De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:29

Rosabel schreef:
@issy/ my dominique
Heb gisteren contact gehad met mijn HA die bij hoog en laag beweert dat 2 weken AB voldoende is -:(- _-:( Ik ben ontploft...en hij ook: als ik nog eens 4 weken extra AB wilde, dan moest ik het zelf maar weten...want owow wat een gevaren zeg, die 6 weken AB. Nee, dan vergeleken met een sluipmoordenaar als Lyme 8)7 Bovendien heb ik volgens de HA schijnbaar echt nog geen lyme hoor, maar het ''voorstadium'' daarvan. HUH?

Ik ging er dus vanuit dat mijn recept voor 4 weken extra klaar zou liggen bij de apotheek (''dan moet je het zelf maar weten''), maar nee hoor; er is helemaal niets doorgegeven!! Ga morgen nog 1 keer contact opnemen met de apotheek en ligt er niets klaar, dan ga ik direct bellen naar een ABNG arts, want ik heb nog maar voor 4 dagen AB liggen....


Wat #####die arts van je, weer zo'n onwetende arts die zich voordoet alsof hij/zij alles weet. Bel maar naar een ABNG arts, de meesten hebben goede ervaring met Ewalts in Amersfoort. Een voorstadium van lyme hahaha, je bent besmet of niet!

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:00

My Dominique schreef:
Waar ik zelf mee zit is dat ik geen teek gezien heb (wel goed gezocht want ik was in het bos geweest & panisch voor teken). De kring was ook niet heel groot, het leek op een muggenbult (die dik was ( zo'n 2cm)) met daaromheen een kring. (Mocht het helpen heb ik een foto.)

Omdat ik dus niet zeker weet of het echt een teek is geweest en lyme weet ik niet zeker of ik nu al sterkere medicijnen wil. Wat zijn jullie gedachten hierover?


Hoi My dominique,

Ik zal je mijn recente ervaring vertellen met de EM; ik heb het nu ongeveer een maand op mijn onderbeen zitten. Het leek in eerste instantie op een muggen/spinnenbeet. Ook ik heb de teek namelijk nooit gezien of gevoeld. Omdat je er niet zeker van bent wat voor beet het is, wacht je het (te lang) af.

Bij mij begon het net als bij jou: een kleine beet, wit in het midden, kleine rode ring. Bij mij jeukte het in het begin en kon ik er goed aan krabben. In de loop van 2 weken werd die kring hoe langer hoe groter en de plek hoe langer hoe paarser; ik denk dat ik het het beste kan omschrijven als een soort van brandwond; die diepe kleur roodachtig/paars en dan steeds groter met een donker paarse/rode kring eromheen. In het begin toen het klein was kon ik er goed aan krabben, maar hoe groter het werd, hoe irritanter, want het jeukte enorm, maar zodra ik het aanraakte deed het gewoon ronduit pijn. Ik kon er dan nog wel zachtjes overheen wrijven om de jeuk weg te krijgen.

Mijn EM is uiteindelijk ongeveer 7cm bij 7cm geworden. Het zit er nog steeds, maar vervaagd nu heel langzaam. De plek is dus nog steeds even groot, maar lijkt nu meer op een ''oude'' blauwe plek (maar dan rood), dan een dieprode/paarse brandwond.
Nu doet het soms ineens stekerig pijn en soms jeukt het nog enorm, maar ik kan er nog steeds niet met nagels overheen krabben. En niet te vergeten; waar de plek zit is het ben ook aanmerkelijk dikker. (kan de rits van mijn laars niet meer dicht krijgen).

Ik hoop dat je er iets aan hebt. :(:)
Laatst bijgewerkt door Rosabel op 26-09-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:13

Issy schreef:
Rosabel schreef:
@issy/ my dominique
Heb gisteren contact gehad met mijn HA die bij hoog en laag beweert dat 2 weken AB voldoende is -:(- _-:( Ik ben ontploft...en hij ook: als ik nog eens 4 weken extra AB wilde, dan moest ik het zelf maar weten...want owow wat een gevaren zeg, die 6 weken AB. Nee, dan vergeleken met een sluipmoordenaar als Lyme 8)7 Bovendien heb ik volgens de HA schijnbaar echt nog geen lyme hoor, maar het ''voorstadium'' daarvan. HUH?

