ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 23:54

Sinds gister ben ik gediagnosticeerd met ADD. Hiervoor krijg ik Ritalin en ben daar vandaag mee begonnen. Ik vertelde dat net aan een vriend van mij en, dirty-minded dat 'ie is, zei hij gelijk dat de seks dan beter is.

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig haha, is dit waar? Op internet staan ontzettend tegenstrijdige berichten. Wat zijn jullie ervaringen? Verder ben ik ook wel benieuwd naar de voor- en nadelen van Ritalin.

Thanks!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:00

Komt mij niet bekend voor, maar ik heb dan weer geen ADD.
Wel Ritalin.
Bij mij gaat het tot nu toe goed, nadelen zijn bij mij vooral het zeer slechte eten.
Hoe beviel de eerste keer Ritalin? :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:01

Mijn zoon heeft het een periode gebruikt (af en toe nog steeds).
Wat mij enorm tegenviel waren de rebounts.

Verder is het een oppeppent middel.
Hij heeft een periode spontane huilbuien gehad.Waarom hij huilde wist hij zelf ook niet.

Hij krijgt nu Medikinet,dit werk wat langer door en de rebount zijn ook niet zo heftig meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:02

De rebounds zijn inderdaad niet fijn.
Ik heb echt een uur giga pijn in mijn kop dan. *\o/*

hotchocolat

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:03

Hooftpijn had hij ook en het slechte eten heeft hij nog steeds last van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:04

Slecht eten is nogal zwak uitgedrukt, niet eten eerder.
Ik moet echt wel heeel veel moeite doen om er iets te eten in te krijgen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:05

moonfish13 schreef:
Komt mij niet bekend voor, maar ik heb dan weer geen ADD.
Wel Ritalin.
Bij mij gaat het tot nu toe goed, nadelen zijn bij mij vooral het zeer slechte eten.
Hoe beviel de eerste keer Ritalin? :D

Moet eerst een beetje opbouwen, vandaag 3 keer een halve gehad, even aankijken hoe ik erop reageer. Over 2 dagen doe ik 3 keer een hele!

Heb je dan ADHD dat je Ritalin gebruikt?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:07

Ik zit nu 2 jaar aan de ritalin en vind het een uitkomst. Amper rebounds, en eigenlijk geen bijwerkingen. Ik eet ook gewoon, nouja, heel onregelmatig, maar dat heb ik altijd al gedaan eigenlijk. En, concentratie is tijdens de sex ook BEST wel handig, want voorheen had ik nog wel eens dat ik halverwege opeens aan bv mn boodschappen lijstje moest denken, of aan een discussie over muziek met mn moeder. En das NIET bevorderlijk voor je sex kan ik je vertellen :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:07

Kan me voorstellen dat de seks beter is als je partner zijn/haar hoofd erbij kan houden dankzij de Ritalin ja :')

Verder heb ik de eerste keer op Ritalin véél eetlustremmende werking ervaren, en ook het emotionele wat hier genoemd werd komt me erg bekend voor. Ik heb echter tussentijds op andere medicatie gezeten en nu heb ik geen last meer van emotionele buieen (maar slik het nu ook niet meer constant) en alleen als ik hogere dosering slik van eetlustremmende werking.

Ik vind het verder wel fijn. Zonder Ritalin zie ik overal als een berg tegenop en lukt het me niet ergens aan te beginnen. Met Ritalin zie ik overal net wat makkelijker doorheen en heb ik veel meer rust in mijn hoofd.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:09

Mijn zoon heeft ook ondergewicht. Om deze reden was het in Nederland ook een probleem om hem aan de medicatie te krijgen onergewicht in combie met een te jonge leeftijd.

Hier in Duitsland wordt hij elke 6 maanden nagekeken, hij krijgt dan ook een hartfilmpje en er word bloed afgenomen. Dit hebben ze in Nederland nooit gedaan.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:10

Bij ons wordt een bewoner platgespoten met ritalin voordat hij een nieuwe katheter krijgt ;) Erg lekker spul is het dus niet!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:12

Ik heb overigens met ritalin juist minder last van moodswings, erg fijn!
Sex is ook voor mij zelf beter als ik mn hoofd dr bij kan houden trouwens, want erhmm, opwinding is echt wel weg als je aan boodschappen of zo iets stoms gaat denken :P

Platgespoten met ritalin? Ik kan het me niet voorstellen... Tis een oppepper, geen sedative!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:12

itsmi schreef:
Bij ons wordt een bewoner platgespoten met ritalin voordat hij een nieuwe katheter krijgt ;) Erg lekker spul is het dus niet!

Platspuiten met Ritalin? Ritalin is een stimulant, lijkt me dus niet dat je daar een normaal persoon mee platgespoten krijgt hoor. EN al was het waar, dat soort praktijken zeggen dan nog altijd weinig over hoe fijn het middel bij het juiste gebruik voor de juiste personen kan zijn ;)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:14

Airborn schreef:
Ik heb overigens met ritalin juist minder last van moodswings, erg fijn!
Sex is ook voor mij zelf beter als ik mn hoofd dr bij kan houden trouwens, want erhmm, opwinding is echt wel weg als je aan boodschappen of zo iets stoms gaat denken :P

Platgespoten met ritalin? Ik kan het me niet voorstellen... Tis een oppepper, geen sedative!

