De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:35

Hoop dat ze het snel voor elkaar gaan krijgen.

Ik van mijn buurman dat er ook onderzoeken bezig zijn voor de tijgermug,om mannetjes uit te zetten die gemuteerd zijn. Het is de bedoeling dat ze onvruchtbare nakomelingen geven.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:36

Dat zou ook super goed zijn! Muggen heb je verder toch niks aan. Anderzijds vind ik het wel een eng idee dat ze al zover kunnen muteren dat je een soort uiteindelijk uit kunt laten sterven..

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:31

Ellispot ook positief (borderline). Van Meerendonk adviseert Klinkghardt's protocol voor 3 maanden, maar ik kan er niet veel over vinden. Iemand anders hier die dit geprobeerd heeft? En ozon therapie?

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:55

Ik hen klinghardt gevolgd met de Rizolen en heb nu een paar keer high dose ozon gehad. Ik heb het idee dat de ozon wat doet.

Geen antibiotica Silver?

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:55

Ik heb klinghardt gevolgd met de Rizolen (en nog tig kruiden protocollen) en heb nu een paar keer high dose ozon gehad. Ik heb het idee dat de ozon wat doet.

Geen antibiotica Silver?

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:46

Wat is de Rizolen? Deed verder niet heel veel begrijp ik? Heel blij om te horen dat high dose ozon wel werkt voor je +:)+ verder ook geen bijwerkingen?

Nee, voor nu geen antibiotica zei hij.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 20:31

Hallo allemaal ik ben erg blij dat jullie elkaar allemaal zo goed helpen. dat het met sommige beter gaat en dat andere dit topic weten te vinden. Moet er al een nieuwe geopend worden? Groet Franka75

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:47

Ik vind alles prima.
Hier gaat het redelijk goed.
Helaas blaasontsteking opgelopen en nu aan de doxycycline..
Leuk na zoveel moeite met immuuntherapie, en ik voel me na 3 tabletten al ruk. :+
Grumpy, sjaggo, blugh.
Lastig zoiets met lyme.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 00:21

Oh is wel weer naar ja, herstelt dat daarna weer denk je?

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:58

Balen dat je aan de doxy moest Moonfish!
Hoe gaat het verder met jullie?

Ik wacht nog steeds op uitslagen, maar gisteren kwam de brief met de rekening dus nu zullen ze er wel liggen. Spannend!
Deze week is school ook weer begonnen, dat was zwaar (excursie) maar wel heel leuk. Komende week beginnen de lessen weer dus dan kan ik uit gaan vogelen waar ik nu sta. (Of zit/lig :+ )

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:14

Wat balen dat je een blaasontsteking opgelopen hebt Moonfish! Hoe gaat het nu met je?
Melody, dat is inderdaad een pittig begin van je school. Fijn dat je uitslagen binnen zijn.
Hannanas, fijn dat de ozon zijn werk lijkt te doen

Hier gaat het wel goed. Zomers gaan altijd beter. Over het algeheel nog steeds een stijgende lijn, maar de dalen zijn af en toe wel erg diep en demotiverend. Helaas weer wel problemen met mijn longen. Dat benauwde weer is niet echt bevorderlijk.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:25

@moonfish ben eigenlijk wel benieuwd waarom je voor doxycycljne hebt gekozen bij je blaasontsteking. Is niet de meest logische keus namelijk meese bacteriën die blaasontsteking veroorzaken zijn niet gevoelig voor doxycycline

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:37


moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 00:35

genja schreef:
@moonfish ben eigenlijk wel benieuwd waarom je voor doxycycljne hebt gekozen bij je blaasontsteking. Is niet de meest logische keus namelijk meese bacteriën die blaasontsteking veroorzaken zijn niet gevoelig voor doxycycline

Ik heb ervoor gekozen omdat dit een antibioticum is wat ik meer geslikt heb, en het kan wel gewoon voor blaasontsteking.
Tis alleen niet de eerste keuze, maar hier heeft het super gewerkt.
Ik wil zoveel mogelijk andere antibiotica's vermijden, en dat begrijpt mijn dokter.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 01:40

