kies trekken na wortelkanaalbehandeling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: kies trekken na wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 16:26

aha nu snap ik wat je bedoeld.. hier is al een keer naar gekeken en het was niet aan de orde, maar kan het nogmaals laten nakijken. Poetsen doe ik twee keer per dag, tussendoor gebruik ik een mondspoeling (op aanraden van de mondhygieniste) Ook gebruik ik na iedere poetsbeurt softpicks van het merk GUM en ook pak ik regelmatig een plakverklikker om te kijken waar ik eventueel nog beter kan poetsen. Ergens moet het mis gaan inderdaad, maar wáár is nog even de vraag. Voel me nu wel net een oud oma'tje met straks nog maar een kies aan de rechteronderkant..

zaury
Berichten: 54
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:42

Ik heb het vrijdag overleefd en het is me meegevallen. :j
Heb er niets van gevoeld en ook helemaal geen napijn gehad.
Ik heb wel pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen en van de 10 heb ik er 4 genomen en ben er nu helemaal mee gestopt.
Vond het vervelendste dat ze in mn kaak gingen boren en dat stonk nogal maar ze vertelde netjes wat ze aan het doen waren en wat ik kon verwachten en dat vond ik erg prettig.
Er zit 1 hechting in maar die lost vanzelf op.

Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo gaat als bij mij.
Laat je weten hoe het afloopt?
Heel veel sterkte :(:)

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:48

wiebke schreef:
aha nu snap ik wat je bedoeld.. hier is al een keer naar gekeken en het was niet aan de orde, maar kan het nogmaals laten nakijken. Poetsen doe ik twee keer per dag, tussendoor gebruik ik een mondspoeling (op aanraden van de mondhygieniste) Ook gebruik ik na iedere poetsbeurt softpicks van het merk GUM en ook pak ik regelmatig een plakverklikker om te kijken waar ik eventueel nog beter kan poetsen. Ergens moet het mis gaan inderdaad, maar wáár is nog even de vraag. Voel me nu wel net een oud oma'tje met straks nog maar een kies aan de rechteronderkant..



Flossen is echt de beste oplossing om echt alle viezigheid weg te halen. Ook tussen je tanden en kiezen. Mondspoeling (chemische reiniging) is er eigenlijk alleen maar om ons een fris gevoel te geven. Het reinigt niet en doodt ook de gezonde bacteriën.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:55

Grappig topic.. (Niet voor jou) Maar ik kom net afgelopen donderdag van een afspraak bij de kaakchirg waarbij mijn ooit-wortelkanaal-behandelde-kies getrokken is.
Ik schoot ook even compleet in stress, maar na een kwartier stond ik al weer buiten.

De spuitjes deden absoluut geen pijn, wat ik wel verwacht had en het trekken was zo gebeurd en daar uiteraard niks van gevoelt.
Mij viel het 1000% mee!
S'avonds viel alleen de hechting er al weer uit en heb nu een behoorlijke krater in mijn mond.

Meis.. Voordat je het weet sta je al weet buiten.
Je kunt voor je zenuwen misschien wat bachrescue innemen.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 14:01

bachrescue is een goede! Het gaat pas 29 maart gebeuren, dus tot die tijd loop ik met een halve kies waar allerlei dingen in blijven hangen die ik er dan met een tandenstoker uit wil vissen en ik in mijn tandvlees oid prik *auw* poetsen dan maar :P Het is echt erg, alle kleuren van de regenboog en nog een scala aan andere kleuren zie ik voorbij komen. Misschien moet ik me niet aanstellen.. mijn moeder heeft immers ALLE tanden in één keer laten trekken, en die is misschien nog wel banger dan mij! pfffff uiteindelijk zal het ook allemaal wel meevallen.

Ik bedenk me nu net dat ik misschien een beetje een vreemde gewoonte heb.. ik ben dol op parfum maar wil alleen maar echte merken hebben, maar er is niemand die ze mij geeft. Daarom koop ik zelf een duur luchtje en die laat ik echt súper mooi inpakken * jaaa het is een heeeel bijzonder cadeau! doe maar extra je best met die cadeaulintjes!* Vervolgens zet ik dat cadeau'tje in het zicht op een kast en mag ik die pas uitpakken als ik vind dat ik hem verdient heb. nu staat mijn Hugo Boss Deep Red al misschien wel een half jaar op de kast.. en misschien.... heeeeeeeeel misschien vind ik dat ik hem mag uitpakken als ik niet van mijn houtje ben gegaan bij de KC *D

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:30

wiebke schreef:
bachrescue is een goede! Het gaat pas 29 maart gebeuren, dus tot die tijd loop ik met een halve kies waar allerlei dingen in blijven hangen die ik er dan met een tandenstoker uit wil vissen en ik in mijn tandvlees oid prik *auw* poetsen dan maar :P Het is echt erg, alle kleuren van de regenboog en nog een scala aan andere kleuren zie ik voorbij komen. Misschien moet ik me niet aanstellen.. mijn moeder heeft immers ALLE tanden in één keer laten trekken, en die is misschien nog wel banger dan mij! pfffff uiteindelijk zal het ook allemaal wel meevallen.