Oooh, herkenning! Gelukkig heb ik nu een scharrel die zo goed is dat ik nergens anders meer aan denk haha!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:14

Als je een betrouwbare bron wilt gebruiken, moet je deze site bezoeken:
http://www.fk.cvz.nl/
Deze site gebruiken artsen bij ons ook.
Dit is het betrouwbaarste wat er is. Daar staat niets bij over sex. Dus misschien een fabeltje? \

Daar staan verder ook duidelijk alle bijwerkingen. (voor sommigen woorden misschien even google gebruiken ;))

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:15

Farmacotherapeutisch kompas is leuk voor standaard info, maar de ervaringen waarnaar TS op zoek is ga je daar niet in vinden he ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:15

Bij hem werkt het! Vraag me niet waarom, maar we moesten hem van de arts ritalin geven voordat ze ging katheteriseren..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:16

Alwiene schreef:
Farmacotherapeutisch kompas is leuk voor standaard info, maar de ervaringen waarnaar TS op zoek is ga je daar niet in vinden he ;)

Dat is waar, maar dan heb je wel een basis waar je op terug kan vallen. Als je zoveel tegenstrijdige berichten leest op internet, kan dit als houvast fungeren..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:23

Tja, officiele bijwerkingen en alles zeggen ook nie alles. Officiele bijwerking is dat je bloeddruk er omhoog van kan gaan. Die van mij ging naar beneden doordat ik zoveel minder gestressed was. Dus tja...

En, de sex opzich is nie beter geworden, alleen dwalen mijn gedachten nu niet meer steeds af. En erhmm, daardoor is het wel leuker geworden :P

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:24

itsmi schreef:
Alwiene schreef:

Dat is waar, maar dan heb je wel een basis waar je op terug kan vallen. Als je zoveel tegenstrijdige berichten leest op internet, kan dit als houvast fungeren..

True :) Thanks!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:25

Ik heb ook ADD en heb ook Ritalin gehad.
Bij mij hielp het niks, merkte geen één verschil.
Wel dat ik niet at. :+
Na Ritalin heb ik Stratera gehad, merkte ook geen verschil, toen Concerta maar omdat ik wat slik problemen heb met pilletjes kreeg ik die niet eens door me keel.
Toen ben ik eigenlijk gestopt met slikken. Ben toen overgegaan op natuurlijke huis-tuin-keuken middeltjes maar dat was ook geen succes.

Heb je ook Melathonine als slaapmiddel?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:30

@ Tinekehorses, Voor jou zou dexamfetamine nog een optie kunnen zijn, is weer een andere werkzame stof dan wat je al geprobeerd hebt. :j Je bent het nu misschien zat, maar als je een treffer hebt dat je het juiste medicijn gevonden hebt is het wel heel fijn ;)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:30

TinekeHorses schreef:
Ik heb ook ADD en heb ook Ritalin gehad.
Bij mij hielp het niks, merkte geen één verschil.
Wel dat ik niet at. :+
Na Ritalin heb ik Stratera gehad, merkte ook geen verschil, toen Concerta maar omdat ik wat slik problemen heb met pilletjes kreeg ik die niet eens door me keel.
Toen ben ik eigenlijk gestopt met slikken. Ben toen overgegaan op natuurlijke huis-tuin-keuken middeltjes maar dat was ook geen succes.

Heb je ook Melathonine als slaapmiddel?

Jep :) Maar dat gebruikte ik al omdat ik zo onregelmatig leef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:33

Airborn schreef:
Tja, officiele bijwerkingen en alles zeggen ook nie alles. Officiele bijwerking is dat je bloeddruk er omhoog van kan gaan. Die van mij ging naar beneden doordat ik zoveel minder gestressed was. Dus tja...

En, de sex opzich is nie beter geworden, alleen dwalen mijn gedachten nu niet meer steeds af. En erhmm, daardoor is het wel leuker geworden :P

dat je bloeddruk omlaag gaat kan ook door minder eten komen he ..?

bij mij dachten ze meteen dat ik een eetstoornis had toen ik het nam, en ik vond het echt grote rotzooi. Blij dat ik er vanaf ben, 't heeft lang geduurd voordat ik door had dat veel van mijn slechte eigenschappen bijwerkingen van ritalin waren. Maargoed. School ging wel een stuk makkelijk ja.... of ik dat er voor over had? da's nog steeds een dagelijks dilemma... Gebruik het nog wel incidenteel namelijk ... :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:33

Melatonine heb ik heel snel geschrapt.

Zonder wilde hij niet meer slapen, Een kind van toen 5 jaar wat al verslaaft was vond ik wel een beetje te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 24-02-11 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt