Herbalife.. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Herbalife.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:28

Hallo allemaal!

Aangezien ik met de zoekfunctie niet echt een topic kon vinden of omdat het ging om oude reacties, waag ik me aan een nieuw topic.

Sinds een week ben ik bezig met Herbalife, op aanraden van mijn schoonzus die er inmiddels 12 kg mee kwijt is. Ik was er erg sceptisch over, want ik vond dat een shake niet beter kon zijn dan een gewone boterham. Echter heb ik het na een mislukte dag met melkproducten wel een kans gegeven en inmiddels gaat het goed. Ik gebruik de shake met vruchtensap (ik verdraag het niet met melkproducten) en dat gaat heel goed.

Ik gebruik het pas een week dus nog te vroeg om te zeggen of het echt werkt, maar deze week samen met een week zelf opletten heeft toch al geresulteerd in -3.4 kg. Ik wil er sowieso echt graag 30kg kwijt (inmiddels dus nog 26.6 :P ) en hoop dat ik het goed vol kan houden.

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, ik hoop ook dat er mensen zijn die al ervaring hebben met deze manier van afvallen zodat er tips etc gegeven kunnen worden.

Mariska_D

Re: Herbalife.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:30

Mijn moeder heeft ook herbalife gebruikt. Toen ze er mee stopte zat alles er zo weer aan..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:34

Nou... dat is motiverend := :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:37

Dat is idd het nadeel van zulke `crash`dieten

Je lichaam is niet meer gewend aan normaal eten en zodra je dus stopt met de shkes, zit ales er zo weer aan!

Als je gewoon gezond eet en meerdere eetmomenten op een dag hebt en ej voldoende beweegt, dan gat het afvallen ook vanzelf!

Als je niet goed weet wat je moet eten kan ik je aanraden om eens te kijken naar http://www.Benfit.nl
Er zijn een boel sportscholen die dit programma aanbieden en daarbij heb je direct ook een sportschool voor je beweging ;)

Ik ben zelf ook benfitcoach en het is echt een fijn programma.
Het is niet puur en alleen gebaseerd op afvallen, maar op het veranderen van je levenstijl en je te leren gezond te eten en te bewegen.
Je eet meer dan je ooit had gedacht! Ik zou het niet eens wegkrijgen op een dag!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:41

Echt crash wil ik het zelf liever niet noemen :o
Ontbijt en lunch vervang je, maar tussendoortjes en avondeten mag wel gewoon :j

Ik kan prima normaal eten, het ligt bij mij vooral aan het onregelmatig eten :=
Wilde het gewoon graag een slinger geven, heb ook zat verhalen gehoord/gelezen van mensen waarbij het gewicht er wel afbleef. Dat heb je zelf een beetje in de hand he :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:42

Ik heb 2 jaar geleden een soortgelijk dieet gevolgd met succes, 15 kilo eraf maar ze zijn er vliegensvlug terug bijgekomen met nog wat extra kilo's.
Nu ben ik sinds half januari naar een dieëtist aan het gaan, gewoon gezond eten, maar ik snoep nog wel af en toe maar met mate, en nu is er al 9 kilo af, er moeten ernog zeker 7 kilo af.
Ik hoop dat met deze rustigere manier de kilo's eraf blijven

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:47

Als je gewoon je eetpatroon aanpast en niet terug valt in je oude gewoontes, dan zullen de kilo's er zeker
weten af blijven!!

En als je herbalife doet, zul je toch ook op moeten letten wat voor tussendoortjes en wat voor avondeten je eet.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:48

Een collega van me is er ook veel mee afgevallen, daarbij voelde ze zich ook veel beter, kreeg meer energie en haar overgangklachten waren ineens helemaal weg. Nu ze gestopt is komen de klachten helaas wel weer terug..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:50

Het valt mee hoor, er mag echt wel veel :j
Tussendoortjes bestaan bij mij vooral uit fruit, of een cracker met slankie. Maar dat at ik voor Herbalife ook al.

En idd, het is niet de bedoeling om na dit in mijn oude gewoontes te vervallen, afgezien van het feit dat ik ermee af hoop te vallen zorgt het er ook voor dat ik in een bepaald ritme kom. Straks als de shakes weg kunnen vervang ik ze door brood als ontbijt en lunch :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:51

Mariska_D schreef:
Mijn moeder heeft ook herbalife gebruikt. Toen ze er mee stopte zat alles er zo weer aan..

Dat is nogal logisch als je je voedingspatroon niet blijvend verandert....mensen worden niet voor niks dik.