Ik ging er dus vanuit dat mijn recept voor 4 weken extra klaar zou liggen bij de apotheek (''dan moet je het zelf maar weten''), maar nee hoor; er is helemaal niets doorgegeven!! Ga morgen nog 1 keer contact opnemen met de apotheek en ligt er niets klaar, dan ga ik direct bellen naar een ABNG arts, want ik heb nog maar voor 4 dagen AB liggen....


Wat #####die arts van je, weer zo'n onwetende arts die zich voordoet alsof hij/zij alles weet. Bel maar naar een ABNG arts, de meesten hebben goede ervaring met Ewalts in Amersfoort. Een voorstadium van lyme hahaha, je bent besmet of niet!


Ja, haha...wel EM maar geen Borrelia, leg die maar eens uit :D :D

Ik heb vanmorgen de apotheek gebeld en raadt eens...: jawel, ik heb 28 dagen antibiotica in de pocket!! De apotheek had het recept pas maandagavond- dus veel te laat- binnen gekregen (ik vermoed dat de HA eerst de richtlijnen op internet heeft gegoogled). Vervolgens heeft de apotheek de AB bij moeten bestellen, want zoveel hadden ze niet op voorraad :Y) en vandaar dat het er vandaag pas was.

Weet je wat ik me nu afvraag..even advocaat van de duivel spelen...: wat zouden die huisartsen doen als het hun eigen kinderen betrof?? Zouden ze dan ook slechts 2 weken AB voorschrijven en beweren dat dat lang genoeg was volgens de NLse richtlijn? 8-)

@my Dominique; als je langer AB wil, moet je echt zeker weten dat je sterk staat bij de HA; goed je huiswerk doen, alles opschrijven en je niet om laten praten en al he-le-maal niet bij jezelf denken ''het is een arts dus hij/zij zal het wel weten''. Dan maar ruzie, maar het is potdikkie wel JOUW gezondheid waar het om gaat en dan mag je best fel worden... :D bij mij heeft dat blijkbaar toch geholpen.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:39

Fijn dat je dan toch die AB hebt gekregen. Eigenlijk toch ook van de zotte dat jij een arts moet gaan vertellen wat de juiste richtlijnen zijn bij het behandelen van iets.
Toen ik de AB ging ophalen die ik van de ABNG-arts had gekregen werd ik zelfs bij de huisarts op het matje geroepen (apotheek zit bij de HA-praktijk). Kreeg nog een hele preek. :roll:

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:37

Mijn kuur is al lang afgelopen, heeft het dan wel nut om extra weken te halen? Ik kan me voorstellen dat het direct had moeten gebeuren. 6weken zou voldoende moeten zijn? Vaag dat ze dan niet direct 6 weken voorschrijven...

Jouw EM klinkt heel anders dan de mijne, die van mij was op zn grootst 1.5 bij 2cm en trok heel erg snel weg. Kwam ook opzetten toen de zwelling afnam (daarvoor was er geen kring te zien.) Vandaar dat ik wel twijfel aangezien het absoluut niet lijkt op foto's van een EM. Ik ben wel direct naar de huisarts gegaan omdat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen.

Wat is wijsheid, afwachten of toch naar iemand toe? De huisarts overtuigen zal nu lastig zijn aangezien ik nergens last van (lijk te hebben) heb en de kuur al een tijd afgelopen is.

Fijn dat je nu een extra lange kuur hebt! En beterschap met je been :)

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:37

My Dominique schreef:
Mijn kuur is al lang afgelopen, heeft het dan wel nut om extra weken te halen? Ik kan me voorstellen dat het direct had moeten gebeuren. 6weken zou voldoende moeten zijn? Vaag dat ze dan niet direct 6 weken voorschrijven...

