Aangeschoten/dronken voor je 16e

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:22

Hoi

Kijk, hoevaak hoor je wel niet dat er jongeren binnen worden gebracht in een ziekenhuis omdat ze dronken zijn.
Blijkt ook nog wel eens dat ze niet eens 16 zijn.
Goed ik ben nu 16. Maar ben voor mijn 16e echt wel goed aangeschoten geweest.
Tja dat was op oud en nieuw. Keur het niet goed. Maar ja het is toch uit proberen enzo.
Daarbij komt dat ik me grens kan aangeven wanneer ik voel van dat als ik nog meer drink het niet goed komt
Maar veel kunnen dat ook niet...

Wat vind bokt hier nou van.
Dronken (vooral) of aangeschoten voor je 16e

En ga mij niet aanvallen over dat aangeschoten. Ik weet dat het fout is en weet wat de gevolgen zijn...

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:25

Dronken zijn is zowieso kansloos of je nou 16 bent of 66, een beetje aangeschoten is bij tijd en wijlen geen probleem maar het moet geen terugkerend patroon zijn ieder weekend.
Persoonlijk is 18 vroeg genoeg omdat eens uit te proberen lijkt me, maargoed, zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet.
Wat ik me altijd afvraag, aan dit geval aan jou TS aangezien je 16 bent, waaróm wil je zoveel drinken zodat je niet meer helder bent?

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:27

Ik wil juist niet zoveel drinken.
Mij werd nog een glaasje aangeboden en die heb ik heerlijk geweigerd...
Ik moet en zal bij zinnen blijven. Daarbij komt dat het daarna niet weer is gebeurd.
Ik wou helemaal niet aangeschoten zijn. Was gewoon heel gezellig en dan drink je wat meer

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:28

Ik vind het dom :) (het stukje over dronken dan, hoewel ik alcohol an sich niet zo snugger vind)

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:29

ik vind 14-15 jarige meisjes die het hebben over indrinken, feesten, zo veel mogelijk jongens zoenen, liegen over leeftijd e.d. echt heel erg triest.... alsof alcohol nou echt zo verheerlijkend is? Uitproberen, prima, op je 16e. En sommigen hebben aangeschoten zijn/ een keer dronken zijn nodig om hun grens te leren kennen, de meeste mensen die ik ken die onzettend dronken geworden zijn, waren daar de dagen erna niet zo blij mee :')
Als ik soms op verjaardagen kinderen van 12-13 zie die om de 10 minuten een slokje bier bij papa of wijn bij mama komen halen dan denk ik: waar ben je mee bezig als ouder? nu is het weinig, maar over 2 jaar willen ze hun eigen glas, een glas word glazen, en word het steeds meer en ook gewoon geaccepteerd...

ik ben bijna 20, drink af en toe iets, en als ik uit ga misschien een of twee glazen extra, ben nog nooit dronken geweest, hoef ik ook niet :') Mag nu heel weinig alcohol ivm medicijnen, en dat maakt mij ook niet uit hoor, er is meer in het leven :Y)

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:29

Fujita_Amor schreef:
Ik wil juist niet zoveel drinken.
Mij werd nog een glaasje aangeboden en die heb ik heerlijk geweigerd...
Ik moet en zal bij zinnen blijven. Daarbij komt dat het daarna niet weer is gebeurd.
Ik wou helemaal niet aangeschoten zijn. Was gewoon heel gezellig en dan drink je wat meer


Waarom drink je dan wat meer?
Ik drink regelmatig een glas wijn bij het eten omdat het lekker is, niet om er dronken van te worden.
Tijdens feestjes/gezellige dingen is een wijntje ook heerlijk maar na 2 wijntjes stap ik over op fris en daar voel ik me net zo lekker bij.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:32

Ik was ook 15 toen ik af en toe een bacardi-razz achter over sloeg..
En 17/18 toen ik echt een keertje dronken was.

Nu doe ik dat niet meer zo, drink wel wat, maar hou mijn grenzen goed in de gaten.
Vaak moet ik nog werken de volgende dag, dus daar moet ik ook rekening mee houden :)

Ik zie vaak van die 14/15/16 jarige die het zoooo geweldig vinden, dronken te zijn..
Snap het nut daar totaal niet van..
Sommige mensen gaan zich daardoor behoorlijk asociaal gedragen.. :s

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:33

Ik werk in het ziekenhuis en vorige maand is er bij ons een meisje van 14 binnengebracht met een alcoholvergiftiging. Zij had dan "maar" 5 wijntjes op maar haar lichaam reageerde er zo heftig op dat ze 's nachts ook nog eens insulten er bovenop kreeg.

Ik vind het onverantwoord en ik snap ook niet dat ouders of andere volwassenen dit toestaan (in dit geval waren er volwassenen bij..) Als je jong bent snap je niet wat de consequenties zijn en wie je allemaal met je problemen opzadelt. Maar goed er zijn ook zat ouderen die hetzelfde overkomt en dat vind ik net zo triest.