Patriciavt schreef:
Echt crash wil ik het zelf liever niet noemen :o
Ontbijt en lunch vervang je, maar tussendoortjes en avondeten mag wel gewoon :j

Ik kan prima normaal eten, het ligt bij mij vooral aan het onregelmatig eten :=
Wilde het gewoon graag een slinger geven, heb ook zat verhalen gehoord/gelezen van mensen waarbij het gewicht er wel afbleef. Dat heb je zelf een beetje in de hand he :)

Ht is zeker wel een crash dieet. Met die shakes krijg je totaal geen bouwstoffen binnen, aleen buikvulling waardoor je geen hongergevoel hebt. Er zit idd wel vruchtensap e.d. In, maar de vezels die je lichaam nodig heeft om de bouwstoffen te kunnen opnemen zijn eruit gehaald. Je krijgt dus geen voeding binnen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:53

Brood is niet per definitie goed ;)
En het beleg is minstens zo belangrijk...

Zorg er voor dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (magere kwark/optimel)
vetten en suikers zijn ook belangrijk en dan is het voornamelijk de verhouding tussen de voedingsstoffen die heel erg belangrijk is.

Vetten, koolhydraten en eiwitten.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:54

Patriciavt schreef:
Nou... dat is motiverend := :P

Sorry :o . Maar kan het niet mooier maken als dat het is :P

Verootjee; Mijn moeder heeft daarna wel netjes regelmatig gegeten, en heel gezond. Dat is wel iemand die daar heel erg op let :j! Misschien had ik dat er even bij moeten zetten, myn fout.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:55

Daarvoor zijn vezel- en kruidentabletten verootjoo, het is wel handig dat als je zoiets als Herbalife volgt, je je houdt aan wat wordt aanbevolen en daar horen oa die vezeltabletten bij.
Daarnaast probeer ik wel vezels te halen uit tussendoortjes, dit is ook wat de consulente heeft aangeraden.

Er zit wel degelijk wat in de shake, ik krijg zelfs pijn in mijn zij van de eiwitten die ik nu ongeveer voldoende binnenkrijg, ws heb ik altijd eiwit tekorten gehad wat afvallen ook bemoeilijkt ;)

Raja, daar heb je zéker gelijk in :j
Ik bedoelde het als voorbeeld. Helaas kan ik niet goed tegen zuivelproducten, maar ik ben me er wel van bewust en doe dan ook zeker mijn best hiervoor :)

Consulente is bezig met een voedingsanalyse en er volgt nog een advies :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:56

Mariska_D schreef:

Verootjee; Mijn moeder heeft daarna wel netjes regelmatig gegeten, en heel gezond. Dat is wel iemand die daar heel erg op let :j! Misschien had ik dat er even bij moeten zetten, myn fout.

Als je idd gezond en regelmatig eet, dan zou je niet weer aan moeten komen :n
Dan zou het best kunnen dat je moeder bepaalde voedingsstoffen miste?

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:58

Geen idee, heb me er niet zo in verdiept eerlijk gezegd.
Maar haar kennende is wel iemand die daar erg op let. Maar zal het haar is vragen vanavond :).

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 13:00

Mariska_D schreef:
Geen idee, heb me er niet zo in verdiept eerlijk gezegd.
Maar haar kennende is wel iemand die daar erg op let. Maar zal het haar is vragen vanavond :).

Denk niet dat ze zelf weet of ze aan voedingsstoffen wat te kort is gekomen, maar dat zou je wel zeggen als ze zo heeft opgelet ;)

Ik heb ook van bepaalde stoffen te weinig gehad, dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet/niet voldoende af viel.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:02

Hoe toevallig. Ik lees dit, en eronder staat reclame van Herbalife. Ik weet niet of dit dé manier is om af te vallen, maar als jij je er prettig bij voelt moet je het doen. Volgens mij moet je nog best veel eten met dit dieet.
Ik heb er ooit een intake over gehad om dit product te verkopen. Het lijkt me aan de ene kant oke, aan de andere kant heb ik zoiets van, met goede voeding en voldoende beweging moet je toch op een gezondere manier kunnen afvallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:04

Patriciavt schreef:
Mariska_D schreef:

Als je idd gezond en regelmatig eet, dan zou je niet weer aan moeten komen :n
Dan zou het best kunnen dat je moeder bepaalde voedingsstoffen miste?

Voedingstoffen missen is een erg waarschijnlijke oorzaak na een herbalifedieet :=

Bovendien lees ik niks over beweging, dat is ook essentieel. En wat ze dan precies eet. Sommige mensen zeggen heel gezond te eten, en als je dan het eetpatroon verifieert zitten er toch heel wat mazen in.