Ik bedenk me nu net dat ik misschien een beetje een vreemde gewoonte heb.. ik ben dol op parfum maar wil alleen maar echte merken hebben, maar er is niemand die ze mij geeft. Daarom koop ik zelf een duur luchtje en die laat ik echt súper mooi inpakken * jaaa het is een heeeel bijzonder cadeau! doe maar extra je best met die cadeaulintjes!* Vervolgens zet ik dat cadeau'tje in het zicht op een kast en mag ik die pas uitpakken als ik vind dat ik hem verdient heb. nu staat mijn Hugo Boss Deep Red al misschien wel een half jaar op de kast.. en misschien.... heeeeeeeeel misschien vind ik dat ik hem mag uitpakken als ik niet van mijn houtje ben gegaan bij de KC *D


Oh dat herken ik!! Een super leuke drogist is super leuk met inpakken!! Ik koop weleens iets en dan zeg ik gewoon dat het een kado is! Om het thuis weer uit te pakken!! :D

Hugo Boss Orange is ook superlekker!!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 09:56

owkeeej ... moest vorige week terug naar de tandarts om drie gaatjes te laten vullen... ik wil niet ik wil niet ik wil niet ik wil ECHT ECHT niet!! :(:) 'dacht ik met een poker-face toen ik met de assistent mee moest. Verdoven... altijd fijn. Twee verdovingen waren goed, maar die onderin mijn kaak voelde ik helemaal niet. Even controleren dan maar *piek in tandvlees* 'auw!'
"hm ja.. ik zet er een verdoving bij" *prik twee op dezelfde plek*
Affijn, mijn (knappe) tandarts kwam eraan en begon gezellig met boren. eerst alles boven.. niks aan het handje, geen pijntjes.. :z
" ok, klaar voor de onderkant?" (eigenlijk niet maar vooruit dan maar) Hij begint te boren.. wéér pijn!
" jeetje.. die verdoving wil soms niet pakken in de onderkaak.. ik zet er nog een verdoving bij" *prik drie op dezelfde plek* even wachten.. lalala... pompompom.... " merk je al verschil? " "eh.. ja.. nee.. ik weet het niet." " nou. daar komen we maar op een manier achter" boren.... AUW! pijn!
" ok Joyce.. ik ga het op een andere manier proberen te verdoven" komt ie daar aan met ZONNE SPUIT!!! *houdt handen een meter uit elkaar*
" eh ja, leuk.. maar wat ga je doen?" " ik ga je verdoven..komt goed hoor" *prik vier* Hij zette zoveel kracht dat zijn arm helemaal bibberde, en mijn hoofd dus ook.. maar goed, ik voelde er niks van.. hij bleef maar kracht zetten .. leek een eeuwigheid te duren! Eindelijk was hij klaar... " wat is nou het verschil tussen deze verdoving en die andere?"
" Bij deze verdoving ben ik het bot binnen gegaan en heb ik de verdoving onder je kies gedaan, om de zenuw..hopelijk.." OMG dacht echt dat ik van mijn houtje zou gaan!! maar ik behield mijn pokerface.
Eindelijk was het verdoofd.. en kon hij zijn werk doen.
" het komt zelden voor dat ik het zo moet verdoven.. maar ik zei dat het goed ging komen he"

nouwe.. met bibberdende knietjes verliet ik de praktijk.. wat een feest was het weer.

RodeoRoxy

Berichten: 1611
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:50

wiebke schreef:
aha nu snap ik wat je bedoeld.. hier is al een keer naar gekeken en het was niet aan de orde, maar kan het nogmaals laten nakijken. Poetsen doe ik twee keer per dag, tussendoor gebruik ik een mondspoeling (op aanraden van de mondhygieniste) Ook gebruik ik na iedere poetsbeurt softpicks van het merk GUM en ook pak ik regelmatig een plakverklikker om te kijken waar ik eventueel nog beter kan poetsen. Ergens moet het mis gaan inderdaad, maar wáár is nog even de vraag. Voel me nu wel net een oud oma'tje met straks nog maar een kies aan de rechteronderkant..


Kijk eens goed naar je eetpatroon. Denk dat het daar mee te maken heeft. Heb je niet teveel eet/drink momenten op een dag?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: kies trekken na wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 18:38

nee Rodeo, ook dit is allemaal onder de loep genomen. Heb max 6 eetmomenten op een dag :)