Jouw EM klinkt heel anders dan de mijne, die van mij was op zn grootst 1.5 bij 2cm en trok heel erg snel weg. Kwam ook opzetten toen de zwelling afnam (daarvoor was er geen kring te zien.) Vandaar dat ik wel twijfel aangezien het absoluut niet lijkt op foto's van een EM. Ik ben wel direct naar de huisarts gegaan omdat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen.

Wat is wijsheid, afwachten of toch naar iemand toe? De huisarts overtuigen zal nu lastig zijn aangezien ik nergens last van (lijk te hebben) heb en de kuur al een tijd afgelopen is.

Fijn dat je nu een extra lange kuur hebt! En beterschap met je been :)


Ik weet eerlijk gezegd niet of EM plekken op elkaar (moeten) lijken of dat er heel veel verschil in zit en of het verstandig is om nog voor een extra kuur te gaan. Wat dat betreft ben ik ook maar een echte beginner op Lyme-gebied. Misschien kunnen mensen als Issy of Ulaantje of Meert je beter helpen, die weten heel goed waar ze over praten _/-\o_ . Of misschien een ABNG arts bellen voor informatie?

@Meert: Aha, dus ik ben gelukkig niet de enige met een boze HA. :D

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:44

Mydominique, ik weet niet wat verstandig is en of het echt een EM was. Denk issy of merry misschien wel die hebben mij ook nog altijd goed geholpen :)
@rosabel, mijn huisarts en apotheek waren/zijn ook boos. Iedere keer als ik weer ab moest halen kreeg ik weer een hoop gezeur. Gewoon niks van aantrekken.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:44

@my Dominique, afwachten zou ik niet doen, teveel risico's aan, neem contact op met een abng arts, en ga achter langere AB aan. Beter te lang AB slikken dan chronische lyme straks.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:17

Magnesium wordt het wondermineraal of de vonk van het leven genoemd en is een zeer belangrijk element dat onze onverdeelde aandacht verdient. Het Chinese teken “Mei” is samengesteld uit de symbolen voor “mineraal” en “mooi”. In de top drie van de meest essentiële levensbehoeftes van een mens staat magnesium op drie; voorafgegaan door zuurstof en water. Een goed magnesiumgehalte in het lichaam is de basis voor een goede gezondheid. Veel mensen hebben onwetend een ernstig chronisch tekort met alle daaruit voortkomende gevolgen van depressie tot hart- en vaatziekten, van autisme tot diabetes en van migraine tot MS.

In Nederland is de bodem zeer arm aan het element magnesium. Het gebruik van kunstmest én de industriële voedingsbewerking heeft over het algemeen tot gevolg dat veel mensen in Nederland lijden aan klachten die worden veroorzaakt door min of meer ernstige chronische tekorten van vooral magnesium. Ook zorgen factoren als stress, medicijngebruik, luchtvervuiling, vaccinaties en electrosmog voor een sterke daling van het magnesiumgehalte in het lichaam.

Magnesium reguleert maar liefst 325 enzymen in ons lichaam waarvan de productie, het transport en de opslag van energie de belangrijkste functie is. Ook draagt het mineraal zorg voor de elektrische geleiding in ons zenuwstelsel. Het reguleert ons hartritme, onze bloeddruk en voorkomt epilepsie. Magnesium is essentieel voor de eiwitsynthese van DNA en RNA, dus voor groei en ontwikkeling en het speelt een belangrijke rol bij het in stand houden van een goed functionerend immuunsysteem. Het reguleert tevens de calciumopname in de cellen en waar calcium zorgt voor de contractie, daar zorgt magnesium voor de relaxatiefase. Beiden werken samen en kunnen niet zonder elkaar. Magnesium zorgt dus voor de broodnodige ontspanning van alle skeletspieren, ingewanden en van de hersenen. Het zorgt voor een goede slaap en is minstens zo belangrijk voor een goede botopbouw als calcium. Een groot deel van de botontkalkingepidemie is te wijten aan een chronisch magnesiumtekort. Dit wordt in de reguliere geneeskunde volledig veronachtzaamd.