Ik ben blij dat wij voor kinderen (want dat ben je ook nog echt op die leeftijd) een heel traject hebben na ziekenhuis opnames. Zij moeten verplicht aan een cursus deelnemen.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:34

Ja dat is een goeie...
Waarom drink je dan wat meer... Je hebt het niet door. En deze was lekker zoet
Maar kijk zodra ik merk dat ik niet meer moet hebben doe ik dat ook niet

Ik werd trouwens alleen heel spraakzaam en lollig
Ik drink nou eigenlijk alleen op verjaardagen 1 of 2. Een mixje van passoa jus of blue cuacou met 7up
Zoiets.. Meer ook niet

Dat is een goeie actie

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:36

Ik vind het ook dom en kan me er óntzettend aan ergeren hoe grappig/stoer erover gedaan word.
Ik ben nooit dronken geweest, aangeschoten ook niet echt. Daarbij komt dat ik aardig wat mensen ook echt gewoon vervelend vind worden nadat ze drank op hebben.

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:37

Tja voor mijn 16e heb ik weleens een wijntje gedronken bij het eten, en ben ik een keer naar een discotheek geweest waar ik eigenlijk te jong voor was en ook iets gedronken. Maar van alcohol zie ik geen meerwaarde, als ik drink dan is het bij het eten, of een wijntje op een feestje, maar meer niet. Heb vorig jaar in de introductieweek een keer teveel gedronken en sindsdien ben ik al lichtelijk aangeschoten na een klein glaasje wijn. Daarbij leren wij op mijn opleiding ook steeds meer over de invloed van alcohol, en dan krijg je nog minder zin om je te bezatten. En het is niet zo dat ik voorheen niet wist dat het slecht was, je denkt er alleen niet over na.
Alcohol wordt door veel mensen als een manier gezien om een leuke avond te hebben, terwijl het helemaal op jonge leeftijd een vernietigend middel is op alle vlakken.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:39

Ik kan ook wel een avond lol hebben zonder alcohol...

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:40

Fujita_Amor schreef:
Ja dat is een goeie...
Waarom drink je dan wat meer... Je hebt het niet door. En deze was lekker zoet
Maar kijk zodra ik merk dat ik niet meer moet hebben doe ik dat ook niet

Ik werd trouwens alleen heel spraakzaam en lollig
Ik drink nou eigenlijk alleen op verjaardagen 1 of 2. Een mixje van passoa jus of blue cuacou met 7up
Zoiets.. Meer ook niet

Dat is een goeie actie


Hoe kan je het nou niet doorhebben, je kiest er toch zelf voor om je glas bij te vullen/leeg te drinken?
Dat geeft overigens niet maar je maakt wel zélf de keuze...het gaat niet ''zomaar''.

Wel goed van je TS dat je je bewust bent van je drinkgedrag en de gevolgen ook ziet!

DearLove
Berichten: 1553
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:41

Soms vind ik het wel erg. Ik ben zelf ook een keertje aangeschoten geweest. Maar mijn vriendin die was toen echt een ramp. Zij had een vriendje en heeft niet doorgehad dat ze had gezoend met 2 jongens. Later wist ze ook een heleboel namen niet meer en viel ze telkens bijna om. Ook wist ze toen geen namen meer. Toen we terug liepen liepen er veel jongens met ons mee waarvan 1 haar voor de zekerheid mee liep.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:43

Tja doorhebben... Aan de ene kant heb je het wel door aan de andere kant niet omdat het zoet is... En dan schenk je bij met een licht idee van oja dit is alcohol maar verder niet nagaan

Ik weet wat de gevolgen kunnen zijn en dat wil ik gewoon echt niet..
Hier achter wonen een mensen en die hebben regelmatig feestjes en dan als je hoort hoe sommige mensen lopen te lallen en te doen nou nee dankje
en de ergere dingen

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:44

Ik kreeg toen ik jong was ook wel eens een mini-slokje van paps, maar toen vond ik dat natuurlijk heel vies. Ik dronk voor het eerst op mijn 14e, welgeteld 1 breezer.. Begonnen met stappen en alcohol was op mijn 17e, maar toen ben ik nooit echt dronken geweest.

Het verbaasd me, hoeveel jonge (voornamelijk) meisjes al zo druk aan het stappen zijn als ze 14/15 zijn, het geweldig vinden om dronken in de kroeg te staan.. Ik snap het niet van hen (alcohol is écht wel stoer! :? ), maar zeker niet van de ouders, dat zij dit soort dingen goed vinden. Andere kant, het zal ook wel voorkomen dat die meiden liegen dat ze bij een vriendinnetje slapen en vervolgens naar de fles grijpen.

Drinken voor je 16e, not done! Prima, iedereen is wel eens dronken, maar alcohol kan zoveel schade aanrichten, helemaal als je nog zo jong bent!

