. Voorlopig wacht ik even tot m'n huisarts terug is.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:56

Zo zagen die van mij er destijds uit, heel mijn gezicht zat ook vol;
http://boktimg.nl/img/m/qfwIMW.jpg

Bij mij is het toen dus niet herkent, ruim 6 jaar later pas.
Als ik jou was zou ik via Augsburg laten testen als je huisarts je niet kan helpen, liefst via een ilads arts zodat als het nodig is ook meteen juist behandeld wordt.

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:46

Ik zet ook even een stipje! Mijn broertje heeft helaas ook Lyme.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:52

:wave:

Hoe gaat het met jullie?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:08

Hey mevrouw melody, hoe is het?
Hier goed wel.
Blijft bumpy maar de Lyme zelf is echt geen issue meer.
Ik heb gister en eergisteren flink behandeld om te testen aan de hand van de herxheimers hoe de vlag ervoor hing.
En ingezet op dat kan 3 dagen bed worden, maar ik heb amper wat gemerkt en kon gewoon door met mijn ding.
Ik ben nu 3 weken vrij van immuuntherapie, dat is afgerond nu na afbouwen en na 3 weken nog steeds geen gekke dingen.
Immuunsysteem doet wat t moet doen.
Verder prik ik nu groeihormoon, ik knap er erg van op ondanks dat ik er onwijs aan moest en moet wennen.
Ik ben er nog niet maar fysiek kan ik steeds wat meer en blessures genezen.
Ben nog steeds braaf bezig met magnesium prikken en dry needlen, maar ik slik beduidend minder pillen als voorheen.
Ook een hele dure a 50 euro per maand op te lage dosis eruit, daosin.
En geen immuuntherapie meer en een natuurlijke ontstekingremmer minder. :)
Wel meer naalden, want ik blijk het beter te doen op 3x daags groeihormoon ipv 1.
Normaal is voor het slapen, in je slaap maak je normaal het meeste aan nl maar overdag ook kleine hoeveelheden.
Ik werd niet happy van 1x daags en ben van 1 naar 3x gegaan, ik prik overdag dus 2x ietsje van mijn dagdosis en zo voel ik me beter.
Houdt wel in dat ik 3x per dag moet prikken, insulinespuiten maar t zij zo.
Ik hecht er geen gevoel aan gelukkig en doe het automatisch.
Ben braaf aan het oefenen in het zwembad nog steeds en ponybeest is fit.
Langzaam aan worden de dipjes wel minder diep en meer en meer goede dagen.
Denk dat ik langzaam aan kan stellen dat de infectie niet meer een grote rol speelt.
Ofwel ik doe al vrij lang letterlijk niks meer tegen de lyme op zich, alleen aan de gevolgen zoals mijn energiepeil, spieren, name it.
En zo hobbelt het dus rustig door, nu afwachten of mijn sinds 5 weken gestartte groeihormoon nog veel meer gaat herstellen.
In een onderzoek van een jaar op 20 personen met fibro is onwijs resultaat geconstateert, ze onderzoeken het nu verder.
Maar ik ga daar niet op wachten en ben zelf begonnen.
Positief dus.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:47

Moonfish, fijn dat de groeihormonen je zo goed helpen!
Melody, hoe gaat het bij jou?

Hier gaat de algehele lijn nog steeds naar boven, alleen de weg is nogal hobbelig. Nu ook weer geveld. Flink koorts en spierpijn. Het lijkt op griep, maar ik ben niet verkouden en het is eigenlijk ook niet het seizoen voor griep. Kan dus ook een opvlamming van de lyme zijn. Ben er in ieder geval flink ziek van. Verder dan mijn bed en de bank kom ik niet.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:20

Wat super om te horen Moonfish!! Wat kun je nu zoal doen in een week?
Al dat prikken lijkt me wat minder, maar als het werkt is het dat natuurlijk dubbel en dwars waard!

Balen dat het op t moment even wat slechter gaat Sussie :(:) Hopelijk is dat snel weer over.