De symptomen van een mogelijk magnesiumtekort en een verhoogde behoefte zijn indrukwekkend:

Verstijfde, verharde en verkrampte spieren, nervositeit, (chronische) vermoeid, overspannenheid, uitputtingsverschijnselen, onrust, prikkelbaarheid, alertheid-, concentratie-, geheugen- en woordbenoemingsstoornissen, duizeligheid, hoofdpijn, te hoge of te lage bloeddruk (magnesium is een ‘natuurlijke bètablokker’), slaapstoornissen, constipatie, overgevoeligheid voor lawaai en (fel) licht, angsten, fobieën en depressiviteit, stotteren, hyperreactiviteit en onhandelbaarheid en nauwelijks te beïnvloeden onrust bij (jonge) kinderen. Problemen met circulatie, spijsvertering, spieren en het zenuwstelsel hangen vaak samen met een magnesiumtekort net als aandoeningen die met “de oude dag” te maken hebben aangezien vooral ouderen vaak een ernstig chronisch magnesiumtekort hebben.

Onderzoeken tonen het verband aan tussen een chronisch magnesiumtekort en astma, diabetes, alcoholisme, Alzheimer, epilepsie, autisme, ADHD, hart- en vaatziekten, CVS, migraine, menopauze, osteoporose, PMS, vruchtbaarheidsproblemen, SIDS, cariës, RSI, auto-immuunziekten zoals MS, ALS, reuma, psoriasis en eczeem, de ziekte van Parkinson en psychische aandoeningen als angst- en paniekstoornissen, depressiviteit, stemmingswisselingen, agressie, bipolaire stoornissen en schizofrenie.

Magnesium wordt zo massaal genegeerd door de huidige medische orde, deels door onwetendheid bij veel artsen maar ongetwijfeld ook omdat zij niet te patenteren is. Een goed magnesiumgehalte zou veel mensen op een goedkope manier een stuk gezonder houden hetgeen vele miljarden aan inkomsten zou schelen voor de farmaceutische industrie. Het zou mensen bekrachtigen en onafhankelijker maken, om nog maar te zwijgen over al het lijden dat door het aanvullen van magnesium zou kunnen worden voorkomen. Magnesium wordt ook wel het best bewaarde geheim tot gezondheid en verjonging genoemd.

Het gebruik van magnesiumrijke voeding kan een tekort aanvullen, zoals (biologische) bladgroenten en alle groene groenten, cacao, noten, pitten en zaden. Als het gaat om het aanvullen van een ernstig chronisch tekort kan ook gekozen worden voor extra suppletie. Magnesiumchloride is de vorm die het beste wordt opgenomen door het lichaam. In veel gevallen verdient de toepassing hiervan via de huid de voorkeur omdat lang niet bij iedereen orale suppletie voldoende werkt. In zijn boek “Transdermal Magnesium Therapy” focust Mark Sircus (http://www.magnesiumforlife.com) zich op één van de meest belangrijke, opwindende en natuurlijke manieren van magnesium aanvulling; dat is opname door de huid. Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat dit vitale mineraal het lichaam binnentreedt door de huid, waardoor voor ons voordelige fysiologische processen optreden zoals een natuurlijk verhoging van de DHEA productie, die op geen enkele andere manier plaatsvindt. Mark Sircus heeft de onderzoeken over magnesium verzameld en vond honderden gevallen die haar essentiële rol voor het behoud van gezondheid bewijzen.