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:46

Die jonge kinderen van 14/15/16 vind ik vooral erg triest dat ze zonodig veel moeten drinken, blijkbaar om iets te bewijzen ofzo. Of ze willen niet onderdoen voor de rest omdat 'iedereen' zoveel drinkt. Ik vind het ook te bizar voor worden wat ik hier lees van een 14 jarig kind met alcoholvergiftiging :n

Ik hou ook best van een drankje bij het stappen, maar als ik de bob ben kan ik ook een hele gezellige avond hebben zonder alcohol :j

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:47

Ik vind het niet dom :n Ik vind het VERSCRHIKKELIJK! dom. :x

Toen ik nog jonger was dan 16 mocht ik van mijn ouders alcohol, en dat heb ik ook genomen. Maar ik ben nog nooit aangeschoten of dronken geweest en ik zou niet weten waarom wel... ik drink alcohol omdat ik een flesje vodka lemon ice lekker vind, niet om dronken te worden oid :n

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:56

Ik ga niet uit... Daar ben ik geen type voor...
Tenminste dat vind ik

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:57

Ik ben nu zelf 15, en ik merk echt nu mijn vriendinnen 16 zijn geworden, dat ze beginnen te feesten voor de drank met het doel dronken worden. Ik snap het nut er echt niet van... laatst kwam er een vriendin van mij (15 jaar) dronken op school, had 'ff' wat gedronken in het tussenuur. Zelf heb ik volgens mij alleen alcohol binnen gehad door een tiramisu en bij oudjaar :P. Maar omdat er veel mensen om mij heen beginnen te drinken, begin je je wel onzeker te worden of het niet vreemd is dat jij niet drinkt, klinkt heel dom, ik weet het, maar ik ben van mij zelf al vrij onzeker op sommige vlakken. maar sommige beginnen daarom ook te drinken, dus gewoon om er simpel weg bij te horen.

Ik zelf ben veelste bang dat ik domme dingen ga doen als ik (ooit) dronken wordt, wat ik merk dat andere mensen dat wel doen.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 18:00

Als jij geen drank wil moet je het gewoon niet doen
Klinkt makkelijk, vrienden beïnvloeden elkaar toch onbewust...
Maar goed. Ik deed het omdat ik zelf wou drinken. Niet met het idee dronken/aangeschoten te worden
Nee gebeurde alleen wel

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:04

En vergeet vooral niet dat alcohol voor je 20e ervoor zorgt dat er miljoenen hersencellen afsterven en dat dit op lange termijn gevolgen voor je geheugenfuncties kan hebben. Dus kijk er goed mee uit, want je hersenen zijn nu nog niet volgroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:05

Tja het is niet slim, maar wel begrijpelijk. Zeker voor onzekere pubers (vluchtgedrag) of pubers met problemen. Ik keur het dus zeker niet goed, maar ik snap het wel. En ach dronken zijn is op z'n tijd gewoon best lekker! Alleen 't is niet zo gezond he....

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:07

Ik vind het zonde van hun hersenen, maar helaas is het in Nederland heel normaal om op jonge leeftijd alcohol te drinken, en in sommige kringen zelfs veel alcohol te drinken. Aan de andere kant hebben we teveel hoger opgeleiden in het land dus misschien is dit wel goed voor de economie :+

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:12

Tammy_ schreef:
ik vind 14-15 jarige meisjes die het hebben over indrinken, feesten, zo veel mogelijk jongens zoenen, liegen over leeftijd e.d. echt heel erg triest.... alsof alcohol nou echt zo verheerlijkend is? Uitproberen, prima, op je 16e. En sommigen hebben aangeschoten zijn/ een keer dronken zijn nodig om hun grens te leren kennen, de meeste mensen die ik ken die onzettend dronken geworden zijn, waren daar de dagen erna niet zo blij mee :')
Als ik soms op verjaardagen kinderen van 12-13 zie die om de 10 minuten een slokje bier bij papa of wijn bij mama komen halen dan denk ik: waar ben je mee bezig als ouder? nu is het weinig, maar over 2 jaar willen ze hun eigen glas, een glas word glazen, en word het steeds meer en ook gewoon geaccepteerd...

ik ben bijna 20, drink af en toe iets, en als ik uit ga misschien een of twee glazen extra, ben nog nooit dronken geweest, hoef ik ook niet :') Mag nu heel weinig alcohol ivm medicijnen, en dat maakt mij ook niet uit hoor, er is meer in het leven :Y)


Hier sluit ik me bij aan.
Ik heb voor mijn 16e nooit gedronken, daarna thuis af en toe eens een glaasje en na mijn examenfeest ben ik 1x echt dronken geweest en ik kan je vertellen 'eens en nooit weer'. Ben niet eens echt heel ziek geweest, maar er mistte wel behoorlijk wat in mijn geheugen en daar was ik minder blij mee. En de fase van zoveel mogelijk jongens zoenen heb ik volgens mij overgeslagen :') of iniedergeval in die mate en op die manier.
Ik ga nu af en toe wel op stap in de weekenden enja dan ben ik ook wel aangeschoten, maar meer ook niet. Ik ken me grens nu en alleen aangeschoten, ach goed zal anders zijn maarja een beetje lol moet ook wel kunnen vind ik(en met mate, het is niet zo dat ik dagelijks/wekelijks op stap ga en zwaar aangeschoten ben oid)