Hier gaat het ook best goed, ik heb het idee dat het nog steeds vooruit gaat. Langzaam, maar het gaat vooruit :D
De laatste 2 maanden heb ik wel heel veel buikpijn gehad tot t punt dat ik echt moeite kreeg met eten weg krijgen omdat 1 van mijn medicijnen niet leverbaar was.. Nu gebruik ik de variant voor dieren en gaat het gelukkig weer een stuk beter!
Met rijden gaat het ook heel goed, we rijden nu standaard een uur en dus hele rondjes buiten. Als ik afstap heb ik vaak het idee dat ik best nog langer had kunnen doorgaan dus dat is ook super goed.

Ik baal alleen wel flink dat ik nog geen stage kan lopen want nu kan ik niks inhalen in de zomer en zit ik dus 9 weken thuis -O- Ik ga liever gewoon naar school, zo lang vakantie hoeft voor mij echt niet.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:41

Hier wel veel griep in de omgeving hoor.
Buikpijn en hoesten komt veel voor.

Fijn die positieve berichten.

Zelf wat last gehad van het mooie weer en kindlief ook wat grieperig waardoor hij meer vermoeid is. Maar gelukkig allemaal wel te handelen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:50

Melody:
Nu kan ik nog niet megaveel, maar laatste 1,5 week gaat het op stal steeds beter in de vorm dat ik meer puf heb hem te trainen bijvoorbeeld.
Of eerder durfte ik niks te plannen voor morgen, want vaak kwam er dan wat geks of was ik spontaan juist die dag niet fit.
Nu durf ik te plannen voor morgen, en ik heb als morgen lukt 3x gesport en 3x iets met mijn pony kunnen doen.
Bijvoorbeeld een 20 minuten longeren, geen megazwaar werk maar ik kon het niet om de dag icm het sporten, vooral mijn lichaam, koppie wilde wel?
Qua sport 2x trainen en 1x 15 minuten mijn knie oefeningen, alles in het zwembad en ook 15 minuten lopen voor mijn knie in borstdiep water kost meer kracht als op het land.
Dat kan je gelijk stellen aan een uur op land denk ik, wel ideaal ook qua tijdsduur.
Ook fijn, want ik zoek een manier van trainen die vol te houden is icm werk ed, want ik zal echt moeten blijven sporten anders gaat het al snel fout.
Daar ben ik wel achter, ik moet gericht 2x per week mijn rug enzo trainen anders val ik uit elkaar, bij 1x functioneer ik ook niet goed, ik wordt heel stijf.
Lopen en scharrelen doet daar niks voor dus dat is mijn 2x per week fysio iets. :+
Ook niet wat hoort dus, maar daar valt mee te leven. :)
Tis nu nog erg sportschool, pony en vriendje, die veel weg is dus doordeweeks zie ik hem niet, rust voor mij en dat heb ik wel nodig.
Maar er zit nu écht schot in wat ik kan, het is erg opvallend en komende maanden zal het pas duidelijk worden hoever groeihormoon de dingen kan fixen.
Dus ik ploeter dapper voort. :')

Fijn dat jij ook lekker gaat, ik zeg goed bezig! *\o/*
En langzaam is ook prima, ik ga ook heus niet turbo, maar ik ben er blij mee en dat telt.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:33

En is het nog gelukt? Super dat je nu ook wat in kunt plannen!
Echt top dat het je zo helpt :D Elke dag iets kunnen doen is al super fijn natuurlijk, even iets anders.

Ja dat klopt! Alle vooruitgang telt, maar soms is het toch wel een beetje frustrerend dat het zo langzaam gaat. Mijn opleiding gaat komend jaar ook weer heel erg lastig worden, dan is wel weer alles nieuw dus dan is het lastiger als ik veel uren mis.. Maar ik ga er heel erg mijn best voor doen en dan hoop en denk ik dat het me nu wel moet lukken.

Nu doet wel alles flink pijn, ik heb de laatste tijd wat problemen met ineens heel duizelig worden en wegdraaien als ik opsta. Daardoor ben ik vrijdag van de trap gevallen := 's avonds had ik mijn laatste paardrijles voor de zomerstop dus ik ben toch gaan rijden. Deed wel flink pijn maar het viel niet tegen, alleen draven ging eigenlijk niet. Gisteren heb ik ook even met Mel gereden, dat ging al weer een stuk beter :D T doet wel pijn, maar het wordt er niet erger van zolang ik niet teveel draaf.