Nederland bezit de grootste voorraad ter wereld aan zuiver magnesiumchloride die wordt gewonnen in Veendam uit de Zechstein laag, en die nu voornamelijk wordt gebruikt, met veel succes, voor de bestrijding van huidklachten zoals psoriasis en eczeem. Maar de toepassingen zijn nog veel breder. Het gebruik van magnesiumchloride in de vorm van olie, gel en zout is de meest natuurlijke manier om een magnesiumtekort aan te vullen en zo te genezen van een reeks aan klachten en/of erger te voorkomen. De Zechstein magnesiumproducten zijn bij diverse Nederlandse leveranciers via internet te bestellen.

In haar boek “The Magnesium Miracle” belicht Dr. Carolyn Dean (http://www.carolyndean.com) op begrijpelijke wijze het grote belang van magnesium, hoe een tekort samenhangt met veel aandoeningen, hoezeer dit onderbelicht is door de gevestigde medische orde en hoe mensen hun gezondheid weer in eigen hand kunnen nemen.

alles uitgelegd in een you tube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3wtUn1gWgaw

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:36

Ik heb al langere tijd hele erge last van mn onderrug. Nu zegt mn moeder dat ik naar de huisarts moet gaan,
denken jullie dat dat zinvol is?
Zelf ben ik bang dat ze gaat zeuren over mn behandeling bij ewalts.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 00:37

sterkte jans

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:28

ulaantje schreef:
Ik heb al langere tijd hele erge last van mn onderrug. Nu zegt mn moeder dat ik naar de huisarts moet gaan,
denken jullie dat dat zinvol is?
Zelf ben ik bang dat ze gaat zeuren over mn behandeling bij ewalts.

Je zou ook eerst naar een osteopaat of fysio kunnen gaan. Daarvoor heb je geen verwijzing van de huisarts voor nodig en meestal wordt dat ook gewoon vergoed.

Anoniem

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:29

Hebben jullie hier ook ervaring met dry needling om de pijn wat af te nemen?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:56

Issy schreef:
Rosabel schreef:
Hallo allemaal,

Sorry dat ik even botweg kom binnenvallen, maar ik heb een vraag over Lyme. Ongeveer een maand geleden ben ik gebeten door een geinfecteerde teek. Kreeg een mooi paars onderbeen met de bijbehorende ring. De HA constateerde dat het idd om een tekenbeet ging en ik heb antibiotica voor 2 weken meegekregen.

Nu weet ik niet goed wat ik hierna moet doen...moet ik terug naar de HA om bv een bloedtest te vragen om te bekijken of de bacterie ''weg'' is of heeft dit totaal geen nut (en zo ja; welke bloedtest dan?)?

ik weet dus niet precies hoe ik verder moet na de eerste 2 weken AB. De paarse plek is al ietsjes aan het vervagen, verder heb ik tot nu toe geen klachten, maar wil graag horen of iemand ervaringen heeft met dit beginstadium van wat Lyme zou kunnen worden en hoe het controleerbaar blijft.

2 weken is tekort, een EM (rode vlek) is 100% besmetting met Borrelia, dan moet je starten met minstens 6 weken Antibitotica in een hoge dosis. Zoek de iladsrichtlijnen op en print ze uit en neem deze mee naar je huisarts.
Een test doen heeft geen enkele zin na. Na AB kan je 12 weken geen test doen want die pakt altijd bnegatief uit ookal heb je wel lyme. En waarom een test doen als je een EM had?

Twee weken antibiotica heeft er voor gezorgd dat de borrelia bacterie even uit je bloedbaan is gegaan vervolgens zitten ze nu verstopt in je weke delen, organen, gewrichten. Dus direct een langere behandeling eisen. Vraag ook een probiotica om je darmen te beschermen. Als je arts niet mee wil werken ga dan direct naar een ABNG arts die je wel langer volgens de iladsrichtlijn zal behandelen. Succes!


