Citaat:
De stoel van Karuna zou voor mij weer niet geschikt zijn, o.a. vanwege de bagagebox op het dak waar 'ie in gaat. Ik moet 'm zelf in de auto kunnen leggen en niet boven m'n macht hoeven tillen, ook niet als de stoel uit elkaar gehaald wordt. En de armleuningen zitten mij juist écht alleen maar in de weg. Mijn huidige zijn ook afneembaar, maar dan nog vind ik ze niet prettig. De carbon fenders die ik ga krijgen zijn sterk genoeg om met mijn volle gewicht op te leunen bij het maken van transfers
Ik bedoelde daarmaa dat hij klein genoeg te maken is om in een bagagebox te passen. Als ik hemn meeneem in mijn Canta is dat ook handig. Hij is voor mij net licht genoeg uit elkaar gehaald om hem in de achterbak van de auto te krijgen. het dak hoef ik niet eens te proberen maar op vakantie met zijn 2en doet mijn mannetje dat.
Edit weer even, een gelzitting had ik ook geprobeert maar dat werkt voor mij nou juist weer niet prettig, is net te zacht waardoor transfers me niet handig afgingen en omdat ik er te ver inzakte kon ik mezelf ook niet goed genoeg erin verplaatsen. Ik heb dus een redelijk standaard wat harder kussen wat wel is ingekort om voldoende ruimte in mijn knieen over te houden. Vandaar ook de handdoek en het schapenvachtje.
De ruimte met jas had ik wel nodig omdat ik deels ook door dystrofie en snel overgevoelige huidzenuwen snel irritatie krijg als iets te strak zit of knelt. Daarom heb ik juist weer extra ruimte. Wel handig als je je jas snel kwijt wilt, naast me is in de rug genoeg ruimte voor een opgevouwen jas of een flesje drinken.
De grond is hier een must om te raken omdat als er maar 1 arm werkt en wel 2 benen gaat het in huis sneller met trippelen omdat je anders alleen maar rondjes kunt draaien.
. ik heb 1 normale wegzwenkbare en afneembare beensteun en een draaibare comfortbeensteun die ook makkelijk eraf te halen is. De armleuningen gebruik ik als ik geduwt wordt of als ik lang ergens moet wachten zet ik hem hoger en kan ik net ertegen aan in slaap vallen.
Een copy van het pasformulier is idd wel handig om te vragen altijd handig bij discussies achteraf.