Afbeelding

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:59

Het is gelukt ja, nu dit weekend niks gedaan en morgen weer zwemmen.
Ja het is zeker anders, erg fijn.
Helaas is ponybeest nu de sigaar, vitamine E gestopt wat hij harder nodig had als ik dacht, en nu zit hij muurvast.
Hij loopt stijf nu, en morgen ga ik een chiropractor bellen,

Trage vooruitgang is ook lastig, nu met de groeihormonen gaat het hier sneller lijkt.
Opleiding.. Ambitieus hoor maar ik snap dat je het wil.
Als ik dat lees ben ik er wel al heel lang uit zeg.
Duizelig.. Hoe is je bloeddruk?
Kijk uit hoor dat je jezelf niet verwond, en onthoud even dat bepaalde nekklachten ook duizeligheid kunnen geven ok? :)

Pfff ben echt ff murw hoor.
Ik redt het wel allemaal, maar nu mijn pony zo stijf is komt de man met de hamer.
Dan merk ik ineens dat ik mentaal best moe ben, dat bezorgde breekt me op.
En ik weet dat het 95% zeker suf opgelost is met een chiropractor, maar ik wil gewoon zien dat hij weer happy is, en dat kost tijd.
Nu morgen bellen en hopen dat ik snel rust heb.
En zwemmen weer morgen als het meezit, toch wel veel allemaal merk ik..

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:34

Super dat het gelukt is! Knap bezig.
Arme pony :(:) Hopelijk kan de chiropractor helpen.
Mel is ook een kneusje, die heeft slechte longen..

Ja ik wil echt perse een diploma, ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat ik ooit wel kan werken. Eigenlijk wil ik hierna ook nog HBO doen.

Dat is een goeie! Nekklachten heb ik ook veel en waren vrijdag inderdaad heel erg, ik ga er op letten of daar een link zit. Bloeddruk weet ik niet, daar dacht ik ook eerst aan dus daar ga ik morgen even de HA voor bellen.

Dat kan ik me helemaal voorstellen hoor! :(:) Ik voel me ook echt klote als er iets mis is met mijn beestjes, als dat er nog bij komt is het gewoon veel bij elkaar.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:31

Ja ik baal zo, ik vind het zo erg..
Hij was vandaag in draf echt kreupel. ;(
En ik weet dat dat zijn zwakke puntje is die schouder, dus dat ik daar niet te gestressed om moet zijn maar toch.
Hij heeft knopen op zijn rug en hij lijkt ergens bij zijn heup last te hebben.
Gewoon rot, hij loopt of hij tekort bekapt is zeg maar.
Niet kreupel in stap maar in draf dus wel.
Ik kan daar echt wakker van liggen, het idee dat hij mogelijk echt wat mankeert, ondanks dat ik nuchter gezien weet dat hij nu 'gewoon' spierklachten heeft.
Maar toch is dat net de genadeklap.