Zag dit topic toevallig voorbij komen en las dit, maar ik heb toen ik 14 was Lyme gehad (ik kreeg een EM en had de teek gezien) heb toen 2 weken antibiotica gekregen. Maar als ik nu pech heb dan kan ik het nog steeds hebben maak ik hieruit op? :=

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:44

Eh ja geen leuk antwoord, maar Borrelia gaat niet binnen twee weken antibiotica weg.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:50

Ah hadden ze me toen ook wel mogen vertellen 8)7 Nou eh, daar kan ik nu dan niet meer zoveel aan doen lijkt me..? := Ik heb naar mijn weten nergens last van overigens.

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:52

Issy schreef:
Eh ja geen leuk antwoord, maar Borrelia gaat niet binnen twee weken antibiotica weg.


Dat ben ik niet helemaal met je eens. In sommige gevallen, als je echt gelijk antibiotica krijgt, hou je er niets aan over. Ik ken een paar mensen die tientallen jaren geleden al een tekenbeet opliepen met rode kring en gelijk antibiotica hadden gehad. Zij hebben er nooit last van gehad. Bij de mensen die het een tijdje aankijken etc. dan een kuur van twee weken krijgen, is het idd niet genoeg.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:57

Ik heb binnen 2 weken na de beet die kuur gekregen, heb zelf wat proberen te zoeken op internet net maar de meningen zijn er geloof ik een beetje over verdeeld? Kan er niet echt heel veel duidelijks over vinden.

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:54

@fiffil; Ik heb er ook te lang mee rondgelopen; duurde bij mij ruim een maand voor ik me meldde bij de HA. (komt door onwetendheid; ik dacht aan een spinnenbeet, de alarmbel ging pas rinkelen toen de plek wel erg groot werd).

Hehe...nog ruim 2 weken te gaan en dan zit de AB van 6 weken erop, maar jeeee wat ben ik gruwelijk blij met mijn AB. Ik voel me goed, heb in het begin wel erg veel koude rillingen gehad en wazig zien, maar nu gaat het prima. Mijn laars past weer, de verdikking is zo goed als weg en de verkleuring is nog vaag aanwezig, maar that's all.

En dan...? Na de kuur gewoon afwachten wat er gebeurt op lange termijn?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:16

Ik was er dus juist wel snel bij, meteen toen die ring verscheen ben ik naar de HA gegaan. Had de teek gezien dus ik wist ook al wat het was. Overigens werd ik vooral ziek van de AB, maar ik neem aan dat er nu toch niet meer zoveel aan te doen is? Ben inmiddels alweer een paar jaar verder (en heb naar mijn weten geen klachten). Ik kan er nog steeds niet echt wat over vinden, wbt de duur van de antibiotica, ik vind ook dingen over een 10 dagen kuur en een 30 dagen kuur in een later stadium?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:54

_Rapido_ schreef:
Issy schreef:
Eh ja geen leuk antwoord, maar Borrelia gaat niet binnen twee weken antibiotica weg.


Dat ben ik niet helemaal met je eens. In sommige gevallen, als je echt gelijk antibiotica krijgt, hou je er niets aan over. Ik ken een paar mensen die tientallen jaren geleden al een tekenbeet opliepen met rode kring en gelijk antibiotica hadden gehad. Zij hebben er nooit last van gehad. Bij de mensen die het een tijdje aankijken etc. dan een kuur van twee weken krijgen, is het idd niet genoeg.



Het vervelende is dat mensen die maar kort AB hebben gehad direct na een tekenbeet, zich over het algemeen jaren goed voelen.
En dan blijkt na tientallen jaren, op een moment dat de weerstand laag is bijvoorbeeld bij een operatie, dat ze steeds zieker worden, en daar is dan opeens weer de Borrelia die opspeelt.
Ik heb er ook 12 jaar mee rond gelopen voordat ik me ziek voelde.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:42

Gister weer bij ewalts geweest en ga goed vooruit alleen nog steeds de hoofdpijn die blijft aanhouden en ook niet minder word.
Moet gaan bijhouden wat ik drink en hoeveel heb namelijk wel eens dagen dat ik minder drink.
Moet dus echt zorgen dat ik minimaal 2 liter drink en dan liefst water, maar dat deed ik al.
Heb ook mucoperm gekregen wat ik moet gaan gebruiken, verder nog doorgaan met burbur, banderol en samento, dit gaan verhogen naar 30 druppels per dag.