Hoe is het hier...?
Ik heb eindelijk een goede bij het uwv lijkt.
Rechtszaak wbt het foute handelen hebben we gewonnen en nu de arbeidsdeskundige.
Zij kwam tot de conclusie dat ik alles doe wat ik kan qua fysio, revalidatie en leefstijl.
Het is echt genoeg zo, meer kan ik niet doen volgens haar.
En zo zie ik het ook, en ik mag doorgaan met wat ik nu doe en in juni belt ze om te bespreken hoe de vlag er dan voor hangt.
Ook werd eerder mijn pony in volpension, terwijl ik niet kan rijden gezien als dan kan je ook werken, maar zij is het daar niet mee eens.
Mijn pony is dus goedgekeurd, en ik moest hem maar een dikke knuffel geven en er van genieten, dat mag want ik doe wat ik kan zegt ze.
Ze ziet vooral het voordeel, ik kom onder de mensen en heb altijd een stok achter de de deur om te moeten bewegen, of ik nou wil of niet.
Het plan van aanpak is gewoon dik goedgekeurd.
Ik moet ook echt mijn rust blijven pakken, en we zijn het met elkaar eens dat meer pijnstillers niet de oplossing zijn.
Ik moet op mijn 100 mg tramadol en wietolie voor de nacht gewoon kunnen functioneren zonder te moeten verhogen.
Pijn heeft een signaalfunctie, en dat zet je met teveel pijnstillers volledig uit wat enkel achteruitgang oplevert in mijn geval.
Ik heb tot 3x toe moeten horen dat ik echt genoeg doe, en er echt niet meer kan doen dan dit.
Dat zegt ze niet zomaar, ze moet ook wel hele andere gesprekken voeren zei ze.
Ik heb ook nog gezegd dat ik het idee kreeg vsn dit gesprek dat ze willen weten wat iemand doet om uit de situatie te komen.
Dat ze willen zien dat iemand actief wat doet om verandering in de situatie te brengen, en niet niks doenende hulpeloos afwacht.
Dat bevestigde ze volledig, en dat vind ik ook wel logisch dat ze dat willen.
Nu zijn sommige ziektes onmogelijk te verbeteren, ik heb ook gezegd dat ik nu niet weet waar het herstel stopt.
Als in het kan zijn dat het blijft zoals het is, en dat dit flinke restschade is waar ik verder niks meer aan kan verbeteren.
Dat hoop ik niet, maar helaas is er gewoon geen garantie op volledig herstel en gelukkig begrijpt de arbeidsdeskundige dat.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:11

Dat klinkt positief Moonfish! Heel fijn dat ze goed meedenkt en het ermee eens is dat je nu niet meer kunt, en dat ze je pony geen probleem vinden.
En top natuurlijk dat je de rechtszaak gewonnen hebt :D Heb je het hoger beroep al gehad?

Hier gaat het niet zo goed helaas. De laatste 4-5 weken heb ik extreem veel buikpijn, zelf denk ik dat er iets ontstoken is. Gisteren ben ik ervoor naar de huisarts geweest en is er bloed geprikt. Ze gooide het meteen op een blaasontsteking maar ik kan me niet voorstellen dat het dat inderdaad is.
Een week of twee geleden kreeg ik ook uitslagen van mijn arts, mijn schildklier functioneert niet zo goed, de T4 zet niet om naar de T3 (ofzoiets, ik ken al die namen niet) en de adrenalineaanmaak is ook veel te laag. Daarvoor heb ik nu SAM-E en de LDN is weer weg want dat hielp toch niet.

Vanmorgen heb ik een thermoscan gehad. Via via was ik daarvoor gevraagd omdat ze wat mensen met Lyme wilden. Het was gratis, dus prima :+

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:50

Egopost...

Zo'n klap in m'n face...
Ineens een uitgebreid bericht op LinkedIn of ik interesse heb in blabla omdat ik blabla etc in m'n afgestudeerde vakgebied dit en dat ken blabla (al m'n vinkjes staan uit, niet geinteresseerd, niet op zoek, dus vd week eens kijken hoe wat wie waar)

JAAA cooooolll... BAM.. oh nee..

Verdrietig ;(
Dikke confrontatie met m'n onvermogen om te kunnen werken.
Ik zou de hele toko bij elkaar willen krijsen uit onmacht, boosheid, verdriet om daarna totaal leeg toch de realiteit weer te moeten aanvaarden.
Dat zuigt, heel hard.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:09

Oh Hannanas zo ontzettend kl*te is dat! Ik herken het zo. Zo graag willen werken en niet kunnen. En zeker als je dan een leuk aanbod krijgt is dat zo moeilijk! Hele dikke knuffel!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:46

Dat is echt heel zuur Sanne! :(:) Die confrontaties zijn gewoon zwaar klote en ik denk niet dat dat ooit went..

Mijn buikpijn is eindelijk over *\o/* Ik ben vorige week naar een andere huisarts geweest (mijn eigen huisarts) en zij kwam met maagbeschermers. Dat helpt dus gelukkig! Eindelijk eens een pilletje wat meteen effect heeft, dat ben ik niet gewend :+

De uitslagen van de thermoscan waren heel, heel erg slecht. Ik ben er eigenlijk best wel van geschrokken, ondanks dat ik heus wel wist dat alles er zwaar onder lijdt.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:00

Wat moest die scan zeggen?
Eventueel mag ze mij ook best scannen hoor.
Ook lyme maar 180 graden andere behandeling.
Ik wil er best voor reizen als het meerwaarde geeft!!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:14

Ze zien aan de warmte waar problemen zijn. Bij de afwijkingen is het veel warmer dan normaal oid. Ik heb niks over mijn klachten gezegd (ze wisten alleen dat ik Lyme heb) maar ze konden zo alle zwakke punten opnoemen dus het zal wel werken..