Mijn moeder zei net al, daar ben je dan net nog niet sterk genoeg voor en dat klopt gewoon wel.
Mijn ego zou willen zeggen: nietes! Ik ben grooooot en sterk ja!
Maar mijn lijf en hoofd zeggen: ^)
Echt idioot is dat, als ik dat nou eens weg kon toveren was het leven stukken makkelijker volgens mij.
Ik wil zo graag weer mentaal zo sterk zijn als ik was, en dat ben ik gewoon nog niet.
Voel me nu ook een gruwelijke zeur, ik had dit in dit stadium niet verwacht, maar ik heb geregeld momenten dat het mentaal teveel is.
En dan is fysiek weinig kunnen misschien wel minder erg als iets mentaal moeten verwerken merk ik.
En ik soms het gevoel dat ik de enige ben met zo'n behandelplan, en daardoor voel ik me best alleen.
Puur omdat niemand thuis is in die materie, en fora over deze nieuwe therapie echt schaars zijn en weinig actief.
En soms baal ik daar van, dan zou ik zo graag iemand met lyme willen kennen die ook dit heeft opgelopen door de lyme, en hoe het diegene verging het eerste jaar van de therapie met groeihormoon.
Dat gevoel van alleen zijn heb ik vaker gehad, zeker toen ik koppig mijn eigen pad koos waarbij praktisch niemand dus iets zinnigs erover kon zeggen.
Het heeft resultaat, maar soms zou ik naar de dokter willen en kunnen zeggen:
Hier en hier heb ik last van, onderzoek het, pas mijn middelen maar aan en ik eet het op, en weer een gezonde moon.
Maar nee, ik heb zo'n raar pakket dat je wel een paranormaal begaafd genie B-) moet zijn om dat uit te kunnen balanceren voor mij, zo nauw luistert het.
Dat kan ik alleen zelf zo goed voelen is mijn moeder van mening. :+
En dus breek ik er dan in mijn gezondheidsdip mijn hersenen over, en durf pas weer rustig te ademen als ik opknap.
Maar dat gevoel van weten dat ik de enige ben die het dan op zo'n moment op kan lossen vind ik echt vreselijk.
Zeker als zoals laatst écht mijn hele schema omgegooid moest worden, dan is dat echt heel spannend omdat ik ook mis kan gokken.
En een foutje kan dus weken klachten geven, dus durf dan maar eerder zo cruciale dingen expirimenteel te stoppen, das best spannend.
En juist dat gevoel dat snap je gewoon niet als je gezond bent denk ik, die emotionele achtbaan waar je met lyme aan blootgesteld wordt.
Dat je ooit zo sterke ik weg is doordat je moe bent, en veranderd door alle ervaringen met het ziek zijn.
En dat terwijl je gewoon jong wil zijn..
Het lucht wel op het even op te schrijven merk ik. :')

Diploma, goede.
Ik ben wat later ziek geworden dus die ellende heb ik niet gehad goddank.
Vmbo afgerond en later mbo2 een soort gekregen, gestopt omdat ik zo ziek was.
Goed van mij hé? Je wijzen op je nekje. :')
Ik kon er echt hartstikke beroerd van zijn, tot strontmisselijk aan toe.
Zo misselijk dat ik ooit twijfelde of ik niet zwanger was, ik hing serieus bij het opstaan spontaan kokhalzend boven de wc. :')
Het is dat ik duizelig was en ook koppijn had, en dus de fysio maar gebeld heb uit gezond verstand maar blij was ik toen allerminst. :')
Volgens mij heb ik toen voor de zekerheid zelfs nog getest, ondanks dat ik wist dat het mijn nek was, wat een held hé? O:) _O-

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:50

Wel een geruststelling dat je eigenlijk al weet waar het aan ligt, maar ik begrijp helemaal dat je je er toch druk om maakt hoor :(:)

Neehoor je bent geen zeur! Hoort er nou eenmaal bij.
Dat je het mist om iemand te spreken met jouw behandeling kan ik me ook goed voorstellen, ik ken er een paar die naar mijn arts gaan en vergelijkbare protocollen volgen, dat is soms wel fijn.
Gelukkig dat het oplucht! :D Ik denk ook niet dat je het kunt begrijpen als je er zelf niet in zit. Daarvoor is het allemaal te bizar.

Ik sta er mentaal meestal heel makkelijk in, af en toe heb ik een zeikdag maar daar stopt het dan ook wel. Misschien komt dat omdat ik me niet kan herinneren dat het wel goed ging, ik herinner me vooral dat ik altijd heel veel heb moeten doen wat niet ging dus wat dat betreft ben ik er juist op vooruit gegaan. Nu wordt het erkend. Het enige waar ik wel van baal is de onzekerheid, wanneer is het over, als het ooit over gaat? Ik wil later 'gewoon' kunnen werken, fulltime en keihard. Maar dat is voor ons helemaal niet zo gewoon. Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik ooit mijn B&B heb O:)

Ja ik ben zelfs leerplichtig omdat ik geen startbewijs heb dus technisch gezien 'moet' ik ook. Nu werkt mijn school geweldig mee dus in praktijk kan ik het zo rustig aan doen als nodig is. Zo lang ik maar ingeschreven blijf en het binnen 10 jaar haal :+
Ja dat was een goeie! Ik wordt idd ook regelmatig misselijk van pijn, heel vervelend..