En het kan natuurlijk ook nog zijn dat dat gewoon het ideale gewicht is :)

@ TS benodigde vezels haal je niet uit pillen... Ook daarin mis je stoffen die essentieel zijn voor het opnemen. Hadden die er ook in gezeten, vraag ik me af waarom je zo'n dieet volgt en niet gewoon echt eten eet, want dat is dan precies hetzelfde...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 13:06

Bo0tjeee, is niet toevallig, reclame past zich heel vaak aan aan het onderwerp wat er in een topic wordt besproken :P

Ik keek er ook zo tegenover zoals jij in je laatste zin beschrijft, maargoed, ik heb het een slinger gegeven en we zien het wel :)

Verootjoo, ik bedoel dat ze voedingsstoffen in haar voedingspatroon mist ná het herbalifen, want in de shakes en de supplementen zit icm goede tussendoortjes en avondeten alles wat je lichaam nodig heeft :)

Beweging is bij áltijd belangrijk, wat voor manier van afvallen je ook hebt, maar ook als je niet wilt afvallen. Beweging is gewoon heel goed :)

Maargoed, ieder z'n mening en dat mag ook gewoon :) Daarom heb ik dit topic geopend, om ervaringen te delen :)
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 13-06-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:07

Aha vandaar ;)

Ik hoop dat je lichaam het dan ook aan kan dat als je hiermee stopt en verder gaat met normaal eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:08

Maar denk hier nou eens goed over na:

Je bent aan de shakes, je vervangt je ontbijt en lunch. Prima voor het afvallen.
En dan? Wat als je klaar bent?
Je zegt dat het niet de bedoeling is dat je in je oude patroon valt, maar heb je iets nieuws geleerd? Heb je oude gewoontes vervangen door nieuwe? Want dát zul je moeten doen als je niet in je oude patroon te vallen.

Ik zal antwoord voor je geven: Nee, dit is gedoemd te mislukken. Iedereen weet dit, niemand durft het je recht voor z'n raap te zeggen.

Als je permanent wilt afvallen, zul je goede, nieuwe gewoontes moeten kweken. Dit is niet leuk, het is moeilijk, je zult falen en weer opnieuw proberen. Maar als je het doorhebt hoef je de rest vn je leven niets anders te doen en zul je op je gemakje slank blijven. Ga er gewoon voor en laat Herbalife je portemonnee niet leegtrekken :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 13:10

phormicola, ik ga mezelf niet verdedigen, ik vroeg om ervaringen.
Ik heb deze keuze zelf gemaakt en heb daar heus mijn redenen voor. Ik wil het gewoon proberen :)

Wil je dat dit werkt, dan moet je regelmaat hebben in je eetpatroon, dat is iets wat bij mij beter kon dus ja, ik hoop ervan te leren. En de pijn in de portomonee valt érg mee ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:14

Nou veel succes ermee, het is idd jouw keuze, maar ik ken persoonlijk niemand die er ooit de pondjes mee heeft afgehouden.

Anders zouden we allemaal al geherbalifed hebben en zouden doktoren het aan iedereen voorschrijven met overgewicht :P

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:16

Ik heb geloof ik een wat motiverendere mededeling voor je. Ik ben in 2000 30 kg afgevallen met nutricia shakes (die zijn er nu niet meer). Ik ben nooit meer zo dik geweest als voor die tijd (hoewel ik nu niet op mijn allerslankst ben, maargoed dat is na 10 jaar dan). Als ik nu te veel ben aangekomen gebruik ik een tijdje weight care (toevallig nu ook) en ben ik weer op gewicht. Heb ook een tijdje Herbalife gebruikt maar die vond ik te duur (en niet snel aan te schaffen, ik begin altijd nogal impulsief aan lijnen). Weight care gebruik ik met sojamelk of rijstmelk omdat ik gewone melk ook niet goed verdraag.

Mijn man heeft het ook gebruikt 5 jaar geleden 20 kg mee afgevallen. Dat was ten tijde van intensief sporten (rally's op de motor) en zonder beweging is hij nu ook weer wat aangekomen, maar niet meer dan 5 kg.

Het werkt dus absoluut wél. Laat je niets aanpraten door mensen die het nooit gedaan hebben. De clue zit hem in het feit dat je maag kleiner wordt als je minder grote porties eet bovendien leer je jezelf door een strenger dieet af om constant te 'grazen'. Als je dat volhoudt komen de kilo's er niet weer aan.

Als je na het lijnen denkt "ha ik mag weer!" dan komen ze er wel weer aan met wat kilovriendjes extra!

Succes!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:08

Ik zeg niet dat het niet werkt, ik zeg dat het een enorm ongezonde manier van afvallen is. Helemaal het jojo effect is bijzonder slecht. Eiwitten die je daarmee afbreekt in je lichaam, krijg je niet meer terug...

Beter leer je jezelf in samenspraak met de diëtist goede eetgewoonten aan wat Phormicola ook zegt.