Ik denk dat ze hun doel al hebben, want ze wilden weten of er overeenkomsten waren (3 Lyme patiënten en 1 gezonde) en alle drie de Lyme patiënten hadden heel zwaar overbelaste nieren, lever, milt en lymfen (echt heel erg slecht) en ik en nog iemand hadden vlekken in de huid zitten die ze nog nooit eerder hadden gezien. (Geen idee wat het is)
Ik was echt een soort van bingokaart, mn moeder had na een telefonisch gesprek met toelichting een A4'tje vol met afwijkingen :=

Mochten ze nog eens meer mensen zoeken dan laat ik het je weten!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 00:12

Is goed, ik geloof het zo trouwens van die organen.
Dat was bii mij de reden dat ik gekozen heb om rustiger te behandelen.
Ik kreeg snel pijn in mijn lever en nieren, droge huid etc. toen overgestapt op
lagere doseringen en anders behandelen.
De effecten van het cowden protocol vond ik ook pittig, echt uitgedroogt voelde
ik me en ik dronk keurig 2.5 liter zoals het advies was.
Na enkele dagen kreeg ik snel klachten, erg depri, veel pijn, gevoelige lever en die
laatste en mijn nieren heb ik dus wat gespaard.
Dan maar langer behandelen, maar ik moet zeggen de lyme zelf gehandel ik nauwelijks nog, ik spuit alleen geregeld gc maf.
Maar voorheen dagelijks, nu 1x per week wat of als ik griep krijg meer.
Recent kreeg ik 2 dagen voor een voor mij belangrijk weekend een dikke keel, koppijn en een beginnende snotneus.
Ik vol gas gespoten, per dag 3x zoveel wat ik nornaal 1x per week prik en dat 3 dagen lang, ik had binnen 2 uur na de eerste injectie verhoging.
Maar mooi dat ik niet echt ziek geweest ben, en ik voelde me met die dikke keel
hondsmoe en dat was na een paar uur al opgelost.
Alleen hangerig, en veel vlagen verhoging, diezelfde avond erg moe op de bank doorgebracht en mijn lichaam alle rust gegeven.
Volgende dag voelde ik niks meer, maar ik toch een extra spuit gezet als test en
wederom hoppa verhoging, het was dus nog niet over.
Na 2,5 dag 2x daags spuiten merkte ik niks meer, dus gestopt en ik heb mijn plannen dat weekend gewoon uit kunnen voeren. :Y)
Ook achteraf niet toch nog ziek geworden. :P
Dat is hier wel echt de goede keus geweest, de gc maf.
Ik gebruik ook wietolie, dat helpt ook wel vind ik ik merk het goed als ik het 2 weken
niet heb gebruikt, vette herxheimer gehad.
Dus dat gebruik ik wel nog, maar voor mijn spieren en de lyme is bonus.

Ik heb van de week stom genoeg mijn dry needling overgeslagen.
Dat moet echt elke 5 dagen minimaal, nu zit mijn bovenrug en nek echt zo muurvast.
Normaal valt de pijn wel mee, maar nu vrees ik van niet.
Nu maar magnesium spuiten en pijnstillers innemen, en dan moeten die dingen er
echt weer in vrees ik...
Straks lucht het op, dat weet ik maar ik heb zo geen zin.
Het zou raar zijn als ik wel blij was met die naalden in mijn donder. :')

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:22

Vanavond bij Zembla op NPO 2 kw.over 9 uitzending over de ILADS artsen in Duitsland,die schijnen behoorlijk onderuit gehaald te worden.Kwakzalvers blijken er tussen te zitten. Je vertrouwt zo toch geen enkele 'Lyme' arts meer? althans ik niet.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:42

Ja ze halen de BCA kliniek onderuit, maar het schijnt heel eenzijdig belicht te zijn. Ik vertrouw mijn ILADS arts wel, en mijn bloedtesten zijn ook daar gedaan. Wat ze er in de documentaire niet bijvertellen is dat de patiënten weldegelijk vooruit gingen met de behandeling van BCA. Daar is een tegendocumentaire over gemaakt. Heel jammer dat ze op elke manier proberen om de artsen die wel alles doen om te helpen onderuit te halen -O-

Ik ben in Italië en heb meteen veel minder gewrichtspijn. Het is zo frustrerend om te weten dat het volgende week in Nederland weer terug bij af is..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:42