Better safe than sorry toch? _O-

OutOfTheWood

Berichten: 1999
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:40

Hey ik kom weer even binnenvallen!

Zoals ik al even eerder heb vermeld is dat mijn broertje van nu 12 ook Lyme heeft. Waarschijnlijk is hij dit al 5 a 6 jaar geleden opgelopen maar zijn er nooit echt klachten geweest en tevens ook nooit een kring gevonden op zijn lichaam destijds. Tot vorig jaar hij opeens volledig is ingestort toen ik op reis was naar Japan. Ik kwam terug en hij kon amper meer lopen, sliep hele dagen en had een verschrikkelijke pijn in vooral zijn onderbenen en kuiten.

Pfeiffer werd hij negatief op getest dus toen kwamen we al snel bij Lyme uit. Helaas zijn de testen in Nederland blijkbaar zo slecht dat maar 20% echt als Lyme word herkend en er tegen veel van de andere mensen ook gewoon word gezegd `het zit tussen je oren` in die richting. Toen zijn mijn ouders naar een natuurarts gegaan en daar is hij doorgemeten en inderdaad kwam er Lyme uit met meerdere andere bacteriën in zijn lichaam.

Nu is hij dus pas weer onderzocht in het ziekenhuis en helaas weer negatief getest dus gaan mijn ouders nu naar het Erasmus ( geloof ik ) omdat ze daar een betere arts en onderzoek zouden kunnen doen?

Hij heeft nu meerdere keren medicijnen gehad van de natuurarts en deze hebben een heel goed deel van de extra bacteriën opgeruimd alleen helaas kregen ze vandaag na het onderzoek te horen dat zij verder niks meer kan doen voor hem. Vooral de pijn in zijn benen is heel erg zowel dag en nacht en zonder slaapmiddel kan hij zo hele dagen wakker blijven zonder een oog dicht te doen. School gaat al maanden niet meer en dat gaat nu gelukkig via Skype.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie met alles omgaan en of jullie misschien nog tips hebben om de pijn te verlichten. Sommige dagen gaat het wel beter maar zodra hij één keer iets extra´s doet dan is het weer hele nachten huilen van de pijn.

Klachten die hij o.a. heeft die nu voor ons echt wel duidelijk zijn geworden dat het aan de Lyme ligt of daardoor erger word; Hele erge dislectie, woedeaanvallen en schommelingen van het humeur, voortdurende pijn in zijn benen, rode plekken en kleine pukkeltjes op zijn lichaam. Daarnaast is hij van het niet meer kunnen bewegen en de medicijnen ook echt een hele hoop aangekomen in een korte tijd.

De laatste bloedtest die is gedaan is nu ongeveer 2 weken terug en die arts begon gelijk over het `naar de schoolbanken` en psycholoog toen hij negatief werd getest. Dus mijn ouders waren verre van blij daarmee omdat hij echt niet voor zijn lol elke dag en nacht pijn heeft en dit zeker niet met school te maken heeft.

Nogmaals alle tips zijn van harte welkom :)

EDIT: Tevens is hij voordat de klachten kwamen van het klimrek gevallen waarbij hij zijn elleboog op 3 plekken gebroken heeft. Dus daardoor is de Lyme waarschijnlijk begonnen met het veroorzaken van klachten, toen het immuunsysteem zwakker was dus. Tenminste toen is hij een tijd zwak geweest dus er word gedacht dat het toen begonnen is. Niet kort daarna kreeg hij de klachten die hij nu heeft.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:48

Ik zou gaan voor een ILADS arts. Die zou ook meteen naar co-infecties kunnen kijken, met rode vlekjes en iets wat op pukkeltjes lijkt is Bartonella een grote kanshebber.

Heeft hij al ergens bloed getest of is hij regulier positief?