Hoop echt dat de hoofdpijn nu ook eindelijk gaat afnemen

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:42

Goed Ulaantje om te lezen dat je vooruit gaat.
Drinken doe ik momenteel ook te weinig en loop al weer 2 weken met flinke griep wat maar niet over wil gaan.
Knap dat je op de 30 druppels komt zeg....ik kukelde met 3 druppels al finaal om en moest van Ewalts er maar mee stoppen.
Het was werkelijk niet te houden en Annemie vond het ook erg moeilijk hoe verder te gaan.
Ze zei toen dat het echt met hele kleine inie minie poppenstapjes moest.
Helaas doordat mijn man dit jaar voor de tweede keer werkeloos is geraakt kon ik de behandelingen niet voortzetten bij haar.

Mijn lieve zus die in Nurnberg woont heeft gebeld met de kliniek in Augsburg(100 km bij haar vandaan) die eigenlijk als enige goed bekend staat vanwege de behandelingen van chronisch lyme patienten.
Ze heeft mijn situatie beschreven en gezien ik de ziekte al zolang bij me heb zou ik daar 2 weken dagelijks intern aan het infuus moeten.
Alles bij elkaar moest ik ervan uitgaan dat ik minimaal een half jaar onder behandeling zou moeten blijven dan.
Je krijgt daar naast het instellen op de juiste medicatie ook andere therapieen om zo de chronische ontstekingen in je gewrichten te verlichten dmv electro therapie en acupunctuur.
Er wordt goed gekeken naar wat je aan medicatie kunt verdragen....reageer je ergens heftig op kunnen ze via testen op de huid een herx herkennen.
Zo zal er gezocht worden naar anti biotica die het beste werkt en wat enigzinds houdbaar is.....herxen zal je niet helemaal onderuit komen, zolang het maar draagbaar is en tegen de ergste klachten kunnen ze je daar dan ook wat geven.
Na die eerste twee weken zou ik de rest van het half jaar bij mijn zus kunnen wonen.
Het is dan wel elke week bloed check, hart en lever echo check.
Daarnaast dan via een arts die aan de kliniek verbonden is verder gaan met AB en het opbouwen van de weerstand, de darmen weer opkrikken en ontgiften.
Alles gaat dus onder strenge begeleiding.
Maar.....in mijn geval moet ik rekenen op zo'n 15.000 euro wat het me zal gaan kosten.
Bij mensen waar het nog niet zo lang in het lichaam zit en er minder schade is zou het met een week opname en kortere nabehandeling kunnen, dus voor ongeveer 7.000 euro.
Het slagings percentage in Augsburg is zo'n 75 tot 80% dus helemaal zekerheid dat je beter word heb je ook niet....maar de kans is wel groot...vele malen groter dan hier in Nederland in ieder geval.
Maar die vrouw die ze sprak zei, na gehoord te hebben hoe ik er aan toe ben, dat ik toch echt wel op dat half jaar moet rekenen.
En daar loop je vast....

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het gezegde "gezondheid is niet te koop" dus niet altijd op gaat helaas

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:46

Ik kan het idd goed verdragen, zit nu op 20 druppels en ga langzaamaan opbouwen naar 30.

Wat rot dat je zon heftige herx reacties krijgt. En dan ook met alles bij elkaar geen juiste behandeling kan krijgen.
Het is idd ook allemaal erg duur en het word gewoon niet vergoed.
Ik hoop echt heel erg dat je toch een behandeling kan gaan vinden die goed aanslaat en die voor je vergoed word.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:17

Ik hoop het ook Ulaantje wat ik vind het nog steeds schandalig dat er geen goede behandeling geboden wordt voor ons terwijl het dus wél kan!!